Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Isild skrev (2 timer siden):

Håper virkelig ikke hun sa det, at hun trener for en tynnere kropp. Det er i tilfelle et illevarslende signal å sende følgerne sine. Treningstightsen henger og slenger på henne.

Det var det hun sa ja. Ligger fremdeles ute på storyen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (16 minutter siden):

Det er uforståelig at de kan mene hun har hatt endring i en positiv retning. Siste året har det vært forferdelig skadelig innhold. Fra bilder av overdose og legevakt til posting av vekt og stadige oppdateringer om nye pupper og diverse. Greit at det sikkert måtte byttes ut. Men hun sitter og beundrer dem mens hun liksom spiser et par skjeer mat "arent they gorgeous" et cetera. 
For ikke å snakke om all pro ana og thinspo. En skulle tro hun hadde googlet "tegn på anoreksia" og poster innhold etter svarene hun får... 
Mitt håp er at mange klager til samarbeidspartnere og medieplattformer. Isabel Raad må tvinges til å endre denne aggressive markedsføringen og påvirkningen mot ekstra sårbar målgruppe.

Overdose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (23 timer siden):

Lyko AS svarer at de har hennes varemerke koblet til seg som de selger. Dette fører til at hun av og til linker til dem.
De har hatt dialog med både Isabel Raad og de som er leverandør for hennes merke.
De kan ikke påvirke hva influencerne de samarbeider med poster på sin fritid, men de skal se  ekstra nøye  på  samarbeidet fremover. De mener videre at  det har blitt endring på innholdet hennes siste tiden... 

Hva skal man si?
Lyko har selvsagt mulighet til å påvirke innholdet til influencere de samarbeider med. Ren løgn at de ikke kan det. De vil bare ikke ta ansvar.
Videre mener de at de ikke kan kontrollere det influenceren poster på sin "fritid". Altså...for noe vrøvl! Dette er bedrifter, og de har ikke "fritid". Deres sosiale medier er offentlige, og rene kommersielle kanaler. De har sine egne private kontoer til sin fritid.
Og så, til slutt  vil de presisere at det har vært "positive endringer" i innhold hos Isabel Raad AS siste tiden.
Det er bare til å måpe av... De følger tydelig ikke med!

Jeg vil igjen oppfordre alle til å skrive inn til samarbeidspartnere. Det fungerer hvis mange nok klager.

Lyko AS: [email protected]

Har ikke fått svar fra Hello Fresh og Balion.

Så kan man spørre seg hvorfor lyko forsøker å forsvare innholdet til IR ved å kalle det for fritid. Innholdet på IRs offentlige kanaler er det som drar inn penger, det er med andre ord betimelig å omtale det som bedriftskanaler på lik linke med lyko, blush og bli vakker sine offentlige kanaler. Bare fordi IR velger å poste til alle døgnets tider kan man ikke fristille henne fra ansvaret hun har for innholdet hun velger å dele. At forretningsmodellen hennes går ut på å sause sammen det folk flest anser som privat og personlig innhold med inntektsførende innhold er bare et virkemiddel for å tåkelegge eget ansvar og forsterker effekten av produktplasseringer og samarbeid. Denne sammenblandingen av hva lyko anser som «fritidsinnhold» og «businessinnhold» er på ingen måte noe som bør virke formildende, heller tvert i mot noe de bør være særlig opptatt av ettersom det kan føre til at «fritidssyslene»  setter samarbeidspartnere i dårlig lys. Det er jo ikke sånn at IR _må_ dele alt på én konto, jeg regner med at ansatte hos lyko har egne personlige og kanskje private kontoer på sosiale medier? Hadde tatt seg ut om alle bedrifter skulle holdt på som influenserene og forvente at det skulle bli det ultimate frikortet for hva de kan poste uten at det får reaksjoner

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velinda skrev (20 timer siden):

Når man leser på hvilken ingredienser de har brukt i lip oil så er det ingen ting som forsvarer den høye prisen,skikkeligt dritt produkt tilogmed tilsatt parfyme,Limonene og sauefett,paketeringen er simpel og billig,hadde heller gått for kvalitet som Clarins billigere og bedre for huden(leppene)

Det brukes snegler i fuktighetskremene forstår jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (34 minutter siden):

Det brukes snegler i fuktighetskremene forstår jeg?

Det må du linke til,er et Koreansk merke(Cosrx) som bruker snegleslim men det har dokumentert virkning og brukes gjerne i serum,parfyme og limonene er dokumentert at det kan gi irritasjon og allergi,tror du seriøst at de moser snegler i hudkremer?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velinda skrev (1 time siden):

Det må du linke til,er et Koreansk merke(Cosrx) som bruker snegleslim men det har dokumentert virkning og brukes gjerne i serum,parfyme og limonene er dokumentert at det kan gi irritasjon og allergi,tror du seriøst at de moser snegler i hudkremer?

Det har ikke jeg sagt noe om. Sa bare at jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (6 timer siden):

Håper virkelig ikke hun sa det, at hun trener for en tynnere kropp. Det er i tilfelle et illevarslende signal å sende følgerne sine. Treningstightsen henger og slenger på henne.

Hun ble spurt av en følger om å filme når hun trener. Hun svarte at hun ikke kunne det, for «alt» rundt det med kropp var så sensitivt nå. Men fulgte så opp med at hun trente for helsen, at hun har en elendig livstil, hun er i god flow nå, at hun trener for å få muskler - og en tynnere kropp. 

Jeg trodde først jeg hørte feil, at det var sunnere, ikke tynnere hun sa. Men hørte gjennom igjen- hun sa «tynnere».  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (18 minutter siden):

Balion og Hello Fresh svarer ikke på spørsmål om hva de tenker rundt samarbeid med en influencer som legger ut pro ana og thinspo.
Hello Fresh sitt samarbeid forstår jeg ikke. Balion tenker jeg er useriøse og av dårlig kvalitet. De ønsker derfor å å selge unna i store kvanta, fast fashion style, og Isabel Raad og hennes like har målgruppen som kjøper uten at det trenger å være av kvalitet. Et raskt søk viser at de har elendige regnskapstall. 

Jeg lurer på hva Balion tenker om at hun utaler navnet helt feil i reklamen for dem 😅😅 (edit:  hun har visst fått det med seg nå, følgere som har sagt fra )   Trodde annonsører alltid skulle godkjenne reklamer jeg. Det er hvertfall det disse influenserne alltid sier når de lister opp arbeidsdagen sin : 1: lage en kampanje video. - 2: sende den til annonsøren for godkjenning

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zenhouse skrev (55 minutter siden):

Jeg lurer på hva Balion tenker om at hun utaler navnet helt feil i reklamen for dem 😅😅 (edit:  hun har visst fått det med seg nå, følgere som har sagt fra )   Trodde annonsører alltid skulle godkjenne reklamer jeg. Det er hvertfall det disse influenserne alltid sier når de lister opp arbeidsdagen sin : 1: lage en kampanje video. - 2: sende den til annonsøren for godkjenning

Det med å si navnet feil, er det jo flere som gjør. Sara Emilie for eksempel. Så kanskje Balion ikke bryr seg om at de sier det feil, de får kunder uansett 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rundtomkring skrev (7 timer siden):

Jeg gikk inn og så, og hun sier "en sunnere kropp" 😊

Igjen; hun sa en sunnere - IKKE tynnere - kropp. Mye er kritikkverdig men såpass tonedøv er hun ikke.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rundtomkring skrev (10 minutter siden):

Igjen; hun sa en sunnere - IKKE tynnere - kropp. Mye er kritikkverdig men såpass tonedøv er hun ikke.

Det var det jeg trodde det måtte være, tenkte så dum kan hun ikke være, men har hørt det om og om igjen og kan virkelig ikke høre annet enn «tynnere».  Jeg tenkte kanskje at dialekten muligens gjør at det høres slik ut, men veldig uheldig da at nettopp det ordet er det som i såfall blir misforstått. 

edit:  «eg vil ha litt tynnare kropp» 

Nå fikk jeg sønnen til å høre på det også- han aner ikke hvem det er. Jeg ba ham gjenta hva hun sa og han hører også «tynnare». Så da tror jeg faktisk hun er så tonedøv. 

Endret av Zenhouse
Tillegg
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Zenhouse skrev (3 minutter siden):

Det var det jeg trodde det måtte være, tenkte så dum kan hun ikke være, men har hørt det om og om igjen og kan virkelig ikke høre annet enn «tynnere».  Jeg er helt med på at dialekten muligens gjør at det høres slik ut, men veldig uheldig da at nettopp det ordet er det som i såfall blir misforstått. 

Det blir litt som disse lydklippene man finner på YouTube der hva man hører endrer seg etter hva man tror man hører. Men hun sier "Det er for å styrke kroppen min, få litt mer muskler, du vet, en litt sunnere kropp", og den siste delen sier hun veldig fort. Så skjønner at det kan misforstås og høres ut som noe annet, men hun snakket vel senest her om dagen om at hun prøver å legge på seg.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker rart at hun trener for å bygge seg opp, bli sunnere og få til vektøkning når treningen ser ut til å bestå av cardio og stretching: ikke det mest effektive for å bygge muskulatur og ivareta helsa når en er undervektig.

Synes også det er synd at hun ikke "bruker muligheten" hun har nå til å gjøre noe nyttig ut av situasjonen: fortelle litt om hvorfor det er vanskelig å gå opp i vekt (er det tanker, følelser og ambivalens der eller er det rent fysisk? Hvordan er det p være inni hodet hennes nå?) og om situasjonen generelt. Hun er ikke den første, og ikke den siste, som havner i en livssituasjon hvor vekttap er en konsekvens av en vanskelig tid. For noen går det seg til av seg selv med litt tid, mens det for andre kan utløse spiseforstyrrelser (særlig dersom en allerede har slitt med det tidligere). Tenk så mye kunnskap og inspirasjon hun KUNNE delt. Men nei ... Heller tusen bilder av negler, glitter og drinker 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (8 timer siden):

I ny serie "diskuterer" kvinnene bildet av Nora Haukland med hvitt pulverpose. Isabel Raad mener at det ikke går an å poste "feil" på den måten. Men hevder selv at hun postet "feil" da hun la ut vekten sin og "summer is here". 
De er noen store løgnhalser hele gjengen.
Det eneste positive med serien er at kameraet ikke har retusjeringsfilter. Kvinnene ser ut som sin alder. Nesten ikke til å kjenne igjen noen av dem. Sammenlignet med sine egne bilder på sosiale medier. Der retusjerer de seg selv voldsomt.

https://www.nettavisen.no/video/konfronteres-om-skandalebildet-er-det-mulig/v/5-95-1402050

Skjermbilde 2023-10-21 kl. 13.57.45.png

«Jeg ville aldri lagt ut noe som kunne skade mitt brand», sier hun…. Nuh vel.. 😂😂😂😂😂😂

Noen som vet hvorfor moren til Isabel ikke jobber? Hun ser jo ikke akkurat arbeidsufør ut… 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BareSiri skrev (2 timer siden):

«Jeg ville aldri lagt ut noe som kunne skade mitt brand», sier hun…. Nuh vel.. 😂😂😂😂😂😂

Noen som vet hvorfor moren til Isabel ikke jobber? Hun ser jo ikke akkurat arbeidsufør ut… 

Tja, det kommer vel an på hvordan en i det hele tatt kan se forskjell på uføre/ikke uføre. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...