Guris Skrevet 11. mai #19621 Skrevet 11. mai (endret) Justlooking skrev (2 timer siden): Isabel gjorde jo et sjakktrekk for seg selv ved å flytte til Dubai. For et år siden sa hun i en artikkel at hun tjente to millioner i måneden. Nå tjener hun vel en god del mer både på snap og alt det forskjellige hun selger. Og i Dubai er det ikke skatt på inntekt og formue. I Norge ville det blitt mye skatt på disse beløpene … Vi har 9 % skatt her i Dubai for alle firmaer og eiere av firmaene, så hun må betale skatt. Fri beløpet er vel rundt AED 380,000,- så over dette beløpet tilkommer 9 % tax. som I vet. Hun visste ikke dette når hun flyttet hit men nå vet hun selvfølgelig det. Men ja, fortsatt veldig gunstig skattemessig i Dubai. Endret 11. mai av Guris 4 1
Justlooking Skrevet 11. mai #19622 Skrevet 11. mai (endret) Guris skrev (1 time siden): Vi har 9 % skatt her i Dubai for alle firmaer og eiere av firmaene, så hun må betale skatt. Fri beløpet er vel rundt AED 380,000,- så over dette beløpet tilkommer 9 % tax. som I vet. Hun visste ikke dette når hun flyttet hit men nå vet hun selvfølgelig det. Men ja, fortsatt veldig gunstig skattemessig i Dubai. Det står mange steder at det er null i skatt på inntekt og formue. https://thyr.no/betaler-man-skatt-i-dubai/ Men om det er 9% skatt på firma er det en gullgruve å bo der 😊 Endret 11. mai av Justlooking Tillegg
Sveits35 Skrevet 11. mai #19623 Skrevet 11. mai Guris skrev (4 timer siden): Ja da har selvsagt Egobel innstilt de neste reisene på ubestemt tid da hun selvsagt er sliten nå etter 4 dager med overtenning. Da skal de reise igjen når Ego kjeder seg og da må selvsagt søskenene være klare til å komme på kort varsel uansett hvor i verden de måtte være. Hun gleder seg til moren kommer i dag så moren kan kose med HENNE, ikke med alle barna sine. Er så merkelig å si, men det er jo faktisk sånn hun tenker. Moren skal holde rundt henne å massere henne. EGObel! Moren gidder ikke være hos henne mer enn et par dager nå og storesøsteren kommer ikke i det hele tatt. Akkurat som forventet. Får se hvor lenge småsøskenene holder ut. Gir det maks 2 år så er ikke de med på turer lenger heller. Om to år er Isabel gift med 1,5 barn. Da er hun parkert, feit og lykkelig i en sofa hos naboen.
Sveits35 Skrevet 11. mai #19624 Skrevet 11. mai Hatsumomo skrev (5 timer siden): Det er ikke en gang interessant lenger at hun skal reise til andre steder enn Maldivene, for det eneste vi får se er jo bare følgende: frokost med posjerte egg/iskaffe/fruktshot/matcha/avacado+noe frukt/søt bakst, iskaffe igjen et eller annet sted, hotell og hotellrommet, middag hun/andre valgte på et eller annet sted. Det er stort sett det og da spør jeg - hva er interessant med det? Kanskje dere som følger henne hele tiden i tråden, kan svare hva det gir dere ? Følger med mer sporadisk enn før og må spa opp mer tålmodighet enn før. Ser toget kjøre og vente på det berømte smellet. Det hun driver med kan ikke gå over lengre tid, jeg hadde i alle fall blitt syk av et sånt opplegg. 5 3
Guris Skrevet 11. mai #19625 Skrevet 11. mai Justlooking skrev (1 time siden): Det står mange steder at det er null i skatt på inntekt og formue. https://thyr.no/betaler-man-skatt-i-dubai/ Men om det er 9% skatt på firma er det en gullgruve å bo der 😊 Sjekk datoen på det du leser og søk på engelsk, ikke på Norsk! Jeg bor i Dubai og har fima her så Jeg vet reglene godt. Firmaer og eiere av firmaene betaler 9 % skatt over fri beløpet på rundt 380,000,- dirhams, ansatte som ikke har eierandeler betaler fortsatt ikke skatt. Ingen formue skatt og ingen kapital skatt som renteintekter. 2 1
Hallepalle2 Skrevet 11. mai #19626 Skrevet 11. mai Guris skrev (2 minutter siden): Sjekk datoen på det du leser og søk på engelsk, ikke på Norsk! Jeg bor i Dubai og har fima her så Jeg vet reglene godt. Firmaer og eiere av firmaene betaler 9 % skatt over fri beløpet på rundt 380,000,- dirhams, ansatte som ikke har eierandeler betaler fortsatt ikke skatt. Ingen formue skatt og ingen kapital skatt som renteintekter. For ikke å snakke om råbillig arbeidskraft fra fremmedarbeidere. Plassen for dem med gode forretningsidéer og null moral. 3 6
Velinda Skrevet 11. mai #19627 Skrevet 11. mai Hallepalle2 skrev (45 minutter siden): For ikke å snakke om råbillig arbeidskraft fra fremmedarbeidere. Plassen for dem med gode forretningsidéer og null moral. Å det er faktisk helt forferdelig🙈 1 1
Guris Skrevet 11. mai #19628 Skrevet 11. mai Veskene til I. https://www.instagram.com/reel/DJEC_egzGFF/?igsh=MWM5NW5vbTNmZjV0NQ== 2 2
Teflonhjernen Skrevet 11. mai #19629 Skrevet 11. mai Guris skrev (32 minutter siden): Veskene til I. https://www.instagram.com/reel/DJEC_egzGFF/?igsh=MWM5NW5vbTNmZjV0NQ== Ikke mine favoritt dyr /reptiler, men dette var grusomt å se 🥹 For en skitten bransje, fyttigrisen. 2 5
Sirah Skrevet 11. mai #19630 Skrevet 11. mai Hatsumomo skrev (9 timer siden): Det er ikke en gang interessant lenger at hun skal reise til andre steder enn Maldivene, for det eneste vi får se er jo bare følgende: frokost med posjerte egg/iskaffe/fruktshot/matcha/avacado+noe frukt/søt bakst, iskaffe igjen et eller annet sted, hotell og hotellrommet, middag hun/andre valgte på et eller annet sted. Det er stort sett det og da spør jeg - hva er interessant med det? Kanskje dere som følger henne hele tiden i tråden, kan svare hva det gir dere ? Jeg er nok en av dem som følger henne ganske tett på snap. Jeg ser langt i fra alt (orker ikke all jabbingen, får uansett med meg sammendraget fra denne tråden), men det jeg liker best er kanskje å se bilder og film fra et liv som er så fantastisk fjernt fra mitt eget! Personlig vasser jeg rundt i hestemøkk med søle i håret store deler av dagen, mens jeg drømmer meg bort i lux life som jeg aldri kommer til å få oppleve. Jeg liker godt å følge dem på f.eks ferier på destinasjoner jeg aldri har råd til å reise til (fordi hestene bokstavelig talt spiser pengene mine). Jeg syntes mye fra Oman var bra. Det er en plass som jeg faktisk aldri engang har tenkt over, men nå har jeg lyst til å dra dit - for alle pengene jeg ikke har 😅 Når det er sagt så er det mye jeg er skeptisk til og mye jeg ikke er enig i. For min del er kanalen hennes kort og greit en kilde til underholdning. Jeg tar alt hun sier med en klype salt og jeg tror ikke at hun er venninnen min 😁 11 4
agent Skrevet 11. mai #19631 Skrevet 11. mai Guris skrev (2 timer siden): Veskene til I. https://www.instagram.com/reel/DJEC_egzGFF/?igsh=MWM5NW5vbTNmZjV0NQ== Uff helt forferdelig 😪😪😪😪😪😪🤬 1 1 2
Justlooking Skrevet 11. mai #19632 Skrevet 11. mai Guris skrev (4 timer siden): Sjekk datoen på det du leser og søk på engelsk, ikke på Norsk! Jeg bor i Dubai og har fima her så Jeg vet reglene godt. Firmaer og eiere av firmaene betaler 9 % skatt over fri beløpet på rundt 380,000,- dirhams, ansatte som ikke har eierandeler betaler fortsatt ikke skatt. Ingen formue skatt og ingen kapital skatt som renteintekter. Det var da voldsomt til reaksjon? Den eneste datoen på den siden var 2025 nederst. Er selv helt uinteressert i Dubai, ville ikke bodd der og har også takket nei til flere ferieturer dit. Men at Isabel sparer enorme summer på skatt i forhold til å bo i Norge er i hvert fall helt sikkert 😊 3 3
Classy Skrevet 11. mai #19633 Skrevet 11. mai Guris skrev (3 timer siden): Veskene til I. https://www.instagram.com/reel/DJEC_egzGFF/?igsh=MWM5NW5vbTNmZjV0NQ== Rett og slett grusomt 😔😢 3
Margit777 Skrevet 12. mai #19634 Skrevet 12. mai (endret) Hallepalle2 skrev (8 timer siden): For ikke å snakke om råbillig arbeidskraft fra fremmedarbeidere. Plassen for dem med gode forretningsidéer og null moral. Ja, er kvalmt at noen kan forsvare dette i 2025. Bare kose seg så de kan tjene masse penger de uansett ikke blir lykkelig av, og øsler bort millioner til klær som bare blir kastet I hauger på golvet. Blandt annet. Bør absolutt ikke være status og skryte av å bo og besøke ett sånt land. Endret 12. mai av Margit777 11 6
Guris Skrevet 12. mai #19635 Skrevet 12. mai Classy skrev (4 timer siden): Rett og slett grusomt 😔😢 For egoistiske folks begjær etter meningsløse ting. I har fortsatt ikke brukt krokodille baby vesken som hun 'måtte' fly til Oslo for.😡 Helt grusomt, ja ! 7 1
Guris Skrevet 12. mai #19636 Skrevet 12. mai Justlooking skrev (4 timer siden): Det var da voldsomt til reaksjon? Den eneste datoen på den siden var 2025 nederst. Er selv helt uinteressert i Dubai, ville ikke bodd der og har også takket nei til flere ferieturer dit. Men at Isabel sparer enorme summer på skatt i forhold til å bo i Norge er i hvert fall helt sikkert 😊 Jeg bare gir deg et velmenende råd om å sjekke at det du studerer er av nyere dato og at du finner sikre kilder slik at du får den informasjonen du ønsker, det er vel ikke en 'voldsom' reaksjon, er det vel !? Det å lese på en utdatert Norsk blogg er ingen sikker kilde om regelverket i Dubai. I sparer skatt ja og det er jo fint for henne, bare synd hun bruker mye av pengene på å støtte dyremishandlig og annet meningsløst skrot ! 5 1 2
Guris Skrevet 12. mai #19637 Skrevet 12. mai (endret) agent skrev (5 timer siden): Uff helt forferdelig 😪😪😪😪😪😪🤬 Og dette fortsetter pga. folk som I ! 3 små babier ble torturert og drept for å ende opp inne på boden til I, har ikke blitt satt i veskehyllen engang 🤬 'dyrevennen' I vet du. Hun støtter jo ikke dyr i fangenskap, har hun vel sagt noen hundre ganger nå. Helt hjernedød. Endret 12. mai av Guris 12 2 1
Alfakrøllen Skrevet 12. mai #19638 Skrevet 12. mai Guris skrev (5 timer siden): For egoistiske folks begjær etter meningsløse ting. I har fortsatt ikke brukt krokodille baby vesken som hun 'måtte' fly til Oslo for.😡 Helt grusomt, ja ! Men hun var å handlet flere kilo med polyester filler fra Zara, og ikke minst masse fra nettet. Klær som hun mest sannsynlig aldri kommer til å bruke. 4 3
Guris Skrevet 12. mai #19639 Skrevet 12. mai Alfakrøllen skrev (3 timer siden): Men hun var å handlet flere kilo med polyester filler fra Zara, og ikke minst masse fra nettet. Klær som hun mest sannsynlig aldri kommer til å bruke. Nesten hver dag ! 1 2
Turkis Sau Skrevet 12. mai #19640 Skrevet 12. mai Moren har ankommet Dubai. Med en kortere og fresh frisyre. Etter at Isabel har filmet velkomstklemmen med ene hånden i været bak morens rygg, kommer første kommentar om morens kortere hårfrisyre: "Hassan!" Moren prøver å si hvor fornøyd hun er med kortere hår, lettere å stelle, slipper å føne og styre. Dette fører til: Ny kommentar fra Isabel og Sidra: "Muhammed!" "Ahmed!" Man ser tydelig at moren ikke liker kommentarene. Si til moren din det du ønsker å høre selv: "Så fin du ble mamma! Dette kledde du. Og så deilig at det er lettere å stelle😊" Altså. Hvor vanskelig er det å være ålreit mot de vi er glad i? Mens hun selv skal ha halve verden og hele universet fra andre. Alle skal leve i Isabels verden, punkt. 8 2 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå