ollie1 Skrevet søndag kl. 08:28 #27301 Skrevet søndag kl. 08:28 Sirah skrev (12 minutter siden): Ja det tror jeg nok du kan ha rett i! Jeg la også merke til mic flere ganger! Så bra hun rakk å bli brun og fin på Maldivene, fikse litt på leppene og ta botox, før hun plutselig bestemte seg for å være modell for bikinien 😅 4 10
Sirah Skrevet søndag kl. 08:30 #27302 Skrevet søndag kl. 08:30 ollie1 skrev (1 minutt siden): Så bra hun rakk å bli brun og fin på Maldivene, fikse litt på leppene og ta botox, før hun plutselig bestemte seg for å være modell for bikinien 😅 😅 1
LorettaLynn Skrevet søndag kl. 08:56 #27303 Skrevet søndag kl. 08:56 smiiiley skrev (8 timer siden): Det meste av det jeg kommenterer her inne er ikke direkte forsvar mot familien Raad, men heller at jeg stiller spørsmål til mye av det som skrives. Feks kommentaren jeg svarte på hvor det skrives så stygt. Jeg undrer meg bare at det hyles så høyt om at I er en mobber, men det er ikke så mye bedre her inne. Kanskje dårlig formulering, men regner med poenget kom frem: at I har sikker betalt mer i skatt enn de fleste av oss gjør i et helt arbeidsliv, så bør man da skrive at de bør komme seg ut av landet hele gjengen og jævla snyltere? Jeg skrev at jeg ikke forsvarte ordbruken. Når det gjelder å flytte ut så er det vel familien selv som har ønske om det, som ikke bor hjemme i noen særlig grad, og som har kritisert Norge. Jeg er opptatt av prinsippet, ikke pluss eller minus i seg selv. Som en annen skrev her inne, hun hadde ikke tjent de pengene om ikke det var for Norge. Da du er opptatt av regnestykker så koster f.eks. et fosterhjem røft regnet 500 000,- i året. I tillegg har Isabel gått på skole i 13 år, ca 200 000,- i året. Regner med at hun har benyttet seg av fastlege, kanskje vært på sykehus, brukt infrastrukturen som vei, tog, flyplass, strøm, rettsvesen. Gikk hun ikke til sak mot kommunen? Og ble hun ikke beskyttet av politiet en gang hun var hjemme? Det norske forsvaret har hun indirekte benyttet seg av og hvor drar hun når det er fare for krig i Midtøsten? Lista er med andre ord lang, og da har jeg ikke tatt med alt hva foreldrene hennes har fått i støtte. Det koster å drifte en velferdsstat og når man er så heldig å få en del av den bør man være takknemlig å betale tilbake med glede. Hun hadde aldri vært der hun er i dag uten Norge. 2 1 11
Smukgid Skrevet søndag kl. 09:26 #27304 Skrevet søndag kl. 09:26 Princess_81 skrev (På 30.1.2026 den 21.14): Å nyeste bikiniene hennes er drit stygge sorry men det er de helt vanlige og kjedelige. De i fjor var fine de med charms og litt gull detaljer men de i år ser ikke ut Likte at de har fått større truse, men ikke imponert nei, den brukne med plaketter på som hun sa hun skulle bestille in extra av 🫠🫠 ikke min stil, syns de i fjor var finere men likte ikke underdelene. Farger og still på disse var veldig kjedelige og ikke pene så langt, så jo det var mer på vei…. Men skjønner heller ikke hvorfor hun må ha 20 forskjellige ? Kunne de ikke hatt 5 stk? Igjen de er ikke et stor klesmerke, og sparer penger på og bestille mer av en, så hvorfor ha så mange forskjellige? Ser ikke god business i det! 1 4
Smukgid Skrevet søndag kl. 09:44 #27305 Skrevet søndag kl. 09:44 Velinda skrev (8 timer siden): Ifølge skattelistene skattet Isabel Raad 16 980k i 2024,ikke rare summen med andre ord Tru det er slik ( sånn 96%) sikkert men siden hun er utflytter havner ikke hennes skatt på skattelistene lenger, trur hun i utgangspunktet skal skatte 40% av det hun tjener til Norge. men tipper det er startet noen selskaper i Dubai som hun kan utnytte seg av for og skatte mindre til Norge, hun sier jo selv hun har advokater som tar seg av dette, og de veit jo om alle smutthullene derfor det er hvert og bruke penger på de. Og Jeg er ikke sur på henne det er jo penge messig smart og gjøre det sånn, alle vill jo sitte igjen med mest mulig penger selv. Bare at hun har mer penger enn de fleste. Fra høsten i år så er det vel 3 år, og da sitter hun igjen med ennå mer, 9% skatt i Dubai er mindre enn 50% eller hva de måtte betale i Norge. hun har valgt og flytte, det er hennes valg. Ikke noe galt med det, Norge sitter hvertfall igjen med skattepengene til de hun har ansatt i Norge, og bedrifter for lager og sirup tjener sine penger som igjen skatter. Så det er jo noe. 3 4
Ellie25 Skrevet søndag kl. 09:51 #27306 Skrevet søndag kl. 09:51 Jeg skjønner ikke at de tørr å bo i Dubai jeg, som unge single kvinner? Rettssystemet er jo helt krise der. Vi har jo lest flere historier om kvinner som blir fengslet for sex utenfor ekteskapet som har blitt anmeldt av sjalue ekser f.eks. Og blir du voldtatt risikerer du selv straffeforfølgelse dersom du anmelder. 9 2
smiiiley Skrevet søndag kl. 10:04 #27307 Skrevet søndag kl. 10:04 LorettaLynn skrev (1 time siden): Jeg skrev at jeg ikke forsvarte ordbruken. Når det gjelder å flytte ut så er det vel familien selv som har ønske om det, som ikke bor hjemme i noen særlig grad, og som har kritisert Norge. Jeg er opptatt av prinsippet, ikke pluss eller minus i seg selv. Som en annen skrev her inne, hun hadde ikke tjent de pengene om ikke det var for Norge. Da du er opptatt av regnestykker så koster f.eks. et fosterhjem røft regnet 500 000,- i året. I tillegg har Isabel gått på skole i 13 år, ca 200 000,- i året. Regner med at hun har benyttet seg av fastlege, kanskje vært på sykehus, brukt infrastrukturen som vei, tog, flyplass, strøm, rettsvesen. Gikk hun ikke til sak mot kommunen? Og ble hun ikke beskyttet av politiet en gang hun var hjemme? Det norske forsvaret har hun indirekte benyttet seg av og hvor drar hun når det er fare for krig i Midtøsten? Lista er med andre ord lang, og da har jeg ikke tatt med alt hva foreldrene hennes har fått i støtte. Det koster å drifte en velferdsstat og når man er så heldig å få en del av den bør man være takknemlig å betale tilbake med glede. Hun hadde aldri vært der hun er i dag uten Norge. Jeg skrev også at jeg ikke er for at noen flytter ut, så vi er jo enige sånn sett. Jeg ville egentlig få frem at det ikke var ok å skrive så nedlatende, og at hun fikk det til å høres ut som I ikke har bidratt i det hele tatt, noe som er feil. Når hun er ferdig å skatte etter 3 år, tror jeg fortsatt hun har betalt mer enn jeg kommer til å betale hele mitt liv. Jeg skriver tror, da jeg ikke har sett på alle regnskap. Jeg regner med snapinntektene skattes til Norge. Litt usikker der, men skal mye til at hun slipper unna med det. 1 2
ollie1 Skrevet søndag kl. 10:07 #27308 Skrevet søndag kl. 10:07 smiiiley skrev (10 timer siden): Hun må skatte til Norge i 3 år etter utflytting. Ikke av all inntjening nei. Kun det som inntjent i Norge. Les litt om skatteregler😅 3 3
smiiiley Skrevet søndag kl. 10:33 #27309 Skrevet søndag kl. 10:33 ollie1 skrev (24 minutter siden): Ikke av all inntjening nei. Kun det som inntjent i Norge. Les litt om skatteregler😅 Hun er nok fortsatt skattemessig bosatt i Norge. 1 1
Tuppenoglillemor12 Skrevet søndag kl. 11:10 #27310 Skrevet søndag kl. 11:10 smiiiley skrev (37 minutter siden): Hun er nok fortsatt skattemessig bosatt i Norge. Feil! 4 3
Tuppenoglillemor12 Skrevet søndag kl. 11:12 #27311 Skrevet søndag kl. 11:12 smiiiley skrev (1 time siden): Jeg skrev også at jeg ikke er for at noen flytter ut, så vi er jo enige sånn sett. Jeg ville egentlig få frem at det ikke var ok å skrive så nedlatende, og at hun fikk det til å høres ut som I ikke har bidratt i det hele tatt, noe som er feil. Når hun er ferdig å skatte etter 3 år, tror jeg fortsatt hun har betalt mer enn jeg kommer til å betale hele mitt liv. Jeg skriver tror, da jeg ikke har sett på alle regnskap. Jeg regner med snapinntektene skattes til Norge. Litt usikker der, men skal mye til at hun slipper unna med det. Er du helt på jordet? Snap inntektene skatter hun ikke av. 3 3
Ellie25 Skrevet søndag kl. 11:15 #27312 Skrevet søndag kl. 11:15 Tuppenoglillemor12 skrev (2 minutter siden): Er du helt på jordet? Snap inntektene skatter hun ikke av. Hvordan kan du vite det? Har du kilde på at snap inntektene ikke gjelder innenfor 3-årsregelen? 2
Tuppenoglillemor12 Skrevet søndag kl. 11:16 #27313 Skrevet søndag kl. 11:16 Ellie25 skrev (3 timer siden): Apropos nordmannen dere hørte på snap på Dubai mall: hun sa på snap i går at det i tillegg var med to andre nordmenn til Bali. Jeg tenker kanskje kamerafolk? Så hun hadde mic ved flere anledninger også. De ble vel filmet litt da de dro til beach cluben, ingen jeg kjente igjen som Wilhelm i hvertfall! Er 100% kamerateam på slep ja.. 3 1
Tuppenoglillemor12 Skrevet søndag kl. 11:19 #27314 Skrevet søndag kl. 11:19 Ellie25 skrev (3 minutter siden): Hvordan kan du vite det? Har du kilde på at snap inntektene ikke gjelder innenfor 3-årsregelen? Skatteplikten avgjøres ikke av «3-årsregelen» alene, men av skattemessig bosted. Når man har flyttet permanent ut av Norge, meldt utflytting til Folkeregisteret og ikke lenger har bolig/opphold som gir skattemessig tilknytning, er man ikke skattepliktig til Norge på løpende inntekter. Isabel Raad har selv vært tydelig på at hun bor fast i Dubai, og da skattlegges inntektene der hun er skattemessig bosatt – ikke i Norge. 3-årsregelen gjelder primært for kapitalgevinster/aksjer etter utflytting, ikke for vanlig inntekt når skattemessig bosted er flyttet. 3 7
Tuppenoglillemor12 Skrevet søndag kl. 11:20 #27315 Skrevet søndag kl. 11:20 Ellie25 skrev (4 minutter siden): Hvordan kan du vite det? Har du kilde på at snap inntektene ikke gjelder innenfor 3-årsregelen? Fornøyd nå? 😊 3 3
Ellie25 Skrevet søndag kl. 11:26 #27316 Skrevet søndag kl. 11:26 (endret) Tuppenoglillemor12 skrev (11 minutter siden): Fornøyd nå? 😊 Står så mye forskjellig på nettet, men fant dette på skatteetaten: «Har du samlet botid i Norge i 10 år eller mer før du flyttet fra Norge, kan skatteplikten til Norge opphøre først tre år etter det året du har bosatt deg fast i utlandet. Dette betyr at du fortsatt er skattepliktig til Norge det året du flytter og minimum tre år til. I tillegg til at du har fast opphold i utlandet må disse vilkårene være oppfylt i løpet av de tre årene: Ditt opphold i Norge har ikke oversteget 61 dager per år etter at du flyttet. Alle påbegynte døgn teller som én oppholdsdag i Norge. Du eller dine nærstående disponerte ikke bolig i Norge i noen av disse årene. Du kan fortsatt eie fritidsbolig i Norge. I tillegg kan du ha en bolig som du har eid i minst fem år og som verken du eller dine nærstående har brukt som egen bolig i denne perioden. Dette unntaket heter femårsregel.» Edit; og dette sier Chat gpt: «Hva er 3-årsregelen (skattemessig utflytting)? 3-årsregelen er et norsk skattekriterium som gjelder når du flytter fra Norge etter å ha bodd her i mer enn 10 år totalt. Etter regelen: 🔹 Selv om du fysisk har flyttet ut av Norge, fortsetter du å være skattemessig bosatt i Norge i 3 inntektsår etter utflytting før skatteplikten opphører. 🔹 Det betyr at Norge kan kreve skatt på all inntekt og formue (globalt) i disse tre årene, akkurat som om du fortsatt bodde her. 🔹 For at regelen skal gjelde må du ha bodd i Norge mer enn 10 år totalt før utflytting.» så er det jo tolkning av alt såklart. Kan godt stemme det du skriver også 😊 glad jeg slipper å forholde meg til dette kjenner jeg, jeg har i hvertfall ingen planer om å flytte til Dubai 😂 Endret søndag kl. 11:32 av Ellie25 2
LorettaLynn Skrevet søndag kl. 11:32 #27317 Skrevet søndag kl. 11:32 Smukgid skrev (1 time siden): Tru det er slik ( sånn 96%) sikkert men siden hun er utflytter havner ikke hennes skatt på skattelistene lenger, trur hun i utgangspunktet skal skatte 40% av det hun tjener til Norge. men tipper det er startet noen selskaper i Dubai som hun kan utnytte seg av for og skatte mindre til Norge, hun sier jo selv hun har advokater som tar seg av dette, og de veit jo om alle smutthullene derfor det er hvert og bruke penger på de. Og Jeg er ikke sur på henne det er jo penge messig smart og gjøre det sånn, alle vill jo sitte igjen med mest mulig penger selv. Bare at hun har mer penger enn de fleste. Fra høsten i år så er det vel 3 år, og da sitter hun igjen med ennå mer, 9% skatt i Dubai er mindre enn 50% eller hva de måtte betale i Norge. hun har valgt og flytte, det er hennes valg. Ikke noe galt med det, Norge sitter hvertfall igjen med skattepengene til de hun har ansatt i Norge, og bedrifter for lager og sirup tjener sine penger som igjen skatter. Så det er jo noe. Heldigvis står alle fritt til å flytte ut fra Norge. Vi er ikke Nord-Korea. Isabel & Co kan gjøre hva de vil. For min del handler det om etikk og moral. Hvis det viktigste i livet for henne eller deg er å sikre seg mest mulig penger, er det ingen som kan nekte dere det. Får bare håpe for Isabel & Co sin del at det er fredelig i midtøsten enn stund til så de slipper å flytte tilbake til trygge Norge. 3 1
smiiiley Skrevet søndag kl. 11:36 #27318 Skrevet søndag kl. 11:36 Tuppenoglillemor12 skrev (23 minutter siden): Er du helt på jordet? Snap inntektene skatter hun ikke av. Ja det høres jo ut som du har fasit på alt så 🤦🏻♀️ 3 1
smiiiley Skrevet søndag kl. 11:49 #27319 Skrevet søndag kl. 11:49 Ellie25 skrev (15 minutter siden): Står så mye forskjellig på nettet, men fant dette på skatteetaten: «Har du samlet botid i Norge i 10 år eller mer før du flyttet fra Norge, kan skatteplikten til Norge opphøre først tre år etter det året du har bosatt deg fast i utlandet. Dette betyr at du fortsatt er skattepliktig til Norge det året du flytter og minimum tre år til. I tillegg til at du har fast opphold i utlandet må disse vilkårene være oppfylt i løpet av de tre årene: Ditt opphold i Norge har ikke oversteget 61 dager per år etter at du flyttet. Alle påbegynte døgn teller som én oppholdsdag i Norge. Du eller dine nærstående disponerte ikke bolig i Norge i noen av disse årene. Du kan fortsatt eie fritidsbolig i Norge. I tillegg kan du ha en bolig som du har eid i minst fem år og som verken du eller dine nærstående har brukt som egen bolig i denne perioden. Dette unntaket heter femårsregel.» Edit; og dette sier Chat gpt: «Hva er 3-årsregelen (skattemessig utflytting)? 3-årsregelen er et norsk skattekriterium som gjelder når du flytter fra Norge etter å ha bodd her i mer enn 10 år totalt. Etter regelen: 🔹 Selv om du fysisk har flyttet ut av Norge, fortsetter du å være skattemessig bosatt i Norge i 3 inntektsår etter utflytting før skatteplikten opphører. 🔹 Det betyr at Norge kan kreve skatt på all inntekt og formue (globalt) i disse tre årene, akkurat som om du fortsatt bodde her. 🔹 For at regelen skal gjelde må du ha bodd i Norge mer enn 10 år totalt før utflytting.» så er det jo tolkning av alt såklart. Kan godt stemme det du skriver også 😊 glad jeg slipper å forholde meg til dette kjenner jeg, jeg har i hvertfall ingen planer om å flytte til Dubai 😂 Det samme står både på stortinget.no, skatteetaten og her en oversikt på BDO advokatene sin side. Tok denne da den forklarte på enklest måte. Tuppenoglillemor12: syns du det er ok å si til noen at de er helt på jordet, sånn generelt? Er det sånn vi snakker til noen du mener tar feil? Det kan jo se ut til at jeg ikke er helt på jordet da. Hva som stemmer vet jo kun Isabel og skatteetaten, ikke du som bedreviter på Kg. 5
Tuppenoglillemor12 Skrevet søndag kl. 12:21 #27320 Skrevet søndag kl. 12:21 smiiiley skrev (32 minutter siden): Det samme står både på stortinget.no, skatteetaten og her en oversikt på BDO advokatene sin side. Tok denne da den forklarte på enklest måte. Tuppenoglillemor12: syns du det er ok å si til noen at de er helt på jordet, sånn generelt? Er det sånn vi snakker til noen du mener tar feil? Det kan jo se ut til at jeg ikke er helt på jordet da. Hva som stemmer vet jo kun Isabel og skatteetaten, ikke du som bedreviter på Kg. – Skatteplikt betyr ikke automatisk at man betaler skatt i Norge. – Dersom inntekten er opptjent og beskattet i utlandet, og skatteavtaler kommer til anvendelse, kan skatten i Norge bli 0. – Dubai har ingen inntektsskatt, og hvis hun ikke har skattepliktig inntekt fra Norge, kan det i praksis bety null skatt. 2 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå