Justlooking Skrevet fredag kl 21:43 #21461 Skrevet fredag kl 21:43 Tjener ikke Isabel borti 5 miiioner i måneden bare på snap? Omtrent netto? Hun kan lett kjøpe leiligheten i Dubai med den lønnen. Og det må være bedre enn å betale den meget høye månedsprisen. Hørte noen sa hun betaler 175.000 i måneden for den hun leier. Og kan betale 30+ millioner for å kjøpe den.
Sirah Skrevet fredag kl 22:38 #21462 Skrevet fredag kl 22:38 Justlooking skrev (54 minutter siden): Tjener ikke Isabel borti 5 miiioner i måneden bare på snap? Omtrent netto? Hun kan lett kjøpe leiligheten i Dubai med den lønnen. Og det må være bedre enn å betale den meget høye månedsprisen. Hørte noen sa hun betaler 175.000 i måneden for den hun leier. Og kan betale 30+ millioner for å kjøpe den. Hun har sagt til eieren at hun ønsker å kjøpe og venter bare på at eieren skal bestemme seg 1
Lykkeligper Skrevet fredag kl 23:01 #21463 Skrevet fredag kl 23:01 Hvor mange ganger har hun ikke sagt at hun skal kjøpe bolig, bil eller andre store ting – uten at noe faktisk skjer? Det blir med snakket. Den ene gangen hun faktisk la inn et bud, var det langt under det selgeren ønsket – nesten som om hun bevisst håpet at det ikke skulle bli akseptert. Isabel tjener penger på svært lite kvalitets innhold og kreativitet. Det virker som hun først og fremst appellerer til folk som kjeder seg og disse menneskene lever gjennom henne – og det er disse som muliggjør inntekten hennes. Likevel fremstår hun som lite økonomisk bevisst. Hun snakker mye om sparing i fond og investeringer, men som mange har påpekt: Hva vet vi egentlig om det? Det er jo bare ord – som alt annet. Hun kommer aldri til å kjøpe den leiligheten. Hvilken seriøs selger bruker flere måneder på å bestemme seg, uten at noe skjer? Hele situasjonen virker useriøs, og det er nesten utrolig at så mange fortsatt lar seg lure. Eieren trenger tid på å bestemme seg, det har vi hørt de siste månedene. Men hvorfor er egentlig folk interessert i at hun skal kjøpe? Hva får dere ut av at hu kjøper? 4 7
Anonym012 Skrevet fredag kl 23:11 #21464 Skrevet fredag kl 23:11 Lykkeligper skrev (3 minutter siden): Hvor mange ganger har hun ikke sagt at hun skal kjøpe bolig, bil eller andre store ting – uten at noe faktisk skjer? Det blir med snakket. Den ene gangen hun faktisk la inn et bud, var det langt under det selgeren ønsket – nesten som om hun bevisst håpet at det ikke skulle bli akseptert. Isabel tjener penger på svært lite kvalitets innhold og kreativitet. Det virker som hun først og fremst appellerer til folk som kjeder seg og disse menneskene lever gjennom henne – og det er disse som muliggjør inntekten hennes. Likevel fremstår hun som lite økonomisk bevisst. Hun snakker mye om sparing i fond og investeringer, men som mange har påpekt: Hva vet vi egentlig om det? Det er jo bare ord – som alt annet. Hun kommer aldri til å kjøpe den leiligheten. Hvilken seriøs selger bruker flere måneder på å bestemme seg, uten at noe skjer? Hele situasjonen virker useriøs, og det er nesten utrolig at så mange fortsatt lar seg lure. Eieren trenger tid på å bestemme seg, det har vi hørt de siste månedene. Men hvorfor er egentlig folk interessert i at hun skal kjøpe? Hva får dere ut av at hu kjøper? Har også tenkt at det høres veldig rart ut at eieren bruker så mange måneder på å bestemme seg. Har hun spurt en gang og ikke fått hørt mer siden? Eller har hun spurt flere ganger mens eieren sier at hun må tenke mer hver gang? Begge høres bare fjernt og oppdiktet ut. Var mer interessant å følge med da hun var på ulike visninger synes jeg. 3 4
Lykkeligper Skrevet i går, 00:31 #21465 Skrevet i går, 00:31 Anonym012 skrev (1 time siden): Har også tenkt at det høres veldig rart ut at eieren bruker så mange måneder på å bestemme seg. Har hun spurt en gang og ikke fått hørt mer siden? Eller har hun spurt flere ganger mens eieren sier at hun må tenke mer hver gang? Begge høres bare fjernt og oppdiktet ut. Var mer interessant å følge med da hun var på ulike visninger synes jeg. Helt ærlig – hvem bruker så lang tid? Det virker som bare tull. Det virker mer som at hun ikke vil bruke så mye penger på bolig. Og, da bør man stille seg selv spørsmålet - hvorfor? Jeg begynner å lure på om det kanskje er fordi hun faktisk ikke sparer så mye som hun påstår. Kanskje hun er redd for at hun på sikt ikke har råd til å bo der hun kjøper? Tenk sånn: Hvis leien koster én million i året og hun har én million på konto, kan hun betale og vite at hun er trygg det året. Det gir en slags umiddelbar trygghet – “jeg har råd til dette nå.” Men kjøper du bolig, forplikter du deg over mange år – med avdrag, renter, felleskostnader og alt som følger med. Kanskje det er dét hun frykter: at pengene tar slutt en dag? Hun kunne jo fint kjøpt bolig – “cashe ut”, som man sier – men ikke i de områdene hun egentlig vil bo i. Så hun gjør det egentlig bare vanskeligere for seg selv. Og helt ærlig, hva har adressen egentlig å si hvis du uansett ikke går ut eller møter folk? Hvem prøver du å imponere? Hvis Dubai er hennes faste boplass nå, så burde hun investert i en leilighet - uavhengig om hun skal bo der selv, gjør en investering. Forsikre deg at du har noe som er ditt. Kjøp på et billig område, lei det ut. Jeg skjønner ikke - hvor er Geir? Hva slags råd gir Geir henne egentlig? Hun kan ikke kjøre bil (så uredd som hu er bak rattet) men en rosa g-wagon skal hun ha. I stede for å investere i leiligheter i Dubai, så leier hun både for seg, Rami, Shehed og sin mor. Bruker 500.000 hver måned på shopping, og kjøper uendelig med klær som hverken øker hennes verdi på samleobjekter eller annet, men som tvert i mot blir stående i klesskapet og samle støv som de Loro Piano skoene hennes, eller hva dem heter. Som sagt, ingenting er gitt - tenk en dag du går fra 5 mill i mnd til 2 mill inntekt i året. Hva gjør du da? 2 9
Anonym012 Skrevet i går, 00:47 #21466 Skrevet i går, 00:47 Lykkeligper skrev (6 minutter siden): Helt ærlig – hvem bruker så lang tid? Det virker som bare tull. Det virker mer som at hun ikke vil bruke så mye penger på bolig. Og, da bør man stille seg selv spørsmålet - hvorfor? Jeg begynner å lure på om det kanskje er fordi hun faktisk ikke sparer så mye som hun påstår. Kanskje hun er redd for at hun på sikt ikke har råd til å bo der hun kjøper? Tenk sånn: Hvis leien koster én million i året og hun har én million på konto, kan hun betale og vite at hun er trygg det året. Det gir en slags umiddelbar trygghet – “jeg har råd til dette nå.” Men kjøper du bolig, forplikter du deg over mange år – med avdrag, renter, felleskostnader og alt som følger med. Kanskje det er dét hun frykter: at pengene tar slutt en dag? Hun kunne jo fint kjøpt bolig – “cashe ut”, som man sier – men ikke i de områdene hun egentlig vil bo i. Så hun gjør det egentlig bare vanskeligere for seg selv. Og helt ærlig, hva har adressen egentlig å si hvis du uansett ikke går ut eller møter folk? Hvem prøver du å imponere? Hvis Dubai er hennes faste boplass nå, så burde hun investert i en leilighet - uavhengig om hun skal bo der selv, gjør en investering. Forsikre deg at du har noe som er ditt. Kjøp på et billig område, lei det ut. Jeg skjønner ikke - hvor er Geir? Hva slags råd gir Geir henne egentlig? Hun kan ikke kjøre bil (så uredd som hu er bak rattet) men en rosa g-wagon skal hun ha. I stede for å investere i leiligheter i Dubai, så leier hun både for seg, Rami, Shehed og sin mor. Bruker 500.000 hver måned på shopping, og kjøper uendelig med klær som hverken øker hennes verdi på samleobjekter eller annet, men som tvert i mot blir stående i klesskapet og samle støv som de Loro Piano skoene hennes, eller hva dem heter. Som sagt, ingenting er gitt - tenk en dag du går fra 5 mill i mnd til 2 mill inntekt i året. Hva gjør du da? Helt enig med deg. Begynner også å tvile på sparingen hennes og inntjeningen. Jeg fikk skikkelig avsmak etter hun kastet bort masse penger med jentene på Ibizia og følte dette var et innblikk i hvordan hun kanskje egt strør rundt seg med pengene sine. Hvorfor kjøper ikke hun en billig leilighet som du sier og leier ut?? Det er jo åpenbart et eller annet som skurrer her. Hun virker rett og slett sær på slike ting. Det er jo økonomisk smart for henne å kjøpe istedenfor å leie og iallefall nå mens inntekten har vært enorm (det begynner jo å dale litt ned nå). 6 1
Sveits35 Skrevet i går, 05:24 #21467 Skrevet i går, 05:24 Teflonhjernen skrev (8 timer siden): Det har du fått med deg, ja…er dønn imponert 🤩 Gleder meg til Isabel får en bussgjøk 🥳 Hun har snakket om en trailergjøk i alle fall 3
Sveits35 Skrevet i går, 05:47 #21468 Skrevet i går, 05:47 (endret) lajlaj skrev (11 timer siden): Så det er bedre å kalle noen motbydelig? Ärlig talt. Her ble jeg nysgjerrig og sjekket hva du responderte så kraftig på. Altså dette hespetreet har ignorert meg her på tråden, men åpner mine kommentarer for å se hva jeg har skrevet allikevel? Og så melder trollet slik dritt? Det ironiske er at @Really er ignorert av meg og jeg åpner aldri noe fra de jeg har ignorert, før nå da… Jeg tar det som et saftig kompliment å bli hatet av trollene her inne. Endret i går, 07:38 av Sveits35 1 1
Eivor.I Skrevet i går, 06:23 #21469 Skrevet i går, 06:23 (endret) Det spekuleres mye her inne. I har sagt at hun har betalt rundt 2.1 mill i forskudd (som er leieprisen per år) på leiligheten sin. Tror det er frem til januar neste år. Derfor vil hun ikke kjøpe nå, for da er jo de pengene bortkastet. Endret i går, 06:24 av Lefsebussen 2
Lykkeligper Skrevet i går, 07:53 #21470 Skrevet i går, 07:53 (endret) Lefsebussen skrev (1 time siden): Det spekuleres mye her inne. I har sagt at hun har betalt rundt 2.1 mill i forskudd (som er leieprisen per år) på leiligheten sin. Tror det er frem til januar neste år. Derfor vil hun ikke kjøpe nå, for da er jo de pengene bortkastet. Hvis hun bare skal kjøpe boligen hun allerede bor i, er det helt vanlig praksis at den leien hun har betalt så langt enten trekkes fra salgssummen, eller at selve salget gjennomføres etter at leieperioden er over. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dette fremstilles som et problem – det er faktisk en av de enkleste tingene å løse. Det forklarer heller ikke hvorfor selger bruker så ekstremt lang tid på å svare for seg 😅 Helt ærlig – hun er utrolig flink til å manipulere, og folk går fem på gang etter gang. Og til dere som stadig sier «det spekuleres veldig mye her» – jada, men hele poenget med et forum er jo nettopp å diskutere, stille spørsmål og være nysgjerrige. Hva forventer dere egentlig? At vi bare skal skrive «i dag var antrekket fint» eller «for en morsom story»? Kom igjen. Dere er smartere enn som så, og dere vet selv at det å gjøre noe med den allerede innbetalte leien ikke er all verdens problem - når det kun er den boligen hun bor i, som hun ønsker. Endret i går, 08:11 av Lykkeligper 2 10
Eivor.I Skrevet i går, 08:21 #21471 Skrevet i går, 08:21 Lykkeligper skrev (25 minutter siden): Hvis hun bare skal kjøpe boligen hun allerede bor i, er det helt vanlig praksis at den leien hun har betalt så langt enten trekkes fra salgssummen, eller at selve salget gjennomføres etter at leieperioden er over. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dette fremstilles som et problem – det er faktisk en av de enkleste tingene å løse. Det forklarer heller ikke hvorfor selger bruker så ekstremt lang tid på å svare for seg 😅 Helt ærlig – hun er utrolig flink til å manipulere, og folk går fem på gang etter gang. Og til dere som stadig sier «det spekuleres veldig mye her» – jada, men hele poenget med et forum er jo nettopp å diskutere, stille spørsmål og være nysgjerrige. Hva forventer dere egentlig? At vi bare skal skrive «i dag var antrekket fint» eller «for en morsom story»? Kom igjen. Dere er smartere enn som så, og dere vet selv at det å gjøre noe med den allerede innbetalte leien ikke er all verdens problem - når det kun er den boligen hun bor i, som hun ønsker. @Lykkeligper Jeg er ikke smart. Jeg vet ikke hva som er vanlig praksis i Dubai. 1
xoxo1991 Skrevet i går, 08:27 #21472 Skrevet i går, 08:27 Lykkeligper skrev (29 minutter siden): Hvis hun bare skal kjøpe boligen hun allerede bor i, er det helt vanlig praksis at den leien hun har betalt så langt enten trekkes fra salgssummen, eller at selve salget gjennomføres etter at leieperioden er over. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dette fremstilles som et problem – det er faktisk en av de enkleste tingene å løse. Det forklarer heller ikke hvorfor selger bruker så ekstremt lang tid på å svare for seg 😅 Helt ærlig – hun er utrolig flink til å manipulere, og folk går fem på gang etter gang. Og til dere som stadig sier «det spekuleres veldig mye her» – jada, men hele poenget med et forum er jo nettopp å diskutere, stille spørsmål og være nysgjerrige. Hva forventer dere egentlig? At vi bare skal skrive «i dag var antrekket fint» eller «for en morsom story»? Kom igjen. Dere er smartere enn som så, og dere vet selv at det å gjøre noe med den allerede innbetalte leien ikke er all verdens problem - når det kun er den boligen hun bor i, som hun ønsker. Godt sagt! Det spiller ingen rolle om det er i Dubai eller Norge – dette handler om vanlig praksis. Hvis en leietaker ønsker å kjøpe boligen din, og allerede har forhåndsbetalt leie for én eller flere måneder, så trekkes dette naturlig nok fra salgssummen. Jeg forstår ikke hvorfor dette fremstilles som en «Dubai-praksis» – dette er jo helt vanlig og logisk håndtering, og burde regnes som grunnleggende kunnskap. 1 5
Eivor.I Skrevet i går, 09:09 #21473 Skrevet i går, 09:09 (endret) Altfor mange valg, muligheter og alternativer. Er glad for mitt enkle liv. Endret 7 timer siden av Eivor.I 3 2
agent Skrevet i går, 09:19 #21474 Skrevet i går, 09:19 (endret) Lefsebussen skrev (10 minutter siden): Altfor mange valg, muligheter og alternativer. Er glad for mitt enkle liv. Tar meg ei lefse, jeg. Og svart kaffe. Vanlig praksis på Lefsebussen. 🙋♂️ Er det masse smør, sukker og kanel på de lefsene, hvis det er slenger jeg meg på en tur. Så vil jeg ha svart kaffe uten no hokus pokus. 🤭🫣🫡🤣 Endret i går, 09:21 av agent 2 1
Eivor.I Skrevet i går, 09:25 #21475 Skrevet i går, 09:25 (endret) agent skrev (På 26.7.2025 den 11.19): Er det masse smør, sukker og kanel på de lefsene, hvis det er slenger jeg meg på en tur. Så vil jeg ha svart kaffe uten no hokus pokus. 🤭🫣🫡🤣 Endret 7 timer siden av Eivor.I 3 1
agent Skrevet i går, 09:29 #21476 Skrevet i går, 09:29 Lefsebussen skrev (2 minutter siden): Jaggu meg det beste. Du er hjertelig velkommen. Turen koster kr 20, inkl. servering. Det er kun smør og sukker. Kanel blir for avansert. Venter på bussholdeplassen, jeg tar med kanel. ☕️☕️ 3 1
Teflonhjernen Skrevet i går, 11:18 #21477 Skrevet i går, 11:18 Lefsebussen skrev (2 timer siden): Altfor mange valg, muligheter og alternativer. Er glad for mitt enkle liv. Tar meg ei lefse, jeg. Og svart kaffe. Vanlig praksis på Lefsebussen. 🙋♂️ agent skrev (1 time siden): Er det masse smør, sukker og kanel på de lefsene, hvis det er slenger jeg meg på en tur. Så vil jeg ha svart kaffe uten no hokus pokus. 🤭🫣🫡🤣 Lefsebussen skrev (1 time siden): Jaggu meg det beste. Du er hjertelig velkommen. Turen koster kr 20, inkl. servering. Det er kun smør og sukker. Kanel blir for avansert. agent skrev (1 time siden): Venter på bussholdeplassen, jeg tar med kanel. ☕️☕️ Syntes det er så koselig når plutselig sånn her dukker opp i tråden 😘 Alle her inne trenger nok en liten avsporing innimellom 😅 2 4
Zenhouse Skrevet i går, 11:21 #21478 Skrevet i går, 11:21 Men om hun i utgangspunktet leier en leilighet som ikke er til salgs, og så ytrer ønske om å kjøpe den- da er det vel ikke rart om eier tar en god og lang vurdering på det? Tenker heller at OM eier vil selge så sier hen fra. 5
Dalakua Skrevet i går, 11:48 #21479 Skrevet i går, 11:48 Det skal bli spennende å følge med på den Maldivene-turen. I vil ha det på sin måte, og virker ikke så flink på å møte noen på halvveien. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå