Lesehest75 Skrevet i går, 13:56 #28741 Skrevet i går, 13:56 Sirah skrev (6 minutter siden): Jeg føler ikke at det er riktig ord, så galt er det ikke, men i mangel på et bedre? Om noen har noe forslag så gjerne kom med det 😅 En form for lett radikalisering? Uansett, hun får jo betalt av Snap, som er vel et symbol på kapitalisme, et amerikansk some - selskap. Så når man skylder på krig i Midtøsten på kapitalismen bl.a, så er man vel ikke så veldig konsekvent akkurat. Men det er vel ingen av oss kanskje? Jeg tror også det fort blir litt sånn som med etterkommere av utvandrede nordmenn i USA, det er vel ingen som forherliger norsk og Norge som de. 3 4
Sirah Skrevet i går, 14:00 #28742 Skrevet i går, 14:00 Lesehest75 skrev (1 minutt siden): En form for lett radikalisering? Uansett, hun får jo betalt av Snap, som er vel et symbol på kapitalisme, et amerikansk some - selskap. Så når man skylder på krig i Midtøsten på kapitalismen bl.a, så er man vel ikke så veldig konsekvent akkurat. Men det er vel ingen av oss kanskje? Jeg tror også det fort blir litt sånn som med etterkommere av utvandrede nordmenn i USA, det er vel ingen som forherliger norsk og Norge som de. Nei de fleste av oss er vel så enkelt skrudd sammen som det 🤷♀️ Vi er vel konsekvente på det som ganger oss selv vil jeg tro - de aller fleste av oss. Eksempelet med utvandrede nordmenn var godt. Jeg kan for lite om denne konflikten til å egentlig uttale meg noe særlig, men jeg ble bare overrasket over at hun var såpass... ja. Men for all del, hvem sier at vi andre har rett og at hun tar feil? Sånn for å sette det på spissen. 3
Pust Skrevet i går, 14:14 #28743 Skrevet i går, 14:14 Er familien Raad kurdiske? De er vel flyktninger fra Saddam Husseins regjeringstid 2
Sveits35 Skrevet i går, 14:30 #28744 Skrevet i går, 14:30 Lesehest75 skrev (31 minutter siden): En form for lett radikalisering? Uansett, hun får jo betalt av Snap, som er vel et symbol på kapitalisme, et amerikansk some - selskap. Så når man skylder på krig i Midtøsten på kapitalismen bl.a, så er man vel ikke så veldig konsekvent akkurat. Men det er vel ingen av oss kanskje? Jeg tror også det fort blir litt sånn som med etterkommere av utvandrede nordmenn i USA, det er vel ingen som forherliger norsk og Norge som de. Det stemmer med nordmenn i USA, men snakker de dritt om den nasjonen som tok imot dem i sin tid? Jeg tviler. 4 1
Lesehest75 Skrevet i går, 14:42 #28745 Skrevet i går, 14:42 Sveits35 skrev (9 minutter siden): Det stemmer med nordmenn i USA, men snakker de dritt om den nasjonen som tok imot dem i sin tid? Jeg tviler. Nei, det er det nok ikke så mange som gjør nei. Tror ikke de helt innser hva det har betydd for de, å få komme hit. Å slippe å vokse opp i ustabilitet, ufred og fattigdom. En kan jo ta med seg det beste fra begge verdener, uten å sitte å snakke ned noe som helst. Fremstår litt spesielt, også med tanke på at de hovedsakelig har norske følgere. 2 4
Maia92 Skrevet i går, 14:58 #28746 Skrevet i går, 14:58 Pust skrev (40 minutter siden): Er familien Raad kurdiske? De er vel flyktninger fra Saddam Husseins regjeringstid Det er blandt annet dette som er så merkelig med Raad familien. Senest igår så fikk Rami melding om det, han sa nei hvem har sagt vi er kurdere, men Shehed har i alle år sagt at de er også kurdere, hun bruker kurdiske klær, hun og moren har så ofte danset kurdisk med kurdisk musikk, Golnaz og Isabel pleide å «krangle» om det på podcasten sin noen ganger, Golnaz sa at de er også kurdere men Isabel sa nei, Shehed sa jo senest igår at de har familie også i den kurdiske delen. Syns det er veldig merkelig at de sier så mye forskjellig, det er jo ikke normalt😅. 3 6
Snuppa82 Skrevet i går, 15:27 #28747 Skrevet i går, 15:27 26 minutter siden, Maia92 said: Det er blandt annet dette som er så merkelig med Raad familien. Senest igår så fikk Rami melding om det, han sa nei hvem har sagt vi er kurdere, men Shehed har i alle år sagt at de er også kurdere, hun bruker kurdiske klær, hun og moren har så ofte danset kurdisk med kurdisk musikk, Golnaz og Isabel pleide å «krangle» om det på podcasten sin noen ganger, Golnaz sa at de er også kurdere men Isabel sa nei, Shehed sa jo senest igår at de har familie også i den kurdiske delen. Syns det er veldig merkelig at de sier så mye forskjellig, det er jo ikke normalt😅. Det er ikke Sheheds far sin side da? Hun har jo annen far enn de andre, kanskje den delen er delvis Kurdisk? Mener hun sa noe om det en gang, men husker ikke helt. 2
Maia92 Skrevet i går, 15:34 #28748 Skrevet i går, 15:34 Snuppa82 skrev (5 minutter siden): Det er ikke Sheheds far sin side da? Hun har jo annen far enn de andre, kanskje den delen er delvis Kurdisk? Mener hun sa noe om det en gang, men husker ikke helt. Men hvorfor da har Golnaz flere ganger sagt til Isabel på podcasten at de er kurdere, og Isabel nekta for det. Idk altså men det er litt spesielt. 3
Sirah Skrevet i går, 16:08 #28749 Skrevet i går, 16:08 Maia92 skrev (33 minutter siden): Men hvorfor da har Golnaz flere ganger sagt til Isabel på podcasten at de er kurdere, og Isabel nekta for det. Idk altså men det er litt spesielt. Kanskje Golnas kommer fra faren til Shehed sin side? Nå gjetter jeg bare vilt her altså 😅
Snuppa82 Skrevet i går, 16:33 #28750 Skrevet i går, 16:33 Nå var Rosegjøken blitt Dubaigjøken, sikkert en miksup i alt sammen, men var det ikke en som var Dubaigjøken tidligere og? Mener å ha lest det her 4
Tenkeselv Skrevet i går, 16:36 #28751 Skrevet i går, 16:36 smiiiley skrev (7 timer siden): Hvor skriver jeg noe som omhandler seneste snap? Vel når man har såpass sterke ytringer om blant annet brukere her inne sine kommentarer/ motsvar til hva som til enhver tid blir sagt/gjort på Isabel sin Snap så tror jeg flere enn meg antar at man da også følger med , men åpenbart tok jeg feil der da sikkert 🤷♀️ Jeg har ikke for vane å kommentere noe jeg ikke vet helt hva dreier seg om fordi jeg ikke har sett den aktuelle snapen, men vi er alle ulike. 3 1
Tenkeselv Skrevet i går, 16:45 #28752 Skrevet i går, 16:45 Snuppa82 skrev (7 minutter siden): Nå var Rosegjøken blitt Dubaigjøken, sikkert en miksup i alt sammen, men var det ikke en som var Dubaigjøken tidligere og? Mener å ha lest det her Har garantert vært en og samme gjøk, bare nye navn for å lage nytt content. Vi skal ikke glemme at hun har aldri vist at noen av de engang har eksistert.Men det sier seg også selv ang Rosegjøken, på knappe 2 mnd så er de sååååå godt kjent, dette er mannen hun skal gifte seg med osv osv. Isabel som selv stadig sier at hun trenger lang tid for å bli kjæreste med noen, for hun har blitt så stygt såret tidligere. Ingenting henger på greip lenger i forklaringene derfra, men hun blir jo eldre å vil hun engang ha barn så måtte hun jo endre narrativ. Så det med at nå har "plutselig" drømmemannen bare dukket opp utav det blå måtte skje. 1 8
Heike72 Skrevet i går, 16:47 #28753 Skrevet i går, 16:47 (endret) Snuppa82 skrev (15 minutter siden): Nå var Rosegjøken blitt Dubaigjøken, sikkert en miksup i alt sammen, men var det ikke en som var Dubaigjøken tidligere og? Mener å ha lest det her Hun sa nok bare feil. Dubaigjøken vet vi da hvem er. Han heter James og både han og Jack var godt synlige i Isabel sine kanaler da hun var sammen med dem. Endret i går, 16:50 av Heike72 3
Sirah Skrevet i går, 17:18 #28754 Skrevet i går, 17:18 Dubaigjøken befinner seg ikke i Dubai i alle fall. Han er aktiv på insta. Hun sa nok bare feil. 1
smiiiley Skrevet i går, 17:20 #28755 Skrevet i går, 17:20 Tenkeselv skrev (10 minutter siden): Vel når man har såpass sterke ytringer om blant annet brukere her inne sine kommentarer/ motsvar til hva som til enhver tid blir sagt/gjort på Isabel sin Snap så tror jeg flere enn meg antar at man da også følger med , men åpenbart tok jeg feil der da sikkert 🤷♀️ Jeg har ikke for vane å kommentere noe jeg ikke vet helt hva dreier seg om fordi jeg ikke har sett den aktuelle snapen, men vi er alle ulike. Ja jeg kommenterer innimellom når jeg syns brukere blir litt vel drøye, eller bastante på ting som åpenbart ingen av oss her inne kan vite noe om. Syns det er ugreit når en synsing eller mening blir til fakta, eller at man blir skikkelig ufin i språket. Det er det uansett om det gjelder I, eller hvilken som helst annen offentlig person. Så ja, jeg undrer meg ofte over voksne folks oppførsel på nett, og kommer da gjerne med et spørsmål eller motsvar for å utfordre noens tanker litt. Trenger ikke ha en million minutter med research på snap for å kunne gjøre det ☺️😉 2 6
Hatsumomo Skrevet i går, 17:38 #28756 Skrevet i går, 17:38 (endret) ... Endret i går, 21:05 av Hatsumomo 3 1
Justlooking Skrevet i går, 17:56 #28757 Skrevet i går, 17:56 Sveits35 skrev (3 timer siden): Det stemmer med nordmenn i USA, men snakker de dritt om den nasjonen som tok imot dem i sin tid? Jeg tviler. Har selv familie tilbake i tid som utvandret pga fattigdom og mangel på jobb her. De måtte jobbe seg opp helt på egenhånd, og var veldig takknemlige for mulighetene de fikk til å få jobb i usa. De begynte selvsagt helt fra bunn i alle slags såkalte «drittjobber», var veldig arbeidsomme og lærte seg språket raskt. De jobbet seg over årene opp til et normalt og greit liv etterhvert. Ingen fikk noe gratis og ingen ble rike. De savnet Norge og familiene og alt de etterlot her men det var deres eneste mulighet til å få mat på bordet. 2
Tenkeselv Skrevet i går, 18:03 #28758 Skrevet i går, 18:03 smiiiley skrev (42 minutter siden): Ja jeg kommenterer innimellom når jeg syns brukere blir litt vel drøye, eller bastante på ting som åpenbart ingen av oss her inne kan vite noe om. Syns det er ugreit når en synsing eller mening blir til fakta, eller at man blir skikkelig ufin i språket. Det er det uansett om det gjelder I, eller hvilken som helst annen offentlig person. Så ja, jeg undrer meg ofte over voksne folks oppførsel på nett, og kommer da gjerne med et spørsmål eller motsvar for å utfordre noens tanker litt. Trenger ikke ha en million minutter med research på snap for å kunne gjøre det ☺️😉 Jeg undrer meg også ofte her inne , men nok på andre brukere enn du sikkert 😉😉 2
Granneman82 Skrevet i går, 18:07 #28759 Skrevet i går, 18:07 Sirah skrev (1 time siden): Kanskje Golnas kommer fra faren til Shehed sin side? Nå gjetter jeg bare vilt her altså 😅 Neida, Golnaz er fra moren sin side 😊😊
smiiiley Skrevet i går, 18:10 #28760 Skrevet i går, 18:10 Tenkeselv skrev (4 minutter siden): Jeg undrer meg også ofte her inne , men nok på andre brukere enn du sikkert 😉😉 Haha mye mulig det, og det må være lov 😉
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå