Ellenn Skrevet 17. august #22201 Skrevet 17. august Kønn skrev (39 minutter siden): Men Isabel har også sagt at hun bodde i beredskapshjem i ett år før hun flyttet permanent til den fosterfamilien hun er hos nå. Det mener jeg også sto i boken. I det hjemmet var hun redd og de låste døren til rommet hennes. Lenge siden jeg leste boka, så arrester meg gjerne om jeg tar feil. Det betyr at hun flyttet fra hjemmet sitt som 10 åring. Hun flyttet sikkert ikke ut av hjemmet på 10-års dagen sin. IR var 9 år og 8 mnd når Rami ble født. Han ble 21 år i desember, dvs at han er født i desember 2003. IR er født i april 1994. Så da kan det stemme at hun bodde med Rami i ett års tid, og var 10 år når hun flyttet ut. Hvorfor er det så viktig? 5
Really Skrevet 17. august #22202 Skrevet 17. august Ellenn skrev (19 minutter siden): Hvorfor er det så viktig? Isabell sier hun har oppdratt Rami, vært moren hans. Byttet alle bleier, tok han opp om natten når han gråt. Dette har hun fortalt mer enn 1 gang siden jeg begynte å følge henne for ca 1 år siden. 5
Ellenn Skrevet 17. august #22203 Skrevet 17. august Really skrev (3 minutter siden): Isabell sier hun har oppdratt Rami, vært moren hans. Byttet alle bleier, tok han opp om natten når han gråt. Dette har hun fortalt mer enn 1 gang siden jeg begynte å følge henne for ca 1 år siden. Ja? Hun byttet vel bleier på han ett års tid, og tok mammarollen igjen når de kom hjem fra Irak… 1 3
Really Skrevet 17. august #22204 Skrevet 17. august Ellenn skrev (1 minutt siden): Ja? Hun byttet vel bleier på han ett års tid, og tok mammarollen igjen når de kom hjem fra Irak… Ja jeg sier ikke noe på det. Jeg fortalte bare hva hun har sagt, la ikke noe mer i det enn det. 1
Kønn Skrevet 17. august #22205 Skrevet 17. august Sveits35 skrev (1 time siden): I stedet for å finne ut av dette på KG, er det mye lettere å lese den boka 😂 Beklager at jeg roter med alder, men at de to små jentene tok ansvar for Rami som baby stemmer. Og det ble knyttet unaturlige bånd synes jeg. Barn fikk altfor mye ansvar og da de f.eks. mistet han i gulvet (!) fikk de to gjennomgå… Jeg har lest boka. Det er derfor jeg ikke får det til å gå opp med det hun sier i dag. Jeg tviler ikke på at det oppstå situasjoner som dette med hun mistet han fra stellebordet. Hun var vel også på besøk der mens hun bodde i fosterhjemmet. Men at hun har oppdratt han som hun også sier kan ikke stemme. Men jeg skjønner at det er du som sitter på fasiten og beskylder andre for å konspirere. Jeg konspirerer i midlertidig ikke, jeg bare påpeker at boka og det hun sier ikke helt går opp. 3 1 6
Kønn Skrevet 17. august #22206 Skrevet 17. august Ellenn skrev (42 minutter siden): Hun flyttet sikkert ikke ut av hjemmet på 10-års dagen sin. IR var 9 år og 8 mnd når Rami ble født. Han ble 21 år i desember, dvs at han er født i desember 2003. IR er født i april 1994. Så da kan det stemme at hun bodde med Rami i ett års tid, og var 10 år når hun flyttet ut. Hvorfor er det så viktig? Ok. Nei, viktig er det ikke, men jeg er ikke så fan av løgner. Spesielt ikke for å sette seg selv i en offerrolle. Og bare så det er nevnt så tviler jeg ikke på at hun har hatt en vanskelig oppvekst. Samtidig har hun hatt fine år også. Det er kanskje de fine årene som har gjort at hun klarer seg såpass bra som hun gjør, selv om hun åpenbart sliter. Ofte er det viktig å fokusere på det positive. Det det fokuseres på har en tendens til å forsterke seg. 4 4
Sveits35 Skrevet 17. august #22207 Skrevet 17. august Kønn skrev (31 minutter siden): Jeg har lest boka. Det er derfor jeg ikke får det til å gå opp med det hun sier i dag. Jeg tviler ikke på at det oppstå situasjoner som dette med hun mistet han fra stellebordet. Hun var vel også på besøk der mens hun bodde i fosterhjemmet. Men at hun har oppdratt han som hun også sier kan ikke stemme. Men jeg skjønner at det er du som sitter på fasiten og beskylder andre for å konspirere. Jeg konspirerer i midlertidig ikke, jeg bare påpeker at boka og det hun sier ikke helt går opp. Nei, jeg har ikke fasiten. Jeg har bare en innstilling om at folk ikke lyver. Isabel sin bok er faktasjekket og hun har alt å tape på å lyve, så det tror jeg ikke at hun gjør. Men hun er flink å utbrodere sine bragder.. 😊
suzi80 Skrevet 17. august #22208 Skrevet 17. august (endret) Husomvarderfør skrev (6 timer siden): Endret 17. august av suzi80
Kønn Skrevet 17. august #22209 Skrevet 17. august Ellenn skrev (1 time siden): Ja? Hun byttet vel bleier på han ett års tid, og tok mammarollen igjen når de kom hjem fra Irak… Man oppdrar vel ikke babyer. Hvordan kunne hun ta mammarollen når de ikke bodde sammen? Du er så bastant i det du skiver så da har du kanskje en naturlig forklaring? 1 6
Kønn Skrevet 17. august #22210 Skrevet 17. august Sveits35 skrev (24 minutter siden): Nei, jeg har ikke fasiten. Jeg har bare en innstilling om at folk ikke lyver. Isabel sin bok er faktasjekket og hun har alt å tape på å lyve, så det tror jeg ikke at hun gjør. Men hun er flink å utbrodere sine bragder.. 😊 Det er stor forskjell på å tro og vite. Jeg er ikke så naiv at jeg tror på alt som kommer ut av henne. På generell basis liker også jeg å tro på folk i utgangspunktet. Men i dette tilfelle er det noe som ikke stemmer. Hun har jo ikke bodd sammen med Rami siden han var ca ett år gammel. For meg er det da teknisk umulig å oppdra noen man ikke har bodd sammen med. 2 9
Sveits35 Skrevet 17. august #22211 Skrevet 17. august Går fint an å argumentere for egne synspunkter uten å gå til personangrep. Ta det til seg den som føler seg truffet. 1
Kort_og_grei Skrevet 17. august #22212 Skrevet 17. august Hun kan ha følt et stort ansvar for Rami uten å være hos han fysisk. Det er også innen for det som kan skade et eldre barns oppvekst. 3 1
Sveits35 Skrevet 17. august #22213 Skrevet 17. august Kønn skrev (1 minutt siden): Det er stor forskjell på å tro og vite. Jeg er ikke så naiv at jeg tror på alt som kommer ut av henne. På generell basis liker også jeg å tro på folk i utgangspunktet. Men i dette tilfelle er det noe som ikke stemmer. Hun har jo ikke bodd sammen med Rami siden han var ca ett år gammel. For meg er det da teknisk umulig å oppdra noen man ikke har bodd sammen med. Det har blitt gjentatt flere ganger at hun var tett på de minste da de kom tilbake fra Irak.
Sveits35 Skrevet 17. august #22214 Skrevet 17. august (endret) Kort_og_grei skrev (4 minutter siden): Hun kan ha følt et stort ansvar for Rami uten å være hos han fysisk. Det er også innen for det som kan skade et eldre barns oppvekst. Slik jeg husker fra boken hadde hun veldig dårlig samvittighet overfor Rami da hun ikke klarte mer. Hun fikk stadig telefoner fra Irak der moren anklaget henne for at familien nå var i en farlig situasjon i Irak. De måtte nemlig flykte til Irak fordi Isabel meldte forholdene hjemme til barnevernet, etter et besøk der da hun bodde i fosterhjemmet. Det er egentlig helt vilt hva hun gjennomgikk som tenåring. Endret 17. august av Sveits35 1
Sirah Skrevet 17. august #22215 Skrevet 17. august Nå kan det jo være at det er sånn hun føler det, men at det vi ser på som å oppdra og det hun selv føler hun har gjort ikke er helt samme greia? Jeg har også stusset litt på dette noen ganger, men har tenkte at jaja, så føler du det vel sånn da . 4 1
Kønn Skrevet 17. august #22216 Skrevet 17. august Sveits35 skrev (1 minutt siden): Det har blitt gjentatt flere ganger at hun var tett på de minste da de kom tilbake fra Irak. Ok. Vet du når dem kom tilbake fra Irak? Mener å ha lest det i en av bøkene, men som nevnt det er så lenge siden jeg har lest dem at jeg husker ikke alle detaljer. (Forøvrig ubegripelig å flytte til et krigsherjet land med to små barn). Godt at det har gått forholdsvis bra med alle de fire barna. Det er vanskelig å sette seg inn i deres situasjon.
Kønn Skrevet 17. august #22217 Skrevet 17. august Sveits35 skrev (8 minutter siden): Det har blitt gjentatt flere ganger at hun var tett på de minste da de kom tilbake fra Irak. Hvor er det gjentatt flere ganger? Av henne? Jeg stoler ikke på det hun sier, dessverre. Gått meg hus forbi. 4 3
Ellenn Skrevet 17. august #22218 Skrevet 17. august Kønn skrev (20 minutter siden): Man oppdrar vel ikke babyer. Hvordan kunne hun ta mammarollen når de ikke bodde sammen? Du er så bastant i det du skiver så da har du kanskje en naturlig forklaring? Å oppdra noen betyr å veilede, lære og forme en person (vanligvis et barn) slik at de utvikler seg til å kunne fungere godt i samfunnet og leve et selvstendig liv. Det kan man gjøre om man er tett på, selv uten å bo sammen, dersom omsorgspersonen svikter på områdene. Og moren fremstår vel kanskje ikke som en kløpper der. 2 1
Kønn Skrevet 17. august #22219 Skrevet 17. august Kort_og_grei skrev (10 minutter siden): Hun kan ha følt et stort ansvar for Rami uten å være hos han fysisk. Det er også innen for det som kan skade et eldre barns oppvekst. Ja, det kan jeg forstå, men hun tar æren for at han har blitt en fin ung mann og hun sier det er fordi hun har oppdratt ha. Men ok, jeg skal gi meg på det. Jeg reagerte en del da jeg leste bøkene og det gjør jeg fortsatt. Så kan vi være enige om å være uenig😊 2 2
Kønn Skrevet 17. august #22220 Skrevet 17. august Ellenn skrev (3 minutter siden): Å oppdra noen betyr å veilede, lære og forme en person (vanligvis et barn) slik at de utvikler seg til å kunne fungere godt i samfunnet og leve et selvstendig liv. Det kan man gjøre om man er tett på, selv uten å bo sammen, dersom omsorgspersonen svikter på områdene. Og moren fremstår vel kanskje ikke som en kløpper der. Ærlig talt. Du trenger ikke være nedlatende. Jeg har ikke lest noe sted at I var tett på R da hun bodde i beredskap og fosterhjem. At de hadde kontakt har jeg lest. 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå