Gjesti7654 Skrevet 27. januar #27182 Skrevet 27. januar Carrot skrev (3 timer siden): nja, det som er "tragisk" er at noen føler seg så "forpliktet" at de faktisk sitter og følger med og så føler det er deres "plikt" å me dem for hver ting de tror er et lovbrudd.. Som da til nå tydeligvis da viser det seg at det er de som melder som ikke har skjønt reglene og i noen saker altså ender som den som selv havner i politiets søkelys.. Det er forøvrig overhode ikke noen forskjell på Raad familien og for eksempel moren til en bekjent, hun er knapt hjemme hun heller, ufør som hun er reiser hun til Spania ene halvdelen av året og Thailand den andre. Giftet seg med en hun "importerte" inn som også etter en tid ble ufør - joda, det er mange av dem og det er tydeligvis irriterende for enkelte men hvorfor akkurat Raad´s er de som får eder og galle her inne skjønner jeg ikke helt.. Eller, det er jo ikke bare de, det er omtrent i annenhver "persontråd" det spys ut negativiteter og karakteristikker som moderatorene må gå gjennom om og om igjen. Det er tragisk det også når man tenker over hva annet som skjer i verden.. Men hvordan klarer din bekjent det?? Jeg er også 100% ufør og kan bare glemme å reise til hverken Spania eller Thailand. Uansett om jeg klarer å spare litt, blir det aldri nok og til å dra på ferieturer. Nå sparer jeg til uforutsette ting som kan skje da, så kanskje om jeg hadde gitt f**n i det og bare brukt de på ferie så hadde det gått 😂 Spør gjerne din bekjent om tips på hvordan jeg (som ufør) også kan dra utenlands halve året, for det hadde jeg absolutt trengt 😂 5 8 1
Snurris Skrevet 27. januar #27183 Skrevet 27. januar Gjesti7654 skrev (4 minutter siden): Men hvordan klarer din bekjent det?? Jeg er også 100% ufør og kan bare glemme å reise til hverken Spania eller Thailand. Uansett om jeg klarer å spare litt, blir det aldri nok og til å dra på ferieturer. Nå sparer jeg til uforutsette ting som kan skje da, så kanskje om jeg hadde gitt f**n i det og bare brukt de på ferie så hadde det gått 😂 Spør gjerne din bekjent om tips på hvordan jeg (som ufør) også kan dra utenlands halve året, for det hadde jeg absolutt trengt 😂 Alle som er ufør får ikke lik utbetaling. Kanskje reisepersonen her har høyere sats enn deg feks. Eller forsikringer. Og mange kjøper ting på kreditt også.
Carrot Skrevet 28. januar #27184 Skrevet 28. januar Gjesti7654 skrev (10 timer siden): Men hvordan klarer din bekjent det?? Jeg er også 100% ufør og kan bare glemme å reise til hverken Spania eller Thailand. Uansett om jeg klarer å spare litt, blir det aldri nok og til å dra på ferieturer. Nå sparer jeg til uforutsette ting som kan skje da, så kanskje om jeg hadde gitt f**n i det og bare brukt de på ferie så hadde det gått 😂 Spør gjerne din bekjent om tips på hvordan jeg (som ufør) også kan dra utenlands halve året, for det hadde jeg absolutt trengt 😂 jeg har ikke brydd meg nok til å spørre egentlig men har inntrykk av at hun har greit med penger. Det jeg hører er at om ett års tid går hun fra ufør til alderspensjon og da går hun visst en del ned i "lønn" noe som er en stor "snakkis" egentlig hos min bekjent og familien som er bekymret for at moren da vil "Råtne på rot hjemme i Norge" men som sagt, - det jeg forsøker få frem er at det nok er svært mange som reiser og oppholder seg i utlandet i lengre tid også som uføre, hvorfor skulel de ikke kunne reise fritt? Blir man på en måte umyndiggjort idet man får uføretrygd? Eller kan det være at de som sitter og mener tolker lovdata og NAV fritt til å passe sitt narrativ? Dessuten kan jo moren være ufør uten å motta uføretrygd og det er IR som sørger for hennes økonomi? Er de som uttaler seg virkelig så skråsikre på at de virkelig vet basert på bruddstykker de fanger opp på SOME her og der og tanker de gjør seg? I så fall, er det ikke systemet som bør kritiseres som tillater og ikke personen som lever sitt liv? Og alt mens man ikke vet eller er informert direkte fra kilden blir det bare spekulasjoner og ryker man driver med når man opptrer skråsikkert og uttaler seg om Raad på denne måten. At disse brukerene mener det vel tror jeg ikke helt på, i så fall er det kanskje like velmenende som de som starter med "ikke for å såre deg altså men..." 😇 2 3
agent Skrevet 28. januar #27185 Skrevet 28. januar Teflonhjernen skrev (17 timer siden): Helt galskap det de driver med, men jeg lurer egentlig på om det er mer å operere på der 🤔 Det samme tenkte jeg🤦♀️ 3 1
Sirah Skrevet 28. januar #27186 Skrevet 28. januar Carrot skrev (1 time siden): jeg har ikke brydd meg nok til å spørre egentlig men har inntrykk av at hun har greit med penger. Det jeg hører er at om ett års tid går hun fra ufør til alderspensjon og da går hun visst en del ned i "lønn" noe som er en stor "snakkis" egentlig hos min bekjent og familien som er bekymret for at moren da vil "Råtne på rot hjemme i Norge" men som sagt, - det jeg forsøker få frem er at det nok er svært mange som reiser og oppholder seg i utlandet i lengre tid også som uføre, hvorfor skulel de ikke kunne reise fritt? Blir man på en måte umyndiggjort idet man får uføretrygd? Eller kan det være at de som sitter og mener tolker lovdata og NAV fritt til å passe sitt narrativ? Dessuten kan jo moren være ufør uten å motta uføretrygd og det er IR som sørger for hennes økonomi? Er de som uttaler seg virkelig så skråsikre på at de virkelig vet basert på bruddstykker de fanger opp på SOME her og der og tanker de gjør seg? I så fall, er det ikke systemet som bør kritiseres som tillater og ikke personen som lever sitt liv? Og alt mens man ikke vet eller er informert direkte fra kilden blir det bare spekulasjoner og ryker man driver med når man opptrer skråsikkert og uttaler seg om Raad på denne måten. At disse brukerene mener det vel tror jeg ikke helt på, i så fall er det kanskje like velmenende som de som starter med "ikke for å såre deg altså men..." 😇 Jeg mener personlig at både Raad og din bekjente skal få nyte livet og kose seg. Enten det er snakk om Spania, Dubai eller Finnland for den saks skyld. Greia er bare at det finnes regler når man er norsk statsborger for hvor lenge man kan oppholde seg i utlandet før man mister rettigheter her hjemme. Det finnes regler for alle, ikke bare de som er uføretrygdet. Nå er det mange år siden jeg satt meg inn i disse reglene og jeg har ikke fulgt diskusjonen som har vært her inne så tett, men jeg har selv bodd en periode i utlandet og det var ganske mye "greier" for å kunne beholde rettigheter i Norge. Min plan var aldri å utvandre, men å jobbe en periode i et annet land før jeg flyttet hjem igjen. En jeg kjenner har hatt mye styr med nå fordi har har jobbet en god stund på et utenlandsk prosjekt (dog for norsk firma). Hen oppholdt seg store deler av året i utlandet, men hadde folkeregistrert adresse i Norge. Hen mistet faktisk medlemskapet i folketrygden og derfor også alt av trygderettigheter osv. Nå var dette bare en formalitet som arbeidsgiver hadde glemt å ordne, men det var en del papirarbeid for å få det på plass igjen. Litt av poenget med diskusjonen med Raad er at moren og faren har hver sin kommunale leilighet i Oslo - som store deler av året står tomme nettopp fordi de opp holder seg i Irak/Dubai. Det er svært mange som har behov for kommunal leilighet og det er veldig vanskelig å få. Det er der skoen trykker for mange her inne tror jeg. Sidra bor i den ene og hun er ung og frisk og oppfyller neppe kravene til å få en såpass stor kommunal leilighet - en leilighet en småbarnsfamilie kunne hatt stor glede av! Jeg tror ikke det er noen her inne som mener at man ikke skal få reise fritt - uansett om man er arbeidstaker eller ufør. Jeg mener i allefall ikke det! Jeg unner både Raad, din bekjente og alle andre i samme situasjon å reise, kose seg og nyte livet! Poenget er bare at dersom man skal nyte godene velferdsstaten Norge gir - så må man også holde seg innenfor gjeldende regelverk. I tillegg trenger man kanskje ikke bare en - men to flotte kommunale leiligheter i Oslo når man stort sett aldri oppholder seg i dem? De burde fint kunne leid seg en mindre leilighet på det private markedet - de er jo aldri der uansett 🤷♀️ Så kunne noen som virkelig hadde hatt behovet fått de leilighetene de har nå. Det er ikke bare i Norge disse reglene gjelder, veldig mange land trenger man jo visum for å reise inn i. Normal lengde på turistvisum er ca 3 mnd og skal man jobbe i landet må man ha arbeidsvisum. Som utvandret kan man maksimalt være i norge 63 (???) dager i året. Her i norge er vi jo bare heldige som har Schengen-avtalen som gjør at det er sjeldent vi trenger å bekymre oss om å f.eks skaffe visum. Selv om det er enkelt for oss å ta en tur til Spania så betyr ikke det at det ikke finnes et regelverk rundt det. Folk flest har bare ikke satt seg inn i det... 13 8
Tuppenoglillemor12 Skrevet 28. januar #27187 Skrevet 28. januar Sirah skrev (6 timer siden): Jeg mener personlig at både Raad og din bekjente skal få nyte livet og kose seg. Enten det er snakk om Spania, Dubai eller Finnland for den saks skyld. Greia er bare at det finnes regler når man er norsk statsborger for hvor lenge man kan oppholde seg i utlandet før man mister rettigheter her hjemme. Det finnes regler for alle, ikke bare de som er uføretrygdet. Nå er det mange år siden jeg satt meg inn i disse reglene og jeg har ikke fulgt diskusjonen som har vært her inne så tett, men jeg har selv bodd en periode i utlandet og det var ganske mye "greier" for å kunne beholde rettigheter i Norge. Min plan var aldri å utvandre, men å jobbe en periode i et annet land før jeg flyttet hjem igjen. En jeg kjenner har hatt mye styr med nå fordi har har jobbet en god stund på et utenlandsk prosjekt (dog for norsk firma). Hen oppholdt seg store deler av året i utlandet, men hadde folkeregistrert adresse i Norge. Hen mistet faktisk medlemskapet i folketrygden og derfor også alt av trygderettigheter osv. Nå var dette bare en formalitet som arbeidsgiver hadde glemt å ordne, men det var en del papirarbeid for å få det på plass igjen. Litt av poenget med diskusjonen med Raad er at moren og faren har hver sin kommunale leilighet i Oslo - som store deler av året står tomme nettopp fordi de opp holder seg i Irak/Dubai. Det er svært mange som har behov for kommunal leilighet og det er veldig vanskelig å få. Det er der skoen trykker for mange her inne tror jeg. Sidra bor i den ene og hun er ung og frisk og oppfyller neppe kravene til å få en såpass stor kommunal leilighet - en leilighet en småbarnsfamilie kunne hatt stor glede av! Jeg tror ikke det er noen her inne som mener at man ikke skal få reise fritt - uansett om man er arbeidstaker eller ufør. Jeg mener i allefall ikke det! Jeg unner både Raad, din bekjente og alle andre i samme situasjon å reise, kose seg og nyte livet! Poenget er bare at dersom man skal nyte godene velferdsstaten Norge gir - så må man også holde seg innenfor gjeldende regelverk. I tillegg trenger man kanskje ikke bare en - men to flotte kommunale leiligheter i Oslo når man stort sett aldri oppholder seg i dem? De burde fint kunne leid seg en mindre leilighet på det private markedet - de er jo aldri der uansett 🤷♀️ Så kunne noen som virkelig hadde hatt behovet fått de leilighetene de har nå. Det er ikke bare i Norge disse reglene gjelder, veldig mange land trenger man jo visum for å reise inn i. Normal lengde på turistvisum er ca 3 mnd og skal man jobbe i landet må man ha arbeidsvisum. Som utvandret kan man maksimalt være i norge 63 (???) dager i året. Her i norge er vi jo bare heldige som har Schengen-avtalen som gjør at det er sjeldent vi trenger å bekymre oss om å f.eks skaffe visum. Selv om det er enkelt for oss å ta en tur til Spania så betyr ikke det at det ikke finnes et regelverk rundt det. Folk flest har bare ikke satt seg inn i det... Akkurat!🎯👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽 4 1
Zena33 Skrevet 28. januar #27188 Skrevet 28. januar Carrot skrev (8 timer siden): jeg har ikke brydd meg nok til å spørre egentlig men har inntrykk av at hun har greit med penger. Det jeg hører er at om ett års tid går hun fra ufør til alderspensjon og da går hun visst en del ned i "lønn" noe som er en stor "snakkis" egentlig hos min bekjent og familien som er bekymret for at moren da vil "Råtne på rot hjemme i Norge" men som sagt, - det jeg forsøker få frem er at det nok er svært mange som reiser og oppholder seg i utlandet i lengre tid også som uføre, hvorfor skulel de ikke kunne reise fritt? Blir man på en måte umyndiggjort idet man får uføretrygd? Eller kan det være at de som sitter og mener tolker lovdata og NAV fritt til å passe sitt narrativ? Dessuten kan jo moren være ufør uten å motta uføretrygd og det er IR som sørger for hennes økonomi? Er de som uttaler seg virkelig så skråsikre på at de virkelig vet basert på bruddstykker de fanger opp på SOME her og der og tanker de gjør seg? I så fall, er det ikke systemet som bør kritiseres som tillater og ikke personen som lever sitt liv? Og alt mens man ikke vet eller er informert direkte fra kilden blir det bare spekulasjoner og ryker man driver med når man opptrer skråsikkert og uttaler seg om Raad på denne måten. At disse brukerene mener det vel tror jeg ikke helt på, i så fall er det kanskje like velmenende som de som starter med "ikke for å såre deg altså men..." 😇 Du klarer ikke å skille på det å reise fritt og det å ha midlertidig opphold, som er av lengre tid. Som uføretrygdet har man et regelverk man må følge, og det følger man som regel om man bare er ute å reiser 5-6 ganger i året, om så det er av 3 ukers varighet hver gang. Problemene i forhold til lovverket slår først inn ved midlertidig opphold, hvor man er borte i flere mnd, en eller flere ganger i året. Da kan man komme til å bryte loven om man ikke er nøye på ant dager i året. Så retorikken med «fritt reise» er ikke et argument i en diskusjon hvor det er loven som definerer hvor lenge man kan reise/oppholde seg utenlands. Men man står selvsagt fritt til å velge å bosette seg fast utenlands. Noe som kanskje hadde vært bedre enn å bli tatt i en kontroll hos NAV. 3 5
LorettaLynn Skrevet 28. januar #27189 Skrevet 28. januar Sirah skrev (8 timer siden): Jeg mener personlig at både Raad og din bekjente skal få nyte livet og kose seg. Enten det er snakk om Spania, Dubai eller Finnland for den saks skyld. Greia er bare at det finnes regler når man er norsk statsborger for hvor lenge man kan oppholde seg i utlandet før man mister rettigheter her hjemme. Det finnes regler for alle, ikke bare de som er uføretrygdet. Nå er det mange år siden jeg satt meg inn i disse reglene og jeg har ikke fulgt diskusjonen som har vært her inne så tett, men jeg har selv bodd en periode i utlandet og det var ganske mye "greier" for å kunne beholde rettigheter i Norge. Min plan var aldri å utvandre, men å jobbe en periode i et annet land før jeg flyttet hjem igjen. En jeg kjenner har hatt mye styr med nå fordi har har jobbet en god stund på et utenlandsk prosjekt (dog for norsk firma). Hen oppholdt seg store deler av året i utlandet, men hadde folkeregistrert adresse i Norge. Hen mistet faktisk medlemskapet i folketrygden og derfor også alt av trygderettigheter osv. Nå var dette bare en formalitet som arbeidsgiver hadde glemt å ordne, men det var en del papirarbeid for å få det på plass igjen. Litt av poenget med diskusjonen med Raad er at moren og faren har hver sin kommunale leilighet i Oslo - som store deler av året står tomme nettopp fordi de opp holder seg i Irak/Dubai. Det er svært mange som har behov for kommunal leilighet og det er veldig vanskelig å få. Det er der skoen trykker for mange her inne tror jeg. Sidra bor i den ene og hun er ung og frisk og oppfyller neppe kravene til å få en såpass stor kommunal leilighet - en leilighet en småbarnsfamilie kunne hatt stor glede av! Jeg tror ikke det er noen her inne som mener at man ikke skal få reise fritt - uansett om man er arbeidstaker eller ufør. Jeg mener i allefall ikke det! Jeg unner både Raad, din bekjente og alle andre i samme situasjon å reise, kose seg og nyte livet! Poenget er bare at dersom man skal nyte godene velferdsstaten Norge gir - så må man også holde seg innenfor gjeldende regelverk. I tillegg trenger man kanskje ikke bare en - men to flotte kommunale leiligheter i Oslo når man stort sett aldri oppholder seg i dem? De burde fint kunne leid seg en mindre leilighet på det private markedet - de er jo aldri der uansett 🤷♀️ Så kunne noen som virkelig hadde hatt behovet fått de leilighetene de har nå. Det er ikke bare i Norge disse reglene gjelder, veldig mange land trenger man jo visum for å reise inn i. Normal lengde på turistvisum er ca 3 mnd og skal man jobbe i landet må man ha arbeidsvisum. Som utvandret kan man maksimalt være i norge 63 (???) dager i året. Her i norge er vi jo bare heldige som har Schengen-avtalen som gjør at det er sjeldent vi trenger å bekymre oss om å f.eks skaffe visum. Selv om det er enkelt for oss å ta en tur til Spania så betyr ikke det at det ikke finnes et regelverk rundt det. Folk flest har bare ikke satt seg inn i det... Bra skrevet! Det virker som om noen tror at vi har uendelig med penger. Det har vi ikke. I Oslo kommune for eksempel skjæres det ned over alt. I skolen, på sykehus, sykehjem, gamlehjem, ungdomsklubber, svømmehaller, kunst og kultur. Folk med behov for hjelp får ikke den hjelpen de trenger. Når da noen lever som om penger ikke er noe problem, og når barna endelig kan gi noe tilbake ved å betale skatt og da velger å flytte utenlands, synes jeg ikke det er rart om vi er flere som reagerer og kritiserer. Familien Raad er ikke alene om misbruk, men det er den familien vi diskuterer i denne tråden. I utganspunktet vil jeg at de som har behov for det skal få hjelp, men jeg liker ikke urettferdighet. Resultat av misbruk av velferdstaten vil bli at vi mister enda flere goder i fremtiden. 5 19
Tuppenoglillemor12 Skrevet 28. januar #27190 Skrevet 28. januar Zena33 skrev (2 timer siden): Du klarer ikke å skille på det å reise fritt og det å ha midlertidig opphold, som er av lengre tid. Som uføretrygdet har man et regelverk man må følge, og det følger man som regel om man bare er ute å reiser 5-6 ganger i året, om så det er av 3 ukers varighet hver gang. Problemene i forhold til lovverket slår først inn ved midlertidig opphold, hvor man er borte i flere mnd, en eller flere ganger i året. Da kan man komme til å bryte loven om man ikke er nøye på ant dager i året. Så retorikken med «fritt reise» er ikke et argument i en diskusjon hvor det er loven som definerer hvor lenge man kan reise/oppholde seg utenlands. Men man står selvsagt fritt til å velge å bosette seg fast utenlands. Noe som kanskje hadde vært bedre enn å bli tatt i en kontroll hos NAV. Og NAV er på saken vet jeg ihvertfall… 🤞 1 20
Velinda Skrevet 28. januar #27191 Skrevet 28. januar Tuppenoglillemor12 skrev (1 time siden): Og NAV er på saken vet jeg ihvertfall… 🤞 👏 7 2
Tuppenoglillemor12 Skrevet 28. januar #27192 Skrevet 28. januar Isabel til Rami når han klaget på at shooten var så tidlig om morgenen i morgen: «nei nei det går greit! Vi bare popper sovetablett…» 😳 1 5
Harnoejegvilsi Skrevet 28. januar #27193 Skrevet 28. januar Carrot skrev (13 timer siden): jeg har ikke brydd meg nok til å spørre egentlig men har inntrykk av at hun har greit med penger. Det jeg hører er at om ett års tid går hun fra ufør til alderspensjon og da går hun visst en del ned i "lønn" noe som er en stor "snakkis" egentlig hos min bekjent og familien som er bekymret for at moren da vil "Råtne på rot hjemme i Norge" men som sagt, - det jeg forsøker få frem er at det nok er svært mange som reiser og oppholder seg i utlandet i lengre tid også som uføre, hvorfor skulel de ikke kunne reise fritt? Blir man på en måte umyndiggjort idet man får uføretrygd? Eller kan det være at de som sitter og mener tolker lovdata og NAV fritt til å passe sitt narrativ? Dessuten kan jo moren være ufør uten å motta uføretrygd og det er IR som sørger for hennes økonomi? Er de som uttaler seg virkelig så skråsikre på at de virkelig vet basert på bruddstykker de fanger opp på SOME her og der og tanker de gjør seg? I så fall, er det ikke systemet som bør kritiseres som tillater og ikke personen som lever sitt liv? Og alt mens man ikke vet eller er informert direkte fra kilden blir det bare spekulasjoner og ryker man driver med når man opptrer skråsikkert og uttaler seg om Raad på denne måten. At disse brukerene mener det vel tror jeg ikke helt på, i så fall er det kanskje like velmenende som de som starter med "ikke for å såre deg altså men..." 😇 Nå gikk jo Shehed ut på sin snap og snakket om mors uføretrygd, hvorpå mors saksbehandler hos NAv kommenterer omkring mor og hva hun kan tillate seg, og ikke. Da må man muligens ta høyde for at mor får sine penger fra staten, og ellers bruker dem i Irak. Jeg må bare si at jeg reagerer ganske kraftig på at andre, som henter sin inntekt fra NAV, kritiseres og tidvis diskrimineres. (Tenker primært på våre nye landsmenn) Samtidig skal man passe seg omkring det man tenker om mamma Raad. Mamma Raad lever herrens glade dager økonomisk. Helsemessig har man jo sett at hun sliter. 3 3
Ellie25 Skrevet 28. januar #27194 Skrevet 28. januar Det er noe umusikalsk å reise så mye, eie egen leilighet (?) i Irak men samtidig oppta en kommunal leilighet i Oslo. At hun mottar uføretrygd er noe annet synes jeg, men den kommunale leiligheten kjenner jeg tar litt kaken altså. I hvertfall en såpass stor en som mange barnefamilier som står på venteliste bare kan drømme om å få. Og dersom det stemmer at mor og far fortsatt er sammen men har hver sin kommunale leilighet så er det jo bare enda verre.. 6 15
Tuppenoglillemor12 Skrevet 28. januar #27195 Skrevet 28. januar Nå skjønner jeg hvorfor prinsessa sover så godt på flyturer. Isabel: «jeg sov heeeele flyturen» og skjønner også nå hvorfor hun er så lat og treig om morgenen (les formiddagen) sovetabletter…. 3 17
Sirah Skrevet 28. januar #27196 Skrevet 28. januar LorettaLynn skrev (3 timer siden): Bra skrevet! Det virker som om noen tror at vi har uendelig med penger. Det har vi ikke. I Oslo kommune for eksempel skjæres det ned over alt. I skolen, på sykehus, sykehjem, gamlehjem, ungdomsklubber, svømmehaller, kunst og kultur. Folk med behov for hjelp får ikke den hjelpen de trenger. Når da noen lever som om penger ikke er noe problem, og når barna endelig kan gi noe tilbake ved å betale skatt og da velger å flytte utenlands, synes jeg ikke det er rart om vi er flere som reagerer og kritiserer. Familien Raad er ikke alene om misbruk, men det er den familien vi diskuterer i denne tråden. I utganspunktet vil jeg at de som har behov for det skal få hjelp, men jeg liker ikke urettferdighet. Resultat av misbruk av velferdstaten vil bli at vi mister enda flere goder i fremtiden. Nei vi har faktisk ikke uendelig med penger og en dag kommer de dessverre til å ta slutt. Og nei, Raad er langt fra de eneste som lever på denne måten og det hadde ikke vært noe bedre om "Hansen" gjorde det samme. Det kan godt hende både Raad og Hansen ikke er klar over hvordan regelverket er. Det er jo en fuckings jungel å lese seg opp på. Spe på med litt språkproblemer og så har du det gående. Både mamma og pappa Raad er jo - uansett om de vil eller ikke offentlige personer og dermed bør de av alle gå forran som gode eksempler på hvordan ting skal gjøres. Mye mulig de har misforstått reglene - Men da er det jo bare fint at de får dem opplyst? De må reise og kose seg så mye de ønsker for min del. Det er jo tydelig at moren har godt av å være i varmen. Men ikke på bekostning av velferdsstaten. De kan fint være ute av landet i månedsvis uten å bryte en eneste regel - det må bare gjøres riktig. Ellie25 skrev (23 minutter siden): Det er noe umusikalsk å reise så mye, eie egen leilighet (?) i Irak men samtidig oppta en kommunal leilighet i Oslo. At hun mottar uføretrygd er noe annet synes jeg, men den kommunale leiligheten kjenner jeg tar litt kaken altså. I hvertfall en såpass stor en som mange barnefamilier som står på venteliste bare kan drømme om å få. Og dersom det stemmer at mor og far fortsatt er sammen men har hver sin kommunale leilighet så er det jo bare enda verre.. Isabel betaler for leiligheten i Irak. Den blir leid for et år av gangen. 3
Teflonhjernen Skrevet 28. januar #27197 Skrevet 28. januar Oj, Isabel blir sjokkert når hun ser det skal regne på Bali. Det samme har jo skjedd på Maldivene. Hvorfor sjekker verken hun eller noen av de andre været når de planlegger reiser? De virker helt blåste når det kommer til å sjekke klima/regntid/vær når de reiser steder. Jeg blir sikkert så irritert over det, for det er det første jeg sjekker når jeg skal reise en plass 😆 7 4
Zena33 Skrevet 28. januar #27198 Skrevet 28. januar Sirah skrev (1 time siden): Nei vi har faktisk ikke uendelig med penger og en dag kommer de dessverre til å ta slutt. Og nei, Raad er langt fra de eneste som lever på denne måten og det hadde ikke vært noe bedre om "Hansen" gjorde det samme. Det kan godt hende både Raad og Hansen ikke er klar over hvordan regelverket er. Det er jo en fuckings jungel å lese seg opp på. Spe på med litt språkproblemer og så har du det gående. Både mamma og pappa Raad er jo - uansett om de vil eller ikke offentlige personer og dermed bør de av alle gå forran som gode eksempler på hvordan ting skal gjøres. Mye mulig de har misforstått reglene - Men da er det jo bare fint at de får dem opplyst? De må reise og kose seg så mye de ønsker for min del. Det er jo tydelig at moren har godt av å være i varmen. Men ikke på bekostning av velferdsstaten. De kan fint være ute av landet i månedsvis uten å bryte en eneste regel - det må bare gjøres riktig. Isabel betaler for leiligheten i Irak. Den blir leid for et år av gangen. Det er ikke sånn at NAV opplyser deg om hva som er gjeldende lovverk hvis du blir tatt for å bryte loven. Hos NAV så er det ikke formildende at du ikke kan språket eller ikke har satt deg/fått hjelp til å sette deg inn i gjeldende lovverk. All info er tilgjengelig på hennes språk, hun har krav på tolk og NAV har utallige årsverk som jobber med problemstillingene ved utenlandsopphold og ytelser fra NAV. Og at det finnes restriksjoner rundt utenlandsopphold det tror jeg enhver Hansen på uføretrygd/aap/sykepenger har fått med seg, enten om de har lest seg opp selv eller blitt veiledet av NAV. 3 7
Sirah Skrevet 29. januar #27199 Skrevet 29. januar Zena33 skrev (8 timer siden): Det er ikke sånn at NAV opplyser deg om hva som er gjeldende lovverk hvis du blir tatt for å bryte loven. Hos NAV så er det ikke formildende at du ikke kan språket eller ikke har satt deg/fått hjelp til å sette deg inn i gjeldende lovverk. All info er tilgjengelig på hennes språk, hun har krav på tolk og NAV har utallige årsverk som jobber med problemstillingene ved utenlandsopphold og ytelser fra NAV. Og at det finnes restriksjoner rundt utenlandsopphold det tror jeg enhver Hansen på uføretrygd/aap/sykepenger har fått med seg, enten om de har lest seg opp selv eller blitt veiledet av NAV. Jeg har vel heller ikke skrevet at det er formidlende? Men det kan være en forklaring på hvorfor det har blitt som det har blitt. Og nei, denne tråden er jo et godt eksempel på at det finnes mange Hansen som ikke har fått det med seg. Det er jo bare å ta en tur innom en facebookgruppe også, så kommer det stadig sånne spørsmål - med svært ymse svar. 2
Tuppenoglillemor12 Skrevet 29. januar #27200 Skrevet 29. januar Sirah skrev (10 timer siden): Nei vi har faktisk ikke uendelig med penger og en dag kommer de dessverre til å ta slutt. Og nei, Raad er langt fra de eneste som lever på denne måten og det hadde ikke vært noe bedre om "Hansen" gjorde det samme. Det kan godt hende både Raad og Hansen ikke er klar over hvordan regelverket er. Det er jo en fuckings jungel å lese seg opp på. Spe på med litt språkproblemer og så har du det gående. Både mamma og pappa Raad er jo - uansett om de vil eller ikke offentlige personer og dermed bør de av alle gå forran som gode eksempler på hvordan ting skal gjøres. Mye mulig de har misforstått reglene - Men da er det jo bare fint at de får dem opplyst? De må reise og kose seg så mye de ønsker for min del. Det er jo tydelig at moren har godt av å være i varmen. Men ikke på bekostning av velferdsstaten. De kan fint være ute av landet i månedsvis uten å bryte en eneste regel - det må bare gjøres riktig. Isabel betaler for leiligheten i Irak. Den blir leid for et år av gangen. Hva har det med diskusjonen å gjøre? At i betaler? 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå