Heike72 Skrevet 9 timer siden #15901 Del Skrevet 9 timer siden Sveits35 skrev (5 minutter siden): Hvis hun har uføretrygd så er det penger hun beholder hele livet, uansett hvor hun bor. Er det ikke noen regler i forhold til om man flytter innenfor EU/EØS og utenfor da? Trodde man mistet om man bor over 12 mnd i et land Norge ikke har trygdeavtale med? Pensjonister har noen egne regler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heike72 Skrevet 9 timer siden #15902 Del Skrevet 9 timer siden Sveits35 skrev (20 minutter siden): Ja, på akkurat samme måte som at mange nordmenn har bosatt seg i Spania. Det er så mange uføre/pensjonister i enkelte strøk i Spania at det blir kalt norske områder. Men de som har flyttet til Spania er jo innenfor EU/EØS. Dubai er vel ikke i et land Norge har trygdeavtale med? Det er jo noen forskjeller på det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firetoen Skrevet 9 timer siden #15903 Del Skrevet 9 timer siden Heike72 skrev (14 minutter siden): Hun kan det, men vil ikke få stønad fra NAV når hun flytter ut av Nå snakker du tull! Hvorfor spre feilinformasjon? https://www.nav.no/uforetrygd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firetoen Skrevet 9 timer siden #15904 Del Skrevet 9 timer siden Heike72 skrev (4 minutter siden): Men de som har flyttet til Spania er jo innenfor EU/EØS. Dubai er vel ikke i et land Norge har trygdeavtale med? Det er jo noen forskjeller på det. https://www.nav.no/uforetrygd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heike72 Skrevet 9 timer siden #15905 Del Skrevet 9 timer siden firetoen skrev (2 minutter siden): Nå snakker du tull! Hvorfor spre feilinformasjon? https://www.nav.no/uforetrygd Svar gjerne på en litt hyggeligere måte du. Jeg påstår ikke at jeg har rett. Jeg stiller jo spørsmål i noen av innleggene mine her. 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firetoen Skrevet 9 timer siden #15906 Del Skrevet 9 timer siden Heike72 skrev (2 minutter siden): Svar gjerne på en litt hyggeligere måte du. Jeg påstår ikke at jeg har rett. Jeg stiller jo spørsmål i noen av innleggene mine Du skrev det som en påstand, ikke formulert som et spørsmål. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 9 timer siden #15907 Del Skrevet 9 timer siden firetoen skrev (8 minutter siden): Nå snakker du tull! Hvorfor spre feilinformasjon? https://www.nav.no/uforetrygd Hvor står det at du får med deg uføretrygden utenfor EØS. Jeg tolker at en ikke gjør… Flytter du til utlandet, kan det ha betydning for hvor mye du får utbetalt fra Nav. Hvis du flytter til et annet EØS-land eller et land Norge har trygdeavtale med, får du som hovedregel med deg uføretrygden. fra linken. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heike72 Skrevet 9 timer siden #15908 Del Skrevet 9 timer siden firetoen skrev (12 minutter siden): Nå snakker du tull! Hvorfor spre feilinformasjon? https://www.nav.no/uforetrygd Kanskje du skal lese alt inne på denne linken selv også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 9 timer siden #15909 Del Skrevet 9 timer siden Heike72 skrev (16 minutter siden): Men de som har flyttet til Spania er jo innenfor EU/EØS. Dubai er vel ikke i et land Norge har trygdeavtale med? Det er jo noen forskjeller på det. Dette kan jeg ikke nok om tydeligvis. Tenker de ikke gjør noe uten å vite hva konsekvensene blir, siden de har advokatteam både i Dubai og Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heike72 Skrevet 9 timer siden #15910 Del Skrevet 9 timer siden Sveits35 skrev (1 minutt siden): Dette kan jeg ikke nok om tydeligvis. Tenker de ikke gjør noe uten å vite hva konsekvensene blir, siden de har advokatteam både i Dubai og Norge. Og det er litt uklart inne på NAV sine sider også. Det står at man mister medlemskap i Folketrygden om man bor i utlandet lenger enn 12 mnd. Det står at man i noen tilfeller kan få redusert betaling. Det står om hva som gjelder når man flytter utenfor EØS og innenfor. Det står at man må ta kontakt med NAV om hva som vil gjelde for sin situasjon. Jeg kan ikke mer om dette enn hva jeg har lest inne på NAV sine sider og blir ikke helt 100 % klok av det som står der heller. De må nok sjekke opp hva som vil gjelde for henne ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pålandjorda Skrevet 7 timer siden #15911 Del Skrevet 7 timer siden Meningsløs slutt på serien hennes på tv2. 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 7 timer siden #15912 Del Skrevet 7 timer siden Man får beholde uføretrygden, men mister ung ufør tillegget om man har det. Medlemskap i folketrygden er noe helt annet. Kjenner en som har flyttet til et land utenfor EU/EØS og han fikk med seg uføretrygden. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 7 timer siden #15913 Del Skrevet 7 timer siden pålandjorda skrev (30 minutter siden): Meningsløs slutt på serien hennes på tv2. 🤪 Enig. Mener de filmet mye lengre enn planlagt i siste sesong på grunn av dramaet mellom Isabel og J. Så det var nok litt hastig, lite gjennomtenkt slutt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heike72 Skrevet 6 timer siden #15914 Del Skrevet 6 timer siden Sirah skrev (1 time siden): Man får beholde uføretrygden, men mister ung ufør tillegget om man har det. Medlemskap i folketrygden er noe helt annet. Kjenner en som har flyttet til et land utenfor EU/EØS og han fikk med seg uføretrygden. Norge har trygdeavtale med noen andre land også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pålandjorda Skrevet 6 timer siden #15915 Del Skrevet 6 timer siden Sveits35 skrev (1 time siden): Enig. Mener de filmet mye lengre enn planlagt i siste sesong på grunn av dramaet mellom Isabel og J. Så det var nok litt hastig, lite gjennomtenkt slutt. Har vært gravid da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alessi Skrevet 5 timer siden #15916 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Vet bare at ung ufør-tillegget ikke kan tas med til utlandet, men det gjelder uansett ikke for Isabels mamma. Og nå ser jeg at det allerede står i et annet innlegg. Endret 5 timer siden av Alessi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heike72 Skrevet 5 timer siden #15917 Del Skrevet 5 timer siden Det har nå ikke så mye å si ang uføretrygd eller ikke. Uføretrygden vil jeg tro er laveste sats og ikke mye å klare å leve i Dubai med. Hele familien, bortsett fra Rami, blir avhengig av Isabels inntekter. Hennes penger skal få bein å gå på om hele gjengen skal bo der nede. Og hun vil nok ikke fortsette å håve inn slik på Snap til hun blir pensjonist. De lever så veldig her og nå og bruker ekstreme summer uten å tenke på framtiden hele gjengen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ignore Skrevet 5 timer siden #15918 Del Skrevet 5 timer siden Hun ser nok for seg et familieimperium a la Kardashians. Alle skal bo der nede og leve av sosiale medier. Eller lukter vi ny tv-serie? The Raads? Personlig syns jeg hennes innhold med familien er utrolig kjedelig, jeg synes ikke hverken mor eller Sidra bidrar med noe der. Rami er kanskje hakket mer interessant. Jeg synes det beste innholdet hennes er når jeg får innblikk i en verden jeg ikke er en del av og steder jeg aldri har vært. Maldivene er oppbrukt, hun må finne på noe nytt. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pålandjorda Skrevet 5 timer siden #15919 Del Skrevet 5 timer siden ignore skrev (18 minutter siden): Hun ser nok for seg et familieimperium a la Kardashians. Alle skal bo der nede og leve av sosiale medier. Eller lukter vi ny tv-serie? The Raads? Personlig syns jeg hennes innhold med familien er utrolig kjedelig, jeg synes ikke hverken mor eller Sidra bidrar med noe der. Rami er kanskje hakket mer interessant. Jeg synes det beste innholdet hennes er når jeg får innblikk i en verden jeg ikke er en del av og steder jeg aldri har vært. Maldivene er oppbrukt, hun må finne på noe nytt. Da får vi kanskje se fortsettelsen på Lake Como. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 4 timer siden #15920 Del Skrevet 4 timer siden Sveits35 skrev (5 timer siden): Ja, på akkurat samme måte som at mange nordmenn har bosatt seg i Spania. Det er så mange uføre/pensjonister i enkelte strøk i Spania at det blir kalt norske områder. Ja, det vet jeg. Men de kan ikke bo der på permanent basis, er det ikke 3 mnd om gangen? Eller var det 6 mnd før de må tilbake til Norge for en periode... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå