Tuppenoglillemor12 Skrevet 5. desember 2025 #25601 Skrevet 5. desember 2025 Ellenn skrev (11 minutter siden): Det er vel ikke så vanskelig å skjønne at ikke IR drømmer om å herske over flere land når hun snakker om imperium, og at hun nå skal starte enda et selskap i samme setning. Hva er problemet med å drømme stort? Hvor tror du de som startet de forretningsimperiumene du nevner over her hadde vært, om de hadde satt seg «realistiske» mål, og vært fornøyd med det? For å få et imperium må man jobbe. Noe Isabel syns er litt stress… 🤓 5 13
Murukleiven Skrevet 5. desember 2025 #25602 Skrevet 5. desember 2025 (endret) Isabel har ikke bakkekontakt i det hele tatt. For det første, så er hennes inntekt først og fremst fra Snapchat. Hun er en influencer. Hun eier 50% av Ivorie, hvor hun er verken majoritetseier eller styreleder. Hva det gjelder Nude, så er hun ansiktet utad og tjener nok en god slant, men Beauty Rebels, som eier Nude Beauty er ikke eid av Isabel. Når du går inn på Vita så er det annonsert med Nude Beaty x Isabel, som er en typisk collab frase. Det virker som deres businessmodell er å bruke kjente ansikter og deres navn på produktene- i liket av hva som er businessmodellen til The Kardashians, som hun ser opp til. Good American og Skims er ikke eid helt og holdent av verken Kim eller Khloe, men er et partnerskap. Men deres popularitet er brukt for å promotere og selge produktet. Når hun sier at hun vil ha et imperium, så er det noe helt annet enn å selge navnet sitt til et eksisterende selskap og sitte et par timer i uka på møter i morgenkåpe Endret 5. desember 2025 av Murukleiven Stavefeil 3 17
Ellie25 Skrevet 5. desember 2025 #25603 Skrevet 5. desember 2025 Murukleiven skrev (17 minutter siden): Isabel har ikke bakkekontakt i det hele tatt. For det første, så er hennes inntekt først og fremst fra Snapchat. Hun er en influencer. Hun eier 50% av Ivorie, hvor hun er verken majoritetseier eller styreleder. Hva det gjelder Nude, så er hun ansiktet utad og tjener nok en god slant, men Beauty Rebels, som eier Nude Beauty er ikke eid av Isabel. Når du går inn på Vita så er det annonsert med Nude Beaty x Isabel, som er en typisk collab frase. Det virker som deres businessmodell er å bruke kjente ansikter og deres navn på produktene- i liket av hva som er businessmodellen til The Kardashians, som hun ser opp til. Good American og Skims er ikke eid helt og holdent av verken Kim eller Khloe, men er et partnerskap. Men deres popularitet er brukt for å promotere og selge produktet. Når hun sier at hun vil ha et imperium, så er det noe helt annet enn å selge navnet sitt til et eksisterende selskap og sitte et par timer i uka på møter i morgenkåpe Hun har sagt på snap at hun har kjøpt ut investorene i Ivorie, så slik jeg forstår det er det hennes selvskap nå 😊 Og ja, veldig spesielt å sitte i møter i morgenkåpe!! Blir hun tatt seriøst da? Synes det er litt respektløst jeg. 3 6
Velinda Skrevet 5. desember 2025 #25604 Skrevet 5. desember 2025 Ellie25 skrev (48 minutter siden): Hun har sagt på snap at hun har kjøpt ut investorene i Ivorie, så slik jeg forstår det er det hennes selvskap nå 😊 Og ja, veldig spesielt å sitte i møter i morgenkåpe!! Blir hun tatt seriøst da? Synes det er litt respektløst jeg. Om hun eier Ivorie 100% uten investorer så er hun konk før høsten,jeg tror ikke på henne når hun sier hun har kjøpt ut alle men vi får se,det ska mye til for at hun alene skal drifte et selskap det er hun ikke kapabel til,om morgenkåpen er abeidsantrekket sier jo det alt😂 1 4
Ellie25 Skrevet 5. desember 2025 #25605 Skrevet 5. desember 2025 Velinda skrev (6 minutter siden): Om hun eier Ivorie 100% uten investorer så er hun konk før høsten,jeg tror ikke på henne når hun sier hun har kjøpt ut alle men vi får se,det ska mye til for at hun alene skal drifte et selskap det er hun ikke kapabel til,om morgenkåpen er abeidsantrekket sier jo det alt😂 Hun eier det visstnok, men drifte det alene gjør hun definitivt ikke 🙈 4
Velinda Skrevet 5. desember 2025 #25606 Skrevet 5. desember 2025 Ellie25 skrev (Akkurat nå): Hun eier det visstnok, men drifte det alene gjør hun definitivt ikke 🙈 Da har hun en del folk som skal ha lønn🙈 3
Ellie25 Skrevet 5. desember 2025 #25607 Skrevet 5. desember 2025 Velinda skrev (1 time siden): Da har hun en del folk som skal ha lønn🙈 Det har hun! Og det er jo fint da, at hun skaper arbeidsplasser 👍🏻 jmf bra at hun også gjør noe annet enn kun snap. 4 2
Carrot Skrevet 5. desember 2025 #25608 Skrevet 5. desember 2025 (endret) Velinda skrev (1 time siden): Da har hun en del folk som skal ha lønn🙈 Proff.no viser at "Ivorie Studio Llc Nuf" hadde et årsresultat på 2 774 (altså 2,774 millioner) og totalt 2,774 mill. i egenkapital for perioden som endte i 2024.. (hentet fra google) Vil tro hun kan lønne noen ansatte på det.. Endret 5. desember 2025 av Carrot 2 1
Ellie25 Skrevet 5. desember 2025 #25609 Skrevet 5. desember 2025 Hun har vel også sagt at hun ikke tar ut noen penger selv fra Ivorie men at alt eventuelt overskudd investeres videre i selvskapet for å videreutvikle det. 1
Sirah Skrevet 5. desember 2025 #25610 Skrevet 5. desember 2025 Akkurat det med imperium er jo bare et flåsete luftslott som man ikke trenger å legge all verdens vekt i? Det er en måte å ordlegge seg på. Trenger jo ikke å ta absolutt alt dønn seriøst. 9 4
Alauda Skrevet 5. desember 2025 #25611 Skrevet 5. desember 2025 Carrot skrev (16 minutter siden): Proff.no viser at "Ivorie Studio Llc Nuf" hadde et årsresultat på 2 774 (altså 2,774 millioner) og totalt 2,774 mill. i egenkapital for perioden som endte i 2024.. (hentet fra google) Vil tro hun kan lønne noen ansatte på det.. Årsresultat er selvfølgelig fratrukket lønnskostnader. 2
Gjest Det handler om deg Skrevet 5. desember 2025 #25612 Skrevet 5. desember 2025 Hun ansetter, men hvor mange er i 100% stilling? Sidra jobber 10-14 fek
Velinda Skrevet 5. desember 2025 #25613 Skrevet 5. desember 2025 Ellie25 skrev (32 minutter siden): Hun har vel også sagt at hun ikke tar ut noen penger selv fra Ivorie men at alt eventuelt overskudd investeres videre i selvskapet for å videreutvikle det. Det vil jo si at hun lever av Snap,hvor lenge har hun hatt Ivorie?3-4 år?da burde man kunne ta ut lønn hverfall,utbytte er sikkert lurt å vente med 1
Ellie25 Skrevet 5. desember 2025 #25614 Skrevet 5. desember 2025 Velinda skrev (Akkurat nå): Det vil jo si at hun lever av Snap,hvor lenge har hun hatt Ivorie?3-4 år?da burde man kunne ta ut lønn hverfall,utbytte er sikkert lurt å vente med Ja det er snap som er hovedinntektskilden hennes, 100%! Aner ikke hvor mye hun tjener på samarbeidet med Lyko og Nude, sikkert en god sum men ingenting sammenliknet med de elleville summene snap utbetaler! 3
Tuppenoglillemor12 Skrevet 5. desember 2025 #25615 Skrevet 5. desember 2025 Det er noe rart med tallene jeg finner på proff ihverfall..🤔 Står ikke at hun er styreleder i Ivorie. Og antall ansatte i Isabel Raad a/s er 1-4 og i Ivorie 1-4. Er familien lønnet av Isabel a/s kanskje?🤷🏼♀️ 3
Velinda Skrevet 5. desember 2025 #25616 Skrevet 5. desember 2025 Tuppenoglillemor12 skrev (19 minutter siden): Det er noe rart med tallene jeg finner på proff ihverfall..🤔 Står ikke at hun er styreleder i Ivorie. Og antall ansatte i Isabel Raad a/s er 1-4 og i Ivorie 1-4. Er familien lønnet av Isabel a/s kanskje?🤷🏼♀️ Jeg vil tro hun lønner familien ja, når hun får Rami til å filme seg mot betaling og Sidra er liksom lærling så er det nok fra Isabel A/S,syns alt ser veldig rotete ut,hadde vært interessant og sett hvordan alt hadde fungert uten Snap penger 1 2
Spania33 Skrevet 5. desember 2025 #25617 Skrevet 5. desember 2025 Ellenn skrev (5 timer siden): Det er vel ikke så vanskelig å skjønne at ikke IR drømmer om å herske over flere land når hun snakker om imperium, og at hun nå skal starte enda et selskap i samme setning. Hva er problemet med å drømme stort? Hvor tror du de som startet de forretningsimperiumene du nevner over her hadde vært, om de hadde satt seg «realistiske» mål, og vært fornøyd med det? Hva er problemet med at jeg, og flere til, både måper, ler, rister på hodet av hennes vyer om et forretningsimperium? Hun, som har kontordag en dag i uken, skal jobbe seg opp til et forretningsimperium? Og vet du hvor mange mennesker i denne verden som opererer med langt flere, og ikke minst større,selskap enn I, dette er overhodet ikke noe enestående hverken her i Norge eller på verdensbasis. Allikevel så tror du altså at I er en kandidat for et forretningsimperium, mens de som virkelig har lyktes med alle sine selskap «bare» er svært suksessfulle forretningsfolk. Tror heller I kan drømme om det jeg, bygge opp et selskap eller 2 som er stort nok til å kunne ta over for inntekten på snap, det hadde vært en realistisk drøm. 5 6
Spania33 Skrevet 5. desember 2025 #25618 Skrevet 5. desember 2025 (endret) Velinda skrev (4 timer siden): Om hun eier Ivorie 100% uten investorer så er hun konk før høsten,jeg tror ikke på henne når hun sier hun har kjøpt ut alle men vi får se,det ska mye til for at hun alene skal drifte et selskap det er hun ikke kapabel til,om morgenkåpen er abeidsantrekket sier jo det alt😂 Er du ikke kjent med at det er slikt antrekk man bruker når man bygger sitt forretningsimperium, den ene dagen i uka man jobber med slikt? 😂 Ta fra I inntekten på snap, og vipps så er hun på bar bakke. For om hun skal føre nøyaktig samme livsstil som i dag så vil oppsparte midler være borte på et par år. Endret 5. desember 2025 av Spania33 3 6
Ellenn Skrevet 5. desember 2025 #25619 Skrevet 5. desember 2025 Spania33 skrev (1 time siden): Hva er problemet med at jeg, og flere til, både måper, ler, rister på hodet av hennes vyer om et forretningsimperium? Hun, som har kontordag en dag i uken, skal jobbe seg opp til et forretningsimperium? Og vet du hvor mange mennesker i denne verden som opererer med langt flere, og ikke minst større,selskap enn I, dette er overhodet ikke noe enestående hverken her i Norge eller på verdensbasis. Allikevel så tror du altså at I er en kandidat for et forretningsimperium, mens de som virkelig har lyktes med alle sine selskap «bare» er svært suksessfulle forretningsfolk. Tror heller I kan drømme om det jeg, bygge opp et selskap eller 2 som er stort nok til å kunne ta over for inntekten på snap, det hadde vært en realistisk drøm. Har jeg sagt at det er et problem at du (med fler) ler og rister på hodet av IR? Eller at jeg tror IR er en kandidat for et forretningsimperium? Jeg har sagt at flere burde drømme stort, og sette seg hårete mål, så vil tiden vise hvor de ender. Drømmer skader ingen 🤷♀️ 4 1
Spania33 Skrevet 5. desember 2025 #25620 Skrevet 5. desember 2025 Ellenn skrev (19 minutter siden): Har jeg sagt at det er et problem at du (med fler) ler og rister på hodet av IR? Eller at jeg tror IR er en kandidat for et forretningsimperium? Jeg har sagt at flere burde drømme stort, og sette seg hårete mål, så vil tiden vise hvor de ender. Drømmer skader ingen 🤷♀️ Du er i alle fall av den oppfatning av at dette er drøm I burde gå for, det har du skrevet om i de siste tråden. I mitt hode da så tror at hun er kapabel nok til å følge disse drømmene som du kaller det - og det er jo det nettopp det det ristes på hodet av, begrunnet hvordan I i dag driver business. Det kan endre seg ja, men veien fra pysjamas og 1 kontordag i uka til et forretningsimperium er ikke bare et hårete mål, det er helt, helt utopisk. Du spurte først hva som er problemet med å drømme så stort, så spurte jeg deg om hva som er problemet med at vi ler og rister på hodet av dette. Jeg brukte rett og slett din sjargong tilbake til deg. Dette er et diskusjonsforum, og fordi noe blir diskutert så trenger det vel ikke å være et problem, man kan fint ha betraktninger om noe uten at det foreligger et problem… 🤷♀️🤷♀️🤷♀️ 3 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå