Pigaloppa Skrevet 6 timer siden #15381 Del Skrevet 6 timer siden lajlaj skrev (2 timer siden): Dette stemmer ikke. Maniske episoder er ikke et symptom på ADHD, men en person med ADHD kan oppleve noen av symptomene på en hypoman episode. Oppstemthet og hyperaktivitet er ikke det samme som hypomani. Har man hypomane episoder er det et tegn på bipolare lidelse. Tidligere gikk hypomane og maniske episoder under diagnosen manisk depressiv, mens nå er det ulike grader av bipolare lidelser. Hypomani er et tegn på bipolar 2. Men når det er sagt kan man ha både adhd og bipolar lidelse. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesti7654 Skrevet 5 timer siden #15382 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Pigaloppa skrev (24 minutter siden): Oppstemthet og hyperaktivitet er ikke det samme som hypomani. Har man hypomane episoder er det et tegn på bipolare lidelse. Tidligere gikk hypomane og maniske episoder under diagnosen manisk depressiv, mens nå er det ulike grader av bipolare lidelser. Hypomani er et tegn på bipolar 2. Men når det er sagt kan man ha både adhd og bipolar lidelse. Støtter denne. Jeg har Bipolar 1 som vil si jeg har hatt/har både hypomani og mani. Viktig å vite forskjell på dette. Bipolar 2 har IKKE mani, men de blir hypomane, som er en "mild" form av mani. Personlig ser jeg ikke noe tegn på MANI hos Isabel, men kan godt være HYPOmani. Endret 5 timer siden av Gjesti7654 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pålandjorda Skrevet 5 timer siden #15383 Del Skrevet 5 timer siden Ser ikke familie dette? Og kan hjelpe IR? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 4 timer siden #15384 Del Skrevet 4 timer siden (endret) Pigaloppa skrev (1 time siden): Oppstemthet og hyperaktivitet er ikke det samme som hypomani. Har man hypomane episoder er det et tegn på bipolare lidelse. Tidligere gikk hypomane og maniske episoder under diagnosen manisk depressiv, mens nå er det ulike grader av bipolare lidelser. Hypomani er et tegn på bipolar 2. Men når det er sagt kan man ha både adhd og bipolar lidelse. Du skrev "manisk er en annen diagnose" og jeg forklarer for deg at episoder av hypomani hører også til under ADHD-diagnosen, så vet ikke hva du vil med dette innlegget. "Maniska episoder är inte ett symptom på ADHD , men en person med ADHD kan uppleva några av symptomen på en hypoman episod." Endret 4 timer siden av lajlaj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 4 timer siden #15385 Del Skrevet 4 timer siden Gjesti7654 skrev (1 time siden): Støtter denne. Jeg har Bipolar 1 som vil si jeg har hatt/har både hypomani og mani. Viktig å vite forskjell på dette. Bipolar 2 har IKKE mani, men de blir hypomane, som er en "mild" form av mani. Personlig ser jeg ikke noe tegn på MANI hos Isabel, men kan godt være HYPOmani. Forstår ikke hvorfor dere drar inn bipolar? Kan vi ikke heller forholde oss til ADHD som hun selv har snakket om flere ganger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teflonhjernen Skrevet 4 timer siden #15386 Del Skrevet 4 timer siden lajlaj skrev (11 minutter siden): Forstår ikke hvorfor dere drar inn bipolar? Kan vi ikke heller forholde oss til ADHD som hun selv har snakket om flere ganger? Nå må du ikke sette ut falske rykter om Isabel har ADHD. Du var jo veldig opptatt av at jeg gjorde det da jeg sa at Sidra ikke jobbet, noe som faktisk stemte. Jeg tenker at det klokeste her er å holde oss for gode til å gi noen som helst diagnose. Hun er ekstremt høyt oppe for tiden, men vi er ikke de riktige til å gi henne diagnoser. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smiiiley Skrevet 3 timer siden #15387 Del Skrevet 3 timer siden Istapp skrev (5 timer siden): ADHD kjennetegnes da vitterlig ikke med slike sinns- og handlingsforskjeller. Å tilbringe timesvis i sengen dag etter dag ville en med ADHD gått på veggene. Bipolarlidelse derimot har slike topper og bunner, og kan ha varierende lengde på topp eller bunn. Totalt uavhengig av psykiatriske diagnose/r som vi ikke skal sette... shoppinggal kan vi slå fast med 110% sikkerhet. Jeg har Adhd (add), og jo, når man havner i perioder med burnouts så kan man faktisk ligge i sengen i dagesvis å føle seg paralysert. Kjenner du en person med adhd, så kjenner du EN person med adhd. Det er forskjellig på alle. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 2 timer siden #15388 Del Skrevet 2 timer siden Syntes veldig synd på mamma Raad som har blitt dratt med på en tur hun kanskje ikke hadde så lyst på egentlig. Nå kommer sikkert mange til å tolke henne som utakknemlig fordi hun sier at hun ikke føler seg hjemme på Maldivene. Hun kommer sikkert til å være litt mer pos etter en natts søvn (eller to), but still. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pålandjorda Skrevet 2 timer siden #15389 Del Skrevet 2 timer siden Er familien her rekvisitter også? Jeg vil forresten til Kroatia, jeg 🤭 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 2 timer siden #15390 Del Skrevet 2 timer siden lajlaj skrev (8 timer siden): Ja, det er ekstremt slitsomt å bare høre henne prate på snap i de periodene. Man ser at hun "vibrerer". Hun bruker å få det slik når hun har vært en del på reisefot, hatt hektiske perioder. Hun er egentlig sliten, men skrur opp tempoet for å overstyre det. Man kan bli litt manisk i perioder under ADHD også, ikke nødvendigvis klinisk manisk, men jeg selv og mannen merker at "Nå går du på høygir" - fordi man flyter på stress og klarer ikke regulere seg ned. Ja det er veldig slitsomt. Og det kommer med jevne mellomrom. Veldig ofte rett etter at familien har kommet, så kanskje det er så enkelt som at hun er glad for å se dem og ikke klarer å regulere følelsene? Teflonhjernen skrev (7 timer siden): Har Isabel faktisk sagt at hun er utredet og fått diagnosen ADHD? Er bare noe hun sier selv eller er det en diagnose noen her onne bare har satt på henne? De jeg kjenner som har ADHD har jeg aldri sett slik oppførsel hos. Hun har sagt på spøk flere ganger at hun «garantert har ADHD». Men hun er ikke utredet for det. Så blir feil av oss å skulle diagnostisere henne med det. (Så du også skrev det i et innlegg her, men siterte ikke dette også) Guris skrev (5 timer siden): Manglende impulskontroll og derav kjøpe mye som ikke trengs/brukes, er faktisk noe folk med ADHD sliter med. Kan handle masse men sliter med å sortere og organisere det, lære hvordan det brukes og få nytte av det. Får entusiasme rundt et kjøp og mister interessen like fort. Når en med ADHD har tilgang til masse penger blir kjøpene deretter mens en 'fattig' person med ADHD ikke vil ha muligheten, men de pådrar seg ofte gjeld for dette. Dette var et godt innlegg! Selv om jeg ikke syntes vi skal gi henne noen diagnose, men det gjør du heller ikke i innlegget ditt så svaret er ment generelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesti7654 Skrevet 1 time siden #15391 Del Skrevet 1 time siden lajlaj skrev (2 timer siden): Forstår ikke hvorfor dere drar inn bipolar? Kan vi ikke heller forholde oss til ADHD som hun selv har snakket om flere ganger? Var da ikke jeg som nevnte det først 🫣 Jeg svarer da bare med mine egne erfaringer. Gud hjelpes. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magdaolga Skrevet 1 time siden #15392 Del Skrevet 1 time siden (endret) refill skrev (2 timer siden): Syntes veldig synd på mamma Raad som har blitt dratt med på en tur hun kanskje ikke hadde så lyst på egentlig. Nå kommer sikkert mange til å tolke henne som utakknemlig fordi hun sier at hun ikke føler seg hjemme på Maldivene. Hun kommer sikkert til å være litt mer pos etter en natts søvn (eller to), but still. Enig. Lurer på hvordan Isabel (bak kulissene) takler at moren ikke er over seg av begeistring, men faktisk fremstår som veldig negativ og lite imponert over noe som helst på Maldivene. Hun er nok sliten ja, men hun kritiserer jo faktisk alt der.. "male, som i barnehage🥴".. når Isabel sier de kan male og lage kunst. Tror nok pipa får en annen lyd i morgen, eller at mammaen vises mye mindre i monitor under oppholdet. Sidra og Rami virker heldigvis å være over seg av begeistring. Får vondt av Isabel. Hun har så lyst at alle skal elske Maldivene like mye som henne.. Endret 43 minutter siden av Magdaolga Unødvendig kommentar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 37 minutter siden #15393 Del Skrevet 37 minutter siden Teflonhjernen skrev (3 timer siden): Nå må du ikke sette ut falske rykter om Isabel har ADHD. Du var jo veldig opptatt av at jeg gjorde det da jeg sa at Sidra ikke jobbet, noe som faktisk stemte. Jeg tenker at det klokeste her er å holde oss for gode til å gi noen som helst diagnose. Hun er ekstremt høyt oppe for tiden, men vi er ikke de riktige til å gi henne diagnoser. Jeg setter ikke ut falske rykter, men snakker i kontekst av det alle ser på snap: Dopmain-jaget og det faktum at hun har sagt "ja, det tror jeg at jeg har/har hørt siden jeg var liten" om ADHD et milliontall ganger. Uansett var det ikke meningen at ADHD skulle være fokuset, men dopamin-kjøret hun holder på med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyer Skrevet 4 minutter siden #15394 Del Skrevet 4 minutter siden Magdaolga skrev (1 time siden): Enig. Lurer på hvordan Isabel (bak kulissene) takler at moren ikke er over seg av begeistring, men faktisk fremstår som veldig negativ og lite imponert over noe som helst på Maldivene. Hun er nok sliten ja, men hun kritiserer jo faktisk alt der.. "male, som i barnehage🥴".. når Isabel sier de kan male og lage kunst. Tror nok pipa får en annen lyd i morgen, eller at mammaen vises mye mindre i monitor under oppholdet. Sidra og Rami virker heldigvis å være over seg av begeistring. Får vondt av Isabel. Hun har så lyst at alle skal elske Maldivene like mye som henne.. mamma Raad er lykkeligst i Irak hu. Det ser vi jo gang på gang. Hu er ikke imponert over luksus. Men ja, kanskje det hjelper med litt søvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå