Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Undrende123 skrev (Akkurat nå):

Isabel har oppnådd en helt ekstrem suksess innenfor sin bransje, og alt dette på tross av den krevende bakgrunnen hun har, som strengt tatt gjør det hele mer imponerende. 

Jeg liker ikke å bruke dette begrepet, men å mene at Isabel IKKE har suksess fremstår for meg som vanvittig jantelov-ete... 

Som sagt, suksess er noe man definerer på individnivå. Janteloven? Vi heier da på suksessfulle kvinner, vi har til og med en rekke konkurranser for kvinner vi heier frem. Isabell er blant annet kandidat til årets business-kvinne. Men jeg tror ikke Isabell drar i land den seieren, kanskje nettopp fordi det å ha suksess er noe langt mer enn antall følgere og penger tjent.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Spania33 skrev (Akkurat nå):

Som sagt, suksess er noe man definerer på individnivå. Janteloven? Vi heier da på suksessfulle kvinner, vi har til og med en rekke konkurranser for kvinner vi heier frem. Isabell er blant annet kandidat til årets business-kvinne. Men jeg tror ikke Isabell drar i land den seieren, kanskje nettopp fordi det å ha suksess er noe langt mer enn antall følgere og penger tjent.

Veldig sant. Hva vil hennes ettermæle være? 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Undrende123 skrev (43 minutter siden):

Slike som Stordalen har heller aldri fri, de er pålogga og på jobb konstant. Og jeg er jo ikke uenig at det sannsynligvis ikke er bra å utlevere absolutt alt fra eget liv, men det gjør hun neppe heller. Jeg er en av de som tror mye er skuespill. 

Men suksess har hun. Det går faktisk ikke an å påstå noe annet. 

Hun har suksess så lenge annonsører og Snap betaler. Litt mails, iskaffe og gjøkprat er ikke å jobbe hardt. Stordalen har tusenvis av ansatte og hundrevis av hoteller, de to kan jo ikke sammenlignes. Jeg også tror mye er skuespill. En av de første snap Rami la ut, så var de på Gardermoen. Da kunne man høre henne i bakgrunnen, mens man så hun løp rundt og filma godteriet der på taxfree, Rami ba henne ikke gå i veien, og da sa hun "jammen jeg må jo tjene penger!" Bare skuespill,! Alt disse intetsigende snapene av menyer og matvarer er kun for å få klikk og tjene penger, gjesp! De gangene hun snakker om ordentlige ting og gjør noe fornuftig er hun jo artig å følge, men synes det gradvis har blitt for mye useriøst. Orker ikke følge henne mer, dessverre, men unner henne alt godt. Håper hun finner sin kjære her i livet. 

Endret av Lesehest75
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Gjest pålandjorda
Skrevet

IR tror jeg kunnne gjort en god jobb med en utdannelse innen barnevern og skole. Brukt sin erfaring til å gjøre en forskjell. Hun har barnetekke ut fra det jeg ser i serien Isabel. 

❤️

Skrevet
pålandjorda skrev (5 minutter siden):

IR tror jeg kunnne gjort en god jobb med en utdannelse innen barnevern og skole. Brukt sin erfaring til å gjøre en forskjell. Hun har barnetekke ut fra det jeg ser i serien Isabel. 

❤️

Hun hadde aldri klart å jobbe innen barnevernet. Det er store utskiftninger og turnover i barnevernet fordi det er en utrolig tøff jobb. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Gjest pålandjorda
Skrevet
Kønn skrev (3 minutter siden):

Hun hadde aldri klart å jobbe innen barnevernet. Det er store utskiftninger og turnover i barnevernet fordi det er en utrolig tøff jobb. 

Noe annet med barn da. Hun måtte jo ha tatt en master først 

Skrevet
Lesehest75 skrev (10 minutter siden):

Hun har suksess så lenge annonsører og Snap betaler. Litt mails, iskaffe og gjøkprat er ikke å jobbe hardt. Stordalen har tusenvis av ansatte og hundrevis av hoteller, de to kan jo ikke sammenlignes. Jeg også tror mye er skuespill. En av de første snap Rami la ut, så var de på Gardermoen. Da kunne man høre henne i bakgrunnen, mens man så hun løp rundt og filma godteriet der på taxfree, Rami ba henne ikke gå i veien, og da sa hun "jammen jeg må jo tjene penger!" Bare skuespill,! Alt disse intetsigende snapene av menyer og matvarer er kun for å få klikk og tjene penger, gjesp! De gangene hun snakker om ordentlige ting og gjør noe fornuftig er hun jo artig å følge, men synes det gradvis har blitt for mye useriøst. Orker ikke følge henne mer, dessverre, men unner henne alt godt. Håper hun finner sin kjære her i livet. 

"Litt mails, iskaffe og gjøkprat" er jo artig formulering for å undergrave hva hun faktisk har fått til, og hva hun faktisk gjør. Gjennom å dele av seg selv, sine sårbare sider, hva hun har gått gjennom, ydmykhet over livet hun har nå - har hun klart å opparbeide seg en helt ekstrem følgerskare. Mye på grunn personen hun er. Aldri i livet at hvem som helst kunne klart det samme, som man ofte får inntrykk av at kritikerne mener. Hun har skrevet bøker, frontet gode saker, lansert både det ene og det andre (jeg følger ikke med på alt) - men alt dette er jo helt åpenbart mye jobb "bak kulissene", som følgerne selvsagt ikke får se. 

Influenserbransjen er kynisk og kjip, men Isabel har megasuksess. 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Noe annet med barn da. Hun måtte jo ha tatt en master først 

For å være helt ærlig så tror jeg hun (i hvertfall for tiden) har mer enn nok med å jobbe med seg selv og sine egne utfordringer. Hun er og blir en ‘bilselger’ i mine øyne. Der er hun god. Hun hadde klart å selge sand i Sahara😂

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Undrende123 skrev (5 minutter siden):

"Litt mails, iskaffe og gjøkprat" er jo artig formulering for å undergrave hva hun faktisk har fått til, og hva hun faktisk gjør. Gjennom å dele av seg selv, sine sårbare sider, hva hun har gått gjennom, ydmykhet over livet hun har nå - har hun klart å opparbeide seg en helt ekstrem følgerskare. Mye på grunn personen hun er. Aldri i livet at hvem som helst kunne klart det samme, som man ofte får inntrykk av at kritikerne mener. Hun har skrevet bøker, frontet gode saker, lansert både det ene og det andre (jeg følger ikke med på alt) - men alt dette er jo helt åpenbart mye jobb "bak kulissene", som følgerne selvsagt ikke får se. 

Influenserbransjen er kynisk og kjip, men Isabel har megasuksess. 

Hun viser en ydmyk side av og til, men hvor ektefølt er den siden? Kan det være at hun ler seg skakk av sine følgere av alle meldingene de sender henne? Ok, jeg skal la tvilen komme henne tilgode. Men et forbilde for barnevernsbarn er hun ikke. Muligens hvis man måler forbilde i antallet kroner på konto, men er ikke livet mer enn penger og glam, gjøker og iskaffe? Jeg tror det kommer an på hvordan man definerer suksess. Og der er vi nok ulike. Suksess for meg er å ha det godt med seg selv. Ha en trygg tilværelse der ønskene er oppfylt. En god og trygg jobb. Familie og venner som blir værende uansett og følelsen av å bli elsket selv når jeg er på mitt værste. For andre kan det være penger og turer til Maldivene. Folk er rett og slett ulike og det må være greit tenker jeg, 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
pålandjorda skrev (16 timer siden):

❤️

Nei, hun liker ikke barn noe særlig, blir sur når barn gråter på flyet, stranden, bassenget etc. og hvordan ville det vært når hun er på fylla dagen før jobb og kommer for sent og i bakrus, som hun gjør nå og de andre må ta møtene uten henne eller avlyse ? Eller når hun får depresjon fordi en mann ikke vil møte henne eller at en annen mann ikke tekster nok ? Du tenker det er den rette til å 'hjelpe' barn ? Du må se på hvem hun virkelig er og alle problemene hun har. 

Endret av Guris
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Lesehest75 skrev (29 minutter siden):

Tenk å ikke skjønne at det er uhøytidelig tøys og ironi når hun sier "jeg må jo tjene penger". Det er slikt vi med oppegående sosiale antenner forstår..

• Nyttig 3
Skrevet (endret)

Men er Martine Sjøhaug utdannet sykepleier, ifølge hennes fb er hun utdannet medisinsk helsesekretær? Litt forskjellig på de utdanningene.

Om jeg ikke husker feil hadde vel Martine og Pierre sex på tv. Det er god og anstendig oppførsel.

Screenshot_20250223_130000_Facebook.jpg

Endret av Sassya
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sassya skrev (3 minutter siden):

Men er Martine Sjøhaug utdannet sykepleier, ifølge hennes fb er hun utdannet medisinsk helsesekretær? Litt forskjellig på de utdanningene.

Jeg bare sa hun jobbet i helsevesenet, med hva vet Jeg ikke. Jeg så hun jobbet på Drammen legevakt. Men hun bidrar med noe samfunnsnyttig og har det bra i sitt private liv, så at hun har mer suksess enn I og Pierre, som forøverig bor i en liten leilighet sammen sin mor, det er helt sikkert !

• Liker 5
Skrevet
Sassya skrev (8 minutter siden):

Selv om hun studerer til helseseketær nå så kan hun fortsatt være sykepleier. Det er gjærne et krav for å få en mer ledende stilling med mer ansvar som sjefs sykepleier, avdelingsleder o.s.v.

Gjest pålandjorda
Skrevet

Tenker IR fortjener å ville seg selv bedre enn som nå. Egenverd.

Skrevet

Hva om denne forlovede sykepleieren ender som ufør alenemor om noen år? 

Skjønner ikke behovet for å sammenligne epler og pærer...

Isabel har hatt stor suksess i sin bransje, og uansett om Snap skulle forsvinne så kan hun leve lenge på det hun tjener disse årene her, om hun plasserer pengene på en lur måte. 

Enig i at karrierevalget kan påføre/forsterke  psykiske utfordringer, men sykdom, fysisk og psykisk, kan oppstå med alle i alle yrker. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sassya skrev (15 minutter siden):

Om jeg ikke husker feil hadde vel Martine og Pierre sex på tv. Det er god og anstendig oppførsel.

Forskjellen på M og I er at M har blitt voksen og oppfører seg deretter, I oppfører seg likt nå som hun gjorde for 10 år siden og vil fortsette å gjøre fremover også.

• Liker 9
Gjest pålandjorda
Skrevet
Guris skrev (3 minutter siden):

Forskjellen på M og I er at M har blitt voksen og oppfører seg deretter, I oppfører seg likt nå som hun gjorde for 10 år siden og vil fortsette å gjøre fremover også.

Har ingen av søskene utdanning utenom vgs?

Hvor har moren vært? Motivatoren. 
og hvor er faren til de to yngste?

Skrevet (endret)

Foreldrene har gått på NAV og Rami måtte hjelpe foreldrene med å fylle ut NAV papirer. Så da sier det seg selv hvilket nivå foreldrene er på. Storesøster tok noen år med noe tulle utdannelse som hun ikke kan bruke til noen ting. Så familien gikk fra NAV til SNAp 🤷🏻😂

Endret av Guris
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
pålandjorda skrev (4 minutter siden):

Eldste har studert statsvitenskap, tror jeg. Moren har ikke vært motivator. Rami fortalte at han måtte søke og fylle ut NAV-papirer i oppveksten for begge foreldrene. Faren er far til de tre yngste. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...