Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Underlig at ikke Raad-squad ikke ser at de daglige clickbaitene kun er løgner. Eller forstår de det, men tenker det bare er hennes måte å kommunisere på - og da er det jo greit? 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anemoi skrev (På 17.7.2025 den 14.10):

Ang. det IR snakket om i går - mann, barn og familie… Hun tar iallfall ikke en «Sophie Elise» og tror at et barn skal gjøre henne frisk fra alt av traumer, angst m.m. Hun skal først bli sunn og på et bedre sted i livet, og det virker som hun tror på det selv.

Samtidig avviser hun utredning for ADHD, fordi hun er redd for at medisiner skal skade kreativitet og personlighet. Det er fascinerende at hun sliter så mye, men samtidig vegrer seg for det som kanskje kan gjøre livet bedre… Da lurer jeg på om hun ubevisst syns livet er greit som det er. Det er kjent og trygt, å gå inn i noe (eventuelt) helbredende - blir ikke et attraktivt alternativ, man forblir heller i det vanskelige, men likevel trygge, velkjente og akseptable… 

Jeg tenker det er en indikasjon på at hun ikke klar for å legge inn arbeid for å få det bedre. ADHD medisiner fungerer kun når man tar de og det er helt frivillig. Hun har tydeligvis ikke satt av tid til å finne ut av hva slags hjelp man kan få før hun mer eller mindre har bestemt seg for å ikke gjøre noe med det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Siden så mange skriver så mye dritt om Raad-familien som en enhet, så må jeg bare si at Rami er faktisk den eneste influenseren jeg følger på Snap. Han lager mye bra content, har et visuelt uttrykk og øye for estetikk. Gøy å se verden gjennom hans linse, og morsomt å følge guttegjengen på tur rundt i verden.

• Liker 5
Skrevet
lajlaj skrev (1 minutt siden):

Siden så mange skriver så mye dritt om Raad-familien som en enhet, så må jeg bare si at Rami er faktisk den eneste influenseren jeg følger på Snap. Han lager mye bra content, har et visuelt uttrykk og øye for estetikk. Gøy å se verden gjennom hans linse, og morsomt å følge guttegjengen på tur rundt i verden.

Ja Rami er veldig flink :) Enig med deg i det :)

• Liker 3
Skrevet
lajlaj skrev (16 minutter siden):

Ingen tvil om at han er flink. Det er oppførselen hans jeg har reagert på. Derfor følger jeg ikke. Men skjønner de som følger, spesielt om de har oversett det jeg har observert. Og han er ung og kommer til å bli voksnere og klokere.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Sveits35 skrev (23 minutter siden):

Ingen tvil om at han er flink. Det er oppførselen hans jeg har reagert på. Derfor følger jeg ikke. Men skjønner de som følger, spesielt om de har oversett det jeg har observert. Og han er ung og kommer til å bli voksnere og klokere.

Rami er veldig ung ja og det er lett å glemme siden han ofte er den «voksne» i familien. Han har absolutt trådd i salaten innimellom, men det har vi vel alle. Det er lett å glemme at han bare et 21 år og ikke minst: hvor han kommer fra. Han har vel ikke hatt de beste forbildene alltid han heller. Men at han er dritgod på både filming og å lage content skal ingen ta fra han :)

Han kunne vært en irakisk Oskar Westerlin eller Cristian Brennhovd og det er han i det minste ikke 😅

Endret av Sirah
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sirah skrev (19 minutter siden):

Rami er veldig ung ja og det er lett å glemme siden han ofte er den «voksne» i familien. Han har absolutt trådd i salaten innimellom, men det har vi vel alle. Det er lett å glemme at han bare et 21 år og ikke minst: hvor han kommer fra. Han har vel ikke hatt de beste forbildene alltid han heller. Men at han er dritgod på både filming og å lage content skal ingen ta fra han :)

Han kunne vært en irakisk Oskar Westerlin eller Cristian Brennhovd og det er han i det minste ikke 😅

Helt enig! Sammenliknet med de du nevner er han en gullgutt 😇 Det er lett å glemme alderen hans pga han ofte må være den voksne. De unge er vel så svære i kjeften. Men jeg er skjør og tåler ikke å høre noen blir kalt dum. Men han vil sannsynligvis vokse sånt av seg. 

• Liker 1
Skrevet
Sveits35 skrev (37 minutter siden):

Helt enig! Sammenliknet med de du nevner er han en gullgutt 😇 Det er lett å glemme alderen hans pga han ofte må være den voksne. De unge er vel så svære i kjeften. Men jeg er skjør og tåler ikke å høre noen blir kalt dum. Men han vil sannsynligvis vokse sånt av seg. 

Ja jeg skvetter litt når de nevner alderen hans for han fremstår så ofte som «storebror» om det gir mening? Han lærer nok på veien han også :) 

Syntes han er «et godt forbilde» sammenlignet med andre i hans kategori. Han viser lite fyll og fanteri og holder damehistorier mer eller mindre for seg selv. Greit at Carlos kommer frem innimellom, men i en helt annen skala enn de andre jeg har nevnt 🫣 

Men han er ung og må lære - ofte den harde veien. Og han er faktisk født og oppdratt i en muslimsk familie og deler av tiden i et muslimsk land. Det vil nødvendigvis skinne gjennom innimellom. 

Når det er sagt så har jeg personlig lært mye om muslimsk kultur av både Rami og Shehed. For meg som kunne ekstremt lite om det (og fremdeles vet ekstremt lite) så syntes jeg at det har vært spennende å lære. Selv om man så klart ikke er enig i alt, men det er jeg ikke med min super religiøse nabo (pinsemenigheten) heller. Men naboene mine er skikkelig fine folk likevel :)

• Liker 1
Skrevet

Er det flere enn meg som reagerer hver gang hun forteller historien om hvordan hun begynte å tjene penger på snap? Hun sier alltid at «Emmely» fra Snapchat kom opp til henne på Ellefesten og sa at hun hadde prøvd å få tak i henne på mail i lang tid. Ok, så Ellefesten var 20 juni 2023, og Isabel opererte rumpa i LA i juli 2023. Jeg mener å huske at det var da hun begynte å poste litt aktivt på snap? Men egentlig ikke før litt senere på høsten i 2023 da hun flyttet til Dubai.

Jeg får det dermed ikke til å henge på greip at Isabel postet i et halvt år uten å få betalt, før hun møtte på «Emmely».. Når hun møtte Emmely før hun begynte å poste aktivt på snap 😅 Historien kunne passet hvis Isabel mente Elle gallaen som var i november 2023, men der var ikke Isabel, hun var i Dubai.

Det irriterer meg litt at hun later som hun snappet gratis i mange måneder før hun ble oppmerksom på at man kunne tjene penger på det… Det virker jo som hun har blitt tipset og headhuntet da av Snapchat som førte til at «vi» fikk bli med på sirkuset ca fra og med rumpeoperasjonen i LA. 

Correct me if I’m wrong 🤔

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Har fått med meg at hun strør om seg med penger til biologisk familie, selvsagt i tillegg til seg selv. Og at ved å være en del av Reme universet/suksessen MÅ betale 10% av overskuddet til veldedighet. Det er jo en bra ting når det gjelder Reme. 
Hørte aldri noe om veldedighet før hun «måtte» som en del av inntektspakken?
Etter som jeg har forstått hadde hun det veldig bra hos fosterfamilien på alle mulige måter i mange år. Hadde jeg vært henne som mangemillionær, ville jeg sendt noen millioner til fosterfamilien som takk ❤️ Så langt har hun vel bare brukt de litt som content i noen sammenhenger.

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Pokerface skrev (7 timer siden):

Er det flere enn meg som reagerer hver gang hun forteller historien om hvordan hun begynte å tjene penger på snap? Hun sier alltid at «Emmely» fra Snapchat kom opp til henne på Ellefesten og sa at hun hadde prøvd å få tak i henne på mail i lang tid. Ok, så Ellefesten var 20 juni 2023, og Isabel opererte rumpa i LA i juli 2023. Jeg mener å huske at det var da hun begynte å poste litt aktivt på snap? Men egentlig ikke før litt senere på høsten i 2023 da hun flyttet til Dubai.

Jeg får det dermed ikke til å henge på greip at Isabel postet i et halvt år uten å få betalt, før hun møtte på «Emmely».. Når hun møtte Emmely før hun begynte å poste aktivt på snap 😅 Historien kunne passet hvis Isabel mente Elle gallaen som var i november 2023, men der var ikke Isabel, hun var i Dubai.

Det irriterer meg litt at hun later som hun snappet gratis i mange måneder før hun ble oppmerksom på at man kunne tjene penger på det… Det virker jo som hun har blitt tipset og headhuntet da av Snapchat som førte til at «vi» fikk bli med på sirkuset ca fra og med rumpeoperasjonen i LA. 

Jeg vet i alle fall at hun pøste ut med snapper lenge før annonsene kom på hennes snap. Hun har jo alltid delt livet sitt uhemmet.  

• Nyttig 1
Skrevet
Pokerface skrev (7 timer siden):

Nå kan det være jeg tråkker fullstendig i salaten her, men jeg mener at jeg så en eller annen plass et opptak fra den Elle-festen hvor Emmely blant annet ble vist. Kan det ha vært sesong 1 av Girls of Oslo? Som sagt: Veldig mye mulig jeg husker fullstendig feil!

Skrevet
Anonym012 skrev (På 17.7.2025 den 1.15):

Er veldig forståelig at flere med samme trekk går mot samme «yrke», så er helt enig i hva du skriver. Men tror også at med alt i barndom, voldelige onkler og en far og en psykisk syk mor, er det rart om hun «bare» har ADHD. Spiseforstyrrelser, angst, depresjon og «adhd» minner meg om flere symptomer man har for en viss diagnose.

ADHD gir en økt risiko for andre diagnoser, så det blir ikke mindre sansynlig at et person har ADHD fordi personene har angst i tilleg. Synes forøvrig det å tville eller spekulere i andrr sine diagnoser er en uting!!!

• Liker 2
Skrevet
Sveits35 skrev (9 timer siden):

Hvilken oppførsel? Som når søsken erter og slenger dritt til hverandre? Bare at familien Raad gjør det foran åpent kamera?

• Liker 1
Skrevet
Pokerface skrev (8 timer siden):

Hun sa i et intervju før hun flyttet at hun tjente minst «3 Birkin» i måneden på å snappe, så ca 300 000 kr i måneden, rett før hun skulle flytte til Dubai (eller da hun akkurat hadde flyttet?). 

Skrevet
lajlaj skrev (24 minutter siden):

Hun sa i et intervju før hun flyttet at hun tjente minst «3 Birkin» i måneden på å snappe, så ca 300 000 kr i måneden, rett før hun skulle flytte til Dubai (eller da hun akkurat hadde flyttet?). 

En av grunnen til at hun flyttet var skattenivået i Dubai. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Pippi Lotta skrev (1 time siden):

ADHD gir en økt risiko for andre diagnoser, så det blir ikke mindre sansynlig at et person har ADHD fordi personene har angst i tilleg. Synes forøvrig det å tville eller spekulere i andrr sine diagnoser er en uting!!!

Hun har jo ikke bare angst itillegg. Hun har /har hatt spiseforstyrrelse, angst, er depressiv, veldig mye indre uro til tider og svært impulsiv både med penger og med avgjørelser, kutter ut mennesker med engang de sier imot henne og tomhetsfølelse nå som hun har plaget seg mye over i det siste. Hun har svært endrende humør til tider, så mye at folk her inne har spekulert i om hun faker at hun er lei seg, fordi hun plutselig har endret humør litt tid etter. Hun er selvdestruktiv, og har et stort behov for oppmerksomhet samt validering fra menn. Hun klarer heller ikke å være alene og mister seg selv med engang et forhold tar slutt. Feks som den gangen legevakt kom å hentet henne. Dessuten har hun selv nevnt at hun undrer på om hun har denne «visse» diagnosen, som også moren har. Da er det jo både arvelig bakgrunn for denne diagnosen men også svært vanlig etter vold og svikt i barndom, som, hun åpenbart har. Hun har operert seg selv flere ganger siden hun slet med selvtillit, noe som er enda et symptom. 
Isteden skulle hun bare gått å fått utredelse så hun kunne med klarhet si ADHD eller angst/ imposter syndrom/ hva enn slags diagnose hun sier hun har. 
Tenker det er helt greit å spekulere, så lenge det ikke er vonde intensjoner, og ettersom hun selv har sagt at hun lurer på om hun har det. Det er også mange diagnoser som overlapper hverandre og spiseforstyrrelse er en veldig vanlig komorbiditet ved bpd. Jeg ser ikke ned på andre diagnoser men synes hun bør skaffe hjelp, og tror hun kunne hatt godt av en full utredning slik at hun får best mulig behandling. 

Endret av Anonym012
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Hun har forøvrig ikke fått ADHD diagnosen så du spekulerer selv i ADHD her. Det er blant annet RS som har foreslått at hun har ADHD, så alle de har jo og spekulert som du sier.

• Liker 1
Skrevet
Anonym012 skrev (1 time siden):

Hun har jo ikke bare angst itillegg. Hun har /har hatt spiseforstyrrelse, angst, er depressiv, veldig mye indre uro til tider og svært impulsiv både med penger og med avgjørelser, kutter ut mennesker med engang de sier imot henne og tomhetsfølelse nå som hun har plaget seg mye over i det siste. Hun har svært endrende humør til tider, så mye at folk her inne har spekulert i om hun faker at hun er lei seg, fordi hun plutselig har endret humør litt tid etter. Hun er selvdestruktiv, og har et stort behov for oppmerksomhet samt validering fra menn. Hun klarer heller ikke å være alene og mister seg selv med engang et forhold tar slutt. Feks som den gangen legevakt kom å hentet henne. Dessuten har hun selv nevnt at hun undrer på om hun har denne «visse» diagnosen, som også moren har. Da er det jo både arvelig bakgrunn for denne diagnosen men også svært vanlig etter vold og svikt i barndom, som, hun åpenbart har. Hun har operert seg selv flere ganger siden hun slet med selvtillit, noe som er enda et symptom. 
Isteden skulle hun bare gått å fått utredelse så hun kunne med klarhet si ADHD eller angst/ imposter syndrom/ hva enn slags diagnose hun sier hun har. 
Tenker det er helt greit å spekulere, så lenge det ikke er vonde intensjoner, og ettersom hun selv har sagt at hun lurer på om hun har det. Det er også mange diagnoser som overlapper hverandre og spiseforstyrrelse er en veldig vanlig komorbiditet ved bpd. Jeg ser ikke ned på andre diagnoser men synes hun bør skaffe hjelp, og tror hun kunne hatt godt av en full utredning slik at hun får best mulig behandling. 

En av de beste oppsummeringene jeg har sett her! 👍🏻

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...