Kønn Skrevet 17. august #22221 Skrevet 17. august Husomvarderfør skrev (7 timer siden): Skrev litt fort og grenseløst😉 Etterspør bøkene, livet til Familien Raad…skurrer litt😉 Fins ikke synd på fosterfamilien men frøken I. kan holde seg til sannheten! Sannheten hadde sikkert vært ille nok, så ja, enig med deg. Men så var det de pengene da som hele familien har blitt til del og kanskje avhengig av (?), Da er vel en løgn heller to en liten pris å betale. Også er det dette med sympati og å spille på følelser. Noen vil kalle det manipulering. 5 3
Kønn Skrevet 17. august #22222 Skrevet 17. august Sveits35 skrev (2 timer siden): Går fint an å argumentere for egne synspunkter uten å gå til personangrep. Ta det til seg den som føler seg truffet. Det er jo du som driver med personangrep. Jeg er en kverulant i følge deg og noen konspirerer (vet ikke hvem du siktet til). 2 3
Sveits35 Skrevet 17. august #22223 Skrevet 17. august Kønn skrev (12 minutter siden): Det er jo du som driver med personangrep. Jeg er en kverulant i følge deg og noen konspirerer (vet ikke hvem du siktet til). Slutt nå 😂 😂 1
Kort_og_grei Skrevet 17. august #22224 Skrevet 17. august Håper de søsknene etter hvert ser at de kan leve separate liv uten hjelp fra storesøster. Håper de har egne verdier og ikke adopterer Isabell sine verdier. Eller mor eller far (som lever) sine verdier. Sidra er i en alder der hun kan gjøre som venninne Mathilda. Studere og samtidig oppleve. Rami også. Vet studier ikke er for alle, men alikevel å anbefale. Eller jobbe med mennesker ikke bare via skjerm. isabell og Shehed er voksne og kunne vært godt etablert med det de lengter etter. Familie. 5 2
agent Skrevet 17. august #22225 Skrevet 17. august (endret) Husomvarderfør skrev (1 time siden): 🎯 Spørsmål fra en som har blitt potte tett og febervarm 😷🤒🤧😵💫 Når man har godtatt og inngått forlik, fått erstatning. Har man da lov til å snakke om den saken offentlig? Når foreldrene flyktet tilbake til hjemlandet som var i krig, for å unngå barnevernet. Hvordan kan det ha seg at de fikk beholde dem når de returnerte til Norge? Hvordan kan det ha seg at de fikk 2 leiligheter? på samme adr. , når det var voldssak og forsømmelse? Endret 17. august av agent 2 9
Gjest Husomvarderfør Skrevet 17. august #22226 Skrevet 17. august (endret) agent skrev (8 minutter siden): Spørsmål fra en som har blitt potte tett og febervarm 😷🤒🤧😵💫 Når man har godtatt og inngått forlik, fått erstatning. Har man da lov til å snakke om den saken offentlig? Når foreldrene flyktet tilbake til hjemlandet som var i krig, for å unngå barnevernet. Hvordan kan det ha seg at de fikk beholde dem når de returnerte til Norge? Hvordan kan det ha seg at de fikk 2 leiligheter? på samme adr. , når det var voldssak og forsømmelse? Flotte spørsmål, den må jeg tenke på👏 Masse god bedring😊 Endret 17. august av Husomvarderfør
Gjest Husomvarderfør Skrevet 17. august #22227 Skrevet 17. august Kønn skrev (41 minutter siden): Sannheten hadde sikkert vært ille nok, så ja, enig med deg. Men så var det de pengene da som hele familien har blitt til del og kanskje avhengig av (?), Da er vel en løgn heller to en liten pris å betale. Også er det dette med sympati og å spille på følelser. Noen vil kalle det manipulering. Du sier det så bra og jeg er så enig med deg👏
Istapp Skrevet 17. august #22228 Skrevet 17. august agent skrev (8 minutter siden): Spørsmål fra en som har blitt potte tett og febervarm 😷🤒🤧😵💫 Når man har godtatt og inngått forlik, fått erstatning. Har man da lov til å snakke om den saken offentlig? Når foreldrene flyktet tilbake til hjemlandet som var i krig, for å unngå barnevernet. Hvordan kan det ha seg at de fikk beholde dem når de returnerte til Norge? Hvordan kan det ha seg at de fikk 2 leiligheter? på samme adr. , når det var voldssak og forsømmelse? Saken ble ikke pålagt taushetsplikt for IR og storesøster. Alvorlighetsgrad i saken var nok ikke så salvirlig, at barna kunne akuttflyttes ut av hjemmet, men det visste nok ikke familien. Løsningen var å "flykte" fra landet (til landet de liksom levde så farlig i og fortsatt "oppholder" seg ofte i). To leiligheter fra kommunen er det jo ikke sikkert de har "fått" på samme adresse, kan være en er kommunal bolig og den andre kjøpt av familien. At de bor og også lever sammen, viser vel at historien som blir formidlet ikke stemmer helt med realitetene. Men realitetene selger kanskje ikke like godt som den historien som er bygd opp? 8
Gjest Husomvarderfør Skrevet 17. august #22229 Skrevet 17. august Istapp skrev (3 minutter siden): Saken ble ikke pålagt taushetsplikt for IR og storesøster. Alvorlighetsgrad i saken var nok ikke så salvirlig, at barna kunne akuttflyttes ut av hjemmet, men det visste nok ikke familien. Løsningen var å "flykte" fra landet (til landet de liksom levde så farlig i og fortsatt "oppholder" seg ofte i). To leiligheter fra kommunen er det jo ikke sikkert de har "fått" på samme adresse, kan være en er kommunal bolig og den andre kjøpt av familien. At de bor og også lever sammen, viser vel at historien som blir formidlet ikke stemmer helt med realitetene. Men realitetene selger kanskje ikke like godt som den historien som er bygd opp? Nettopp. Pengene er viktigere enn sannheten når det kommer til Familien Raad, det ser vi gang på gang.
Sveits35 Skrevet 17. august #22230 Skrevet 17. august agent skrev (18 minutter siden): Spørsmål fra en som har blitt potte tett og febervarm 😷🤒🤧😵💫 Når man har godtatt og inngått forlik, fått erstatning. Har man da lov til å snakke om den saken offentlig? Når foreldrene flyktet tilbake til hjemlandet som var i krig, for å unngå barnevernet. Hvordan kan det ha seg at de fikk beholde dem når de returnerte til Norge? Hvordan kan det ha seg at de fikk 2 leiligheter? på samme adr. , når det var voldssak og forsømmelse? Konflikten i Midtøsten blusset opp mens de var der slik jeg husker det. Avtalen Ahlam gjorde med barnevernet (som ville ha barna tilbake til Norge) var at hun ville beholde barna om hun skilte seg fra barnefaren. Dette ble gjort (i alle fall på papiret) og barna kom trygt tilbake til Norge. 1
Sveits35 Skrevet 17. august #22231 Skrevet 17. august OMG! Pierre har utfordringer altså 😂 Drama-alert! Rami har mistet solbrillene! Ser godt hvem han slekter på ja 8
agent Skrevet 17. august #22232 Skrevet 17. august Istapp skrev (28 minutter siden): Saken ble ikke pålagt taushetsplikt for IR og storesøster. Alvorlighetsgrad i saken var nok ikke så salvirlig, at barna kunne akuttflyttes ut av hjemmet, men det visste nok ikke familien. Løsningen var å "flykte" fra landet (til landet de liksom levde så farlig i og fortsatt "oppholder" seg ofte i). To leiligheter fra kommunen er det jo ikke sikkert de har "fått" på samme adresse, kan være en er kommunal bolig og den andre kjøpt av familien. At de bor og også lever sammen, viser vel at historien som blir formidlet ikke stemmer helt med realitetene. Men realitetene selger kanskje ikke like godt som den historien som er bygd opp? Takk for svar 😘 Kommer sikkert flere spørsmål, hele greia er litt for å si det pent "mystisk "🙄 5
agent Skrevet 17. august #22233 Skrevet 17. august Sveits35 skrev (22 minutter siden): Konflikten i Midtøsten blusset opp mens de var der slik jeg husker det. Avtalen Ahlam gjorde med barnevernet (som ville ha barna tilbake til Norge) var at hun ville beholde barna om hun skilte seg fra barnefaren. Dette ble gjort (i alle fall på papiret) og barna kom trygt tilbake til Norge. Takk for svar 😘
agent Skrevet 17. august #22234 Skrevet 17. august Husomvarderfør skrev (44 minutter siden): Flotte spørsmål, den må jeg tenke på👏 Masse god bedring😊 Takk for det, det går seg til 🤧 1
Sirah Skrevet 17. august #22235 Skrevet 17. august agent skrev (1 time siden): Spørsmål fra en som har blitt potte tett og febervarm 😷🤒🤧😵💫 Når man har godtatt og inngått forlik, fått erstatning. Har man da lov til å snakke om den saken offentlig? Når foreldrene flyktet tilbake til hjemlandet som var i krig, for å unngå barnevernet. Hvordan kan det ha seg at de fikk beholde dem når de returnerte til Norge? Hvordan kan det ha seg at de fikk 2 leiligheter? på samme adr. , når det var voldssak og forsømmelse? God bedring Du har allerede fått et svært godt svar, men hadde allerede begynt å skrive så poster likevel. Så lenge man ikke har inngått taushetsplikt så står man fritt til å snakke. Det skal mye til å bli pålagt taushetsplikt som privatperson. Konflikten blusset opp igjen mens de var der, det var også mye av årsaken til at de returnerte til Norge. Moren fikk beholde ungene mot at hun skilte seg - noe hun har gjort iallefall på papiret Det skal jo svært mye til for at en forelder skal miste omsorgen for et barn fullstendig, det ser man jo ekstremt mange eksempler på dessverre. Selv foreldre som virkelig har banket ungene sine har rett på samvær. Det er vel strengt tatt to leiligheter i to nabobygg? Vil tro det er kommunale boliger begge deler og at kommunen har strekt seg langt for at de skal få bo der. Av hensyn til at barna skal få ha begge foreldrene tett på. Faren har jo alltid vært en svært god far for de to yngste så ingen grunn til at kommunen ikke har skullet legge til rette for dette. Vi lever i en rettstat som er bygget på det prinsippet at når du har "sonet straffen din" så starter du med blanke ark. Heldigvis på mange måter - uheldigvis på mange andre. De to yngste hadde det fint hjemme hos mor og far og da er det også riktig at de skulle få være der. Om vi skal ta Isabel og resten av Raad på ordet så er jo faren et bevis på at man faktisk KAN forandre seg dersom man virkelig ønsker det! Vi må huske at dette er en mann som har vokst opp i en helt annen kultur enn oss i et land preget av krig. Den måten han og onklene behandlet familien på er/var helt normalt der nede! At vi finner det forkastelig er egentlig ikke relevant. Det er sånn han er oppdratt og blitt etter mange år med sterk religiøs overbevisning og krig. Heldigvis tok han seg sammen og ble "vestlig" etter å ha sett Shehed og Isabel forsvinne. Akkurat det fortjener faktisk mannen ros for - selv om det dessverre kom en del år for sent for Shehed og Isabel. 1 1 4
agent Skrevet 17. august #22236 Skrevet 17. august Sirah skrev (44 minutter siden): God bedring Du har allerede fått et svært godt svar, men hadde allerede begynt å skrive så poster likevel. Så lenge man ikke har inngått taushetsplikt så står man fritt til å snakke. Det skal mye til å bli pålagt taushetsplikt som privatperson. Konflikten blusset opp igjen mens de var der, det var også mye av årsaken til at de returnerte til Norge. Moren fikk beholde ungene mot at hun skilte seg - noe hun har gjort iallefall på papiret Det skal jo svært mye til for at en forelder skal miste omsorgen for et barn fullstendig, det ser man jo ekstremt mange eksempler på dessverre. Selv foreldre som virkelig har banket ungene sine har rett på samvær. Det er vel strengt tatt to leiligheter i to nabobygg? Vil tro det er kommunale boliger begge deler og at kommunen har strekt seg langt for at de skal få bo der. Av hensyn til at barna skal få ha begge foreldrene tett på. Faren har jo alltid vært en svært god far for de to yngste så ingen grunn til at kommunen ikke har skullet legge til rette for dette. Vi lever i en rettstat som er bygget på det prinsippet at når du har "sonet straffen din" så starter du med blanke ark. Heldigvis på mange måter - uheldigvis på mange andre. De to yngste hadde det fint hjemme hos mor og far og da er det også riktig at de skulle få være der. Om vi skal ta Isabel og resten av Raad på ordet så er jo faren et bevis på at man faktisk KAN forandre seg dersom man virkelig ønsker det! Vi må huske at dette er en mann som har vokst opp i en helt annen kultur enn oss i et land preget av krig. Den måten han og onklene behandlet familien på er/var helt normalt der nede! At vi finner det forkastelig er egentlig ikke relevant. Det er sånn han er oppdratt og blitt etter mange år med sterk religiøs overbevisning og krig. Heldigvis tok han seg sammen og ble "vestlig" etter å ha sett Shehed og Isabel forsvinne. Akkurat det fortjener faktisk mannen ros for - selv om det dessverre kom en del år for sent for Shehed og Isabel. Tusen takk for utfyllende svar😘 Utifra hva som har kommet frem burde hele familien Raad være takknemlig for all den støtte og hjelp dem har fått. Tror ikke det hadde gått andre steder i verden. Synes også det er veldig skuffende at de klager på det Norske system og sier alt er så mye bedre andre steder. Når systemet har hjulpet dem dit dem er i dag. Ettersom hva jeg forstår et foreldrene skilt etter Norsk lov, men ikke etter muslimsk lov. Så de har vært ett ektepar hele tiden. Kjedelig å leve på en løgn. Men det var vel onklene som var voldelige mot dem. Bare surrer er for meg selv 🤧🤣🤧 3 8
Sirah Skrevet 17. august #22237 Skrevet 17. august agent skrev (26 minutter siden): Tusen takk for utfyllende svar😘 Utifra hva som har kommet frem burde hele familien Raad være takknemlig for all den støtte og hjelp dem har fått. Tror ikke det hadde gått andre steder i verden. Synes også det er veldig skuffende at de klager på det Norske system og sier alt er så mye bedre andre steder. Når systemet har hjulpet dem dit dem er i dag. Ettersom hva jeg forstår et foreldrene skilt etter Norsk lov, men ikke etter muslimsk lov. Så de har vært ett ektepar hele tiden. Kjedelig å leve på en løgn. Men det var vel onklene som var voldelige mot dem. Bare surrer er for meg selv 🤧🤣🤧 Nå bare surrer jeg i retur, så ikke sikkert det jeg skriver nå stemmer 🫣 Ja, de har fått mye hjelp av systemet, men traumene fra barndommer og det å oppleve at de ikke har fått den hjelpen de hadde behov for sitter nok sterkt i. Isabel var jo veldig heldig med sitt fosterhjem, men beredskapshjemmet var vist noe dritt. Der var hun i nesten et år... Shehed hadde vist heller ikke like flaks som Isabel noe hun garantert sliter med. Det er da veldig lett å ikke klare å se alt det positive når det negative tar så stor plass. Moren har vel skrytt veldig av Norge og all hjelpen hun har fått? Om de er skilt etter muslimsk lov aner jeg ikke! Men det er vel ikke like enkelt som ved norsk lov? Men nå er jeg ute å roter på dypet her! Onklene var de værste ja, men faren var jo den personen som skulle beskytte dem og der feilet han. Tror han var voldelig han også, selv om onklene desidert var værst. Den ene onkelen hadde vel vært barnesoldat (om jeg ikke husker feil) så at han er/var fortstyrret i hodet er vel dessverre ikke mye rart..... 2 1
agent Skrevet 17. august #22238 Skrevet 17. august Sirah skrev (25 minutter siden): Nå bare surrer jeg i retur, så ikke sikkert det jeg skriver nå stemmer 🫣 Ja, de har fått mye hjelp av systemet, men traumene fra barndommer og det å oppleve at de ikke har fått den hjelpen de hadde behov for sitter nok sterkt i. Isabel var jo veldig heldig med sitt fosterhjem, men beredskapshjemmet var vist noe dritt. Der var hun i nesten et år... Shehed hadde vist heller ikke like flaks som Isabel noe hun garantert sliter med. Det er da veldig lett å ikke klare å se alt det positive når det negative tar så stor plass. Moren har vel skrytt veldig av Norge og all hjelpen hun har fått? Om de er skilt etter muslimsk lov aner jeg ikke! Men det er vel ikke like enkelt som ved norsk lov? Men nå er jeg ute å roter på dypet her! Onklene var de værste ja, men faren var jo den personen som skulle beskytte dem og der feilet han. Tror han var voldelig han også, selv om onklene desidert var værst. Den ene onkelen hadde vel vært barnesoldat (om jeg ikke husker feil) så at han er/var fortstyrret i hodet er vel dessverre ikke mye rart..... Det er klart det blir traumer, tror alle forstår det. Men nå er IR 31 år, på tide å ta fatt I dem. Sikkert lett for meg og andre å si det(skrive), men med tanke på barn og familie selv. Er dette noe som burde være 1 prioritert, hun må slutte å unnskylde oppførsel. Etter hva jeg har forstått hadde Karen det vanskeligere, men jeg følger ikke henne. Så jeg veit ikke om hun har søkt/fått hjelp. Ikke så inni muslimske lover for skilsmisse. Men hvis faren er den yngste, så har de vel ikke myndighet til å gå imot de eldre. Spørs hvordan de praktiserer, tror det er ett slags hierarki. Men på veldig tynn is her, så det er bare fri tenking. (med de cellene som fungerer 🤧🤣) Kunne vært litt interessant å lese, hvis noen har kunnskap om det. 2
Kort_og_grei Skrevet 17. august #22239 Skrevet 17. august Så trist igrunnen å se at I ikke har tatt NOE fra årene med fosterfamilie. Hun kledde å være sammen med dem. Og dialekten ble bredere 🥰. Det må være rart for henne innerst i sjelen hennes. På den andre siden blir det sykt vulgært. Moren, som er på min alder… språkbruk og væremåte når hun er med barna. mange skjebner der ute 😔 7
Sirah Skrevet 17. august #22240 Skrevet 17. august agent skrev (26 minutter siden): Det er klart det blir traumer, tror alle forstår det. Men nå er IR 31 år, på tide å ta fatt I dem. Sikkert lett for meg og andre å si det(skrive), men med tanke på barn og familie selv. Er dette noe som burde være 1 prioritert, hun må slutte å unnskylde oppførsel. Etter hva jeg har forstått hadde Karen det vanskeligere, men jeg følger ikke henne. Så jeg veit ikke om hun har søkt/fått hjelp. Ikke så inni muslimske lover for skilsmisse. Men hvis faren er den yngste, så har de vel ikke myndighet til å gå imot de eldre. Spørs hvordan de praktiserer, tror det er ett slags hierarki. Men på veldig tynn is her, så det er bare fri tenking. (med de cellene som fungerer 🤧🤣) Kunne vært litt interessant å lese, hvis noen har kunnskap om det. Det er jeg fullstendig enig med deg i! Det burde virkelig vært prioritert å ta tak i. Hun får vel hjelp for spiseforstyrrelser, men det er vel dessverre bare et symptom for hva som egentlig er galt... Men dette snakker hun ekstremt lite om så for alt vi det kan det jo være hun får god behandling. Det at hun har vært såpass "off" i det siste kan faktisk være et resultat av at hun får behandling og "utagerer" pga dette. Men nå svømmer jeg igjen. Det var en fornuftig tanke det med alder og hiarki! Moren sa vel at han i utgangspunktet var en veldig snill og god mann, men som forandret seg etter å ha "blitt kjent med onklene" eller noe sånt? Man skal ikke undervurdere effekten av "gruppepress". Det har vi jo dessverre sett utrolig mange eksempler på. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå