Hallepalle2 Skrevet i går, 08:33 #28301 Skrevet i går, 08:33 Sveits35 skrev (15 minutter siden): Det var en oppfordring til alle her inne…. Vær snushaner og aldri slutte å bry seg om urettferdighet og utnyttelse av det norske folket. Familien er norsk? Og hvorfor svarer du ikke på det andre, som at de betaler for leilighetene og ikke lever på dine skattepenger, for eksempel. 1 3
Nordlysstøv Skrevet i går, 08:47 #28302 Skrevet i går, 08:47 Vet "vi" at både mor og far har store leiligheter? Far har vel ikke hatt hjemmeboende barn? Selv om muligens Rami? har delvis bodd der som "voksen".. 🤔 1
LorettaLynn Skrevet i går, 08:53 #28303 Skrevet i går, 08:53 Jeg synes det er veldig rart hvor opptatt enkelte er av å beskytte Isabel & Co, og ikke noe om hvordan hun utnytter mennesker ved å legge opp til parasosiale venninneforhold. Argumentene er at vi som kritiserer ikke unner andre kvinner suksess. Hun er bare smart som jobber på den måten. Vi er bare misunnelige og de som velger å være «venninnene» hennes må stå til ansvar osv. Mener dere da at det gjelder for all type markedsføring? At alt skal være lov? Isabel spiller et spill og da må hun tåle kritikk. Jeg er ikke veldig inni influenser-verden, men følger f.eks. Vendela Kirsebom som også selger klær og kosmetikk. Har til gode å se henne gjøre noe jeg blir provosert av. For meg fremstår hun som et godt menneske selv om hun lever av å selge. 13
Leamur Skrevet i går, 09:28 #28304 Skrevet i går, 09:28 Hallepalle2 skrev (2 timer siden): Hvorfor tror du at hun kommer til å svare deg privat når hun aktivt tjener penger på å bruke evigheter på å ikke fortelle noe på snap? Det å tease er jo hele forretningsmodellen hennes, og hun tjener millioner på det. Så du kan nok gi opp å få dm fra henne først som sist. Forventet ikke privat dm 😂 hun pleier å svare i snap-kanalen når man spør om ting 2
Snuppa82 Skrevet i går, 09:33 #28305 Skrevet i går, 09:33 1 hour ago, Hallepalle2 said: Du tror ikke at noen herfra har sendt tips til kommunen? ., Var flere her inne som sa de hadde varslet nav om at de drev med "svindel". Var vel shehed og som la ut et svar fra visstnok navrådgiveren til moren om at moren ikke gjorde noe galt. Det var vel ifm at folk her mente hun var ulovlig mye vekk fra Norge. Da var det og varslet om at folk her mente de ikke var berettiget leilighetene sine. 1
Sveits35 Skrevet i går, 09:35 #28306 Skrevet i går, 09:35 Hallepalle2 skrev (58 minutter siden): Familien er norsk? Og hvorfor svarer du ikke på det andre, som at de betaler for leilighetene og ikke lever på dine skattepenger, for eksempel. De kom tomhendte til Norge. Vi ga dem alt de trengte med glede. De har levd på nav og sosiale stønader i alle år. Og det er ikke av mine skattepenger? Av fellesskapets penger? Hvor tror du pengene kommer fra? Tomme luften? 5 1 9
refill Skrevet i går, 09:59 #28307 Skrevet i går, 09:59 Det virker som om folk tror at kommunale boliger er noe man får gratis av kommunen? Det stemmer i såfall ikke. De er for å hjelpe folk som faller utenfor det ordinære boligmarkedet pga økonomi, helse ol. Man betaler leie tilsvarende markedsverdi, eller noe under. Leieavtalen er ofte gjeldende for tre år av gangen (varierer nok fra kommune til kommune). Det blir nok gjort vurderinger, uansett om dere melder inn eller ikke. Sidra flyttet ut for et kvarter siden. Dere kan være uenig i premissene, men jeg tror dere må rette pekefingeren mot kommunen, og ikke leietakerne. Om kommunen vurderer at kravene blir oppfylt så blir de det. Det er haugevis av folk som tilbringer halve året i varmere strøk. Det er lov innenfor et gitt regelverk. At det er mulig for dem pga Isabels inntekt har jo strengt tatt ingenting med saken å gjøre. Om dere blir så provosert over - og opphengt i - hvordan andre lever livene sine så ville jeg gått en runde med meg selv og vurdert om jeg kanskje burde skjerme meg og flytte over fokus til noe annet. Det er on type obsession jeg bare ser hos eldre, isolerte, bitre mennesker som sitter hjemme og følger med på hva naboen gjør og freser over fantasiene de lager i sitt eget hode. 3 7
vilas Skrevet i går, 10:00 #28308 Skrevet i går, 10:00 Tuppenoglillemor12 skrev (På 19.2.2026 den 21.51): Å herregud… det er kanskje han da?🙄🙈 Jeg lurer på, hvem var han Maldivengjøken ? Jeg syns at skyggebilder hun og han (nåværende rosegjøken' la ut på snap igår ligna svært mye i kroppsfasong på han ( ett bilde hvor han sto bak henne og holdt rundt henne på ( hytta hennes). 1
Heike72 Skrevet i går, 10:00 #28309 Skrevet i går, 10:00 Nordlysstøv skrev (1 time siden): Vet "vi" at både mor og far har store leiligheter? Far har vel ikke hatt hjemmeboende barn? Selv om muligens Rami? har delvis bodd der som "voksen".. 🤔 Vi vet ikke alt, nei. Mange konkluderer nok litt vel mye her nå. Far har den leiligheten vi har sett Rami bo i her i Norge og det er en liten leilighet med ett soverom. Faren er pensjonist og er nok minstepensjonist vil jeg tro. Vil ikke tro at moren har så veldig stor uføretrygd heller. Det er disse «inntektene» behovet tar utgangspunkt i. Ikke at de har en rik datter i Dubai, som betaler alt av reiser, husleie og opphold i utlandet for dem. Vi får sette en grense for hvor langt denne diskusjonen og irritasjonen skal gå. 1 6
refill Skrevet i går, 10:02 #28310 Skrevet i går, 10:02 Sveits35 skrev (24 minutter siden): De kom tomhendte til Norge. Vi ga dem alt de trengte med glede. De har levd på nav og sosiale stønader i alle år. Og det er ikke av mine skattepenger? Av fellesskapets penger? Hvor tror du pengene kommer fra? Tomme luften? Takk for at du betaler uføretrygden min som jeg bruker på både fornuftige og ikke fornuftige ting. Jeg er dere alle evig takknemlig for at jeg ikke må bo under en bro og tigge mat på gaten ❤️ 1 5
Nordlysstøv Skrevet i går, 10:07 #28311 Skrevet i går, 10:07 Heike72 skrev (3 minutter siden): Vi vet ikke alt, nei. Mange konkluderer nok litt vel mye her nå. Far har den leiligheten vi har sett Rami bo i her i Norge og det er en liten leilighet med ett soverom. Faren er pensjonist og er nok minstepensjonist vil jeg tro. Vil ikke tro at moren har så veldig stor uføretrygd heller. Det er disse «inntektene» behovet tar utgangspunkt i. Ikke at de har en rik datter i Dubai, som betaler alt av reiser, husleie og opphold i utlandet for dem. Vi får sette en grense for hvor langt denne diskusjonen og irritasjonen skal gå. Ja enig. Vil tro (jeg vet såklart ikke) at far er minstepensjonist, og mor minste ufør) 2
Sveits35 Skrevet i går, 10:13 #28312 Skrevet i går, 10:13 refill skrev (9 minutter siden): Takk for at du betaler uføretrygden min som jeg bruker på både fornuftige og ikke fornuftige ting. Jeg er dere alle evig takknemlig for at jeg ikke må bo under en bro og tigge mat på gaten ❤️ Nå drar du den langt ut på viddene! Mine kommentarer har en rød tråd og det er at dette er en familie som ser ned på den norske modellen og som tør å si det høyt. Ikke meningen å såre deg på noe som helst vis. 1 1 5
hjerteis Skrevet i går, 10:14 #28313 Skrevet i går, 10:14 Hadde jeg hatt økonomien til Isabel, hadde jeg gladelig kjøpt et hjem til mamma, sånn at andre familier kunne fått bohjelp til å karve seg på beina. Det her gir ikke mening, jeg hadde vært flau om jeg kjøpte for 47M til meg selv, og lot mamma fortsatt ha en kommunal leilighet til rådighet. 5 13
Sveits35 Skrevet i går, 10:16 #28314 Skrevet i går, 10:16 hjerteis skrev (1 minutt siden): Hadde jeg hatt økonomien til Isabel, hadde jeg gladelig kjøpt et hjem til mamma, sånn at andre familier kunne fått bohjelp til å karve seg på beina. Det her gir ikke mening, jeg hadde vært flau om jeg kjøpte for 47M til meg selv, og lot mamma fortsatt ha en kommunal leilighet til rådighet. Det er jo gratis penger, alt som de får i Norge. Shehed bor her ikke en eneste dag lengre enn hun må hun heller. Hun er vel i et trygdeløp? 2 2
LorettaLynn Skrevet i går, 10:20 #28315 Skrevet i går, 10:20 Har ikke lest her inne noen gang at ikke folk synes de som trenger hjelp skal få det. Men hadde det vært så rart om Isabel i stedet for å bruke millioner på klær, vesker og sko hun aldri bruker heller hadde gitt noen millioner til moren så hun kunne kjøpt seg en leilighet i Oslo? Jeg synes ikke det og håper jeg ville gjort det for min mor. Spesielt hvis jeg hadde kritisert skattepolitikken, og flyttet ut av den grunn. 1 2
refill Skrevet i går, 10:24 #28316 Skrevet i går, 10:24 Sveits35 skrev (4 minutter siden): Nå drar du den langt ut på viddene! Mine kommentarer har en rød tråd og det er at dette er en familie som ser ned på den norske modellen og som tør å si det høyt. Ikke meningen å såre deg på noe som helst vis. Tja, ikke så langt utpå viddene. Man blir stadig påminnet at man er littegranne samfunnsbyrde som ufør via sånne kommentarer. Jeg blir ikke såret. Men jeg blir litt provosert. Det er rett og slett ganske urettferdig. Jeg vet ikke om jeg er enig i at mamma Raad ser ned på den norske modellen forøvrig. Hun har gjentatte ganger sagt hvor takknemlig hun er for Norge og hvor mye hun elsker landet. At ungene er litt mer blasert er jeg enig i. 3 1 1
refill Skrevet i går, 10:29 #28317 Skrevet i går, 10:29 hjerteis skrev (11 minutter siden): Hadde jeg hatt økonomien til Isabel, hadde jeg gladelig kjøpt et hjem til mamma, sånn at andre familier kunne fått bohjelp til å karve seg på beina. Det her gir ikke mening, jeg hadde vært flau om jeg kjøpte for 47M til meg selv, og lot mamma fortsatt ha en kommunal leilighet til rådighet. Isabel kan ikke kjøpe noe i Norge før hun har vært utvandret en viss tid. Men det er jo mulig hun kunne gitt 10 mill til moren. Vet ikke hvordan reglene er der. 2
Sveits35 Skrevet i går, 10:29 #28318 Skrevet i går, 10:29 refill skrev (Akkurat nå): Tja, ikke så langt utpå viddene. Man blir stadig påminnet at man er littegranne samfunnsbyrde som ufør via sånne kommentarer. Jeg blir ikke såret. Men jeg blir litt provosert. Det er rett og slett ganske urettferdig. Jeg vet ikke om jeg er enig i at mamma Raad ser ned på den norske modellen forøvrig. Hun har gjentatte ganger sagt hvor takknemlig hun er for Norge og hvor mye hun elsker landet. At ungene er litt mer blasert er jeg enig i. Mamma Raad virker oppriktig takknemlig. Synd hun ikke har fått barna sine til å forstå dybden av hva Norge har gitt dem alle sammen. Tenk på Isabel som sier det ikke går an å tjene penger i Norge, for alt går til skatt… men hun betaler fremdeles skatt til Norge, det må hun gjøre fram til høsten 2026. At hun har blitt styrtrik på tross av å skatte til Norge snakker hun ikke om.. for hun vil ha ALT hun tjener inn på SIN konto. 1 2
Heike72 Skrevet i går, 10:40 #28319 Skrevet i går, 10:40 Sveits35 skrev (22 minutter siden): Det er jo gratis penger, alt som de får i Norge. Shehed bor her ikke en eneste dag lengre enn hun må hun heller. Hun er vel i et trygdeløp? Shehed vil bo i Norge, hun har egen inntekt og betaler skatt. Vi trenger ikke tillegge dem ting som ikke har rot i virkeligheten heller da. 4 4
Sveits35 Skrevet i går, 10:41 #28320 Skrevet i går, 10:41 Heike72 skrev (Akkurat nå): Shehed vil bo i Norge, hun har egen inntekt og betaler skatt. Vi trenger ikke tillegge dem ting som ikke har rot i virkeligheten heller da. Nei, det er sant. Jeg tok litt av der 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå