Teflonhjernen Skrevet 15 timer siden #26941 Skrevet 15 timer siden agent skrev (2 timer siden): Bilkjøp Jepp, glemte bilkjøp content - Ferdig 2
Neket Skrevet 14 timer siden #26942 Skrevet 14 timer siden agent skrev (4 timer siden): Nå skal hun hjem til mammaen sin å puppe litt.🤣🤣 32 år og drar hjem for å få mammakos, helt fjernt synes jeg! 6 8
Hatsumomo Skrevet 13 timer siden #26943 Skrevet 13 timer siden (endret) Neket skrev (33 minutter siden): 32 år og drar hjem for å få mammakos, helt fjernt synes jeg! Syntes du virkelig det når vi snakker om et menneske som har hatt en så traumatisert barndom som Isabel? Som har hatt det så forferdelig at hun måtte flytte til en fosterfamilie og dermed oppleve å være vekke fra sin mor i flere år? Jeg syntes overhodet det ikke er rart at hun har dette behovet i voksen alder når hun nå sliter. Syntes man det er så fjernt så har man virkelig NULL innsikt og kunnskaper om traumer og omsorgssvikt i barndommen. Endret 13 timer siden av Hatsumomo 1 10
Cami9 Skrevet 11 timer siden #26944 Skrevet 11 timer siden Hatsumomo skrev (1 time siden): Syntes du virkelig det når vi snakker om et menneske som har hatt en så traumatisert barndom som Isabel? Som har hatt det så forferdelig at hun måtte flytte til en fosterfamilie og dermed oppleve å være vekke fra sin mor i flere år? Jeg syntes overhodet det ikke er rart at hun har dette behovet i voksen alder når hun nå sliter. Syntes man det er så fjernt så har man virkelig NULL innsikt og kunnskaper om traumer og omsorgssvikt i barndommen. Det er ikke alle som havner i fosterhjem som har hatt det forferdelig. Jeg har selv bodd i fosterhjem fra jeg var 4, og min mor har opplevd langt verre ting enn meg… 2
Hatsumomo Skrevet 11 timer siden #26945 Skrevet 11 timer siden Cami9 skrev (3 minutter siden): Det er ikke alle som havner i fosterhjem som har hatt det forferdelig. Jeg har selv bodd i fosterhjem fra jeg var 4, og min mor har opplevd langt verre ting enn meg… Nei, men Isabel har og det er henne som diskuteres i tråden. 6
Neket Skrevet 11 timer siden #26946 Skrevet 11 timer siden Hatsumomo skrev (1 time siden): Syntes du virkelig det når vi snakker om et menneske som har hatt en så traumatisert barndom som Isabel? Som har hatt det så forferdelig at hun måtte flytte til en fosterfamilie og dermed oppleve å være vekke fra sin mor i flere år? Jeg syntes overhodet det ikke er rart at hun har dette behovet i voksen alder når hun nå sliter. Syntes man det er så fjernt så har man virkelig NULL innsikt og kunnskaper om traumer og omsorgssvikt i barndommen. Kanskje man bare er skrudd sammen forskjellig. Jeg hadde ALDRI hatt et slikt forhold til mine foreldre (spesielt min mor) etter den oppveksten hun beskriver i bøkene sine. Hadde holdt meg lengst mulig unna, og da SPESIELT fordi jeg hadde trodd de helst var ute etter pengene mine om jeg var i Isabels finansielle situasjon. For meg virker det som det moralske kompasset til en del personer i den familien er fullstendig defekt. 10 4
Hatsumomo Skrevet 11 timer siden #26947 Skrevet 11 timer siden (endret) Neket skrev (3 minutter siden): Kanskje man bare er skrudd sammen forskjellig. Jeg hadde ALDRI hatt et slikt forhold til mine foreldre (spesielt min mor) etter den oppveksten hun beskriver i bøkene sine. Hadde holdt meg lengst mulig unna, og da SPESIELT fordi jeg hadde trodd de helst var ute etter pengene mine om jeg var i Isabels finansielle situasjon. For meg virker det som det moralske kompasset til en del personer i den familien er fullstendig defekt. Jeg er enig, men vi er ikke Isabel og jeg vet av egen erfaring at man reagerer ulikt på traumer. Syntes ikke det er greit å gjøre narr av eller på noe som helst måte sette spørsmålstegn ved andres reaksjoner på traumer, det er så veldig individuelt. Mye man kan mase om og stille spørsmål ved Isabel og mennesker generelt, men traumer og traumereaksjoner er ikke av det slaget. Endret 11 timer siden av Hatsumomo 2 6
smiiiley Skrevet 11 timer siden #26948 Skrevet 11 timer siden Hatsumomo skrev (3 minutter siden): Jeg er enig, men vi er ikke Isabel og jeg vet av egen erfaring at man reagerer ulikt på traumer. Syntes ikke det er greit å gjøre narr av eller på noe som helst måte sette spørsmål ved andres reaksjoner på traumer, det er så veldig individuelt. Helt enig. Det å gjøre narr av andre sine reaksjoner på traumer er smålig uansett hvordan man vrir og vender på det. Traumer eller ikke, men det er da ikke SÅ uvanlig å trenge moren sin, selv som voksen? 2 6
Kønn Skrevet 10 timer siden #26949 Skrevet 10 timer siden Hatsumomo skrev (1 time siden): Jeg er enig, men vi er ikke Isabel og jeg vet av egen erfaring at man reagerer ulikt på traumer. Syntes ikke det er greit å gjøre narr av eller på noe som helst måte sette spørsmålstegn ved andres reaksjoner på traumer, det er så veldig individuelt. Mye man kan mase om og stille spørsmål ved Isabel og mennesker generelt, men traumer og traumereaksjoner er ikke av det slaget. Hun melker disse traumene for alt det er verdt. På meg virker det som hun dyrker det. Det er ikke bra, det viser hun tydelig. Jeg skal ikke si til henne eller noen andre hva de burde gjøre, men å drive med det hun gjør nå ser ut til å virke mot sin hensikt. 3 9
Gjesti7654 Skrevet 10 timer siden #26950 Skrevet 10 timer siden smiiiley skrev (1 time siden): Helt enig. Det å gjøre narr av andre sine reaksjoner på traumer er smålig uansett hvordan man vrir og vender på det. Traumer eller ikke, men det er da ikke SÅ uvanlig å trenge moren sin, selv som voksen? Jeg blir 33 i år, og det absolutt tryggeste og beste jeg vet er å være hos mamma. Nå ligger jeg ikke i fanget hennes eller blir klødd på ryggen/i håret, men jeg elsker moren min over alt på jord og setter pris på hvert sekund jeg får ha sammen med henne. (Har KPTSD, mye pga ikke så bra barndom, bare så ingen kommer med "åååh men du hadde vel ikke en traumatisk barndom", fordi jo det hadde jeg.) 2 2
Tuppenoglillemor12 Skrevet 9 timer siden #26951 Skrevet 9 timer siden Neket skrev (1 time siden): Kanskje man bare er skrudd sammen forskjellig. Jeg hadde ALDRI hatt et slikt forhold til mine foreldre (spesielt min mor) etter den oppveksten hun beskriver i bøkene sine. Hadde holdt meg lengst mulig unna, og da SPESIELT fordi jeg hadde trodd de helst var ute etter pengene mine om jeg var i Isabels finansielle situasjon. For meg virker det som det moralske kompasset til en del personer i den familien er fullstendig defekt. Enig. Og da skurrer noe for meg.🤔 Enten er de ute etter pengene hennes eller så er denne forferdelige oppveksten hennes dramatisert… Noe er det. For dette kan da ikke være vanlig oppførsel av en person som har vært igjennom alt det hun påstår? 🤷🏼♀️ 3 2
Ellie25 Skrevet 9 timer siden #26952 Skrevet 9 timer siden Neket skrev (4 timer siden): 32 år og drar hjem for å få mammakos, helt fjernt synes jeg! Jeg er over 30 og er veldig veldig glad for at jeg har en så nær relasjon til moren min at jeg kan støtte meg til henne når jeg har det vanskelig. Synes ikke det er fjernt i det hele tatt. jeg synes dog det er noe merkelig at Isabel klarer å ha et såpass nært forhold til moren sin etter den oppveksten da, det må jeg si 🙈 3 1
Ellie25 Skrevet 9 timer siden #26953 Skrevet 9 timer siden Tuppenoglillemor12 skrev (14 minutter siden): Enig. Og da skurrer noe for meg.🤔 Enten er de ute etter pengene hennes eller så er denne forferdelige oppveksten hennes dramatisert… Noe er det. For dette kan da ikke være vanlig oppførsel av en person som har vært igjennom alt det hun påstår? 🤷🏼♀️ Både hun og Shehed fikk vel erstatning fra kommunen så den oppveksten var nok ganske så ille altså! Det skal mye til å komme i fosterhjem. 2
ollie1 Skrevet 9 timer siden #26954 Skrevet 9 timer siden Ser ut som hun blir mer utslit t og deprimert når hun henger mye med familien, eller har famileien rundtzseg hele tiden. Tror det hadde vært sunt for henne å få en annen omgangskrets enn bare familien. Kanskje hun hadde fått litt annen input og tankegang enn at alt bare dreier son om henne selv, og penger. 4 3
Istapp Skrevet 9 timer siden #26955 Skrevet 9 timer siden Neket skrev (2 timer siden): Kanskje man bare er skrudd sammen forskjellig. Jeg hadde ALDRI hatt et slikt forhold til mine foreldre (spesielt min mor) etter den oppveksten hun beskriver i bøkene sine. Hadde holdt meg lengst mulig unna, og da SPESIELT fordi jeg hadde trodd de helst var ute etter pengene mine om jeg var i Isabels finansielle situasjon. For meg virker det som det moralske kompasset til en del personer i den familien er fullstendig defekt. Historien er forsterket og dramatisert opp i bøkene. IR hadde en fosterfamilie som ga omsorg, var rause og ivaretakene. Når det ble stilt krav til divadramadama så ville hun ikke bo der heller. Det ble inngått forlik i saken mot kommunen og søstrene fikk 350 000,- erstatning som står i forhold til sakens historikk. Ja, det har foregått ting, men IR og søsteren har da virkelig brukt sin historie og litt til. Sjekk opp erstatningsbeløp på virkelig ille barneomsorgsovertakelses saker eller mangel på sådan. Er så lei av at IR bruker histrorien og smører på for content. Hele familien bruker historie og lager den slik de selv ønsker og slik de selv er best tjent med historien jf. foreldrene som liksom ikke bor sammen for å ha to kommunale boliger. 1 8
Istapp Skrevet 8 timer siden #26956 Skrevet 8 timer siden Ellie25 skrev (28 minutter siden): Både hun og Shehed fikk vel erstatning fra kommunen så den oppveksten var nok ganske så ille altså! Det skal mye til å komme i fosterhjem. Det ble inngått forlik og de fikk kun 350 000,- I disse sakene er det småpenger. 4
smiiiley Skrevet 8 timer siden #26957 Skrevet 8 timer siden (endret) Gjesti7654 skrev (1 time siden): Jeg blir 33 i år, og det absolutt tryggeste og beste jeg vet er å være hos mamma. Nå ligger jeg ikke i fanget hennes eller blir klødd på ryggen/i håret, men jeg elsker moren min over alt på jord og setter pris på hvert sekund jeg får ha sammen med henne. (Har KPTSD, mye pga ikke så bra barndom, bare så ingen kommer med "åååh men du hadde vel ikke en traumatisk barndom", fordi jo det hadde jeg.) Jeg er også i 30 årene og føler den tryggeste plassen er hos mamma, spesielt i perioder der det har vært vanskelig psykisk. Men jeg hadde heller ikke likt å ligge i fanget og bli strøket. Sliter litt med sånn type nærhet, men forstår at det kan føles trygt for andre. Trist å høre at du har hatt en vanskelig barndom. Også trist at du følte at du måtte forklare din KPTSD. Men når jeg leser her inne så forstår jeg hvor det kommer fra. Men sånn skal det ikke være. Ingen kan sette seg inn i andre sine sko og avgjør hvordan den personen skal ha det eller forholde seg til en opplevelse. Endret 8 timer siden av smiiiley 3
smiiiley Skrevet 8 timer siden #26958 Skrevet 8 timer siden Istapp skrev (35 minutter siden): Historien er forsterket og dramatisert opp i bøkene. IR hadde en fosterfamilie som ga omsorg, var rause og ivaretakene. Når det ble stilt krav til divadramadama så ville hun ikke bo der heller. Det ble inngått forlik i saken mot kommunen og søstrene fikk 350 000,- erstatning som står i forhold til sakens historikk. Ja, det har foregått ting, men IR og søsteren har da virkelig brukt sin historie og litt til. Sjekk opp erstatningsbeløp på virkelig ille barneomsorgsovertakelses saker eller mangel på sådan. Er så lei av at IR bruker histrorien og smører på for content. Hele familien bruker historie og lager den slik de selv ønsker og slik de selv er best tjent med historien jf. foreldrene som liksom ikke bor sammen for å ha to kommunale boliger. Om historien er forsterket og dramatifisert, det blir helt tullete at utenforstående skal sitte dømme. Det er det kun de som vet. Og man skal være j*** forsiktig med å uttale seg om en situasjon som er oppstått med en ungdom med SS. Med mindre du har stått tett på dette selv så bør man rett og slett holde kjeft. Ikke bare om I sin situasjon, men generelt. 1 3
Pusemusen Skrevet 51 minutter siden #26959 Skrevet 51 minutter siden Cami9 skrev (20 timer siden): Er jo ganske åpenbart at hun er på Maldivene for å reklamere for dette badetøyet sitt som er på tilbud? Eller tro folk virkelig noe annet…. Jeg tror rett og slett hun har kjærlighetssorg. Hører jo ikke et ord mer om naboen. 1
Carrot Skrevet 10 minutter siden #26960 Skrevet 10 minutter siden Istapp skrev (8 timer siden): Historien er forsterket og dramatisert opp i bøkene. IR hadde en fosterfamilie som ga omsorg, var rause og ivaretakene. Når det ble stilt krav til divadramadama så ville hun ikke bo der heller. Det ble inngått forlik i saken mot kommunen og søstrene fikk 350 000,- erstatning som står i forhold til sakens historikk. Ja, det har foregått ting, men IR og søsteren har da virkelig brukt sin historie og litt til. Sjekk opp erstatningsbeløp på virkelig ille barneomsorgsovertakelses saker eller mangel på sådan. Er så lei av at IR bruker histrorien og smører på for content. Hele familien bruker historie og lager den slik de selv ønsker og slik de selv er best tjent med historien jf. foreldrene som liksom ikke bor sammen for å ha to kommunale boliger. har du dokumentasjon på påstanden eller er dette synsing og ryktespredning?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå