Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Zena33 skrev (Akkurat nå):

Ja, sikkert heeeelt tilfeldig at det ble så likt og at Ivory var mottaker av begge…

Dette gidder jeg faktisk ikke å diskutere. Du har helt tydeligvis bestemt deg for at dame 1 snakker sant og dame 2 lyver. Hvem av dem som sitter på sannheten er det bare de som vet. Jeg vet at dame to er skikkelig seriøs og flink, men du trenger så klart ikke tro meg på det. Reklamefilmen som er laget er virkelig ikke kjempeoriginal så at to personer har kommet på en nogenlunde lik ide er ganske sannsynlig. 

• Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det vel ikke I som drar i trådene her. Reme og kona var i VG i dag. Overskriften var noe sånn som dette: håver inn millioner på influensere. Var pluss sak så jeg har ikke lest. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal selge joggedresser for et klesselskap som ikke er kjent for trening og treningstøy, så er det nærliggende å gå til "reise" fremfor "sofakrok" når du skal markedsføre plaggene. Tilfeldigheter skjer. Det skjer også at firmaer stjeler andres ideer (og ikke minst design), så vanskelig å dømme hverken den ene eller den andre, men jeg tror ikke hun fra TikTok hadde vunnet en sak i retten på dette akkurat. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (2 minutter siden):

Nå er det vel ikke I som drar i trådene her. Reme og kona var i VG i dag. Overskriften var noe sånn som dette: håver inn millioner på influensere. Var pluss sak så jeg har ikke lest. 

Siterer meg selv.

IMG_3546.jpeg

IMG_3547.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (12 minutter siden):

Siterer meg selv.

IMG_3546.jpeg

IMG_3547.jpeg

Kanskje  det ble kalt inn til krisemøte,  midt i bursdagsfeiringen. Iforbindelse med det TIK TOK innlegget. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

agent skrev (1 minutt siden):

Kanskje  det ble kalt inn til krisemøte,  midt i bursdagsfeiringen. Iforbindelse med det TIK TOK innlegget. 

Det handlet om den episoden hvor Maren ble stående igjen på flyplassen med feil visum, mens resten av gjengen dro til India. Det var btw David som hadde fikset visum 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kønn skrev (28 minutter siden):

Alt handler om penger i dette gamet. Blir mer og mer kvalm av hele dette samfunnet vi nå lever i. Det er akkurat som 'Spillet'. Men de som spiller hardest mister ofte seg selv.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene J. skrev (Akkurat nå):

Alt handler om penger i dette gamet. Blir mer og mer kvalm av hele dette samfunnet vi nå lever i. Det er akkurat som 'Spillet'. Men de som spiller hardest mister ofte seg selv.

Helt enig.. Dette er et samfunn jeg har valgt å gå mer og mer bortifra.. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene J. skrev (5 minutter siden):

Dette har du nok dessverre veldig rett i. Spesielt når man har Reme i kulissene som ikke engang prøver å skjule at de tjener sykt gode penger på influensere. 

Reme er sykt gode på å gjøre gode penger, det skal de virkelig ha. Bare synd at følgerne til f.eks Isabel tror de støtter «venninna si» når de egentlig støtter et digert konsern….

Forretningsmodellen er jo helt genial, om man ser bort i fra at den er skikkelig uetisk…

Endret av Sirah
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (18 minutter siden):

Dette har du nok dessverre veldig rett i. Spesielt når man har Reme i kulissene som ikke engang prøver å skjule at de tjener sykt gode penger på influensere. 

Reme er sykt gode på å gjøre gode penger, det skal de virkelig ha. Bare synd at følgerne til f.eks Isabel tror de støtter «venninna si» når de egentlig støtter et digert konsern….

Forretningsmodellen er jo helt genial, om man ser bort i fra at den er skikkelig uetisk…

Å være kristen og tjene millioner på influensere er en litt kinkig sak. Da får vi håpe det er muligheten til å gi videre som driver de. 😉

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene J. skrev (3 minutter siden):

Å være kristen og tjene millioner på influensere er en litt kinkig sak. Da får vi håpe det er muligheten til å gi videre som driver de. 😉

Dette strider faktisk imot Bibelen, så at disse kaller seg selv kristne er forkastelig.. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (55 minutter siden):

Det handlet om den episoden hvor Maren ble stående igjen på flyplassen med feil visum, mens resten av gjengen dro til India. Det var btw David som hadde fikset visum 😅

Innlegget kom under avis oppslaget,  men det var ikke i den forbindelsen.  Bare  meg som måtte komme med en teori etter igår. For jeg tror ikke det var Tidenes fylleangst.  Men heller mot den Tik Tok saken. At det har vært  krise møte, synes jeg ikke er rart. Det går jo på troverdigheten til Ivorie og ledelsen ikke bare I. 

Endret av agent
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene J. skrev (20 minutter siden):

Syntes i overkant mange religiøse er veldig opptatt av penger 🫣 Ta alle som krever en tiende av folks inntekt f.eks. eller han fjotten i Visjon Norge. Men dette kan jeg ikke nok om til å mene altfor mye om 🫣

agent skrev (15 minutter siden):

Innlegget kom hun avis oppslaget,  men det var ikke i den forbindelsen.  Bare  meg som måtte komme med en teori etter igår. For jeg tror ikke det var Tidenes fylleangst.  Men heller mot den Tik Tok saken. At det har vært  krise møte, synes jeg ikke er rart. Det går jo på troverdigheten til Ivorie og ledelsen ikke bare I. 

Da misforsto jeg innlegget :) 

Hvor har du fått med deg at det har vært krisemøte? Har ikke sett hele snappen i dag 🫣

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Classy skrev (3 timer siden):

Å fy hvor frekk kan du bli egentlig??, men er jeg overrasket? Nei, nei nei… 

IR er som sagt kynisk og selvsentrert.. Forstår hun har adoptert det meste fra sine forbilder (Kartrashian)  🤮🤮

Bare for vedkommende å melde dette inn via advokat og stevne, dersom vedkommende mener sitt "produkt" er brukt/kopiert (går ut fra at vedkommende har e-post korrespondanse i forkant av sin jobb, som det ikke ble noe av. Så må Ivory legge frem dokumentasjon på tidsforløpet til vedkommende som fikk jobben. Verre er det ikke. Kopiering innenfor denne bransjen er rimelig stor og det er økende trend på å gå til sak for å "belønner" riktig for første innsats og ikke den som kopierte. 

Ikke lenge siden det var en bildekampanje som ble anklaget for kopiering også. Ikke hos Ivory, men en annen influenser var det vel som kopierte - noe med et skjell og noe greier.

Endret av Istapp
Skriveleif
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (15 minutter siden):

Bare for vedkommende å melde dette inn via advokat og stevne, dersom vedkommende mener sitt "produkt" er brukt/kopiert (går ut fra at vedkommende har e-post korrespondanse i forkant av sin jobb, som det ikke ble noe av. Så må Ivory legge frem dokumentasjon på tidsforløpet til vedkommende som fikk jobben. Verre er det ikke. Kopiering innenfor denne bransjen er rimelig stor og det er økende trend på å gå til sak for å "belønner" riktig for første innsats og ikke den som kopierte. 

Ikke lenge siden det var en bildekampanje som ble anklaget for kopiering også. Ikke hos Ivory, men en annen influenser var det vel som kopierte - noe med et skjell og noe greier.

Dette er den riktige måten å gå frem på ja. Om personen mener produktet er stjålet så er det advokatmat og ikke TikTokmat. 
Dessverre er det veldig mye stjeling og «låning» av ideer i bransjen. Sikkert mye pga at veldig mange av ideene er veldig uoriginale 🫣

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

terrassen skrev (2 timer siden):

Morsomt at ingen stiller spørsmålstegn om hun som la ut på tiktok? Hvordan vet vi at det var helt likt - bortsett fra hennes ord på det? Uansett ufattelig uprofesjonelt p legge det ut på tiktok??!

Tenkte det samme. Hun skyter jo seg selv i leggen. Jeg hadde ikke hyret inn en som klager på potensielle arbeidsgivere på some. 

Hva strategien hennes gikk ut på vet vi jo ikke, men at Ivorie har hatt lounge og travel wear på agendaen lenge er jo ikke noe nytt om man følger Isabel. Scenene som filmes er jo ikke nybrottsarbeid akkurat. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sluttet å følge henne, orker ikke dag etter dag med de samme kjedelige tingene...🫠

• Liker 5
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (7 timer siden):

Syntes i overkant mange religiøse er veldig opptatt av penger 🫣 Ta alle som krever en tiende av folks inntekt f.eks. eller han fjotten i Visjon Norge. Men dette kan jeg ikke nok om til å mene altfor mye om 🫣

Da misforsto jeg innlegget :) 

Hvor har du fått med deg at det har vært krisemøte? Har ikke sett hele snappen i dag 🫣

Tror det har skjedd bak kulissene,  men klart det har vært møte virksomhet. De har jo blitt beskyldt for å stjele. Men kan hende hode mitt jobber på høygir. 🤣

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa de? skrev (2 timer siden):

Hvor går Isabell sine 10% av salg?

Kvinner i India :) Og det er 10% av overskuddet, ikke 10% av salg.

agent skrev (1 time siden):

Tror det har skjedd bak kulissene,  men klart det har vært møte virksomhet. De har jo blitt beskyldt for å stjele. Men kan hende hode mitt jobber på høygir. 🤣

Sånn ja :) Tja, det kommer jo ann på hvor trygt de står på at de ikke har gjort noe galt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...