Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Daniella2026 skrev (7 minutter siden):

Tror ikke det men tiden viser.

tror er liksom en personlig greie, det er med tanke på verdensbildet like risikofylt å kjøpe dyrt i norge, kanskje mer siden vi er et land som i større grad påvirkes av verdensøkonomien generelt kanskje enn akkurat UAE er der de ekstremt rike bor mens norge er flest vanlige folk.. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hallepalle2 skrev (2 minutter siden):

Ingen har fortalt det til meg før, så pust med magen. Isabel sa på snap (i går, tror jeg) at hun må skatte til Norge i tre år etter at hun har meldt flytting. Jeg har ikke sjekket nærmere om det stemmer, men jeg har ingen grunn til å tro at det ikke er sant. 

Og verken skrives ikke med æ. Bare et lite tips. 

Isabel har ordnet seg slik at hun ikke betaler inntektsskatt. Hun har brutt alle bånd med Norge slik at hun unngår skatt til Norge. Tror du på alt denne personen sier? 😅 Hvorckr tror du hun og forsåvidt tusenvis av andre influensere bor i Dubai? Pga været..?😀

• Nyttig 8
Skrevet (endret)
Tuppenoglillemor12 skrev (3 timer siden):

Mener du dette? At villaen nå er en bra investering?  

Altså, Dubai er ikke i krig. Det virker som mange vil fremstille det sånn pga influensere som elsker å velte seg i selvmedlidenthet og spille på content, det er skadefrohet/misunnelse av rikdom og det faktum at det alltid har vært trygt. Det er nåtidens "Titanic". Hendelsene de siste dagene er resultat av avskjærte droner, og gjetter på at det er over før det i det hele tatt har begynt. Dubai er trygt. Folk som bor der lever som vanlig. Så det er fullstendig krisemaksimering. Det kommer til å være nøyaktig det samme bare ting roer seg ned og luftrommet åpner igjen.

Endret av Luvinesta
  • Nyttig 8
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (Akkurat nå):

Isabel har ordnet seg slik at hun ikke betaler inntektsskatt. Hun har brutt alle bånd med Norge slik at hun unngår skatt til Norge. Tror du på alt denne personen sier? 😅 Hvorckr tror du hun og forsåvidt tusenvis av andre influensere bor i Dubai? Pga været..?😀

Hun sier at hun skatter til Norge, og ja, jeg tror mer på henne enn deg. Som sagt kun i de tre første årene etter meldt flytting, så blir det nok null skatt der også. Men pr nå skatter hun altså til Norge. Plager det deg veldig å innrømme det?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Hallepalle2 skrev (2 minutter siden):

Ingen har fortalt det til meg før, så pust med magen. Isabel sa på snap (i går, tror jeg) at hun må skatte til Norge i tre år etter at hun har meldt flytting. Jeg har ikke sjekket nærmere om det stemmer, men jeg har ingen grunn til å tro at det ikke er sant. 

Og verken skrives ikke med æ. Bare et lite tips. 

Ingen har fortalt det til meg før: HVEM i alle dager har opplysningsplikt overfor deg? 

Du begynner dagens runde med å være like koselig og grei som alltid.

Å påpeke at enkelte har skrivefeil er stygt gjort. Hva hvis noen har dysleksi? Skal de gjøres narr av?

Så fint for deg at du tror alt IR sier er sant

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Luvinesta skrev (4 minutter siden):

Altså, Dubai er ikke i krig. Det virker som mange vil fremstille det sånn pga influensere som elsker å velte seg i selvmedlidenthet og spille på content, det er skadefrohet/misunnelse av rikdom og det faktum at det alltid har vært trygt. Det er nåtidens "Titanic". Hendelsene de siste dagene er resultat av avskjærte droner, og gjetter på at det er over før det i det hele tatt har begynt. Dubai er trygt. Folk som bor der lever som vanlig. Så det er fullstendig krisemaksimering. Dubai kommer til å være helt likt bare luftrommet blir åpnet igjen.

Der er vi nok uenige. Ja, det stemmer at Dubai og uae ikke er i krig. men husk at 90% av Dubai’s innbyggere er utlendinger. Dubai drives som ett foretak. Dubai er business.. og om risikoen for droner og missiler faller i hodet på en, så ER det grunn for bekymring. Det har vært uroligheter og krig i gulfen tidligere og men aldri har Dubai blitt direkte rammet…..  Før nå!

Endret av Tuppenoglillemor12
  • Nyttig 5
Skrevet
Hallepalle2 skrev (4 minutter siden):

Hun sier at hun skatter til Norge, og ja, jeg tror mer på henne enn deg. Som sagt kun i de tre første årene etter meldt flytting, så blir det nok null skatt der også. Men pr nå skatter hun altså til Norge. Plager det deg veldig å innrømme det?

😂😂😂 God bedring!

• Liker 3
Skrevet
Carrot skrev (6 minutter siden):

tror er liksom en personlig greie, det er med tanke på verdensbildet like risikofylt å kjøpe dyrt i norge, kanskje mer siden vi er et land som i større grad påvirkes av verdensøkonomien generelt kanskje enn akkurat UAE er der de ekstremt rike bor mens norge er flest vanlige folk.. 

Det har da uansett lønt seg i eiendom i Norge . Hun kunne hatt en leilighet i Oslo som bare steg i verdi.  Det å kjøpe i andre land kan heller være risiko .

• Liker 2
Skrevet
Daniella2026 skrev (Akkurat nå):

Det har da uansett lønt seg i eiendom i Norge . Hun kunne hatt en leilighet i Oslo som bare steg i verdi.  Det å kjøpe i andre land kan heller være risiko .

nå er norge mye mer enn Oslo, og selv i Oslo går enkelte typer eiendom og enkelte områder ned i verdi så det er ikke slik at alt man bruker penger på i fht bolig i Norge er bra mens det ikke er det andre steder i verden - som er hele poenget med at kommentaren om at hun har kastet bort penger ikke baserer seg på de faktiske forholdene på lang sikt, og bolig i denne prisklassen er ekstremt vanskelig å omsette i norge forøvrig og de som har kostet så mye de siste årene har alle solgt med tap (enkle finn og markedssøk vil bekrefte dette) 

• Liker 1
Skrevet
Hallepalle2 skrev (12 minutter siden):

Nøkkeltall for Isabel Raad (basert på ligningsdata):
  • Skatt 2023 (lignet i 2024): 16 980 kr
  • Inntekt 2023: 1,79 millioner kr
  • Skatt 2022 (lignet i 2023): 686 386 kr
  • Skatt 2021 (lignet i 2022): 784 193 kr 
    image.png.87c0641b7b3e8755bfbbeb20271c861d.pngFinansavisen +4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Carrot skrev (7 minutter siden):

nå er norge mye mer enn Oslo, og selv i Oslo går enkelte typer eiendom og enkelte områder ned i verdi så det er ikke slik at alt man bruker penger på i fht bolig i Norge er bra mens det ikke er det andre steder i verden - som er hele poenget med at kommentaren om at hun har kastet bort penger ikke baserer seg på de faktiske forholdene på lang sikt, og bolig i denne prisklassen er ekstremt vanskelig å omsette i norge forøvrig og de som har kostet så mye de siste årene har alle solgt med tap (enkle finn og markedssøk vil bekrefte dette) 

Dama greier seg nok. Nå har jeg familie og venner som driver med eiendom både fritidsboliger og leiligheter og hus.  Frem til nå har eiendom vært trygt i Norge . Oslo det er vel der hun er mest?. Når hun er i Norge .

• Liker 1
Skrevet
Hallepalle2 skrev (23 minutter siden):

Finnes måter å unngå 3 års regelen. 

Selskapskonstruksjon: Hun kan la inntektene stå igjen i det norske aksjeselskapet (Isabel Raad AS). Da betaler selskapet 22 % skatt, mens hun selv kan unngå personlig inntektsskatt ved å ikke ta ut lønn eller utbytte. 

Igjen - Isabel betaler NULL inntektsskatt….

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Daniella2026 skrev (23 minutter siden):

Hun kan ikke kjøpe, investere eller eie noe i Norge pga da mister hun retten til å ikke betale skatt..  Hun må kutte alle bånd til Norge. 

Endret av Tuppenoglillemor12
  • Liker 8
Skrevet
Daniella2026 skrev (5 minutter siden):

Dama greier seg nok. Nå har jeg familie og venner som driver med eiendom både fritidsboliger og leiligheter og hus.  Frem til nå har eiendom vært trygt i Norge . Oslo det er vel der hun er mest?. Når hun er i Norge .

jeg svarte på en uttalselse om at hun hadde vært dum som brukte penger på hus FØR invasjonen - ikke det generelle markedet i norge, men når det ble et tema påpekte jeg ganske riktig at denne type eiendommer i denne prisklassen også i norge ikke kan anses som en "trygg" plassering av penger, heller tvert imot - noe du med familie og venner i eiendom sannsynligvis vet veldig godt alt. 

• Liker 1
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (1 minutt siden):

Hun kan ikke kjøpe, investere eller eie noe i Norge pga da mister hun retten til å ikke betale skatt..  

var det ikke utmeldingen og flyttingen til Dubai og ikke skatt som var grunnen? Mener det har vært grundig diskutert tidligere.. Spesielt siden hun betaler skatt til Norge. 

Skrevet
Carrot skrev (1 minutt siden):

var det ikke utmeldingen og flyttingen til Dubai og ikke skatt som var grunnen? Mener det har vært grundig diskutert tidligere.. Spesielt siden hun betaler skatt til Norge. 

Leser du det jeg klippet og limte inn?

• Liker 2
Skrevet
Carrot skrev (1 minutt siden):

jeg svarte på en uttalselse om at hun hadde vært dum som brukte penger på hus FØR invasjonen - ikke det generelle markedet i norge, men når det ble et tema påpekte jeg ganske riktig at denne type eiendommer i denne prisklassen også i norge ikke kan anses som en "trygg" plassering av penger, heller tvert imot - noe du med familie og venner i eiendom sannsynligvis vet veldig godt alt. 

Så en normal dyr bolig er ikke godt nok for henne. Egentlig ikke så opptatt av henne fra før av. Dere vet mere om henne. Så gir meg her😊

• Hjerte 1
Skrevet

Og her er en annen metode hun kan bruke

Hun lever ikke av «norsk lønn», men av penger som genereres og brukes i et system (Dubai) der skatten er null, eller ved at firmaet dekker livsstilen som en del av driften.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
slettkri skrev (15 timer siden):

Fordi savnet blir ekstra stort når man ikke kan møtes og det er helt uvist når en får se hverandre? Og roser er jo tydeligvis en måte han viser kjærlighet då. Hvorfor fikk hun tre blomsterbuketter på kort tid hjemme? Før de andre rakk å vissne hen.

Oooog han lever jo helt normalt der nede sier hu jo. Trener, går på dubai mall, spiser ute... så ser ingen grunn som stopper han, annet en det folk sier med at han nokk avslører seg. Det er kanskje taushetsplikt men... kan man stole på den når det bare er innad i en blomsterbutikk🤷‍♀️

Rami kan jo bestille for han. Om han er såååååå fantastisk og brukte 50 K på blomster de første ukene så skjønner jeg ikke at det ikke kommer noe nå. Var vel bare for å kunne få døpe om Voldemort til Rosegjøken

• Liker 8
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (11 minutter siden):

Leser du det jeg klippet og limte inn?

ja og jeg ser du har endret svaret ditt som opprinnelig var at hun ikke kan kjøpe fordi hun da mister retten til ikke å skatte, som er feil fordi hun skatter til norge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...