Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Jaja nå skal jo RS lage en lang video bursdagshilsen til henne så da blir nok alt mye bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lana01 skrev (5 minutter siden):

Du bryter forumets regel 

Hvilken regel går det under at hun tror I er narsissist ? Om dette er regelbrudd får du jobben for det er blitt nevnt opp til flere ganger her i tråden uten at noen har reagert på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fansy skrev (4 minutter siden):

Ja det er klart. Ikke godt å si nei hva som kommer frem fra hvem og hva 😮‍💨

Nei, men det er jaggu gøy og diskutere og spekulere litt 😅

Haha her sitter en gjeng gamle, slitne kvinnfolk og diskuterer en influenser! Hvem skulle trodd det 😅 For en gjeng vi er! Men hjelpes å mye god underholdning denne tråden er!

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendie skrev (3 minutter siden):

Det er en alvorlig diagnose å slenge ut og jeg på min side kan ikke se dette hos henne, overhode

Hun har hatt sine traumer og bærer nok preg av dette og har et stort trygghetsbehov og trenger å bli sett. Så at hun kan ta litt plass  og være opptatt av sine behov. Men hun er også en varm person, som ønsker å glede andre og er opptatt av at familien skal ha det bra. Hun sørger også for de økonomisk gjennom leiligheter.

Trekkene en ser hos personer med med narrisistiske personer er at de opptatt av at andre skal se de i et spesielt lys og er absolutt ikke villige til å vise sårbare sider. De har ingen  empati og tolererer ikke svakhet hos andre personer De er arrogante og ofte nedlatende ovenfor andre. De tålererer ikke svakheter. Kan ikke forstå at du ser disse sidene hos IR? 

Dette er mine tanker og- hun viser seg stadig fra dårlige sider om man får være så ærlig. Dette er ikke ett nøye planlagt glansbilde av en narsissist… dessuten er det ytterst ytterst få som faktisk kan få slike diagnoser. Seriøst det er sjeldent. At noen mennesker er dritt, egoistiske, eller man bare liker ikke deres måte å være på. Er liksom ikke grunnlag nok for en diagnose. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendie skrev (1 time siden):

Det er en alvorlig diagnose å slenge ut og jeg på min side kan ikke se dette hos henne, overhode

Hun har hatt sine traumer og bærer nok preg av dette og har et stort trygghetsbehov og trenger å bli sett. Så at hun kan ta litt plass  og være opptatt av sine behov. Men hun er også en varm person, som ønsker å glede andre og er opptatt av at familien skal ha det bra. Hun sørger også for de økonomisk gjennom leiligheter.

Trekkene en ser hos personer med med narrisistiske personer er at de opptatt av at andre skal se de i et spesielt lys og er absolutt ikke villige til å vise sårbare sider. De har ingen  empati og tolererer ikke svakhet hos andre personer De er arrogante og ofte nedlatende ovenfor andre. De tålererer ikke svakheter. Kan ikke forstå at du ser disse sidene hos IR? 

Narsissisme er ikke en diagnose men noe alle mennesker er i større eller mindre grad, på lik linje med psykopati. At ikke alle ser trekk er ikke unaturlig, da de som regel alltid vil vise seg fra sin beste side. Jeg har uansett opplevd flere ganger å tenke "hva i alle dager er det hun gjør" av flere ting. Spesielt storyer hvor jeg syntes hun "dummer ut" f.eks Shehed.

Endret av Frooken
  • Liker 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (1 time siden):

Er bare "weird" å se hennes "late som ingenting" story i dag. Nesten ubehagelig. 

En annen her inne nevnte meltdowns ifbm adhd. Jeg er autist og har også meltdowns over "bagateller", men føler det greiene i går var av en litt annen karakter. 

De vi kan se fra snap ligner langt mer bipolare enn meltdown jf. slik noen med adhd kan ha. Den kynisme som synes passer også bedre inn som et trekk i retning bipolar, men dette ville vært behandlet okke som diagnose eller ikke om en psykolog eller psykiater var involvert. Nettopp derfor vil jeg nesten konkludere med at noen kyndige ikke er inni bildet. Det er faktisk umulig grunnet IR flyktige atferd hit og dit og så neste dag i en helt annen retning. Hvilken fungerende behandling kan gis da? Det er behov for tett oppfølging, spesielt i startfasen av en vurdering og behandling, og deretter ikke fullt så tett og jevnlig oppfølging. 

Og får hun behandling eller følges opp av en kyndig psykolog eller psykiater, så er dennes omdømme betydelig svekket og ikke verdt pengene. Det er absolutt ingen bedring å spore hos IR, heller tvert imot!

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sirah skrev (Akkurat nå):

Nei, men det er jaggu gøy og diskutere og spekulere litt 😅

Haha her sitter en gjeng gamle, slitne kvinnfolk og diskuterer en influenser! Hvem skulle trodd det 😅 For en gjeng vi er! Men hjelpes å mye god underholdning denne tråden er!

Ja det kan du si😂👍🏼 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fansy skrev (5 minutter siden):

Dette er mine tanker og- hun viser seg stadig fra dårlige sider om man får være så ærlig. Dette er ikke ett nøye planlagt glansbilde av en narsissist… dessuten er det ytterst ytterst få som faktisk kan få slike diagnoser. Seriøst det er sjeldent. At noen mennesker er dritt, egoistiske, eller man bare liker ikke deres måte å være på. Er liksom ikke grunnlag nok for en diagnose. 

Studier sier at mellom 10-13% av befolkningen har ulike typer personlighetsforstyrrelse herunder narsissisme. Psykopater er langt mer "glansbilde" en narsissister. Noen narsissister kan lyve så hemningsløst at alle skjønner det må være løgn, men gjør det likevel for "the praise" eller når man møter nye personer som sluker løgnen rått og ikke har skjønt tegningen enda. Jeg er ingen ekspert på området, men har slukt studier og lest masse om dette kombinert med å ha opplevd det selv. Sier ikke at jeg har rett, men dette er hva jeg ser og tolker det som.

Endret av Frooken
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (2 minutter siden):

De vi kan se fra snap ligner langt mer bipolare enn meltdown jf. slik noen med adhd kan ha. Den kynisme som synes passer også bedre inn som et trekk i retning bipolar, men dette ville vært behandlet okke som diagnose eller ikke om en psykolog eller psykiater var involvert. Nettopp derfor vil jeg nesten konkludere med at noen kyndige ikke er inni bildet. Det er faktisk umulig grunnet IR flyktige atferd hit og dit og så neste dag i en helt annen retning. Hvilken fungerende behandling kan gis da? Det er behov for tett oppfølging, spesielt i startfasen av en vurdering og behandling, og deretter ikke fullt så tett og jevnlig oppfølging. 

Og får hun behandling eller følges opp av en kyndig psykolog eller psykiater, så er dennes omdømme betydelig svekket og ikke verdt pengene. Det er absolutt ingen bedring å spore hos IR, heller tvert imot!

Om ikke annet har vi mye å prate om når vi kjeder oss hjemme en kveld ihvertfall 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frooken skrev (Akkurat nå):

Studier sier at mellom 10-13% av befolkningen har ulike typer personlighetsforstyrrelse herunder narsissisme. Psykopater er langt mer "glansbilde" en narsissister. Noen narsissister kan lyve så hemningsløst at alle skjønner det må være løgn, men gjør det likevel for "the praise" eller når man møter nye personer som sluker løgnen rått og ikke har skjønt tegningen eller. Jeg er ingen ekspert på området, men har slukt studier og lest masse om dette kombinert med å ha opplevd det selv. Sier ikke at jeg har rett, men dette er hva jeg ser og tolker det som.

Jeg kjenner over en håndfull mennesker jeg hadde ville kaste innunder slike kategorier selv. Men vet også pga studier o.l. At deeet ikke nødvendigvis er så svart hvit og enkelt heller. At hun er mer selvsentrert enn normalt. Ja absolutt. Men må man ikke være det for å gidde å være influencer? Hun er jo også på en del områder enkel og umoden. Og det er her jeg mener jeg har sett en endring siste året. Første perioden jeg følgte henne så vart hun sint på hver lille kritiske kmt. «Hang de ut osv».. men siste halvåret spesielt etter den sommeren, så har hun begynt å reflektere rundt egne reaksjonsmønster, endre impuls tankegangen sin. Og ta til seg kmt. En større vilje og åpenhet for å prøve å se andres perspektiv og gi folk en sjanse. Dette er jo veldig sårbart når man har gått lenge med høye murer. Så her er det altså øyet som ser tenker jeg.  

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fansy skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner over en håndfull mennesker jeg hadde ville kaste innunder slike kategorier selv. Men vet også pga studier o.l. At deeet ikke nødvendigvis er så svart hvit og enkelt heller. At hun er mer selvsentrert enn normalt. Ja absolutt. Men må man ikke være det for å gidde å være influencer? Hun er jo også på en del områder enkel og umoden. Og det er her jeg mener jeg har sett en endring siste året. Første perioden jeg følgte henne så vart hun sint på hver lille kritiske kmt. «Hang de ut osv».. men siste halvåret spesielt etter den sommeren, så har hun begynt å reflektere rundt egne reaksjonsmønster, endre impuls tankegangen sin. Og ta til seg kmt. En større vilje og åpenhet for å prøve å se andres perspektiv og gi folk en sjanse. Dette er jo veldig sårbart når man har gått lenge med høye murer. Så her er det altså øyet som ser tenker jeg.  

Jeg ser jo denne umodenheten som enda et red flag på min side, men er enig i at jeg syntes det ser ut som om hun har prøvd å ta bedre valg. Jeg tror jo absolutt at hva enn det måtte være/ikke være så er det et resultat av hennes traumatiske oppvekst, og sånn sett er hun jo også et offer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (12 minutter siden):

Jaja nå skal jo RS lage en lang video bursdagshilsen til henne så da blir nok alt mye bedre.

Off. Hvor er vergene

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frooken skrev (Akkurat nå):

Jeg ser jo denne umodenheten som enda et red flag på min side, men er enig i at jeg syntes det ser ut som om hun har prøvd å ta bedre valg. Jeg tror jo absolutt at hva enn det måtte være/ikke være så er det et resultat av hennes traumatiske oppvekst, og sånn sett er hun jo også et offer.

Ja absolutt- men det er der jeg tenker den umodenheten stammer ifra. Og kanskje også hvorfor enkelte andre har synset om BPD f.eks… men det er ikke unaturlig at mennesker med slik bakgrunn ender med en treg modning når de har landet i trygge omgivelser. Ja hun hadde et godt fosterhjem. Men det var fremdeles et fosterhjem. Ting med familien ble ikke borte av den grunn, likeså var det forskjellsbehandling der også. Og hun var igjennom litt av en reise før hun havna der hun er nå. Med så mye penger hun ikke vet hva hun skal gjøre med.  Om det stagnerer nå, eller om hun fortsetter å utvikle seg vil bare tiden vise. Men det er synd bare at hun vier så lite tid til relasjonene sine utenom Dubai Laila epoken hun er i, for jeg tror hun hadde hatt godt av å mikset de inn i reisen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fansy skrev (21 minutter siden):

Ja det reagerte jeg og på. Skulle hun ikke få ha det liksom? Mente han det som i at han har møtt sin match eller hur. Er vel en grunn til at en mann på snart 40 om enn ikke 40 er singel ennå å driver på sånn sjøl. Greit nok at han har god tid sånn altså. Men han er nok ikke perfekt han heller 

Han er iallefall voksen nok til å vite at han legger en veldig demper på turen for henne. Var det så vanskelig å ønske henne god tur da.. Håper hun hopper på den flotte hunken på treningssenteret og gniiiir det inn i trynet på ham. 😈

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (4 minutter siden):

Han er iallefall voksen nok til å vite at han legger en veldig demper på turen for henne. Var det så vanskelig å ønske henne god tur da.. Håper hun hopper på den flotte hunken på treningssenteret og gniiiir det inn i trynet på ham. 😈

Om enn hadde det vært tv show for oss ihvertfall

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er viktig å alltid ha i bakhodet at den en  ser på snappene, er det Isabel vil vi skal se og høre. Hun vil tjene penger og hun tjener penger på naboen drama, Shirog  og da spesielt fra Maldivene hvor elsklingene elsker være sammen med henne.
Hun kan nå bygge det opp og opp frem til bursdagen hennes og så toppe bursdagen med å sprenge alle snap rekorder i kroner 💰💰💰💰

Ingen her vet sikkert om naboen har blokkert henne, hun får sympati av å si det. Jo mer drama og Shirog jo mere penger i kassa 

• Liker 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (9 minutter siden):

Jo for egen vinning kan sårbarhet vises og sies. Alt kan gjøres og sies på godt og vondt rettet mot seg selv om bare hovedhensikten er å oppnå egen vinning fra omgivelsene og i situasjoner.

Takk og pris for at noen forstår dette. Vinning her kan jo være pr, oppmerksomhet, trøst osv.

Endret av Frooken
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (16 minutter siden):

Han var klar til å kaste seg på flyet å bli med, men da ville hun ikke allikevel. Og det var vel ikke så enkelt å ønske henne hverken det ene eller det andre når hun ikke svarte på telefonen. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (15 minutter siden):

OMG, det var jo også en vurdering av "klokt handlingsmåte". Kjerringdivaen er 31 år, da kan hun oppføre seg deretter. Må hun "hoppe på den flotte hunken på treningssenteret"? Nei, hun kan bruke litt sunn fornuft og roe seg ned betraktelig. Er det bekreftelse du mener hun trenger? Eller skal det liksom være en hevn mot naboen for at han ikke kunne bli med/ville bli med? 

• Liker 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...