Sparks Skrevet 17. januar #14661 Del Skrevet 17. januar Doris Becker skrev (7 timer siden): Det er ikke følgere som deg hun tjener mest på. For min del kunne jeg aldri fulgt noen som blander så skadelig og kroppsfiksert innhold med reklame. Ikke med tanke på meg selv, men med tanke på andre. Jeg vil ikke støtte opp under en slik kynisk industri. For meg står det klart at dette er en bevisst strategi. At influenserne speiler målgruppen, og selv kan påvirkes negativt av eget innhold er jeg også overbevist om. Men at hun postet "feil" tror jeg ingenting på. Hun gikk selv ut og sa om sin kollega Sofie Elise, da hun postet det berømte "pose-bildet" at dette er feil de ikke gjør. De kontrollerer alt, og er meget bevisste på alt som legges ut, og hva de bygger opp mot. Kan bekrefte dette…. Sliter med en sf og kan understreke at hennes snapper (enkelte med fokus på kropp når hun går med lite tøy/skjelett som tydelig stikker ut, samt bilder av masse fast food og sjokolade) er enormt triggende. Til slutt måtte jeg avfølge, men hun dukker jo opp på front siden uansett, og i blant er det vanskelig å holde seg unna. Så er det det motsiende idealet hun fremmer som ikke samsvarer: slank/undervektig kropp til tross for et tilsynelatende kaloririkt matinnhold. 6 4 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stay Skrevet 17. januar #14662 Del Skrevet 17. januar Sparks skrev (1 time siden): Kan bekrefte dette…. Sliter med en sf og kan understreke at hennes snapper (enkelte med fokus på kropp når hun går med lite tøy/skjelett som tydelig stikker ut, samt bilder av masse fast food og sjokolade) er enormt triggende. Til slutt måtte jeg avfølge, men hun dukker jo opp på front siden uansett, og i blant er det vanskelig å holde seg unna. Så er det det motsiende idealet hun fremmer som ikke samsvarer: slank/undervektig kropp til tross for et tilsynelatende kaloririkt matinnhold. Du kan blokkere henne, eller velge at du ikke er interessert i henne og hennes innhold, for å unngå å få det i feeden. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 18. januar #14663 Del Skrevet 18. januar (endret) Sparks skrev (10 timer siden): Kan bekrefte dette…. Sliter med en sf og kan understreke at hennes snapper (enkelte med fokus på kropp når hun går med lite tøy/skjelett som tydelig stikker ut, samt bilder av masse fast food og sjokolade) er enormt triggende. Til slutt måtte jeg avfølge, men hun dukker jo opp på front siden uansett, og i blant er det vanskelig å holde seg unna. Så er det det motsiende idealet hun fremmer som ikke samsvarer: slank/undervektig kropp til tross for et tilsynelatende kaloririkt matinnhold. Mange forstår ikke avhengigheten dette skaper hos de som trigges. Det er som med pengespill, eller annen rus og avhengighet. Det er ikke "bare å blokkere", "bare å avfølge". De dukker stadig opp i media. Jeg har ingen sosiale medier (utover KG), men mediene tyter jo over med disse influenserne og deres reality-show og liv på nett. De lyver om det meste, og legger ut poster etter hva som selger best. IR vet at denne type poster fanger følgere, følgere som sliter med kropp, vekt og psyke. Og hun vet at mange av dem klikker og klikker, skaper engasjement og kjøper det hun selger. Og de rammes ikke av regelverk, selv om de driver aggressiv emosjonell påvirkning og markedsføring. Endret 18. januar av Doris Becker 6 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyer Skrevet 18. januar #14664 Del Skrevet 18. januar Doris Becker skrev (4 timer siden): Mange forstår ikke avhengigheten dette skaper hos de som trigges. Det er som med pengespill, eller annen rus og avhengighet. Det er ikke "bare å blokkere", "bare å avfølge". De dukker stadig opp i media. Jeg har ingen sosiale medier (utover KG), men mediene tyter jo over med disse influenserne og deres reality-show og liv på nett. De lyver om det meste, og legger ut poster etter hva som selger best. IR vet at denne type poster fanger følgere, følgere som sliter med kropp, vekt og psyke. Og hun vet at mange av dem klikker og klikker, skaper engasjement og kjøper det hun selger. Og de rammes ikke av regelverk, selv om de driver aggressiv emosjonell påvirkning og markedsføring. Men da må hver og en ta tak i sin egen avhengighet. Samfunnet kan ikke trippe rundt fordi folk kan bli trigget. Det gjelder alt. 6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 18. januar #14665 Del Skrevet 18. januar (endret) Lawyer skrev (52 minutter siden): Men da må hver og en ta tak i sin egen avhengighet. Samfunnet kan ikke trippe rundt fordi folk kan bli trigget. Det gjelder alt. Helt uenig. Se på spillbransjen. Den ble regulert, fordi de fant ut at de samfunnsøkonomiske kostnadene var på over 5 milliarder årlig. Samme med tobakksbransjen, alkohol og annen rus. Det er på høy tid at influensere og sosiale medier blir regulert. Det er store debatter om dette nå, fordi algoritmer og oppbygging fungerer som ren hjernevasking. Ikke bare mot barn og unge, men også mot voksne. Vi ser en dramatisk økning i shoppingavhengighet, spiseforstyrrelser, plastisk kirurgi, rus og selvskading. Spesielt hos kvinner. Ikke bare unge kvinner. FN sin miljørapport kan også melde om et "vampyrisk forbruk", som de setter i sammenheng med sosiale medier og denne typen influensere. Kosmetikk- og klesbransjen er miljøverstinger. Men du er kanskje en av dem som mener at det bør bli frislipp av alt. Kjøre på med aggressiv reklame for oxycontin feks. Det blir bra. Endret 18. januar av Doris Becker 5 1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 18. januar #14666 Del Skrevet 18. januar (endret) Lawyer skrev (På 16.1.2025 den 18.17): Virket litt «høy» i dag. Da er det alltid mye planer osv. Det er når nervesystemet hennes er på høygir. Har flommet over av dopamin i form av ny leilighet, masse planlegging, og nabo-kick. Teflonhjernen skrev (På 16.1.2025 den 18.50): Hun trenger garantert en stylist 🫣 Hva er det hun har på seg? 😳😅 Toppen er helt ok. Den var fin i seg selv. Men det HVITE beltet, HVITE pumps og HVIT veske (som ikke er like hvit som det andre...)... Det er det som gjør at det er helt off. Det viser at hun prøver, men hun vet ikke hva hun driver med. Synes hun tenker så feil med matching. Har hun en rød kjole tar hun en chanel-veske som er rød, men ikke rød i samme fargetone. Det hadde vært fint med en svart kontrast i vesken istedenfor. Har hun på seg en blå kjole tar hun Birkin-vesken som også er blå, men de er ikke blå i samme fargetone. Det blir som om noen synger litt falsk hele tiden, når hun prøver å matche fargene. Endret 18. januar av lajlaj 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 18. januar #14667 Del Skrevet 18. januar Doris Becker skrev (På 17.1.2025 den 11.52): Det er hennes versjon. Tror IR er sin egen, og sårbare følgere sin verste fiende der. Kan ikke skylde på andre. Forferdelig at hun får lov til å drive denne bedriftskanalen, med så mye kroppspress og emosjonell smitte. Feks da hun postet vekten sin. Det er så mye fokus på tynn og operert kropp blandet med bilder av "nei mat" for de som er på evig jakt etter tynn kropp, at dette er selvsagt en strategi, og ikke tilfeldig. I går skrev hun "Frokost" da hun spiste sushi og drakk alkohol på beach club sent på dagen. Hva er poenget med å presisere at det er frokost? 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 18. januar #14668 Del Skrevet 18. januar Trist at så fort hun er med tvillingene (igår var det vel bare den ene men) så er det rett på shottene. Misforstå meg riktig, det er bra hun koser seg, men det må være trist at det eneste hun gjør med de venninnene er flatfylla. Virket jo mye triveligere den lunchen med M dagen før når de drakk vin og koste seg men det ble med det 🤷♀️ Mulig det bare er meg som er rar, men det virker som et ekstremt usunt venninneforhold. 5 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natu Skrevet 18. januar #14669 Del Skrevet 18. januar Purpurina skrev (På 17.1.2025 den 9.47): Hva vil hun med å poste dette bildet i stories på instagram? Jeg kan ikke tro annet enn at hun gjør det for å vise hvor stort thigh-gap hun har? (Er det virkelig så stort, skjønner ikke at det fysisk er mulig... Hun står jo med føttene inntil hverandre) Jeg trigges heldigvis ikke av dette, jeg synes bare det ser merkelig unaturlig ut, men tenker også at det potensielt er veldig skadelig. Man må vel nå være langt forbi det stadiet der man tror at hun lever sundt, har god selvinnsikt og fremstår som ett sundt forbilde? Syns det er og har vært åpenbart lenge at hun lider av ganske alvorlige forstyrrelser rundt kroppen sin. Selv om hun spøker om plastikknebb og plastikkræv betyr det åpenbart ikke at hun har innsikt i hvor langt ut på viddene hun egentlig er. 8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teflonhjernen Skrevet 18. januar #14670 Del Skrevet 18. januar Sirah skrev (1 time siden): Trist at så fort hun er med tvillingene (igår var det vel bare den ene men) så er det rett på shottene. Misforstå meg riktig, det er bra hun koser seg, men det må være trist at det eneste hun gjør med de venninnene er flatfylla. Virket jo mye triveligere den lunchen med M dagen før når de drakk vin og koste seg men det ble med det 🤷♀️ Mulig det bare er meg som er rar, men det virker som et ekstremt usunt venninneforhold. Helt enig, er jo nesten sånn fjortis fyll, men tror også hun overdriver litt på hvor full hun var osv. Skjønner heller ikke naboen som syntes det er så hyggelig at hun ringer hver gang hun er på fylla. I natt har han jo visstnok overnattet også. Føler noe skurrer litt en plass, men kan ikke sette fingeren helt på hva det er liksom 🤔Men, nå får ikke jeg med meg så mye, trykker stort sett bare kjapt gjennom tea time😅 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 18. januar #14671 Del Skrevet 18. januar (endret) Teflonhjernen skrev (28 minutter siden): Helt enig, er jo nesten sånn fjortis fyll, men tror også hun overdriver litt på hvor full hun var osv. Skjønner heller ikke naboen som syntes det er så hyggelig at hun ringer hver gang hun er på fylla. I natt har han jo visstnok overnattet også. Føler noe skurrer litt en plass, men kan ikke sette fingeren helt på hva det er liksom 🤔Men, nå får ikke jeg med meg så mye, trykker stort sett bare kjapt gjennom tea time😅 Er vel fordi hun er veldig tilbakeholden ellers, mens på fylla jager hun han... Synes det er urovekkende å lese alle meldingene fra folk som "har vært våken hele natta", "våknet hver halvtime og sjekket", "har hatt det så kjedelig" fordi hun ikke har snappet på 21 timer.... Verste er at hun svarer på disse kommentarene og på en måte da feeder den relasjonen de har til henne. Endret 18. januar av lajlaj 5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 18. januar #14672 Del Skrevet 18. januar Teflonhjernen skrev (1 time siden): Helt enig, er jo nesten sånn fjortis fyll, men tror også hun overdriver litt på hvor full hun var osv. Skjønner heller ikke naboen som syntes det er så hyggelig at hun ringer hver gang hun er på fylla. I natt har han jo visstnok overnattet også. Føler noe skurrer litt en plass, men kan ikke sette fingeren helt på hva det er liksom 🤔Men, nå får ikke jeg med meg så mye, trykker stort sett bare kjapt gjennom tea time😅 Ja enig. Skikkelig fjortisfyll. Og jeg mener ikke at hun ikke skal ta seg fri fra snap og kose seg. Det er egentlig bare veldig bra at hun klarer å koble av innimellom. Men litt trist at hun bare klarer det når hun er dritings - og at hun alltid ender opp dritings med de samme søstrene. En gang innimellom er så klart greit, men virker så trist at hele vennskapet er basert på Tequilla-shotter. Tja, naboen er jo en mann 🙈 Han vet vel at det er lettere å få seg noe av Suzie enn av Isabel 😬 Samme her, så mye mulig jeg har gått glipp av noe 😅 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natu Skrevet 18. januar #14673 Del Skrevet 18. januar lajlaj skrev (56 minutter siden): Er vel fordi hun er veldig tilbakeholden ellers, mens på fylla jager hun han... Synes det er urovekkende å lese alle meldingene fra folk som "har vært våken hele natta", "våknet hver halvtime og sjekket", "har hatt det så kjedelig" fordi hun ikke har snappet på 21 timer.... Verste er at hun svarer på disse kommentarene og på en måte da feeder den relasjonen de har til henne. Det viser vel litt av den psykologiske makten hun har på følgerne og nyter i fulle drag. Veldig usundt for begge parter. 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyer Skrevet 18. januar #14674 Del Skrevet 18. januar Doris Becker skrev (4 timer siden): Helt uenig. Se på spillbransjen. Den ble regulert, fordi de fant ut at de samfunnsøkonomiske kostnadene var på over 5 milliarder årlig. Samme med tobakksbransjen, alkohol og annen rus. Det er på høy tid at influensere og sosiale medier blir regulert. Det er store debatter om dette nå, fordi algoritmer og oppbygging fungerer som ren hjernevasking. Ikke bare mot barn og unge, men også mot voksne. Vi ser en dramatisk økning i shoppingavhengighet, spiseforstyrrelser, plastisk kirurgi, rus og selvskading. Spesielt hos kvinner. Ikke bare unge kvinner. FN sin miljørapport kan også melde om et "vampyrisk forbruk", som de setter i sammenheng med sosiale medier og denne typen influensere. Kosmetikk- og klesbransjen er miljøverstinger. Men du er kanskje en av dem som mener at det bør bli frislipp av alt. Kjøre på med aggressiv reklame for oxycontin feks. Det blir bra. Der var du veldig forutinntatt! Har mange avhengigheter selv. Men det er mitt eget ansvar å regulere. 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tippsi Skrevet 18. januar #14675 Del Skrevet 18. januar Teflonhjernen skrev (1 time siden): Helt enig, er jo nesten sånn fjortis fyll, men tror også hun overdriver litt på hvor full hun var osv. Skjønner heller ikke naboen som syntes det er så hyggelig at hun ringer hver gang hun er på fylla. I natt har han jo visstnok overnattet også. Føler noe skurrer litt en plass, men kan ikke sette fingeren helt på hva det er liksom 🤔Men, nå får ikke jeg med meg så mye, trykker stort sett bare kjapt gjennom tea time😅 Mye som skurrer 🙈 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teflonhjernen Skrevet 18. januar #14676 Del Skrevet 18. januar lajlaj skrev (1 time siden): Er vel fordi hun er veldig tilbakeholden ellers, mens på fylla jager hun han... Synes det er urovekkende å lese alle meldingene fra folk som "har vært våken hele natta", "våknet hver halvtime og sjekket", "har hatt det så kjedelig" fordi hun ikke har snappet på 21 timer.... Verste er at hun svarer på disse kommentarene og på en måte da feeder den relasjonen de har til henne. Det reagerte jeg også på😳 Helt utrolig hvor avhengig RS er av henne…de ble bekymret fordi hun ikke var på snap. Ei som ba henne gi beskjed hvis hun ble borte så lenge… Enig i dette med hvordan hun «mater» de med svarene sine. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 18. januar #14677 Del Skrevet 18. januar Teflonhjernen skrev (23 minutter siden): Det reagerte jeg også på😳 Helt utrolig hvor avhengig RS er av henne…de ble bekymret fordi hun ikke var på snap. Ei som ba henne gi beskjed hvis hun ble borte så lenge… Enig i dette med hvordan hun «mater» de med svarene sine. Vet at jeg nevner dopamin litt for mye i denne tråden, men dette er også slik SnapChat er lagt opp. De som er mest avhengige får et dopaminboost når det er nye innlegg og abstinenser når hun er borte. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pigaloppa Skrevet 19. januar #14678 Del Skrevet 19. januar Doris Becker skrev (10 timer siden): Helt uenig. Se på spillbransjen. Den ble regulert, fordi de fant ut at de samfunnsøkonomiske kostnadene var på over 5 milliarder årlig. Samme med tobakksbransjen, alkohol og annen rus. Det er på høy tid at influensere og sosiale medier blir regulert. Det er store debatter om dette nå, fordi algoritmer og oppbygging fungerer som ren hjernevasking. Ikke bare mot barn og unge, men også mot voksne. Vi ser en dramatisk økning i shoppingavhengighet, spiseforstyrrelser, plastisk kirurgi, rus og selvskading. Spesielt hos kvinner. Ikke bare unge kvinner. FN sin miljørapport kan også melde om et "vampyrisk forbruk", som de setter i sammenheng med sosiale medier og denne typen influensere. Kosmetikk- og klesbransjen er miljøverstinger. Men du er kanskje en av dem som mener at det bør bli frislipp av alt. Kjøre på med aggressiv reklame for oxycontin feks. Det blir bra. Digger direkteheten din👍 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pigaloppa Skrevet 19. januar #14679 Del Skrevet 19. januar Teflonhjernen skrev (7 timer siden): Helt enig, er jo nesten sånn fjortis fyll, men tror også hun overdriver litt på hvor full hun var osv. Skjønner heller ikke naboen som syntes det er så hyggelig at hun ringer hver gang hun er på fylla. I natt har han jo visstnok overnattet også. Føler noe skurrer litt en plass, men kan ikke sette fingeren helt på hva det er liksom 🤔Men, nå får ikke jeg med meg så mye, trykker stort sett bare kjapt gjennom tea time😅 Tror ikke på naboen før jeg ser han😉 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jenzen Skrevet 19. januar #14680 Del Skrevet 19. januar Naboen fins,og han er en farlig mann….vent å se. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå