Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Fansy skrev (2 minutter siden):

«Kynisk foretningskvinne» er alltid det når en dame gjør det bra. Mens når menn gjør det bra så har de businissteft. Selvfølgelig selger hun det hun kan for å tjene penger, som alle andre. Hun er åpen om det, kaller seg selv reklamedame osv. det er da ikke en hemlighet det. Men hva mener du er bedre? At hun deler alt men ikke selger noe å ikke tjener penger på det? Eller at hun ikke deler noe å bare selger? Og ikke tjener penger fordi folk vil ha show og underholdning. Altså det må gå an å ha to tanker i hode samtidig uten å være et dårlig menneske.

Hvis du blar deg litt tilbake i tråden så har jeg skrevet at jeg er imponert over hva Isabel har fått til. Men jeg mener hun er kynisk i business ja, i likhet med de aller fleste som lykkes med salg. Om det er sunt for henne å leve som hun gjør i dag er jeg mer usikker på, det mener jeg også om alle andre influensere - med konstant deling og alltid "på". 

Jeg får bare litt vondt smak i munnen av dette "Shirog-universet" blir brukt mer og mer og oftere og oftere. Hun har så mye mer å by på, enn å bruke andre menneskers sympati og "stakkars henne"- for å tjene penger. 

Som jeg har skrevet før, så mener jeg hele familien Raad hadde hatt godt av skikkelig, grundig terapi og ikke minst hjelp til å renske opp i deres forhold som familie sammen. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NeonNinja skrev (7 minutter siden):

Godt skrevet, og helt enig med deg! 

At hun trenger hjelp til å håndtere følelser, og kanskje livet generelt, er det ingen tvil om, men jeg ser ikke det mange andre i denne tråden ser når de kaller henne psykopat og at alt bare er et spill. 

Kall meg gjerne naiv, men jeg syntes stort sett at hun virker veldig genuin. Det er jo klart at dama er på jobb, og kanskje ting melkes mer enn nødvendig for klikk, men jeg syntes det blir i overkant mye hat her inne. 

Også enig i at hele greia med naboen kunne vært håndtert mye bedre og kanskje hun til og med er skyld i egen lidelse her, men det gjør jo på ingen måte lidelsen mindre legitim. Vi er tross alt bare mennesker alle sammen. We live and we learn. Forhåpentligvis.

Det er ingen i denne tråden som har kalt henne en psykopat??

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når hu sier hun gleder seg til å møte familien sin på joali🙆🏻‍♀️Det er jo bare trist alt sammen. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (38 minutter siden):

Nei, hun trenger korrigering. Det ligger som nevnt før mye kjærlighet i det. 

Ja, enig med deg. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyer skrev (1 minutt siden):

Og når hu sier hun gleder seg til å møte familien sin på joali🙆🏻‍♀️Det er jo bare trist alt sammen. 

De vennene må være de dyreste i verden 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (1 minutt siden):

Det er nok en del sannhet i dette ja. 

At hun har masse traumer i bagasjen er det ingen som helst tvil om. At hun har det forferdelig vondt nå er det heller ingen tvil om. At hun melker det for content? Absolutt.

Hadde det ikke vært for content så hadde hun lagt ut en liten teatime med: Jeg har det skikkelig kjipt nå, må ta tak i noe personlige greier, snapper når jeg er klar elsklingene mine. Dette hadde vært helt innafor og helt forståelig. Et fult mental breakdown til de 400.000 nærmeste venninnene sine er så klart for content. Tviler sterkt på at hun får det bedre ved å dele på den måten hun gjør.

Jeg skulle ønske hun enten dro hjem til familien sin eller ble igjen i Dubai for å ordne opp med naboen. I tillegg til å få profesjonell hjelp av mennesker som faktisk har kunnskap og utdannelse til å utgjøre en forskjell for henne. Det har ikke vi og det har ikke Raadsquad. Jeg liker Isabel og jeg ønsker henne absolutt alt godt i hele verden, selv om jeg er sterkt uenig i måten hun har håndtert ting på de siste dagene. 

Selv om det mest sannsynlig er mye penger i henne for dette, så er det ikke alt som trenger å være et offentlig shitshow.. Håper hun på et tidspunkt skjønner det.

Akkurat det er jeg enig i- Men å kalle henne kynisk og manipulerende osv. fordi hun poster alt også shitshow på nett og tenker might as well make some money. Er ikke noe jeg forbinder med kynisme og manipulering. Det som er dumt er kanskje at en del av følgerne hennes ser ut til å være lettere psykisk utviklingshemmet blant annet og derav ha noen usunne tilknytninger til en dame over nett. Isabell raad er først og fremst underholdning og reklamedame. De som tar til seg «bestevenninner» status har problemer. Og det er liksom ikke Isabell sin jobb å passe på de. Samtidig har hun nok fått en makt hun ikke har vært helt klar for å forstår nok ikke at det er potensielt skadelig for enkelte mennesker. Og det handler nok mer om ignoranse og uvitenhet enn ondskap. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Really skrev (2 minutter siden):

Nei, det er hun ikke! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really skrev (3 minutter siden):

Innser at det sannsynligvis var feil ord av meg å bruke, beklager det. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really skrev (3 minutter siden):

Har følgt med tråden lenge- og mye blir slettet. Men det kommer utsagn om både narcissisme og annet til stadighet. Det er svært svært svært sjeldent å faktisk ha. Alt er ikke en alvorlig diagnose. Hun er nok mest navlebeskudd

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (7 minutter siden):

Hvis du blar deg litt tilbake i tråden så har jeg skrevet at jeg er imponert over hva Isabel har fått til. Men jeg mener hun er kynisk i business ja, i likhet med de aller fleste som lykkes med salg. Om det er sunt for henne å leve som hun gjør i dag er jeg mer usikker på, det mener jeg også om alle andre influensere - med konstant deling og alltid "på". 

Jeg får bare litt vondt smak i munnen av dette "Shirog-universet" blir brukt mer og mer og oftere og oftere. Hun har så mye mer å by på, enn å bruke andre menneskers sympati og "stakkars henne"- for å tjene penger. 

Som jeg har skrevet før, så mener jeg hele familien Raad hadde hatt godt av skikkelig, grundig terapi og ikke minst hjelp til å renske opp i deres forhold som familie sammen. 

Så enig! Hele familien burde hatt terapi samlet. Det finnes sikkert tilbud for slikt i Norge.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (1 minutt siden):

Så enig! Hele familien burde hatt terapi samlet. Det finnes sikkert tilbud for slikt i Norge.

Ja men det er magert- men de med alle verdens penger har mer enn nok muligheter til det. Men så er det en kulturell greie inn i bilde her og da. Er nok mye skam forbundet med å trenge psykisk helsehjelp

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (5 minutter siden):

De vennene må være de dyreste i verden 

Ja det er faktisk litt stakkarslig… hun hører liksom ikke hjemme noe sted.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeonNinja skrev (47 minutter siden):

Jeg er stort sett helt enig i det som har blitt skrevet de siste dagene, men jeg må likevel innrømme at jeg forstår skuffelsen hennes når det kommer til bursdag. 

Jeg er ei 30-og-noe dame med adhd, og før jeg startet på medisiner var følelsesregisteret og håndtering av følelser helt på bærtur. Det var ikke unormalt for meg å få helt ekstreme reaksjoner på helt vanlige ting. Der noen ville blitt bittelitt skuffa og så gått videre med livet, ville jeg fått et sammenbrudd med gråt og hjertesorg i noen timer før jeg fikk hentet meg inn igjen. 

Oppi disse kraftige reaksjonene klarte jeg likevel å være litt rasjonell, som å se at min reaksjon var litt vel overdreven i forhold til situasjon, kunne forstå at ingen mente å gjøre meg vondt, men hadde det likevel ekstremt vondt selv. Litt av dette ser jeg også igjen i IR, så jeg syntes ikke hun er en helt tapt sak.

Bursdager har alltid vært stort for meg, og jeg har ofte hatt forventninger fordi jeg har tenkt at mine nærmeste har visst om hvor mye det betyr for meg, og blitt skuffet flere enn en gang. Så jeg kan forstå at dette er vondt for IR, og skjønner at hun reagerer på at naboen plutselig vil være med helt i siste liten når han egentlig ikke ville.

Jeg liker IR, og syntes stort sett hun er morsom å følge. Men jeg liker ikke Suzy/DubaiLaila/andre alterego med fullstendig overtenning og på grensen til mani, og jeg syntes ikke noe om at Shirog og dårlig barndom brukes for å rettferdiggjøre adferd og høste masse kjærlighet, for hun må faktisk komme seg videre i livet. 

Ja, livet kan være skikkelig urettferdig, og selv om jeg ikke har lest bøkene hennes, så har jeg forstått at livet ikke har vært helt enkelt for den familien, men se så bra det er nå, med penger, reiser, designer ditt og datt og friheten til å leve som man vil. Man kan ikke la fortid få ødelegge for fremtid resten av livet. 

Veldig bra innlegg! Jeg har tenkt den diagnosen du nevner utallige ganger når det gjelder Isabel, men de traumene hun har kan lage samme forstyrrelsene. Hun trenger grundig utredning for å finne ut av tingene. Jeg har ikke tall selv på hvor mange broer som har eksploder bak meg, så jeg er relasjonsskadet selv. Derfor blir jeg ekstra frustrert når hun kludrer det til for seg selv, jeg ser det lenge før det smeller hos henne hvordan det kommer til å utarte seg. Huff og huff

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fansy skrev (4 minutter siden):

Har følgt med tråden lenge- og mye blir slettet. Men det kommer utsagn om både narcissisme og annet til stadighet. Det er svært svært svært sjeldent å faktisk ha. Alt er ikke en alvorlig diagnose. Hun er nok mest navlebeskudd

Med hennes oppvekst er det rart om hun ikke har kompleks ptsd. Jeg har det selv, og kan kjenne meg igjen i mye av reaksjonsmønsteret hennes. Forskjellen mellom henne og meg er at jeg har hatt gode mennesker rundt meg i voksen alder, som ikke har jattet med meg, men hjulpet meg å se den andre siden av en sak også. 

• Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyer skrev (15 minutter siden):

Trist å måtte kjøpe familie. Håper hun skjønner at for de er det jobb og ikke virkelig tror de bryr seg. Hun er en rik kunde som alle andre rikinger på Maldivene. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fansy skrev (10 minutter siden):

Jeg har skrevet at diagnosen jeg tror hun har, har fellesnevner med narsissme. Jeg tror IKKE hun er det. Diagnosen jeg tenker på kan jeg ikke skrive da det vil bli slettet. Uansett, jeg tenker jeg ikke skriver mer om det da det blir misforstått.

Jeg får vondt av henne da dette skyldes barndommen, og det er ikke enkelt å ha det slik som hun har det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fansy skrev (1 time siden):

Altså jeg og har en bamse fra barneåra mine. Og jeg viser den jo ikke frem over alt. Om hun er i en type krise nå, så er det vel kanskje derfor hun tar den med seg. Hun har sagt før at hun tar relasjonsbrudd / kjærlighetssorg ganske hardt. Og hun har nok vært mer forelska i naboen enn hun ville innrømme for seg selv. Så det at hun klarte å sabotere hele situasjonen, gjør nok at hun føler mye angst og sorg. Hun er skjør, selv om hun har klart seg «bra». Så vet alle her inne og andre steder at hun er skjør, og tåler lite. 

Å ha en betryggende gjenstand ja, men å vise den frem som et lite barn til nesten 400 000 følgere er helt sykt. Da er det for oppmerksomhet - «se stakkars lille meg». Blir hun noe bedre av all trøst og støtte hun vil motta fra RS nå? Definitivt ikke, de vil bare pleie og gi mer næring til mer destruktiv oppførsel. 

• Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (27 minutter siden):

Det er nok en del sannhet i dette ja. 

At hun har masse traumer i bagasjen er det ingen som helst tvil om. At hun har det forferdelig vondt nå er det heller ingen tvil om. At hun melker det for content? Absolutt.

Hadde det ikke vært for content så hadde hun lagt ut en liten teatime med: Jeg har det skikkelig kjipt nå, må ta tak i noe personlige greier, snapper når jeg er klar elsklingene mine. Dette hadde vært helt innafor og helt forståelig. Et fult mental breakdown til de 400.000 nærmeste venninnene sine er så klart for content. Tviler sterkt på at hun får det bedre ved å dele på den måten hun gjør.

Jeg skulle ønske hun enten dro hjem til familien sin eller ble igjen i Dubai for å ordne opp med naboen. I tillegg til å få profesjonell hjelp av mennesker som faktisk har kunnskap og utdannelse til å utgjøre en forskjell for henne. Det har ikke vi og det har ikke Raadsquad. Jeg liker Isabel og jeg ønsker henne absolutt alt godt i hele verden, selv om jeg er sterkt uenig i måten hun har håndtert ting på de siste dagene. 

Selv om det mest sannsynlig er mye penger i henne for dette, så er det ikke alt som trenger å være et offentlig shitshow.. Håper hun på et tidspunkt skjønner det.

Hun har vel sagt at hun ville holde eventuelle nye forhold unna SoMe, og holde de private så langt det gikk. Med tanke på erfaringene med alle J’ene hun holdt på med. 
Men selv om hun ikke deler navn og bilde av naboen, så er jo dette «forholdet» på mange måter det mest utleverende. 
Makes no sense. 

• Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvejenta skrev (1 time siden):

Redd for at pengene ikke skal rulle på kontoen også: lover dere å henge masse med meg denne turen besties? 

ser for meg hele sekten roper i kor: jaaaa! 
det er faktisk helt krise 🥴🚩

😂😂😂😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really skrev (2 timer siden):

Screenshot_20250402-074716_Snapchat.thumb.jpg.bb5a486038b749fef4f710f8af5930b1.jpg

Naboen prøvde virkelig hardt. Han ville ta henne med på restaurant på bursdagen og han ville de skulle bo på en resort i Dubai. INGENTING var godt nok for Isabel, hun skulle til Maldivene. 

Isabel fikk det ikke som hun vil så da lager hun et drama (helvete) uten like. 

Hvis hun har den diagnosen jeg tror hun har, så har den fellestrekk med Narcissistisk personlighets forstyrrelse. 

Jeg kjenner personer med den diagnosen du antyder der og tro meg du har virkelig rett i det du skriver 👍🏼 Dette er ikke til å spøke med asså🎯💯

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...