Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
ignore skrev (1 time siden):

Hun ser nok for seg et familieimperium a la Kardashians. Alle skal bo der nede og leve av sosiale medier. Eller lukter vi ny tv-serie? The Raads? Personlig syns jeg hennes innhold med familien er utrolig kjedelig, jeg synes ikke hverken mor eller Sidra bidrar med noe der. Rami er kanskje hakket mer interessant. Jeg synes det beste innholdet hennes er når jeg får innblikk i en verden jeg ikke er en del av og steder jeg aldri har vært. Maldivene er oppbrukt, hun må finne på noe nytt. 

Lillesøster bidrar ikke med noe av interesse, og jeg er lei av se moren banne i vei om noe. Så hvor mye de kan få ut av en slik serie - hvem vet. Lillebror og storesøster er av større interesse isåfall.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hatsumomo skrev (6 minutter siden):

Lillesøster bidrar ikke med noe av interesse, og jeg er lei av se moren banne i vei om noe. Så hvor mye de kan få ut av en slik serie - hvem vet. Lillebror og storesøster er av større interesse isåfall.

Vil tro om det blir en serie vil det tones ned på banningen til moren. Vil også tro lillesøster kan bli litt varmere bak kamera. Tror nok hun pr nå ikke helt klarer å være seg selv. Hun er nok i den alderen at det fort er kleint. Det blir spennende å se om det blir noe det. Mulig noe med Netflix. 

• Liker 2
Skrevet
Heike72 skrev (2 timer siden):

IMG_0256.thumb.png.2bb969dc153da60351ea8726941da03c.png

Norge har trygdeavtale med noen andre land også.

Ja man kan beholde selve uføretrygden omtrent overalt. Og det er fylt mulig å beholde medlemskap i folketrygden også, men da må man betale noe skatt/avgifter eller noe til Norge for å beholde den. Jeg har selv jobbet i utlandet en periode for et utenlandsk firma og dermed skattet til det landet firmaet hadde hovedbase. Da måtte jeg betale noe greier for å beholde medlemskapet i folketrygden selv om jeg faktisk hadde adresse i Norge. Litt usikker på hvordan det ble ordnet da firmaet fikset alle papirer, men det er mulig.

Hatsumomo skrev (18 minutter siden):

Ja, det vet jeg. Men de kan ikke bo der på permanent basis, er det ikke 3 mnd om gangen? Eller var det 6 mnd før de må tilbake til Norge for en periode...

Dersom de drar på turistvisum så mener jeg de kan være inntil tre måneder og så må de være en periode hjemme. Dersom de melder flytting og får «ordentlig visum» så må de enten ha firma/inntekt i Dubai eller ha familie/være gift med en som har visum. Rami forklarte det på snappen sin en gang og det var noe i den gaten.

• Nyttig 1
Skrevet
Bendie skrev (27 minutter siden):

Vil også tro lillesøster kan bli litt varmere bak kamera. Tror nok hun pr nå ikke helt klarer å være seg selv. Hun er nok i den alderen at det fort er kleint.  

Ja, opplever også det slik, at hun virker ikke helt komfy med filmingen og dermed oppfører seg litt..tamt.

• Liker 2
Skrevet

Det er alt for mye på repeat nå til at man gidder å se. 

• Liker 12
Skrevet (endret)
Sirah skrev (1 time siden):

Ja man kan beholde selve uføretrygden omtrent overalt. Og det er fylt mulig å beholde medlemskap i folketrygden også, men da må man betale noe skatt/avgifter eller noe til Norge for å beholde den. Jeg har selv jobbet i utlandet en periode for et utenlandsk firma og dermed skattet til det landet firmaet hadde hovedbase. Da måtte jeg betale noe greier for å beholde medlemskapet i folketrygden selv om jeg faktisk hadde adresse i Norge. Litt usikker på hvordan det ble ordnet da firmaet fikset alle papirer, men det er mulig.

Dersom de drar på turistvisum så mener jeg de kan være inntil tre måneder og så må de være en periode hjemme. Dersom de melder flytting og får «ordentlig visum» så må de enten ha firma/inntekt i Dubai eller ha familie/være gift med en som har visum. Rami forklarte det på snappen sin en gang og det var noe i den gaten.

I eller Rami kan bare ansette moren og søstrene i sine egne firmaer og gi de 'residence VISA', det er veldig enkelt, koster rundt 5,000,- dirhams for 2 år. Eller ordne 'family VISA' UAE er det enkleste landet å få 'residency.' 

Hvis man kjøper bolig for minimum 2 millioner dirhams så kan man få 'golden VISA' for 10 år. Det er mange muligheter.

Endret av Guris
Skrevet
Guris skrev (33 minutter siden):

I eller Rami kan bare ansette moren og søstrene i sine egne firmaer og gi de 'residence VISA', det er veldig enkelt, koster rundt 5,000,- dirhams for 2 år. Eller ordne 'family VISA' UAE er det enkleste landet å få 'residency.' 

Hvis man kjøper bolig for minimum 2 millioner dirhams så kan man få 'golden VISA' for 10 år. Det er mange muligheter.

God info! Vil jo tro de planlegger noe slikt :)

• Liker 1
Skrevet
Bendie skrev (3 timer siden):

Vil tro om det blir en serie vil det tones ned på banningen til moren. Vil også tro lillesøster kan bli litt varmere bak kamera. Tror nok hun pr nå ikke helt klarer å være seg selv. Hun er nok i den alderen at det fort er kleint. Det blir spennende å se om det blir noe det. Mulig noe med Netflix. 

Hun fikk jo tilbud om serie på Netflix, men avslo. Hun har laget flere serier, og sagt at hun aldri skal gjøre det igjen. Hvorfor diskuteres det nå... en ikke-sak?

• Liker 1
Skrevet

Kan aldri se for meg at jeg skulle orke å se en hel serie om familien Raad. Livet deres er jo egentlig veldig kjedelig, er jo bare det samme dag ut og dag inn. 

Men, nå er vel jeg ikke den riktige til å uttale meg 😅

• Liker 5
Skrevet
Teflonhjernen skrev (20 minutter siden):

Kan aldri se for meg at jeg skulle orke å se en hel serie om familien Raad. Livet deres er jo egentlig veldig kjedelig, er jo bare det samme dag ut og dag inn. 

Men, nå er vel jeg ikke den riktige til å uttale meg 😅

Isabel er underholdende men jeg skipper over det meste når familien er der (det begynner å bli mye skipping si😒) for jeg er allerede lei av spesielt pimpen, men også søsknene 😒

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Sirah skrev (10 timer siden):

Jeg mener hun har sagt at faren og moren selv betaler leilighetene i Oslo. Rami skal jo uansett betale sin egen leilighet fremover, han har jo inntekt til det. Men resten av dem vil jo pr i dag slite med det. Mener hun sa at moren betaler 18K for leiligheten i Oslo i dag (mulig dette er helt feil) så hun har jo også en grei inntekt, men det er jo svindyrt i Dubai. 

Det må jo uansett være mulig for Shehed og Sidra å få seg en jobb der. Sidra har jo erfaring som servitør og Shehed som lærer. Dette blir spennende å følge!

Shehed er ikke lærer. Hun jobbet på skole som assistent. Må ha pedagogikk for å undervise og kalle seg lærer. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Doris Becker skrev (På 22.2.2025 den 10.35):

Ivorie, nå DFRISR AS har bare røde piler og tall.

Hvor finner du driftsresultat etter 2023? 

Skrevet
Bendie skrev (På 22.2.2025 den 16.19):

Hun har nok langt mer verdier enn det hun har i vesker, smykker og klokker. Hun svir av en brøkdel av det hun tjener og har også økonomiske rådgivere. 

...Men jenta eier fortsatt ingenting, verken hus eller bil. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Kønn skrev (47 minutter siden):

Shehed er ikke lærer. Hun jobbet på skole som assistent. Må ha pedagogikk for å undervise og kalle seg lærer. 

Sant, hun var assistent. Sånn var det.

• Liker 1
Gjest pålandjorda
Skrevet
Sirah skrev (1 time siden):

Men ikke verst det da 😊

Skrevet

Har Isabel et samarbeid med Drunk Elephant? Synes hun har snakket om det merket mye den siste tiden, men det er ikke merket noe sted...eller må hun kanskje ikke det når hun bor i UAE.

Skrevet
pålandjorda skrev (8 timer siden):

Men ikke verst det da 😊

Nei bommet ikke med så veldig mye 😄 

Selbu skrev (4 minutter siden):

Har Isabel et samarbeid med Drunk Elephant? Synes hun har snakket om det merket mye den siste tiden, men det er ikke merket noe sted...eller må hun kanskje ikke det når hun bor i UAE.

Det om hun må merke når hun ikke bor i Norge har jeg også lurt på. Hun må vel egentlig ikke det? 🤔

Skrevet (endret)
Sirah skrev (10 timer siden):

Hun er tilkallingsvikar. Hun ringes til ved behov. Altså en person uten pedagogikk utdanning som kan brukes som vikar ved behov. Det er som regel nødløsning for skolen når faste lærere eller faste assistenter er syke eller borte av ulike grunner. 

Endret av Heike72
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Heike72 skrev (13 minutter siden):

Hun er tilkallingsvikar. Hun ringes til ved behov. Altså en person uten pedagogikk utdanning som kan brukes som vikar ved behov. Det er som regel nødløsning for skolen når faste lærere eller faste assistenter er syke eller borte av ulike grunner. 

Ja kom på det når jeg ble korrigert :)

• Liker 1
Skrevet

Tea time før frokostdate i dag.. Det mest utrolige ramler ut av den munnen! «Stusselige bever» tok kaka 😂 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...