Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Pigaloppa skrev (38 minutter siden):

Kjenner mange med ADHD, og ingen av dem oppfører seg så manisk som Isabel virker å være. 

Folk kan ha flere diagnoser så derfor kan oppførsel variere veldig fra person til person selv om de har én felles diagnose.

Endret av Guris
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lajlaj skrev (1 time siden):

Når man har ADHD er man i perioder veldig på en høy, trenger mer og mer dopamin før man "krasjer" litt. Ser når hun er i ferd med å gå på en snurr, og der er hun nå. Hun prater f.eks. unødvendig fort etc. 

Mangler vel dopamin når hun har gått hjemme i pysjen siste uka. Kommer seg ikke ut og får dagslys engang, rett på Dubai Mall.

Jeg tror også all den sjongleringen med naboen og lunsjgjøken satte for mye fart på nervesystemet hennes og gjorde at dopamin-injeksjonene ble for høye. Og nå klarer hun ikke regulere det ned igjen og fortsetter å feede nervesystemet samme mengde dopamin gjennom penger.

Vet du at hun har ADHD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (1 time siden):

Når man har ADHD er man i perioder veldig på en høy, trenger mer og mer dopamin før man "krasjer" litt. Ser når hun er i ferd med å gå på en snurr, og der er hun nå. Hun prater f.eks. unødvendig fort etc. 

Mangler vel dopamin når hun har gått hjemme i pysjen siste uka. Kommer seg ikke ut og får dagslys engang, rett på Dubai Mall.

Jeg tror også all den sjongleringen med naboen og lunsjgjøken satte for mye fart på nervesystemet hennes og gjorde at dopamin-injeksjonene ble for høye. Og nå klarer hun ikke regulere det ned igjen og fortsetter å feede nervesystemet samme mengde dopamin gjennom penger.

ADHD kjennetegnes da vitterlig ikke med slike sinns- og handlingsforskjeller. Å tilbringe timesvis i sengen dag etter dag ville en med ADHD gått på veggene. Bipolarlidelse derimot har slike topper og bunner, og kan ha varierende lengde på topp eller bunn.

Totalt uavhengig av psykiatriske diagnose/r  som vi ikke skal sette... shoppinggal kan vi slå fast med 110% sikkerhet.

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (Akkurat nå):

ADHD kjennetegnes da vitterlig ikke med slike sinns- og handlingsforskjeller. Å tilbringe timesvis i sengen dag etter dag ville en med ADHD gått på veggene. Bipolarlidelse derimot har slike topper og bunner, og kan ha varierende lengde på topp eller bunn.

Totalt uavhengig av psykiatriske diagnose/r  som vi ikke skal sette... shoppinggal kan vi slå fast med 110% sikkerhet.

🎯

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (15 minutter siden):

Jo, slike sinns- og handlingsforskjeller kan forekomme når man sliter med dopaminreguleringen, aka ADHD. Man sliter med å regulere dopaminet og craver mer og mer, høyere og høyere topper. Å tilbringe timesvis i sengen dag etter dag er også klassisk ADHD. Man kan havne i en slags freeze-tilstand fordi nervesystemet er helt overbelastet.

Velinda skrev (25 minutter siden):

Vet du at hun har ADHD?

Jeg snakker generelt om ADHD. Hun har selv sagt at hun sannsynligvis har det og baserer uttalelsene mine på det. Men hun har ikke fått det stadfestet nei.

Endret av lajlaj
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på om det er shoppingen som gir henne dopaminkick eller antall visninger på snap? Høna eller egget? 

Hun nevner stadig vekk at hun slo egen seerrekord først på nyttårsaften og så dagen etter lunsjgjøken sov over. 

Jeg flere visninger jo mer føler hun at hun må shoppe for å opprettholde aktiviteten. Det forklarer også spontanturen til Maldivene. Det ble ny rekord da søsteren var med, mon tro om familietur vil slå det (tenker hun kanskje)? 

Jeg tror rett og slett antall visninger har tatt over livet hennes. Hun klarer ikke å se seg fornøyd, men vil hele tiden vokse. Hun er antagelig livredd for at trenden skal snu (og at hun skal bli uaktuell), og jeg tipper at "dårlige" visningsdager gir henne både angst og bekymring.  Det tror jeg er hovedgrunnen til all den "maniske" pengebruken. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med en gang familien kom så var det å ramse opp alt de skulle gjøre. Jeg skippet bare igjennom disse for det er jo samme regla hver gang også blir det bare 1 brøkdel av planene som vanlig. Og så er det å kjøre fra sted til sted for å spise forskjellig mat flere ganger om dagen. Hu spiste vel 3/4 ganger den dagen de kom. Mora svarte greit på at hu ikke orket kjøttboller fordi hu hadde spist. Også innom alle de butikkene på Dubai mall som tar evigheter. Bare for å hente en klokke så må de sitte på et eget rom enda de hadde dårlig tid og skulle rekke mye. Det er bare kaos. Filme haul når hu ikke har pakket f.eks.  Nei fytti. Så mora var sliten ja. Men som hu sa; hu rekker alltid flyet selv om hu har dårlig tid. En dag så kanskje….og da er det jo ikke hennes feil selvfølgelig. 
nå har de ikke lagt ut noe på flere timer. Håper det er fordi de lander litt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (1 minutt siden):

Jeg er usikker på om det er shoppingen som gir henne dopaminkick eller antall visninger på snap? Høna eller egget? 

Hun nevner stadig vekk at hun slo egen seerrekord først på nyttårsaften og så dagen etter lunsjgjøken sov over. 

Jeg flere visninger jo mer føler hun at hun må shoppe for å opprettholde aktiviteten. Det forklarer også spontanturen til Maldivene. Det ble ny rekord da søsteren var med, mon tro om familietur vil slå det (tenker hun kanskje)? 

Jeg tror rett og slett antall visninger har tatt over livet hennes. Hun klarer ikke å se seg fornøyd, men vil hele tiden vokse. Hun er antagelig livredd for at trenden skal snu (og at hun skal bli uaktuell), og jeg tipper at "dårlige" visningsdager gir henne både angst og bekymring.  Det tror jeg er hovedgrunnen til all den "maniske" pengebruken. 

Jeg er enig. En ting som snakkes mye om er at brukerne er avhengig av hennes, men jeg tror Isabel er 100% avhengig av Snap, og at hun fores på antall views, gode tilbakemeldinger og den ville oppmerksomheten hun får. 2 døgn uten internett tror jeg ville slått henne rett i bakken, og gitt hennes store og kraftfulle abstinenser. Hadde hun vært mer jordet og ordinær(som Raadsquad påstår hun er) hadde hun innimellom viet tiden til folk som stilte kritiske spørsmål, og hun ville også kunne stilt seg selv spørsmål om livet hun lever og reflektert litt. Nå dyrker hun bare positive tilbakemeldinger, alt som ligner kritikk blir hat, og jeg ser igrunnen bare ei dame på vei smilende mot stupet med gasspedalen i bånn mens hun drikker iskaffe og lager story. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velinda skrev (1 time siden):

Har hun ADHD?

svarte på en kommentar der det ble hintet til ADHD. Og at hun derfor blir manisk. Når det kommer til å være manisk er det en annen diagnose,ikke at jeg vet om IR har noen av delene. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pigaloppa skrev (18 minutter siden):

svarte på en kommentar der det ble hintet til ADHD. Og at hun derfor blir manisk. Når det kommer til å være manisk er det en annen diagnose,ikke at jeg vet om IR har noen av delene. 

Dette stemmer ikke. Maniske episoder er ikke et symptom på ADHD, men en person med ADHD kan oppleve noen av symptomene på en hypoman episode.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er helt syykt at alle skal henge seg på adhd trenden, har vært behandlet i flere år og folk ser ned på meg, endelig grei behandlig å få nå hos https://emmasofia.no/adhd/ , men aldri i livet om jeg vil sammenlignes med isabel raad, helt krise stemning liksom. 

• Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natu skrev (30 minutter siden):

Jeg er enig. En ting som snakkes mye om er at brukerne er avhengig av hennes, men jeg tror Isabel er 100% avhengig av Snap, og at hun fores på antall views, gode tilbakemeldinger og den ville oppmerksomheten hun får. 2 døgn uten internett tror jeg ville slått henne rett i bakken, og gitt hennes store og kraftfulle abstinenser. Hadde hun vært mer jordet og ordinær(som Raadsquad påstår hun er) hadde hun innimellom viet tiden til folk som stilte kritiske spørsmål, og hun ville også kunne stilt seg selv spørsmål om livet hun lever og reflektert litt. Nå dyrker hun bare positive tilbakemeldinger, alt som ligner kritikk blir hat, og jeg ser igrunnen bare ei dame på vei smilende mot stupet med gasspedalen i bånn mens hun drikker iskaffe og lager story. 

Hva om hun rett og slett er en rå forretningskvinne? 

Hun vet nøyaktig hva hun driver med, kanskje nesten alt er planlagt og beregnende? 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (4 timer siden):

Refererer du nå til at Sidra vil ha blondt hår og hele RaaqSquad er enig? Og dersom Isabel skulle gå med på at Sidra skulle få blondt hår, så måtte hun vise ansiktet med fjernede vipper? Det handlet ikke om betaling, men at Sidra gjerne vil ha blondt hår og Isabel ikke er enig.

Forøvrig synes jeg du har mange gode poeng, bortsett fra beskrivelsene om familien hennes. Litt humor kan man faktisk ha innad i en familie.

Hvorfor er det slikt at en voksen person på 19 år må få fremmede til å overtale søsteren om å få farge sitt eget hår? Det er jo fordi det er Isabel som betaler for det derfor hun spør RaadSquad. 

Takk for at du sier jeg har gode poeng. Forøvrig er jeg enig at man kan ha humor innad familien, men det er innad - ikke for over 400 000 fremmede.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ayesha2 skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det slikt at en voksen person på 19 år må få fremmede til å overtale søsteren om å få farge sitt eget hår? Det er jo fordi det er Isabel som betaler for det derfor hun spør RaadSquad. 

Takk for at du sier jeg har gode poeng. Forøvrig er jeg enig at man kan ha humor innad familien, men det er innad - ikke for over 400 000 fremmede.

VEEEL. Jeg hadde heller kalt mammaen min pimpen "for the plot" enn hjemme i mitt eget hus med bare oss 😂

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet Caroline skrev (5 minutter siden):

Hva om hun rett og slett er en rå forretningskvinne? 

Hun vet nøyaktig hva hun driver med, kanskje nesten alt er planlagt og beregnende? 

Hun er det også. Jeg tror hun er begge deler. Ekstremt dyktig på markedsføring, men samtidig avhengig psykisk av dem hun selger seg til. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (1 time siden):

Manglende impulskontroll og derav kjøpe mye som ikke trengs/brukes, er faktisk noe folk med ADHD sliter med. Kan handle masse men sliter med å sortere og organisere det, lære hvordan det brukes og få nytte av det. Får entusiasme rundt et kjøp og mister interessen like fort.

Når en med ADHD har tilgang til masse penger blir kjøpene deretter mens en 'fattig' person med ADHD ikke vil ha muligheten, men de pådrar seg ofte gjeld for dette.

Endret av Guris
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Teflonhjernen skrev (17 timer siden):

Beste innlegget jeg har lest i denne tråden og jeg er 100% enig med deg i det du skriver🤩

Tusen takk. Noen kan sikkert se på det som å være negativ, men jeg prøvde bare å være saklig og meddele det jeg tenker rundt en offentlig person.

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel som er hoppende glad og superstolt over å kunne vise fram sin nye leilighet og enda mer stolt over å kunne spandere en luksusferie på familien blir totalt slaktet her inne. Måten hun omtales på er i nærheten av dehumanisering. Alt er tydeligvis tillatt. Skjerpings. En ting er iallefall sikkert, her sitter det en del folk som har god greie på psykiatri og som projiserer skamløst. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (15 minutter siden):

Isabel som er hoppende glad og superstolt over å kunne vise fram sin nye leilighet og enda mer stolt over å kunne spandere en luksusferie på familien blir totalt slaktet her inne. Måten hun omtales på er i nærheten av dehumanisering. Alt er tydeligvis tillatt. Skjerpings. En ting er iallefall sikkert, her sitter det en del folk som har god greie på psykiatri og som projiserer skamløst. 

Hmmm, skjønner ikke helt riktig, vet du hva begrepet dehumanisering betyr?

Beskrivelse dehumanisering bl.a: "er å umenneskeliggjøre individer eller folkegrupper ved å beskrive dem som mindreverdige mennesker som ikke fortjener respekt. På denne måten fratar man dem deres positive menneskelige egenskaper. Ideen bak er at hvis noen ikke er fullt menneske så kan man gjøre med vedkommende som man vil."

Hvor i tråden greier du å gjøre en slik kopling eller sammenligning av det som diskuteres? Atferdshandlingene med IRs shopping og "dehumanisering"? Jaja, du om den meningen!

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...