Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lykkeligper skrev (3 timer siden):

Isabel har ved flere anledninger snakket om en influencer bosatt i Dubai, som heter «Youmna Khoury». Selv om hun aldri har nevnt navnet hennes direkte, er det tydelig hvem hun sikter til – særlig når hun snakker om henne i forbindelse med luksuslivsstil, kjærlighetsforhold og nylig ekteskap. Sist hun tok henne opp, tror jeg det var i mai, da Youmna giftet seg med en ekstremt velstående mann. Jeg mener å huske at hun snakket om en influencer fra Dubai som aldri har vist noe tegn til forhold på Instagram, og plutselig legger hun ut bilde av at hun er gift. Det var samme dag som Youmna giftet seg. Vi som er arabere og litt interessert i andre arabere (internasjonale) skjønte med engang hvem Isabel refererte til. 

Youmna Khoury er utvilsomt en kvinne som har oppnådd mye – hun har bygget seg opp som en kjent offentlig profil og fremstilles som en suksessrik forretningskvinne. Samtidig er det ingen hemmelighet at hun også har fått betydelig hjelp underveis, spesielt gjennom forholdene sine med rike og innflytelsesrike menn. Den nyeste ektemannen hennes er, etter ryktene, god for nærmere én billion. Det spesielle med historien deres er at han allerede var gift da han møtte Youmna, og de innledet et forhold bak ryggen på hans daværende kona. Det sies at hun presset ham til å skille seg, og bare to måneder etter skilsmissen var de Youmna og han gift. Samtidig skal hun ha ha blitt overøst med Richard Mille klokker, Himalayan vesker og private jet turer til blant annet Maldivene.

Det virker som Isabel ser opp til denne livsstilen, og kanskje også håper på noe lignende for seg selv. Men her er det noen viktige forskjeller. For det første er Youmna internasjonalt kjent, med en merkevare og tilstedeværelse som gjør henne både ettertraktet og utilnærmelig. For det andre er hun ekstremt bevisst på hvordan hun fremstår – hun vet å spille spillet, og hun stiller krav. Det gjør at hun ikke nødvendigvis blir oppfattet som “lett å få”, men heller som en kvinne man må investere mye i, både økonomisk og emosjonelt. Bare det at hennes nåværende ektemann skilte seg fra sin kone etter flere år med ekteskap, for så å gifte seg med henne etter to måneder sier mye. 

Når det kommer til Isabel, så er inntrykket ofte et annet. Mange ser på henne som vakker og attraktiv, men det virker dessverre som enkelte menn i hennes liv ikke har tatt henne seriøst med tanke på et langsiktig forhold. Hun fremstår mer som en man har det gøy med, enn en man bygger en fremtid med – og det er trist dersom hun innerst inne ønsker seg noe mer varig og meningsfullt. Det er lett å forstå at hun ønsker det samme som Youmna – trygghet, luksus, en mann som verdsetter henne høyt og gir henne det beste livet kan tilby. Men i praksis er det stor forskjell på å ønske seg noe, og faktisk klare å posisjonere seg dit.

Youmna fremstår som målrettet, strategisk og eksklusiv. Isabel virker mer tilgjengelig og kanskje litt for snill – noe som gjør at enkelte menn utnytter det og ikke ser henne som en «kvinne å satse på». Det er selvfølgelig ikke rettferdig, men det er realiteten for mange kvinner i dagens overfladiske datingkultur. Eksempelvis hele forholdet hennes til naboen for å ikke minst nevne det at hun kastet seg på første fly for å møte en fyr for aller første gang. Han betalte kanskje alt, men hun betalte vell sikkert i noe form for fysisk kontakt? 

Alt i alt er det ikke sikkert Isabel finner en mann som gir henne det samme som Youmna har fått – ikke nødvendigvis fordi hun ikke fortjener det, men fordi dynamikken rundt henne og hvordan hun fremstår, ikke skaper samme illusjon av eksklusivitet og makt. Det handler ikke bare om skjønnhet, men om hvordan man posisjonerer seg og hvilke grenser man setter – og hva man signaliserer at man er verdt.

De er som natt og dag, helt forskjellige. Der ser vi forskjell på classy og ikke classy. IR har en lang vei å gå.

Men hun ligner på henne som var med i HWDubai.

• Liker 4
Skrevet
Sirah skrev (37 minutter siden):

Enig. Hun virker ikke bare sliten, hun virker nedfor.

Flere som har kommentert det. Om det er så, er det jo helt naturlig. Men hun holder mer og mer igjen på informasjon, og da er det flere som lurer. Det blir dessverre mer spekulasjoner om alt mulig da.

• Liker 5
Skrevet
Teflonhjernen skrev (16 minutter siden):

Ja, for min del var det da hun kjøpte alt det der Chanel ski tøyet at jeg skjønte at dette bærer jo galt av sted. 
Så ble det bare verre og verre, hun mistet totalt bakkekontakten og rett og slett sjarme. Ble bare mer og mer ekkelt og ekstremt den der hamstringen og pengesløsingen. 
Hun virker bare tom nå, dikter opp og styrer. 
Huff, for et tomt liv hun må ha. 

Ja det var det eventet jeg tenkte på...

• Liker 3
Skrevet
Sirah skrev (23 minutter siden):

Ja det var det eventet jeg tenkte på...

Husker ikke helt når det var, husker bare shopping galskapen 😅

• Liker 2
Skrevet
Helene J. skrev (27 minutter siden):

Flere som har kommentert det. Om det er så, er det jo helt naturlig. Men hun holder mer og mer igjen på informasjon, og da er det flere som lurer. Det blir dessverre mer spekulasjoner om alt mulig da.

Hun er vel litt nedfor pga at folk gjennomskuet alle «tilfeldighetene» på Ibiza. Hun har kanskje innsett at ikke alle som følger henne, svelger rått alt hun sier (og selger) 

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Teflonhjernen skrev (2 minutter siden):

Husker ikke helt når det var, husker bare shopping galskapen 😅

Husker at hun forsvarte kjøpet av den beige skidrakten med at hun skulle bruke det i London i desember og på hytten i jula. Så det var i høst/tidlig vinter. Og så glemte hun det i Dubai 😅

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Sirah skrev (13 minutter siden):

Husker at hun forsvarte kjøpet av den beige skidrakten med at hun skulle bruke det i London i desember og på hytten i jula. Så det var i høst/tidlig vinter. Og så glemte hun det i Dubai 😅

Hun skulle også bruke det når hun og naboen dro til Courchevel ⛷️

• Liker 3
Skrevet
Alessi skrev (7 minutter siden):

Hun skulle også bruke det når hun og naboen dro til Courchevel ⛷️

Ja sant det 😅

Det var en plan bak det i det minste.

• Liker 3
Skrevet
Teflonhjernen skrev (25 minutter siden):

Hun er vel litt nedfor pga at folk gjennomskuet alle «tilfeldighetene» på Ibiza. Hun har kanskje innsett at ikke alle som følger henne, svelger rått alt hun sier (og selger) 

Ja, jeg vil tro det. 

Og det biter nok tilbake i form av hva hun tjener nå, det er greit nok at det er litt færre følgere, men selv om hun har 381 tusen følgere betyr jo heller ikke det at ALLE disse gidder å se på snappene hennes - jeg er jo en følger, men jeg ser ikke snappene hennes for tiden.

Så hvis dere observerer at hun er sliten/nedfor så kan det jo være at antall visninger har gått ned som følge av den episoden (eller mye annet siste tiden) og hun sliter med å forstå hvordan hun skal få visningsantallet opp igjen? Bare spekulasjoner fra meg dog.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Sirah skrev (2 timer siden):

Ikke høyt oppe, men nede i en dal. Det svinger mellom, men flater ikke ut på midten som normalen.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Lykkeligper skrev (6 timer siden):

Isabel har ved flere anledninger snakket om en influencer bosatt i Dubai, som heter «Youmna Khoury». Selv om hun aldri har nevnt navnet hennes direkte, er det tydelig hvem hun sikter til – særlig når hun snakker om henne i forbindelse med luksuslivsstil, kjærlighetsforhold og nylig ekteskap. Sist hun tok henne opp, tror jeg det var i mai, da Youmna giftet seg med en ekstremt velstående mann. Jeg mener å huske at hun snakket om en influencer fra Dubai som aldri har vist noe tegn til forhold på Instagram, og plutselig legger hun ut bilde av at hun er gift. Det var samme dag som Youmna giftet seg. Vi som er arabere og litt interessert i andre arabere (internasjonale) skjønte med engang hvem Isabel refererte til. 

Youmna Khoury er utvilsomt en kvinne som har oppnådd mye – hun har bygget seg opp som en kjent offentlig profil og fremstilles som en suksessrik forretningskvinne. Samtidig er det ingen hemmelighet at hun også har fått betydelig hjelp underveis, spesielt gjennom forholdene sine med rike og innflytelsesrike menn. Den nyeste ektemannen hennes er, etter ryktene, god for nærmere én billion. Det spesielle med historien deres er at han allerede var gift da han møtte Youmna, og de innledet et forhold bak ryggen på hans daværende kona. Det sies at hun presset ham til å skille seg, og bare to måneder etter skilsmissen var de Youmna og han gift. Samtidig skal hun ha ha blitt overøst med Richard Mille klokker, Himalayan vesker og private jet turer til blant annet Maldivene.

Det virker som Isabel ser opp til denne livsstilen, og kanskje også håper på noe lignende for seg selv. Men her er det noen viktige forskjeller. For det første er Youmna internasjonalt kjent, med en merkevare og tilstedeværelse som gjør henne både ettertraktet og utilnærmelig. For det andre er hun ekstremt bevisst på hvordan hun fremstår – hun vet å spille spillet, og hun stiller krav. Det gjør at hun ikke nødvendigvis blir oppfattet som “lett å få”, men heller som en kvinne man må investere mye i, både økonomisk og emosjonelt. Bare det at hennes nåværende ektemann skilte seg fra sin kone etter flere år med ekteskap, for så å gifte seg med henne etter to måneder sier mye. 

Når det kommer til Isabel, så er inntrykket ofte et annet. Mange ser på henne som vakker og attraktiv, men det virker dessverre som enkelte menn i hennes liv ikke har tatt henne seriøst med tanke på et langsiktig forhold. Hun fremstår mer som en man har det gøy med, enn en man bygger en fremtid med – og det er trist dersom hun innerst inne ønsker seg noe mer varig og meningsfullt. Det er lett å forstå at hun ønsker det samme som Youmna – trygghet, luksus, en mann som verdsetter henne høyt og gir henne det beste livet kan tilby. Men i praksis er det stor forskjell på å ønske seg noe, og faktisk klare å posisjonere seg dit.

Youmna fremstår som målrettet, strategisk og eksklusiv. Isabel virker mer tilgjengelig og kanskje litt for snill – noe som gjør at enkelte menn utnytter det og ikke ser henne som en «kvinne å satse på». Det er selvfølgelig ikke rettferdig, men det er realiteten for mange kvinner i dagens overfladiske datingkultur. Eksempelvis hele forholdet hennes til naboen for å ikke minst nevne det at hun kastet seg på første fly for å møte en fyr for aller første gang. Han betalte kanskje alt, men hun betalte vell sikkert i noe form for fysisk kontakt? 

Alt i alt er det ikke sikkert Isabel finner en mann som gir henne det samme som Youmna har fått – ikke nødvendigvis fordi hun ikke fortjener det, men fordi dynamikken rundt henne og hvordan hun fremstår, ikke skaper samme illusjon av eksklusivitet og makt. Det handler ikke bare om skjønnhet, men om hvordan man posisjonerer seg og hvilke grenser man setter – og hva man signaliserer at man er verdt.

Dette!👏🏽👏🏽👏🏽

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
agent skrev (3 timer siden):

De er som natt og dag, helt forskjellige. Der ser vi forskjell på classy og ikke classy. IR har en lang vei å gå.

Men hun ligner på henne som var med i HWDubai.

Måtte innom for å se på denne Youmna. Synes ikke forskjellen mellom henne og IR var så stor. Mye logo-klær, krokodilleskinn, mye hud, digre og dyre klokker og smykker. Å posere med en stabel med Hermes-bokser er ikke classy i mine øyne.

• Nyttig 15
Skrevet (endret)
Sirah skrev (På 30.6.2025 den 12.17):

Jeg er helt enig med deg i at hun har veldig mye fint. Bare synd at hun er så dårlig til å sette det sammen innimellom. Hun kler seg som en fjortiss og slenger på en klokke og noe smykker til et par millioner. Hadde hun droppet det med mest utringning og de korteste toppene så hadde hun sett kjempebra ut! 

Du har mange gode tanker her og jeg tror du har mye rett i mye av det du sier.

Når jeg begynte å følge henne for et drøyt år siden så var det nettopp shoppingen som var noe av det jeg syntes at var gøyest. Husker hun eide noen helt få Chanel-vesker på den tiden og hun gikk lenge og grublet på det neste kjøpet. Husker hun var oppriktig glad når hun kjøpte seg den neste og vesken ble brukt mye! 

På et punkt i fjor høst/vinter så gikk det derimot fullstendig over stokk og stein for henne. Nå kjøper hun luksusvesker og klær som andre kjøper sokker og dopapir. Fra å glede meg sammen med henne over et kjø,p så knyter det seg nå i magen min når jeg ser det voldsomme overforbruket. Altså, hvem faen trenger så mange vesker? Det eneste veskekjøpet jeg egentlig skjønner er Mini Kelly, for den har hun faktisk snakket om i år og dag. Selv om jeg syntes det er helt latterlig å kjøpe denne vesken en knapp måned etter at hun kjøpte den krokodillevesken....

Og ja, hun tjener penger på å bruke penger. Det er helt greit. Men jeg tror hun tjener mer penger på reiser og opplevelser (hvor blir det av Tokyo???) enn hun tjener på å vise haul av nettshopping fra Zara...

Og det er helt ok at man hjelper familie, det hadde nok jeg gjort også om jeg var i hennes sko. Men betale leiligheter OG lønn til hele familien? Rami betaler vel for sin egen nå, men hun betaler for sin egen, leiligheten i Irak og for Shehed. Og i tillegg får de lønn? De bidrar jo ganske mye, det skal de ha. Men det får være grenser? De må jo kunne klare seg litt selv? Det smarteste kjøpet hun har gjort er i mine øyne bilen til Rami. Han kjører såpass mye rundt på henne at det basicly er en bil de deler. 

Jeg savner den Isabel jeg begynte å følge. Hun var morsom, underholdende og en person som virkelig ga mye av seg selv. Håper hun finner tilbake til den personen snart. Jeg liker hun mye bedre enn den hun fremstår som nå...

Knyter seg enda mer i magen min når jeg ser hvordan øynene hennes lyser opp av disse veskene, og ikke minst når hun snakker om penger. Hun hadde ikke sånne reaksjoner når hun ga til veldedighet engang…

Endret av Cami9
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Sirah skrev (5 timer siden):

Kanskje hun traff den venninnen dem dolket i ryggen og pratet skit om i fjor. Og så hvor classy, nydelig og veltrent alexandra er omringet av ekte venner på samme konsert i Stockholm. Mens hun bare virket Harry og lite classy med søskene. 

• Liker 2
  • Nyttig 13
Skrevet
Sonit skrev (1 time siden):

Måtte innom for å se på denne Youmna. Synes ikke forskjellen mellom henne og IR var så stor. Mye logo-klær, krokodilleskinn, mye hud, digre og dyre klokker og smykker. Å posere med en stabel med Hermes-bokser er ikke classy i mine øyne.

Hjelper ikke med designer klær, vesker og smykker, når du ikke kan kle deg classy.

Når IR kler seg blir det litt for ho... , rikdom er ikke ensbetydende at du har stil.

Har lurt på hvorfor hun ikke har skaffet seg hjelp, det er jo ikke pengene det står på.

Hun gir uttrykk for at hun ønsker rik mann og barn.

Men hun kler seg som hun er på jakt etter KK. Tror uten å være sikker på det at mange ikke alle menn i Dubai er også på jakt etter en K Vennine.

Det med krokodille vesker er forkastelig uansett hvem du er.

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg har alltid syntes at ordet «classy» kan føles litt overfladisk og vagt. Det brukes ofte for å beskrive noe «sofistikert» eller «elegant», men det har blitt så utvannet at det nesten ikke betyr noe lenger. I mange sammenhenger oppleves det mer som et tomt honnørord – eller et begrep folk kaster rundt for å fremstå som stilbevisste uten egentlig å være det. Ofte assosieres det med den såkalte old money aesthetic, som i mine øyne også kan føles ganske konstruert og til tider litt «cringe».

Ta for eksempel stilen til influensere som Youmna – hun har definitivt sans for mote, og mange av plaggene hennes er fine hver for seg, men helheten blir etter min smak altfor overdådig. Det blir en slags overlesset luksus, hvor logoer og dyre merker står i sentrum – som om man prøver hardt å signalisere rikdom og status fremfor personlig stil. Det er kanskje en del av den estetiske normen i steder som Dubai, og i noen miljøer her hjemme også – for eksempel på Oslo vest – hvor stil handler vel så mye om hva noe koster, som hvordan det ser ut eller hva det uttrykker.

Jeg husker for eksempel en trend fra i fjor sommer hvor folk gikk med UGGs til jeansshorts og Amundsen-genser. Det var tydelig at det skulle signalisere en slags «casual luksus», men for meg fremstod det mer som en slags uniform for dem som ønsket å vise at de var en del av et bestemt miljø. Den typen stil fanger meg ikke – jeg synes ikke det uttrykker noe ekte eller individuelt.

For meg handler det å være «classy» om noe helt annet. Jeg tenker på noen som prinsesse Diana – hvordan hun kombinerte tidløs eleganse med en avslappet naturlighet. Det var aldri påtrengende eller overdrevet, men heller preget av en gjennomført, selvsikker stil som ikke trengte å rope for å bli lagt merke til. For noen kan den typen uttrykk kanskje oppfattes som litt «bestemor-aktig» eller gammeldags, men for meg er det nettopp det som gjør det stilsikkert: det står imot trender, og det hviler på personlighet fremfor ytre statusmarkører.

Stil er til syvende og sist subjektivt – og det som oppfattes som smakfullt for én, kan føles overdrevet eller pretensiøst for en annen. Det er helt greit. Men jeg tror det er viktig å være bevisst på forskjellen mellom å kle seg for å uttrykke hvem man er, og å kle seg for å signalisere hva man ønsker at andre skal tro man er.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

jeg vet ikke alt dere snakker om. Men jeg fulgte med Isabel på bloggen. Så ikke PH men det var så mye skriverier om at hun lå med Pierre mens han var sammen med hun andre på PH  (Mathilde?)

Uansett da, hun var vakker på bloggen når hun nedtonet sminken og var mer naturlig. Så fant hun på så mye, først var det vel operasjon av nesen og deretter bryster og rumpe. Mener å huske Pierre var ledsager på noe av der men at han ikke ble med på rumpeoperasjon nr to da hun var så misfornøyd. Så var det fjerning av hår i ansiktet og skaffet seg høyere hårfeste rundt hele ansiktet. (Ser litt Åse kleveland parykk ut med det ved ørene) Så var det leppene og så brukte hun enormt med sminke, løsvipper og løshår. Det trengte hun virkelig ikke for hun har et vakkert hår naturlig. Og så mye finere med egne vipper. Hun så veldig unaturlig ut med all sminken, og alt det påklistrede. I tillegg med veldig harry og utringede topper og miniklær. Det var ikke mye fint.

Nå er hun mye bedre med eget hår og vipper men samtidig vet jo alle hva hun har gjort med fasaden gjennom årene.

Om hun finner seg en riking er vanskelig å si. De kan velge å vrake blant damene i Dubai og andre steder og virker veldig overfladiske?  Er det virkelig noe å satse på i utgangspunktet? Finnes det noen rikinger som er omsorgsfulle og trofaste? Tiden  vil vise … 

Uansett, hun sparer en mill i måneden etter forbruk har hun sagt, og da har hun jo noe å falle tilbake på. 

Men for et overfladisk liv tenker jeg, ville virkelig ikke hatt det slik. Men håper hun treffer en ok fyr med gode holdinger før eller siden 😊

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Tror ikke hun får nok oppmerksomhet fra den nye gjøken. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg dør litt innvendig når hun får spørsmål om hun har det bra for hun ser så sliten ut og så svarer hun at hun trenger å slappe av. Altså helt seriøst? Hun har ikke en lilletå engang i virkeligheten. Slappe av!?!? Hun kan få seg en vanlig jobb da om det er så slitsomt å farte rundt i privatfly og shoppe for hundretusenvis. Jeg spyr. 

• Liker 10
  • Nyttig 23
Skrevet
Minipilla skrev (26 minutter siden):

Jeg dør litt innvendig når hun får spørsmål om hun har det bra for hun ser så sliten ut og så svarer hun at hun trenger å slappe av. Altså helt seriøst? Hun har ikke en lilletå engang i virkeligheten. Slappe av!?!? Hun kan få seg en vanlig jobb da om det er så slitsomt å farte rundt i privatfly og shoppe for hundretusenvis. Jeg spyr. 

Helt enig! 
👍🏼 

• Liker 1
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...