Gå til innhold

Hvordan si opp jobben fordi jeg har fått et bedre tilbud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! Jeg jobber for tiden i en klesbutikk og jeg trives helt greit. Har jobbet her siden starten av august. Nå har jeg blitt innkalt til et intervju i en annen klesbutikk som rett og slett er mer "min stil" og en større butikk med flere ansatte som gjør at jeg heller vil jobbe der enn der jeg er nå. Selvfølgelig er det bare et intervju men tenkte det var greit å tenke over i tilfelle jeg får stillingen. Hvis jeg får tilbud om ny jobb vil jeg takke ja til den, men hovedgrunnen er "bare" at det er en butikk som passer min personlige stil bedre.. Det er litt høyere prosent (60% mot de 50% jeg har nå) så det er ikke et supert argument det heller. Er veldig glad i sjefen der jeg jobber nå og vet det sårer henne om jeg sier opp, så jeg lurer derfor på om jeg kan si opp uten å oppgi noe særlig grunn om hvorfor eller om det er "greit" at det bare er min personlige stil som påvirker avgjørelsen?

Anonymkode: ec13d...e8e

Videoannonse
Annonse
Gjest lizard queen
Skrevet

Ville sagt noe om hvorfor med tanke på fremtidige referanser, ville sagt at det er høyere stilling jeg :) Er kanskje ikke såå stor forskjell men alt teller jo. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere! Jeg jobber for tiden i en klesbutikk og jeg trives helt greit. Har jobbet her siden starten av august. Nå har jeg blitt innkalt til et intervju i en annen klesbutikk som rett og slett er mer "min stil" og en større butikk med flere ansatte som gjør at jeg heller vil jobbe der enn der jeg er nå. Selvfølgelig er det bare et intervju men tenkte det var greit å tenke over i tilfelle jeg får stillingen. Hvis jeg får tilbud om ny jobb vil jeg takke ja til den, men hovedgrunnen er "bare" at det er en butikk som passer min personlige stil bedre.. Det er litt høyere prosent (60% mot de 50% jeg har nå) så det er ikke et supert argument det heller. Er veldig glad i sjefen der jeg jobber nå og vet det sårer henne om jeg sier opp, så jeg lurer derfor på om jeg kan si opp uten å oppgi noe særlig grunn om hvorfor eller om det er "greit" at det bare er min personlige stil som påvirker avgjørelsen?

Anonymkode: ec13d...e8e

Jeg ville sagt at det er høyere stillingsprosent og at du i intervju har fått inntrykk av at det er gode utviklingsmuligheter i ny jobb - - for eksempel at du på sikt kan få større ansvar for innkjøp/ansatte eller noe slikt. Viktig at du kommer med noe som din nåværende sjef ikke kan konkurrere med, i hvertfall hvis du ikke vil være ærlig på at du rett og slett synes den nye butikken er mer deg.

Anonymkode: b471a...ef1

• Liker 4
Skrevet

Si det å bare som det er..?

Anonymkode: 8f453...164

Skrevet

Trenger du å si noe som helst..? Alle arbeidsgivere vet at om boen finner noe som passer en bedre så vil arbeidstakere forsvinne. Om du skulle si noe så hadde jeg sagt det med stillingsprosenten, ikke at det er bare 10% mer, men "mer". Du er ikke forpliktet til å opplyse om dette til arbeidsgiver.

Anonymkode: ae540...0bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...