Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Maia3 skrev (7 timer siden):

Ungene er nok glade, og de vet helt sikkert hvem IR er.

DET har hun nok sørget for. ALLE må vite hvem"den barmhjertige samaritan" er 

Du vet at denne negativiteten verken er normal eller sunn? De fleste rike mennesker bruker mer penger på seg selv enn de gir til veldedighet, det betyr likevel ikke at de ikke bryr seg om sakene de støtter. 

Jeg er svært negativ til Isabels overforbruk og flyreiser, men jeg syns likevel at det er flott at hun bidrar i dette prosjektet. Og at hun deler på sosiale medier er jo liksom årsaken til at hun har penger å gi bort, jeg regner med at du klarer å skjønne det?

• Liker 3
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (7 timer siden):

Dette må man være ærlig om at er meget misvisende tekst da… 🤷🏼‍♀️

Hvorfor egentlig? 

Det er jo en skole. Er det fordi det var en skole der fra før, så det ikke er en nyopprettet skole på et sted det ikke har vært skole fra før? 

Den er jo svær, - større enn jeg hadde fått inntrykk av at skulle bygges. Den gamle så jo ut som noe vi nordmenn ikke ville ha brukt som kjellerbod en gang. 

Jeg er ikke ute etter å krangle, men det blir kanskje litt definisjonspirking, for jeg blir veldig nysgjerrig på hvorfor dette ikke "får lov" til å passere som en skole 😊

• Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Det virker jo til å være en ganske big deal. Jeg skjønner godt at hun er stolt. 

IMG_6329.png

IMG_6330.png

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
agent skrev (13 timer siden):

Kristin Andresen er helt super,  hun gir av seg selv. Både økonomisk og med tilstedeværelse.

Hun burde blitt hyllet for den fenomenale kvinnen hun er.

IR har masse å lære.

Hadde sansen for KA helt til hun skulle bruke flere millioner på å klone en hest hun var så glad i, og som hadde gode gener. IR har sikkert mye å lære slik som de fleste av oss, men at hun finansierer en skole i India bør være udelt positivt, selv om man ikke er verdens største fan. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

For en ekkel verden vi lever i når folk til og med klarer å vri bidraget til India om til noe negativt. 
Vet ikke hva jeg skal si en gang. Ekkel verden med alt for mye hat! Æsj! 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Dette bidraget til bygging av dette nye flotte skolebygget er helt fantastisk. Jeg er ikke fan av Isabel, men akkurat dette kan man ikke trøkke ned i møkka som noe negativt. 

Skrevet
refill skrev (3 timer siden):

Hvorfor egentlig? 

Det er jo en skole. Er det fordi det var en skole der fra før, så det ikke er en nyopprettet skole på et sted det ikke har vært skole fra før? 

Den er jo svær, - større enn jeg hadde fått inntrykk av at skulle bygges. Den gamle så jo ut som noe vi nordmenn ikke ville ha brukt som kjellerbod en gang. 

Jeg er ikke ute etter å krangle, men det blir kanskje litt definisjonspirking, for jeg blir veldig nysgjerrig på hvorfor dette ikke "får lov" til å passere som en skole 😊

Jeg bare har hatt inntrykk av at hun har bygget en skole og ikke en fløy på en skole. Ikke at det ikke er positivt at hun bidrar, men JEG har fått det inntrykket ut i fra hvordan hun har snakket om dette på. Prosjektet er jo fantastisk, all ære til de som bygger skoler og barnehjem.👏🏽👏🏽👏🏽 Men føler hun har fremstilt det litt «feil».. ☺️🤷🏼‍♀️

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
refill skrev (3 timer siden):

Hvorfor egentlig? 

Hva er vanskelig å forstå?  Teksten er misvisende fordi hun uttaler seg med store bokstaver: Åpning av skolen JEG har bygget i India. 

HUN har ikke bygget en skole, men finansiert en del av den.

Ja det er fint gjort, men HUN står ikke i sentrum her 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Ganske utrolig at noen klarer vri noe som er så bra til å handle om noe helt annet og vinkle det negativt, det sier en del om hvor fokuset ligger tenker jeg både i den ene saken og generelt. Det virker som om man bare må finne noe dritt å komme med og har man ikke noe så lager man det ved å vri på ting slik det passer ens egen fremstilling (Som forøvrig er imot reglene på KG) 
HUN har bidratt med ekstremt mye penger og på den måte sørget for å bygge en skolebygning - at hun ikke har bygget det med egne hender, vel har du for eksempel bygget et hus med dine egne hender @Maia3  eller egne  tjente penger for den del uten lån fra banken liksom? 😝 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Maia3 skrev (4 minutter siden):

Hva er vanskelig å forstå?  Teksten er misvisende fordi hun uttaler seg med store bokstaver: Åpning av skolen JEG har bygget i India. 

Trodde jeg tok ting bokstavelig som autist. Så vi er på "du har ikke bygget hus, tømrerne har gjort det" og "Norge har ikke vunnet, men landslaget har gjort det"? Er det der problemet ligger? 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet
Carrot skrev (4 minutter siden):

Ganske utrolig at noen klarer vri noe som er så bra til å handle om noe helt annet og vinkle det negativt, det sier en del om hvor fokuset ligger tenker jeg både i den ene saken og generelt. Det virker som om man bare må finne noe dritt å komme med og har man ikke noe så lager man det ved å vri på ting slik det passer ens egen fremstilling (Som forøvrig er imot reglene på KG) 
HUN har bidratt med ekstremt mye penger og på den måte sørget for å bygge en skolebygning - at hun ikke har bygget det med egne hender, vel har du for eksempel bygget et hus med dine egne hender @Maia3  eller egne  tjente penger for den del uten lån fra banken liksom? 😝 

Hva I alle dager har det med saken å gjøre?  Mange her som ikke tar poenget 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
refill skrev (3 minutter siden):

Trodde jeg tok ting bokstavelig som autist. Så vi er på "du har ikke bygget hus, tømrerne har gjort det" og "Norge har ikke vunnet, men landslaget har gjort det"? Er det der problemet ligger? 

Hjelpes

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (20 minutter siden):

Jeg bare har hatt inntrykk av at hun har bygget en skole og ikke en fløy på en skole. Ikke at det ikke er positivt at hun bidrar, men JEG har fått det inntrykket ut i fra hvordan hun har snakket om dette på. Prosjektet er jo fantastisk, all ære til de som bygger skoler og barnehjem.👏🏽👏🏽👏🏽 Men føler hun har fremstilt det litt «feil».. ☺️🤷🏼‍♀️

Spot on 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (16 minutter siden):

Men det er jo en skole når den har seks klasserom. Det er jo en svær bygning, ikke et frittliggende håndarbeidsrom el. 

----

Generelt, ikke spesifikt til deg:

Dette er en SÅ weird å diskutere. Hvorfor ikke være glad for at noen bidrar. At hun dokumenterer det er jo ikke så unaturlig all den tid det er jobben hennes å gjøre.. (insert: "det er f ikke noe jobb" kommentarer her). 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Maia3 skrev (4 minutter siden):

Hjelpes

Kan du ikke bare svare skikkelig da? Jeg spør deg jo på en helt fin måte for å prøve å forstå hvor skoen trykker for deg? 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (51 minutter siden):

Dette er jo ikke bare en fløy. Det er et eget stort frittstående skolebygg med mange klasserom. Det kan man fint kalle å ha bygget ny skole selv om det står et gammelt og tragisk skolebygg ved siden av.

Skrevet
Maia3 skrev (46 minutter siden):

Hvorfor står ikke hun i sentrum her? Hun har gitt en million kroner slik at dette bygget kunne bli bygget. 

Skrevet (endret)
Heike72 skrev (37 minutter siden):

Hvorfor står ikke hun i sentrum her? Hun har gitt en million kroner slik at dette bygget kunne bli bygget. 

Og hva er grunnen til at hun kan donere disse pengene?

Jo, DET er følgerne/elsklingene sine fortjenester. Uten dem hadde hun sikkert ikke hatt denne muligheten. 

Derfor er det kvalmt at det store EGOET hennes skal stå i sentrum. 

Har hun noen gang lagt seg flat og takket DERE?

Endret av Maia3
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Maia3 skrev (2 minutter siden):

Og hva er grunnen til at hun kan donere disse pengene?

Jo, DET er følgerne/elsklingene sine fortjenester. Uten dem hadde hun sikkert ikke hatt denne muligheten. 

Derfor er det kvalmt at det store EGOET hennes skal stå i sentrum. 

Har hun nen gang lagt seg flat og takket DERE?

Hun gjorde jo det… hun sa dette er takket være alle dere.

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet
Maia3 skrev (51 minutter siden):

Hva I alle dager har det med saken å gjøre?  Mange her som ikke tar poenget 

hvilket poeng mener du jeg gikk glipp av i det du skrev; 

Maia3 skrev (1 time siden):

Så jeg spurte om DU har bygget noe med egne hender eller finansiert det uten hjelp fra banken for eksempel? Siden du tyeligvis gjorde et poeng av at hun ikke har "bygget en skole" noe hun jo har gjort.. Og derfor står hun jo i sentrum av det hele, det er hennes gave som har bidratt til at dette bygget er der.. Det kan man ikke "ta fra henne" selv om man aldri så mye vil.. 
Så ja, har du bygget noe med egne midler som du kan få skryt for?

• Liker 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...