Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
refill skrev (Akkurat nå):

Nei jeg vet jo like mye/lite som deg da. Egentlig ingenting. Men jeg tror ikke hun er så psycho at hun har diktet opp en så omfattende story. Om hun dikter opp diverse som tar kontakt med henne kan jeg der i mot være med på. Når alt kommer til alt spiller det jo ingen rolle for meg personlig. Om din teori skulle være sann påvirker det meg ikke utover at jeg hadde syntes synd på henne 😊

Nettopp. Ingen kan vite med sikkerhet noen ting om hva som egentlig foregår. Jeg antar ut i fra det innholdet jeg ser hva som foregår. Og det er at mye, bl.a. naboen, er fiksjon skapt for penger i kassa. Jeg tenker også at på det nivået hun har nådd nå så kreves det stadig mer. Dyrere shopping, flottere leilighet, ferier osv. Hun klager stadig på hvor sliten hun er, men dette er ting hun må gjøre fordi det forventes at hun leverer er «lyx liv». Så for meg er det helt klart at hun er kynisk nok til å dikte opp naboen. Da får hun hentet seg inn osv. Andre mener annerledes og sluker alt rått. Sånn er det. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Seroquel skrev (17 minutter siden):

Nettopp. Ingen kan vite med sikkerhet noen ting om hva som egentlig foregår. Jeg antar ut i fra det innholdet jeg ser hva som foregår. Og det er at mye, bl.a. naboen, er fiksjon skapt for penger i kassa. Jeg tenker også at på det nivået hun har nådd nå så kreves det stadig mer. Dyrere shopping, flottere leilighet, ferier osv. Hun klager stadig på hvor sliten hun er, men dette er ting hun må gjøre fordi det forventes at hun leverer er «lyx liv». Så for meg er det helt klart at hun er kynisk nok til å dikte opp naboen. Da får hun hentet seg inn osv. Andre mener annerledes og sluker alt rått. Sånn er det. 

Hvordan mener du at hun tjener penger på å dikte opp naboen? Hun taper penger når hun er sammen med han en kveld/natt. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Om naboen er ekte eller ikke ekte spiller vel egentlig ingen rolle. Vi ser den virkeligheten Isabel ønsker at vi skal se - hverken mer eller mindre. Jeg ser iallefall på snappen hennes litt som en god, gammeldags såpeserie - enkel og fengende underholdning. Isabel er dritflink til å vise oss det vi ønsker å se slik at vi hele tiden kommer tilbake for mer. Og det funker som bare det. Og naboen funker så ikke rart han blir dratt frem igjen støtt og stadig. 

Personlig er jeg team naboen og jeg syntes hun er ganske teit som er på date i dag 😅 Om jeg heier på en fiktiv person er det bare Isabel som vet.

Jeg tror og håper iallefall at hun holder mer privat enn det hun gir uttrykk for. 

Endret av Sirah
  • Liker 9
Skrevet
Ellenn skrev (45 minutter siden):

Hvordan mener du at hun tjener penger på å dikte opp naboen? Hun taper penger når hun er sammen med han en kveld/natt. 

Tviler på at hun taper penger på en natt fri her og der, med en ekte eller fake nabo/tennis/basket osv, for "seertallene" øker antagelig dagen etter for folk er mer nysgjerrige på å høre det enn å kun se iskaffe og pysjamas. Så om mennene er oppspinn så tror jeg uansett hun tjener på det, samtidig som hun får et lite avbrekk.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Seroquel skrev (1 time siden):

bird-8008903.thumb.jpg.54d2c7564eca24fef443c03023a3d756.jpg

Meg som ser på IR sine stories 😂

Endret av refill
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Guris skrev (13 timer siden):

Var det flere som lo når hun kom fra frisøren i dag ? 🤣 

Haha, ja. Lion King!

Edit: Men litt flaut å drikke seg så full hver gang hun er på date?

Endret av lajlaj
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Seroquel skrev (10 timer siden):

Du avslører at du kan utrolig lite om kroppsspråk. Det er ikke mulig å lyve seg gjennom et såpass stort følelsesregister som IR gjør, med mindre du er veldig god skuespiller. Det faktum at du antar at ALLE rundt henne er så gode skuespillere... Alle mennesker som lyver har mikrolekkasjer i ansiktet, og jeg registrerer ikke dette hos IR. Jeg ser heller ikke antydning til at øynene ikke også uttrykker det hun føler, noe som man ville gjort dersom hun lyver. Man hadde også hørt det på tonefallet dersom familien skulle ha improvisert løgner for snapchat. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
lajlaj skrev (3 timer siden):

Du avslører at du kan utrolig lite om kroppsspråk. Det er ikke mulig å lyve seg gjennom et såpass stort følelsesregister som IR gjør, med mindre du er veldig god skuespiller. Det faktum at du antar at ALLE rundt henne er så gode skuespillere... Alle mennesker som lyver har mikrolekkasjer i ansiktet, og jeg registrerer ikke dette hos IR. Jeg ser heller ikke antydning til at øynene ikke også uttrykker det hun føler, noe som man ville gjort dersom hun lyver. Man hadde også hørt det på tonefallet dersom familien skulle ha improvisert løgner for snapchat. 

Må nok si meg enig med seroqel her, for jeg ser av kroppspråk og mimikk i ansiktet at dem lyver alle innimellom. 

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
lajlaj skrev (5 timer siden):

Selvsagt er det det. Har du binga Lie to me i helgen? 

Når det gjelder tonefallet gjennomskuer ihvertfall jeg rinelig lett når både hun og søskena lyver/spiller. Dette er jo en jobb for Isabel, en jobb hun er utrolig god i, if I may add. Hun har levd av å selge livet sitt på skjermen de siste 10 årene, og har sett hva som selger bra underveis. Hun poster sjelden i sanntid, og har 100% kontroll over hva hun selv legger ut.

Den Isabel vi ser via andre kilder (andre sin snap, girls of oslo osv), der hu selv ikke har kontroll på regien, er ikke helt den samme hun selv selger.

Jeg sier ikke at alt er falskt, men mye er jo det. Det begynner å bli mer og mer tydelig, etter hvert som hun «resirkulerer» innhold, følelser og hele tiden tar opp gamle «traumer» som om det var for første gang. Hele tiden mens hun selv legger føringer for hvordan følgerne skal se henne(naiv, uskyldig, offer, «jenny from the block», etc), samtidig som hun kun deler meldinger fra følgere som støtter opp under det imaget hun ønsker å lage seg selv.

Mennesker som har hatt en tøff barndom blir gjerne ofte flinkere til å lyve og manipulere også, som en del av en forsvarsmekanisme og overlevelsesinnstinkt. (Her kan du google Complex Trauma and lying om du trenger kilder). Spiseforstyrrelser er ofte også en trigger for lyving, gjerne både for seg selv og andre. 

Aner ikke om hun lyver om naboen, han som ble «leaka» her føler jeg matcher på veldig mye av det hun har fortalt om han. Men det kan jo være at hun har basert en fiktiv karakter på en ekte person også. Hva vet vel vi? 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
lajlaj skrev (6 timer siden):

Velger å se bort i fra dine ubegrunnede antagelser og store bokstaver. At du antar noe annet enn det jeg gjør, betyr ikke at du har rett. Poenget her er hverken deg eller meg. Tipper når hun teller over antall kr generert etter en «date» , «krangel» «snabelsafari» eller hva, så er hun nok i mer enn god stand til å uttrykke nøyaktig det som trengs. 

• Liker 2
Skrevet
Sirah skrev (23 timer siden):

Han er på snap jo. Han har vært inne å kikket på snappen hennes. Det var jo helt katastrofe her et par dager fordi naboen hadde laget seg Snapchat 🫣 Han skjønner heldigvis ikke stort da.

Tror du på det? Ja, du er selvfølgelig fri til å tro på det, men jeg tror hun faker det kun for content. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
Ellenn skrev (18 timer siden):

Hun trenger vel pause fra alle vennene sine også. Jeg tror naboen finnes, men jeg tror ikke han er på snap. Da hadde hun begrenset seg der. Ingen problem å oversette det hun skriver og det hun poster som vennene hennes skriver. Med mindre han er tilbakestående da🥳

• Liker 2
Skrevet

Hva tror dere om gårsdagens date da? Personlig hadde jeg freaket ut av så mye kontakt/oppmerksomhet, men det er jo det hun ønsker. 

(Spørsmålet er til de som sluker alt rått 😉😘

• Liker 1
Skrevet (endret)
refill skrev (1 time siden):

Hva tror dere om gårsdagens date da? Personlig hadde jeg freaket ut av så mye kontakt/oppmerksomhet, men det er jo det hun ønsker. 

(Spørsmålet er til de som sluker alt rått 😉😘

Hu sitter i sin egen plot twist nå så. Tipper egoet til naboen fikk seg en knekk nå. 

edit; egoet fikk nok en boost🤣

Endret av Lawyer
  • Liker 1
Skrevet

Usannsynlig barnslig til å være snart 31 år og på date.
Også ekstrem dårlig oppførsel overfor naboen hvis alt hun har jappet om han stemmer.

Skulle tro hun var 18 slik hun oppfører seg ….

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Strålende manus 👏👏👏,det skal hun ha.  Dama har mistet det helt🙄..

Content, content..  hele dagen brukt til å koke sammen noe svada...men det er jo det hun gjør ..folk biter på, og er helt bergtatt 🙈..  men det biter nok henne i ræva en vakker dag  

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Syntes paranoiaen til visse her inne tar litt vel av når man faktisk sitter og tror at alle mannfolka i Isabel sitt liv er oppdiktet og at hun bruker hele dager på å dikte i vei alt mulig. Kjære vene 😒

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet

Var det ikke gøy (i tillegg til random krangler) på dette forumet en gang i tiden? what happened.. 

• Liker 2
Skrevet
Hatsumomo skrev (40 minutter siden):

Syntes paranoiaen til visse her inne tar litt vel av når man faktisk sitter og tror at alle mannfolka i Isabel sitt liv er oppdiktet og at hun bruker hele dager på å dikte i vei alt mulig. Kjære vene 😒

Det er ganske normalt og sunt med motsetninger i en diskusjon, og det er vel særlig noe en bør forvente at eksisterer i et diskusjonsforum . Å fremme sine egne meninger som en sannhet vitner om bl.a lav sosial intelligens og er lite hensiktsmessig. Store ord, nedlatenhet og gjøre en fjær til mange høns har absolutt ingen konstruktiv hensikt. Jeg tror naboen er oppdiktet, du gjør ikke. Jeg henvender meg ikke nedlatende til deg av den grunn. Så da kan du holde deg for god til det samme. 

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
Seroquel skrev (7 minutter siden):

Det er ganske normalt og sunt med motsetninger i en diskusjon, og det er vel særlig noe en bør forvente at eksisterer i et diskusjonsforum . Å fremme sine egne meninger som en sannhet vitner om bl.a lav sosial intelligens og er lite hensiktsmessig. Store ord, nedlatenhet og gjøre en fjær til mange høns har absolutt ingen konstruktiv hensikt. Jeg tror naboen er oppdiktet, du gjør ikke. Jeg henvender meg ikke nedlatende til deg av den grunn. Så da kan du holde deg for god til det samme. 

Nå har jeg ikke Henvendt meg til deg i det hele tatt, så at du føler det truffet av hva jeg skrev får du ta på din egen kappe. 

Hva jeg ellers burde holde meg for god til er noe du fint kan ta deg til selv der du kommer med ufine beskrivelser som ligner godt på uredelig debattskikk. 

• Liker 2
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...