Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Carrot skrev (22 minutter siden):

hvilket poeng mener du jeg gikk glipp av i det du skrev; 

Så jeg spurte om DU har bygget noe med egne hender eller finansiert det uten hjelp fra banken for eksempel? Siden du tyeligvis gjorde et poeng av at hun ikke har "bygget en skole" noe hun jo har gjort.. Og derfor står hun jo i sentrum av det hele, det er hennes gave som har bidratt til at dette bygget er der.. Det kan man ikke "ta fra henne" selv om man aldri så mye vil.. 
Så ja, har du bygget noe med egne midler som du kan få skryt for?

Det skulle du vel ha likt å vite. Skylder deg ingenting.  Siden du ikke forstår,  så legges ballen død fra min side

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Maia3 skrev (16 minutter siden):

Det skulle du vel ha likt å vite. Skylder deg ingenting.  Siden du ikke forstår,  så legges ballen død fra min side

Du legger opp til diskusjon og så når det blir litt søkelys på det du skriver legger du ballen død, det er jo en fin tilnærming det, å ikke stå for det man skriver. 

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
Carrot skrev (4 minutter siden):

Du legger opp til diskusjon og så når det blir litt søkelys på det du skriver legger du ballen død, det er jo en fin tilnærming det, å ikke stå for det man skriver. 

Jeg står for det jeg skriver, men at du ikke skjønner poenget er merkelig.  Jeg "tygger" ikke maten for voksne folk 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Maia3 skrev (15 minutter siden):

Jeg står for det jeg skriver, men at du ikke skjønner poenget er merkelig.  Jeg "tygger" ikke maten for voksne folk 

du tygger tydeligvis ikke din egen heller, du gjorde et poeng av å påstå at hun ikke hadde bgget skole - kun donert penger og nå forsvarer du det å bli stilt til ansvar for dine meninger med at du ikke "tygger maten for folk"? Altså du diskuterer ikke du bare slenger rundt deg med påstander som er negativt vinklet og når noen er så freidig at de påpeker dette så blir du gretten og furt? 

Fakta er jo at hun har bygget dette, hun har ved sin egen jobb sørget for disse pengene og hun har gitt de bort. Det er en stor greie og hun har samtidig takket alle som følger henne osv fordi de har gjort det mulig, så "egoistisk" og "selvsentrert" er hun altså. 

Endret av Carrot
  • Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
Maia3 skrev (4 minutter siden):

Men siden @Carrot og jeg tydeligvis har litt tungt for det, er det ikke mer fruktbart for diskusjonen å forklare det på en annen måte da? Som jeg sa tidligere, jeg er egentlig ikke ute etter å krangle - helt seriøst - men jeg skjønner ikke hva du mener hun gjør galt når faktumet er at hun har donert ca 1 mill kroner som har gjort at de kan oppføre en ny skolebygning med mange klasserom, pulter og benker. Hun har sagt til følgerne flere ganger at dette er mulig pga dem. 

Er det ordene hun bruker? Skole? At hun ikke skriver "vi" i stedet for "jeg"? At hun poster det på sosiale medier i det hele tatt? 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
refill skrev (1 minutt siden):

Men siden @Carrot og jeg tydeligvis har litt tungt for det, er det ikke mer fruktbart for diskusjonen å forklare det på en annen måte da? Som jeg sa tidligere, jeg er egentlig ikke ute etter å krangle - helt seriøst - men jeg skjønner ikke hva du mener hun gjør galt når faktumet er at hun har donert ca 1 mill kroner som har gjort at de kan oppføre en ny skolebygning med mange klasserom, pulter og benker. Hun har sagt til følgerne flere ganger at dette er mulig pga dem. 

Er det ordene hun bruker? Skole? At hun ikke skriver "vi" i stedet for "jeg"? At hun poster det på sosiale medier i det hele tatt? 

Skal jeg skrive side opp og side ned fordi dere har tungt for det? (Dine egne ord) Nei vet du hva! 

Enten skjønner dere poenget, eller så skjønner dere det ikke. Ferdig snakket!

• Liker 5
Skrevet
Maia3 skrev (1 time siden):

Og hva er grunnen til at hun kan donere disse pengene?

Jo, DET er følgerne/elsklingene sine fortjenester. Uten dem hadde hun sikkert ikke hatt denne muligheten. 

Derfor er det kvalmt at det store EGOET hennes skal stå i sentrum. 

Har hun noen gang lagt seg flat og takket DERE?

Hun har sagt at følgerne har bidratt til dette og hun er takknemlig for det ja. Det var i går eller dagen før. Det var ikke følgernes idé å donere disse pengene. Det var hennes idé og ønske. 

Jeg er ikke stor fan av henne lenger, men akkurat dette synes jeg er stort at hun gjør. Jeg er utestengt fordi jeg har ytret meningen min om henne til henne. Jeg er innom en sjelden gang når hun dukker opp i utforsk, men akkurat denne Indiaturen har jeg fulgt for å se resultatet av donasjonen. Denne skolen har fin standard der nede og det hun har bidratt med her er flott og det kan hun få ta æren for uten hat og negativitet. 

Skrevet

Altså, det er flott og generøst at Isabel bidrar med rundt 1 million kroner til byggingen av en ny fløy på en skole i India. Det skal hun ha honnør for. 👏🏽👏🏽👏🏽Slike bidrag gjør en reell forskjell for barna som bruker skolen.

Men slik hun har fremstilt det på snap, er det svært lett å tro at hun har finansiert eller bygget en hel skole alene. Mange (inkludert meg selv) sitter igjen med inntrykket av at dette var «hennes prosjekt», og at hun hadde stått for hele finansieringen, og at skolen hadde blitt til nettopp pga henne.

Men fakta er at hun er en av flere bidragsytere, ikke hoveddriveren bak dette skole prosjektet.

Tror det er dette som er kjernen i diskusjonen her: 

Ikke om det er bra å donere.. for det er det!  Men om fremstillingen ble litt vel selvsentrert og misvisende. 🤔 Det er forskjell på «jeg bygger en skole»  og «jeg er med og støtter et prosjekt andre har igangsatt».. Ikke glem det! 

At en influenser bruker store humanitære prosjekter som content er ikke nytt.. Men når innpakningen gir et inntrykk av at man har gjort MER enn det faktiske bidraget tilsier, da må man tåle at folk stiller spørsmål. Det handler ikke om å rakke ned på veldedighet,  det handler om ærlighet og proporsjoner. Skjønte du..?🤓😅

• Liker 2
  • Nyttig 17
Skrevet
Carrot skrev (33 minutter siden):

du tygger tydeligvis ikke din egen heller, du gjorde et poeng av å påstå at hun ikke hadde bgget skole - kun donert penger og nå forsvarer du det å bli stilt til ansvar for dine meninger med at du ikke "tygger maten for folk"? Altså du diskuterer ikke du bare slenger rundt deg med påstander som er negativt vinklet og når noen er så freidig at de påpeker dette så blir du gretten og furt? 

Fakta er jo at hun har bygget dette, hun har ved sin egen jobb sørget for disse pengene og hun har gitt de bort. Det er en stor greie og hun har samtidig takket alle som følger henne osv fordi de har gjort det mulig, så "egoistisk" og "selvsentrert" er hun altså. 

Hun har bidratt til det. Hadde det ikke vært for KA , ville det ikke vært noe skole. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
agent skrev (1 minutt siden):

Hun har bidratt til det. Hadde det ikke vært for KA , ville det ikke vært noe skole. 

Det gjør jo ikke bidraget hennes noe mindre enestående? Hvorfor dette behovet for å dra ned noe som er en stor greie? 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Tuppenoglillemor12 skrev (14 minutter siden):

orket ikke sitere de store bokstavene dine men det er ikke snakk om "en fløy" som du skriver, det er snakk om en hel bygning og dette er jo det som blir diskutert, dette behovet for å nedgradere og degradere noe som er udelt bra til å fremstille det som noe annet og i en negativ setting. 

Endret av Carrot
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Carrot skrev (2 timer siden):

orket ikke sitere de store bokstavene dine men det er ikke snakk om "en fløy" som du skriver, det er snakk om en hel bygning og dette er jo det som blir diskutert, dette behovet for å nedgradere og degradere noe som er udelt bra til å fremstille det som noe annet og i en negativ setting. 

MÅ du spinne videre på dette ?? Skjønner du fremdeles ikke poenget?

Er det viktigheten av en fløy eller en bygning du er så opphengt I?

En fløy er en del av en bygning 

Endret av Maia3
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Jeg er jo lite fan av Isabel nå, det har nok de fleste fått med seg. 
Men, var inne og så i dag og kjente jeg mildnet litt da jeg så henne i den blå kjolen, uten sminke og håret bare i en enkel flette. 
Jeg er også enig her inne med de som mener «skolen jeg har bygget» er feil formulering så lenge hun «bare» har vært med å bidratt. 
På en annen side så er bidraget hennes helt fantastisk og utgjør en stor forskjell for de som skal bruke skolen. Er en flott ting hun har gjort.
Jeg liker India Isabel, men Dubai Isabel holder jeg meg langt unna for hun er helt forferdelig. 

Ha en god kveld🥳

Endret av Teflonhjernen
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Carrot skrev (26 minutter siden):

Var vel ingenting negativt med mitt innlegg? 🤔 En fløy ER jo en liten bygning.. Men du tar fortsatt ikke poenget mitt. Hun har IKKE bygget en hel skole. Leste du innlegget mitt? 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Teflonhjernen skrev (19 minutter siden):

Jeg er jo lite fan av Isabel nå, det har nok de fleste fått med seg. 
Men, var inne og så i dag og kjente jeg mildnet litt da jeg så henne i den blå kjolen, uten sminke og håret bare i en enkel flette. 
Jeg er også enig her inne med de som mener «skolen jeg har bygget» er feil formulering så lenge hun «bare» har vært med å bidratt. 
På en annen side så er bidraget hennes helt fantastisk og utgjør en stor forskjell for de som skal bruke skolen. Er en flott ting hun har gjort.
Jeg liker India Isabel, men Dubai Isabel holder jeg meg langt unna for hun er helt forferdelig. 

Ha en god kveld🥳

Er veldig enig her. Men desverre så tror jeg Isabel vi ser i India med blå kjole og søt flette ikke varer lengre enn til flyplassen… Desverre. 🙄

Endret av Tuppenoglillemor12
  • Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (2 minutter siden):

Er veldig enig her. Men desverre så tror jeg Isabel vi ser i India med blå kjole og søt flette ikke varer lengre enn til flyplassen… Desverre. 🙄

Enig, tror heller ikke det varer lenge dessverre. 
Jeg liker heller ikke Maldivene Isabel. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (40 minutter siden):

Var vel ingenting negativt med mitt innlegg? 🤔 En fløy ER jo en liten bygning.. Men du tar fortsatt ikke poenget mitt. Hun har IKKE bygget en hel skole. Leste du innlegget mitt? 

gjør du deg til nå? 

Sitat

En fløy er en del av en bygning, for eksempel en sidefløy eller midtfløy. En bygning er den generelle betegnelsen på en fast, frittstående konstruksjon som gir ly. 

hentet forklaringen for deg sånn du kan være med videre i diskusjonen 😊 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Maia3 skrev (4 timer siden):

Hva er vanskelig å forstå?  Teksten er misvisende fordi hun uttaler seg med store bokstaver: Åpning av skolen JEG har bygget i India. 

HUN har ikke bygget en skole, men finansiert en del av den.

Ja det er fint gjort, men HUN står ikke i sentrum her 

Hun har navnet sitt på en plakett på veggen. Da står man ganske godt i sentrum altså. 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Carrot skrev (35 minutter siden):

gjør du deg til nå? 

Hvorfor skal du krangle? Hvorfor kan ikke folk ha forskjellige oppfatninger på dette? Og hvorfor er ikke fakta viktig i denne diskusjonen? 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skal du krangle? Hvorfor kan ikke folk ha forskjellige oppfatninger på dette? Og hvorfor er ikke fakta viktig i denne diskusjonen? 

Carrot skrev (41 minutter siden):

gjør du deg til nå? 

Hva ER det du vil frem til Carrot? 

Fatter du ikke noe som helst?

Tåler du ikke at folk er uenige med deg?

• Liker 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...