Heike72 Skrevet 5. januar #26381 Skrevet 5. januar Teflonhjernen skrev (17 minutter siden): Jeg så nå, det er Sidra. Ser det lett om du «stopper» bildet. Tviler veldig på at Isabel hadde latt noen av de andre legge ut en snap hvor hun er på nå. Ja, sjekket igjen nå jeg også. Det er Sidra.
Tuppenoglillemor12 Skrevet 5. januar #26382 Skrevet 5. januar agent skrev (2 timer siden): Instagram profil 😉 kan tenkes det er en grunn for å ikke komme inn i USA. Har bare sett det på en annen plattform. Hva gjorde hun? 1
smiiiley Skrevet 5. januar #26383 Skrevet 5. januar Tenkeselv skrev (1 time siden): Det skrev jeg vel heller ikke eller ? Jeg sa at blant de hun hang ut så var det flere som aldri hadde skrevet noe ufint om henne. Hun gikk kun ut i fra tittel , om var aktiv bidragsyter osv. Noe hun også påpekte på sin Snap når hun hang ut alle disse, nemlig at de var aktive bidragsytere.Det er ikke for ingenting at hun kun delte kommentarene til denne Tiril, som faktisk jo skrev stygge ting. Hun har ingen skrupler med å dele mer hvis det forelå noe fra alle som ble hengt ut, men det var det heller ikke å finne. Uansett så var poenget mitt at dette med Naboen har hun bevist lagt opp til selv, hvis det nå er tilfellet at det er han som er avslørt hjem er. Jeg har ingen sympati for noen eventuell ufrivillig eksponering når hun selv bruker dette som content. Jeg er ganske sikker på at det ble sagt flere ganger at av de som ble hengt ut så var det screenshots av innlegg. Men du mener det, jeg mener en annen ting. Hva som stemmer vet vel ingen av oss. Men om noen er hengt ut uten å ha skrevet noe stygt så er ikke det bra. Ei venninne var medlem av gruppen, men forlot gruppa da hun så hvor mye dritt som ble skrevet. Hun viste noe til meg også, og omg! Det var mye stygt fra veldig mange. Ikke bare T. Det er jo det jeg prøver å si. Isabel har kanskje lagt opp til det, men det er en andre person her som muligens er eksponert mot sin vilje. Samma hvor mye I har lagt opp til det, så er det jo forstatt ikke hans ønske. Blir det samme som å si at du kan bare takke deg selv som ble uthengt på I sin snap når du henger i en gruppe som er opprettet for å skrive dritt om en person. (Siden dere sier naboen kan takke seg selv som henger med en influenser). Men kommer ingen vei med å prøve å forklare litt fornuftig tenkning her inne ser jeg. 3 5
Teflonhjernen Skrevet 5. januar #26384 Skrevet 5. januar smiiiley skrev (41 minutter siden): Jeg er ganske sikker på at det ble sagt flere ganger at av de som ble hengt ut så var det screenshots av innlegg. Men du mener det, jeg mener en annen ting. Hva som stemmer vet vel ingen av oss. Men om noen er hengt ut uten å ha skrevet noe stygt så er ikke det bra. Ei venninne var medlem av gruppen, men forlot gruppa da hun så hvor mye dritt som ble skrevet. Hun viste noe til meg også, og omg! Det var mye stygt fra veldig mange. Ikke bare T. Det er jo det jeg prøver å si. Isabel har kanskje lagt opp til det, men det er en andre person her som muligens er eksponert mot sin vilje. Samma hvor mye I har lagt opp til det, så er det jo forstatt ikke hans ønske. Blir det samme som å si at du kan bare takke deg selv som ble uthengt på I sin snap når du henger i en gruppe som er opprettet for å skrive dritt om en person. (Siden dere sier naboen kan takke seg selv som henger med en influenser). Men kommer ingen vei med å prøve å forklare litt fornuftig tenkning her inne ser jeg. Hva mener du med det siste du skriver her : «Men kommer ingen vei med å prøve å forklare litt fornuftig tenkning her inne ser jeg.» Er du mye mer fornuftig og smart enn oss andre her inne som er kritiske til Isabel og som mener at det at naboen ble eksponert er faktisk noe de må regne med så hele kroppen både på avstand og nært vises titt og ofte? . At til slutt så vil han «avsløres». Det er jo Pierre du må kjefte på, han var vel den som ble så full at han ikke klarte å holde styr på snappen sin. At du er så krenket fordi noen delte bildet av han her inne er fascinerende egentlig. Hadde det vært et barn/ungdom så hadde jeg skjønt det. Men, en voksen mann som er vist frem omtrent hele kroppen utenom hode, så skal det skrikes og hyles om. En voksen mann som garantert har opplevd tøffere ting i livet enn å bli eksponert på et norsk diskusjonsforum. Kan være han ikke bryr seg, men at det er Isabel som vil holde spenningen for da ruller som kjent pengene inn… Tror faktisk han bryr seg nada og det tenker jeg egentlig du også bør gjøre. Jeg så også bildet av han her inne, og for å gjøre det enda verre, så skal jeg si at jeg syntes han så både snill og veldig kjekk ut 😘 4 1 9
smiiiley Skrevet 5. januar #26385 Skrevet 5. januar Teflonhjernen skrev (19 minutter siden): Hva mener du med det siste du skriver her : «Men kommer ingen vei med å prøve å forklare litt fornuftig tenkning her inne ser jeg.» Er du mye mer fornuftig og smart enn oss andre her inne som er kritiske til Isabel og som mener at det at naboen ble eksponert er faktisk noe de må regne med så hele kroppen både på avstand og nært vises titt og ofte? . At til slutt så vil han «avsløres». Det er jo Pierre du må kjefte på, han var vel den som ble så full at han ikke klarte å holde styr på snappen sin. At du er så krenket fordi noen delte bildet av han her inne er fascinerende egentlig. Hadde det vært et barn/ungdom så hadde jeg skjønt det. Men, en voksen mann som er vist frem omtrent hele kroppen utenom hode, så skal det skrikes og hyles om. En voksen mann som garantert har opplevd tøffere ting i livet enn å bli eksponert på et norsk diskusjonsforum. Kan være han ikke bryr seg, men at det er Isabel som vil holde spenningen for da ruller som kjent pengene inn… Tror faktisk han bryr seg nada og det tenker jeg egentlig du også bør gjøre. Jeg så også bildet av han her inne, og for å gjøre det enda verre, så skal jeg si at jeg syntes han så både snill og veldig kjekk ut 😘 Slapp helt av, jeg er ikke krenket. Skal LITT mer til enn som så. Sånn veldig kort forklart, så var jeg bare nysgjerrig på hva er dere mener er den moralske forskjellen mellom eksponering av naboen vs I sin eksponering av folk på en trollegruppe? Ingen av partene valgte det selv. Thats all. Prøver bare å være en motpol mot alt det negative inne på rampelyset. Når du ser mitt engasjement mot å eksponere en voksen person, så kan du vel tenke deg hva jeg mener om eksponering av barn og unge 😱 Men det hører ikke hjemme i denne tråden. Men det er et tema som gir meg grå hår for å si det mildt. 1 7
Ellie25 Skrevet 5. januar #26386 Skrevet 5. januar smiiiley skrev (1 time siden): Jeg er ganske sikker på at det ble sagt flere ganger at av de som ble hengt ut så var det screenshots av innlegg. Men du mener det, jeg mener en annen ting. Hva som stemmer vet vel ingen av oss. Men om noen er hengt ut uten å ha skrevet noe stygt så er ikke det bra. Ei venninne var medlem av gruppen, men forlot gruppa da hun så hvor mye dritt som ble skrevet. Hun viste noe til meg også, og omg! Det var mye stygt fra veldig mange. Ikke bare T. Det er jo det jeg prøver å si. Isabel har kanskje lagt opp til det, men det er en andre person her som muligens er eksponert mot sin vilje. Samma hvor mye I har lagt opp til det, så er det jo forstatt ikke hans ønske. Blir det samme som å si at du kan bare takke deg selv som ble uthengt på I sin snap når du henger i en gruppe som er opprettet for å skrive dritt om en person. (Siden dere sier naboen kan takke seg selv som henger med en influenser). Men kommer ingen vei med å prøve å forklare litt fornuftig tenkning her inne ser jeg. Enig med deg! 2
Sirah Skrevet 5. januar #26387 Skrevet 5. januar smiiiley skrev (8 minutter siden): Slapp helt av, jeg er ikke krenket. Skal LITT mer til enn som så. Sånn veldig kort forklart, så var jeg bare nysgjerrig på hva er dere mener er den moralske forskjellen mellom eksponering av naboen vs I sin eksponering av folk på en trollegruppe? Ingen av partene valgte det selv. Thats all. Prøver bare å være en motpol mot alt det negative inne på rampelyset. Når du ser mitt engasjement mot å eksponere en voksen person, så kan du vel tenke deg hva jeg mener om eksponering av barn og unge 😱 Men det hører ikke hjemme i denne tråden. Men det er et tema som gir meg grå hår for å si det mildt. Jeg skjønner hvor du vil, men jeg syntes ikke man kan sammenligne disse to situasjonene. Om vi skal ta Isabel på ordet så vet Naboen utmerket godt om situasjonen med snappen hennes. Om det er F.W.E så har han blitt avslørt for lenge siden, så dette er ikke første runden han har med følgerne hennes. Han vet derfor hvor sterkt mange ønsker å finne frem til han, han vet hvor langt de er villige til å gå og han vet at han er supergodt content. Han heier jo til og med på en Team Naboen t skjorte i Ivorie! Naboen har også latt seg avbilde mange ganger på snappen - selv om det er sensurert. Selv om Isabel aldri har vist navn og bilde av ansiktet, så er han likevel svært godt eksponert. Man kan kanskje sammenligne det litt med Rami og Zaza - som er enda mer eksponert enn Naboen, hadde hun blitt avslørt så er det vel virkelig ingen som hadde blitt overrasket eller forundret over det. Når man velger å være så hemmelig og likevel så eksponert så blir folk nysgjerrige. Det er en del av gamet og det er nok både Naboen og Zaza fullstendig klar over. Begge to virker jo som oppegående mennesker som ikke har levd under en stein. Når det kommer til situasjonen med screenshottene fra Facebook så forstår jeg faktisk hvorfor Isabel publiserte dem - MEN jeg er likevel ikke enig i at det var det rette å gjøre! Kanskje "hovedpersonen" selv da hun selv har skrevet så ekstremt mye dritt offentlig (og fremdeles gjør det), stått frem i media osv. Hun har jo sånn sett valgt å ta denne skittentøyvasken offentlig. Selv om jeg syntes det var feil å publisere dem med fult navn så fortstår jeg at Isabel på et tidspunkt ønsket å forsvare seg. Det betyr ikke at jeg er enig i det hun gjorde - bare for å presisere det enda en gang. Her burde Isabel håndtert det på en annen måte. Isabel av alle mennesker vet hvor sprø mange av følgerne hennes er og hun burde vite at de kom til å angripe disse damene. Det er en stor forskjell på å med viten og vilje la seg bli hele Raadsquad (både elskere og hatere) sitt store påskemysterium og det å bli hengt ut ufrivillig. Naboen og Zaza kunne bedt om å få være fullstendig anonyme. Damene på Facebook burde jo aldri satt seg selv i denne situasjonen ved å skrive så mange stygge ting under fult navn, men om Isabel først skulle tatt et oppgjør med dem så burde hun sladdet navnene. Vi mennesker elsker å hate kjente personer. Det er ikke uten grunn at Se og Hør fremdeles eksisterer. Er man en offentlig person så er det en del av kaka at mange har en mening om deg. Så enkelt, så vanskelig. Det er også menneskelig å feile, tråkke i salaten og gjøre dumme ting - uansett om man heter Ola Nordmann eller Isabel Raad. Jeg er personlig ingen hater, jeg liker Isabel, jeg liker å følge henne og jeg ønsker henne alt godt. Samtidig så elsker jeg å diskutere og noen ganger går det over styr. Det gjelder nok for de aller fleste 4 5
Teflonhjernen Skrevet 5. januar #26388 Skrevet 5. januar smiiiley skrev (37 minutter siden): Slapp helt av, jeg er ikke krenket. Skal LITT mer til enn som så. Sånn veldig kort forklart, så var jeg bare nysgjerrig på hva er dere mener er den moralske forskjellen mellom eksponering av naboen vs I sin eksponering av folk på en trollegruppe? Ingen av partene valgte det selv. Thats all. Prøver bare å være en motpol mot alt det negative inne på rampelyset. Når du ser mitt engasjement mot å eksponere en voksen person, så kan du vel tenke deg hva jeg mener om eksponering av barn og unge 😱 Men det hører ikke hjemme i denne tråden. Men det er et tema som gir meg grå hår for å si det mildt. Vi er 100% enig når det gjelder barn og unge. En skam å se hvordan mange influensere å bruker barna. Helt forferdelig ☠️ Men, lurer bare på en ting: Hvorfor så imot å eksponere naboen når: 1.Han har vist stort sett «alt» utenom ansiktet mange ganger, og på nyttårsaften så så det jo ikke ut som han brydde seg noe særlig. Regner med Isabel har fortalt han om RS som sammenligner føflekker osv. 2.Vi har jo bare Isabel sitt ord på at han ikke vil eksponeres, er ikke sikkert han bryr seg i det hele tatt. 3.Er du ikke enig i at hvis en absolutt ikke vil eksponeres så stiller en ikke opp på bilder i det hele tatt? Jeg tenker også at en bør unngå å eksponere folk som ikke ønsker det, men som jeg har skrevet før så tviler jeg på at han egentlig bryr seg, og at som en voksen mann så må han faktisk regne med at det skjer før eller senere når han stiller så mye opp på bilder som han har gjort. Hypen/spenningen har de begge har bygd opp rundt dette. Hun sa jo han digget #Teamnaboen. Vil han ikke at noen skal vite hvem han er, så burde han ikke la seg ta bilde av sammen med Isabel slik at når en slik Pierre «tabbe» skjer så er han gjenkjent med en gang. 3 8
LorettaLynn Skrevet 5. januar #26389 Skrevet 5. januar Hjelpes meg! Jeg bryr meg ikke om Naboen, jeg har ikke lagt ut bilde av Naboen, jeg har ikke kommentert Naboen. Men! hvis det er noen dere fromme, kritikere av det som skrives på KG burde kritisere så er det selveste Isabel Raad som bruker ekser, elskere og kommende ektemenn som CLICK BATES! Ene og alene for å tjene enda mere penger! Hvis det er noen som med viten og vilje utsetter noen for noe som er skammelig så er det sjefen sjæl! 4 1 17
agent Skrevet 5. januar #26390 Skrevet 5. januar LorettaLynn skrev (27 minutter siden): Hjelpes meg! Jeg bryr meg ikke om Naboen, jeg har ikke lagt ut bilde av Naboen, jeg har ikke kommentert Naboen. Men! hvis det er noen dere fromme, kritikere av det som skrives på KG burde kritisere så er det selveste Isabel Raad som bruker ekser, elskere og kommende ektemenn som CLICK BATES! Ene og alene for å tjene enda mere penger! Hvis det er noen som med viten og vilje utsetter noen for noe som er skammelig så er det sjefen sjæl! Spot on 👍 Hvorfor la hun ut bilde av Naboen og initialene F w.e på skjorten han hadde på seg. 3 7
smiiiley Skrevet 5. januar #26391 Skrevet 5. januar Sirah skrev (20 minutter siden): Jeg skjønner hvor du vil, men jeg syntes ikke man kan sammenligne disse to situasjonene. Om vi skal ta Isabel på ordet så vet Naboen utmerket godt om situasjonen med snappen hennes. Om det er F.W.E så har han blitt avslørt for lenge siden, så dette er ikke første runden han har med følgerne hennes. Han vet derfor hvor sterkt mange ønsker å finne frem til han, han vet hvor langt de er villige til å gå og han vet at han er supergodt content. Han heier jo til og med på en Team Naboen t skjorte i Ivorie! Naboen har også latt seg avbilde mange ganger på snappen - selv om det er sensurert. Selv om Isabel aldri har vist navn og bilde av ansiktet, så er han likevel svært godt eksponert. Man kan kanskje sammenligne det litt med Rami og Zaza - som er enda mer eksponert enn Naboen, hadde hun blitt avslørt så er det vel virkelig ingen som hadde blitt overrasket eller forundret over det. Når man velger å være så hemmelig og likevel så eksponert så blir folk nysgjerrige. Det er en del av gamet og det er nok både Naboen og Zaza fullstendig klar over. Begge to virker jo som oppegående mennesker som ikke har levd under en stein. Når det kommer til situasjonen med screenshottene fra Facebook så forstår jeg faktisk hvorfor Isabel publiserte dem - MEN jeg er likevel ikke enig i at det var det rette å gjøre! Kanskje "hovedpersonen" selv da hun selv har skrevet så ekstremt mye dritt offentlig (og fremdeles gjør det), stått frem i media osv. Hun har jo sånn sett valgt å ta denne skittentøyvasken offentlig. Selv om jeg syntes det var feil å publisere dem med fult navn så fortstår jeg at Isabel på et tidspunkt ønsket å forsvare seg. Det betyr ikke at jeg er enig i det hun gjorde - bare for å presisere det enda en gang. Her burde Isabel håndtert det på en annen måte. Isabel av alle mennesker vet hvor sprø mange av følgerne hennes er og hun burde vite at de kom til å angripe disse damene. Det er en stor forskjell på å med viten og vilje la seg bli hele Raadsquad (både elskere og hatere) sitt store påskemysterium og det å bli hengt ut ufrivillig. Naboen og Zaza kunne bedt om å få være fullstendig anonyme. Damene på Facebook burde jo aldri satt seg selv i denne situasjonen ved å skrive så mange stygge ting under fult navn, men om Isabel først skulle tatt et oppgjør med dem så burde hun sladdet navnene. Vi mennesker elsker å hate kjente personer. Det er ikke uten grunn at Se og Hør fremdeles eksisterer. Er man en offentlig person så er det en del av kaka at mange har en mening om deg. Så enkelt, så vanskelig. Det er også menneskelig å feile, tråkke i salaten og gjøre dumme ting - uansett om man heter Ola Nordmann eller Isabel Raad. Jeg er personlig ingen hater, jeg liker Isabel, jeg liker å følge henne og jeg ønsker henne alt godt. Samtidig så elsker jeg å diskutere og noen ganger går det over styr. Det gjelder nok for de aller fleste Denne type respons liker jeg veldig godt, Selv om jeg ser vi ikke har samme mening om alt. Og det er helt ok. Jeg liker svar som er saklige, gjennomtenkte og samtidig utfordrer min måte å tenke på i samme slengen ☺️ Da får man en god diskusjon. Noe jeg var ute etter. La oss håpe at naboen ikke blir noe negativt påvirket av dette. Er jo stor sjans for at det ikke er han som er avbildet også. Men om det var han, så fikk jeg litt vondt på hans vegne. Jeg ser jo hvor stygge folk kan være, og ikke minst, spinn hakka galne. Spesielt trist når kommentarer går på utseende. Stakkars fyr. Tror ikke jeg trenger å skrive så mye om hva jeg tenker de som hatet/hater på nett fortjener 😆🙈 Men forstår hva du tenker samtidig, og mye mulig du tenker mer fornuftig enn meg (eller kanskje ser mer helheten). Nei jeg ser ikke for meg se og hør forsvinner med det første. Hate på kjente personer er ikke et nytt fenomen. Jeg er bare en person som syns dette er veldig merkelig. Les: ikke det å være kritiske til kjente personer, men direkte hating er det jeg mener er merkelig. Jeg likte også å følge henne. Men jeg må innrømme at jeg falt av lasset når det gikk skeis med naboen før jul i fjor. Jeg var team naboen, da jeg unner Isabel (og alle andre forsåvidt) å finne kjærligheten. Men det ble for mye hodebry for meg å se på den selvsaborteringen, så da var det bedre å unfollowe. Men håper hun finner utav det til slutt ☺️ 3
Tuppenoglillemor12 Skrevet 5. januar #26392 Skrevet 5. januar Helt tullete dette med å holde naboen hemmelig og hu der dama til Rami… 🤡 Er ikke akkurat kjendiser vi snakker om her 😅 3 11
Turkis Sau Skrevet 5. januar #26393 Skrevet 5. januar "Naboen" er sannsynligvis 8 forskjellige gjøker, så tipper han overlever. 4 1 7
Teflonhjernen Skrevet 5. januar #26394 Skrevet 5. januar smiiiley skrev (7 minutter siden): Denne type respons liker jeg veldig godt, Selv om jeg ser vi ikke har samme mening om alt. Og det er helt ok. Jeg liker svar som er saklige, gjennomtenkte og samtidig utfordrer min måte å tenke på i samme slengen ☺️ Da får man en god diskusjon. Noe jeg var ute etter. La oss håpe at naboen ikke blir noe negativt påvirket av dette. Er jo stor sjans for at det ikke er han som er avbildet også. Men om det var han, så fikk jeg litt vondt på hans vegne. Jeg ser jo hvor stygge folk kan være, og ikke minst, spinn hakka galne. Spesielt trist når kommentarer går på utseende. Stakkars fyr. Tror ikke jeg trenger å skrive så mye om hva jeg tenker de som hatet/hater på nett fortjener 😆🙈 Men forstår hva du tenker samtidig, og mye mulig du tenker mer fornuftig enn meg (eller kanskje ser mer helheten). Nei jeg ser ikke for meg se og hør forsvinner med det første. Hate på kjente personer er ikke et nytt fenomen. Jeg er bare en person som syns dette er veldig merkelig. Les: ikke det å være kritiske til kjente personer, men direkte hating er det jeg mener er merkelig. Jeg likte også å følge henne. Men jeg må innrømme at jeg falt av lasset når det gikk skeis med naboen før jul i fjor. Jeg var team naboen, da jeg unner Isabel (og alle andre forsåvidt) å finne kjærligheten. Men det ble for mye hodebry for meg å se på den selvsaborteringen, så da var det bedre å unfollowe. Men håper hun finner utav det til slutt ☺️ Hvor syntes du linjen mellom kritisk og hater går? Hate er et svært sterkt ord, hater ingen (utenom muligens en oransje fyr….) Jeg er svært kritisk til hvordan Isabel er blitt, jeg digget henne før hun mistet fullstendig fotfeste. Jeg hater ikke Isabel, ikke i nærheten engang. Jeg håper hun finner ut av ting alt fra kjærligheten, seg selv og den vannvittige pengebruken. 9
smiiiley Skrevet 5. januar #26395 Skrevet 5. januar Teflonhjernen skrev (37 minutter siden): Vi er 100% enig når det gjelder barn og unge. En skam å se hvordan mange influensere å bruker barna. Helt forferdelig ☠️ Men, lurer bare på en ting: Hvorfor så imot å eksponere naboen når: 1.Han har vist stort sett «alt» utenom ansiktet mange ganger, og på nyttårsaften så så det jo ikke ut som han brydde seg noe særlig. Regner med Isabel har fortalt han om RS som sammenligner føflekker osv. 2.Vi har jo bare Isabel sitt ord på at han ikke vil eksponeres, er ikke sikkert han bryr seg i det hele tatt. 3.Er du ikke enig i at hvis en absolutt ikke vil eksponeres så stiller en ikke opp på bilder i det hele tatt? Jeg tenker også at en bør unngå å eksponere folk som ikke ønsker det, men som jeg har skrevet før så tviler jeg på at han egentlig bryr seg, og at som en voksen mann så må han faktisk regne med at det skjer før eller senere når han stiller så mye opp på bilder som han har gjort. Hypen/spenningen har de begge har bygd opp rundt dette. Hun sa jo han digget #Teamnaboen. Vil han ikke at noen skal vite hvem han er, så burde han ikke la seg ta bilde av sammen med Isabel slik at når en slik Pierre «tabbe» skjer så er han gjenkjent med en gang. Helt grusomt, og jeg håper det snart kommer lover som beskytter barn og unge mot eksponering på nett. Også de som ikke er samtykkekompetente. Jeg bryr meg nok fordi jeg har fått med meg at han absolutt ikke ville eksponeres og mener at det er noe man MÅ respektere. Men jeg ser det er en del jeg ikke har fått med meg. Mulig han ikke bryr seg. Jeg håper det er tilfelle. Men må innrømme at jeg frykter hva folk kan finne på for å ødlegge (syns ingen fortjener kaos bare fordi de dater en offentlig person). Man har jo sett galskapen tidligere. La oss håpe at alle kan oppføre seg som folk, og at dette går helt fint ☺️ 3
LorettaLynn Skrevet 5. januar #26396 Skrevet 5. januar agent skrev (18 minutter siden): Spot on 👍 Hvorfor la hun ut bilde av Naboen og initialene F w.e på skjorten han hadde på seg. Ikke sant! Og var ikke en av overskriftene før nyttårsaften « EKSEN MIN SKAL MØTE NABOEN» ? 5 4
Zenhouse Skrevet 5. januar #26397 Skrevet 5. januar Ser noen sammenligner Zaza og naboen. At begge to «eksponeres» anonymt. Syns ikke det kan sammenlignes. Rami deler vel ikke intime detaljer og utseende på private deler. Om naboen har vært klar over det og godkjent det, så javel greit. Om ikke, så er det IKKE greit. 1
Sirah Skrevet 5. januar #26398 Skrevet 5. januar smiiiley skrev (22 minutter siden): Denne type respons liker jeg veldig godt, Selv om jeg ser vi ikke har samme mening om alt. Og det er helt ok. Jeg liker svar som er saklige, gjennomtenkte og samtidig utfordrer min måte å tenke på i samme slengen ☺️ Da får man en god diskusjon. Noe jeg var ute etter. La oss håpe at naboen ikke blir noe negativt påvirket av dette. Er jo stor sjans for at det ikke er han som er avbildet også. Men om det var han, så fikk jeg litt vondt på hans vegne. Jeg ser jo hvor stygge folk kan være, og ikke minst, spinn hakka galne. Spesielt trist når kommentarer går på utseende. Stakkars fyr. Tror ikke jeg trenger å skrive så mye om hva jeg tenker de som hatet/hater på nett fortjener 😆🙈 Men forstår hva du tenker samtidig, og mye mulig du tenker mer fornuftig enn meg (eller kanskje ser mer helheten). Nei jeg ser ikke for meg se og hør forsvinner med det første. Hate på kjente personer er ikke et nytt fenomen. Jeg er bare en person som syns dette er veldig merkelig. Les: ikke det å være kritiske til kjente personer, men direkte hating er det jeg mener er merkelig. Jeg likte også å følge henne. Men jeg må innrømme at jeg falt av lasset når det gikk skeis med naboen før jul i fjor. Jeg var team naboen, da jeg unner Isabel (og alle andre forsåvidt) å finne kjærligheten. Men det ble for mye hodebry for meg å se på den selvsaborteringen, så da var det bedre å unfollowe. Men håper hun finner utav det til slutt ☺️ Jeg liker de gode diskusjonene jeg også, så hyggelig at du likte innlegget mitt Man trenger ikke være enige om alt, og uten de gode diskusjonene så vil verden stoppe opp. Målet mitt er ikke å få deg til å skifte mening, men spennende at jeg fikk utfordret tankegangen din. Du har gjort det samme hos meg, det var derfor jeg svarte deg 😀 At folk er stygge i kommentarene sine er jeg helt enig med deg i at ikke er ok. Har sett på feks jodel at folk angriper utseendet hans og det er IKKE ok. Jeg syntes som en grunnregel at man ikke skal kritisere utseendet til folk med mindre det er noe de kan forandre på type 5. min. Helt greit å skrive at i dag hadde hen en dårlig hårdag eller syntes hen var finere med mørkt hår. Noe annet er å skrive stygge ting om helt grunnleggende ting som f.eks fasongen på nesa. Naboen er en voksen mann som nok vet mer om hva han har begitt seg ut på enn vi tror. Mannen har jo google han også. Personlig er jeg egentlig enig med deg i at de som skriver hat på nett fortjener en lærepenge. Jeg skal ærlig innrømme at når hun først outet dem så tenkte jeg: HA! Vel fortjent 😅 Men så fikk jeg tenkt meg litt om og innså at dette faktisk ikke er veien og gå. Maktforholdet mellom Isabel og disse damene er så stort at dette burde Isabel holdt seg for god til - selv om jeg forstår hvor det kommer fra. Ellers er jeg enig med deg ang den selv saboteringen hun holdt på med før jul i fjor. Det var på den tiden hun mistet mange av oss litt av lasset. Jeg håper hun finner ut av det jeg også
Sirah Skrevet 5. januar #26399 Skrevet 5. januar Zenhouse skrev (10 minutter siden): Ser noen sammenligner Zaza og naboen. At begge to «eksponeres» anonymt. Syns ikke det kan sammenlignes. Rami deler vel ikke intime detaljer og utseende på private deler. Om naboen har vært klar over det og godkjent det, så javel greit. Om ikke, så er det IKKE greit. Det var nok meg du mente. Du har helt rett i at Naboen har vært eksponert mye drøyere. Tar kritikk på den. Poenget var egentlig at både Naboen og Zaza har bedt om å være "anonyme", men likevel så dukker de frivillig opp på snappen med ujevne mellomrom. Zaza hadde til og med takeover flere ganger. Da har man jo på mange måter bedt om at folk skal bli nysgjerrige på hvem de er? 5
smiiiley Skrevet 5. januar #26400 Skrevet 5. januar Teflonhjernen skrev (10 minutter siden): Hvor syntes du linjen mellom kritisk og hater går? Hate er et svært sterkt ord, hater ingen (utenom muligens en oransje fyr….) Jeg er svært kritisk til hvordan Isabel er blitt, jeg digget henne før hun mistet fullstendig fotfeste. Jeg hater ikke Isabel, ikke i nærheten engang. Jeg håper hun finner ut av ting alt fra kjærligheten, seg selv og den vannvittige pengebruken. Den er vanskelig å svare på. «Å hate noen» vs «være en hater» føler jeg muligens har litt ulik kraft i seg, om det gir mening? Trolling er kanskje mer riktig å bruke. Men jeg tar utgangspunkt i forskjellen mellom «en hater/troll i kommentarfeltet» vs konstruktiv kritikk. Når man kan lese mellom linjene at en person ønsker den andre personen vondt, så ser jeg på det som trolling. Mye her inne er konstruktivt sånn sett, men man merker også godt at noen virkelig missliker/hater. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå