AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #1 Skrevet 3. desember 2016 Jeg har psykiske problemer i nåværende livssituasjon og det er vanskelig å skjule smerten, spesielt på dates. Jeg er en god jente som ønsker kjæreste. Bør jeg legge dating og kjærlighet på døra fram til jeg kanskje får det bedre med meg selv? Anonymkode: 3479c...bfc
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #4 Skrevet 3. desember 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har psykiske problemer i nåværende livssituasjon og det er vanskelig å skjule smerten, spesielt på dates. Jeg er en god jente som ønsker kjæreste. Bør jeg legge dating og kjærlighet på døra fram til jeg kanskje får det bedre med meg selv? Anonymkode: 3479c...bfc Nei. Sex vil gjøre at du vil føle deg bedre. Du får det bedre med deg selv. Anonymkode: ea4ab...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #5 Skrevet 3. desember 2016 Nei. Date. Finn noen som aksepterer deg for den du er. På godt og vondt. Ingen er perfekt og det er bare tull at man skal vente til man selv har det bra før man har "lov" til å ha kjæreste. Man får det bra av trygghet, del av det er mennesker en kan stole på. Finn den personen og kast alle menn som remjer om at kvinner med psykiske problemer ikke er god nok for dem. De samme mennene mener uansett at alle kvinner er gal og har udiagnostiserte mentale problemer, der det egentlige problemet er at de selv er mentalt svak og mangler ryggrad. Anonymkode: d03eb...ff6 7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #6 Skrevet 3. desember 2016 Jeg synes ikke du må det Men det er viktig å huske at om man finner en kjæreste så fikser det alt. Det er noen som får den tankegangen om at hvis man bare finner en som bryr seg om en så blir alt mye bedre. Anonymkode: bbe38...ba0 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 3. desember 2016 #7 Skrevet 3. desember 2016 Om det er vanskelig å skjule smerte allerde på en date, burde du ikke gå på date. Har du fått noen medisiner av legen?
Epiphany Skrevet 3. desember 2016 #8 Skrevet 3. desember 2016 Nei, ikke med mindre du ønsker det selv. Men du burde være åpen og ærlig med det, ikke prøve å skjule det.
kisskissbangbang Skrevet 3. desember 2016 #9 Skrevet 3. desember 2016 Det spørs helt på hva du mener med at det er vanskelig å skjule smerten på dates. Hvordan kommer sykdommen til uttrykk? Jeg hadde definktivt ønska meg et heads up i forkant dersom daten min slet psykisk og det var sannsynlig at jeg ville merke det. 3
fulladet Skrevet 3. desember 2016 #10 Skrevet 3. desember 2016 Ikke gjør noe du ikke føler deg klar for.. 2
Gjest Tsunade Skrevet 3. desember 2016 #11 Skrevet 3. desember 2016 Hei TS, jeg lurer på noe: er du aktivt på leting etter kjæreste, eller går du på date når muligheten byr seg? Hvis du leter etter en kjærste i den tro at alle dine problemer skal forsvinne da, at kjæresten skal gi deg alt det du savner, så er du nesten garantert å bli skuffet. Alle har sine sår å bære, og ingen kan, eller skal, være "alt" for andre. Heller ikke i kjærlighetsforhold. En kjæreste kan gi deg mange gode oppevelser, men kan ikke gjøre deg til et annet menneske. Når det er sagt, så syns jeg ikke du skal være nødt til å unngå dating fullstendig, ikke så lenge du jobber aktivt med deg selv og dine problemer. Da er det mindre skummelt å være åpen om at man faktisk har noe å jobbe med, uten å legge hele sin lykkes framtid i hendene til et annet menneske. Husk at alle mennesker er redde for å bli avvist. Det kan være tøft å få til, men det handler om at du verdsetter og tar vare på deg selv så godt du bare kan, og samtidig er åpen for det gode som livet kan by på.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #12 Skrevet 3. desember 2016 Jeg tror mange misforstår at psykiske mennesker som vil ha kjæreste gjør det fordi de tror det skal fikse ens eget problem. Selvfølgelig vil man ha en partner og føle seg som en del av noe, det gjør de fleste mennesker uavhengig av psyken. Det er nok av psykisk friske mennesker som ikke er fornøyde med livet, men tror at en partner kan hjelpe på. Nå er jeg også enig i at det er lurt å jobbe med ens egne problemer, men det ville jeg sagt til enhver person. Du kan ha masse å gi til en partner likevel, og ikke minst er du kanskje enda mer empatisk ovenfor andres problemer. Men når det gjelder dating kan det jo være farlig å dele for mye for tidlig. En del vil ikke takle det, og kanskje tro din psykiske helse er mye mer krevende enn det faktisk er. Mange har ikke erfaring med det selv og vet ikke hva det innebærer. Likevel må du jo finne en som ikke vil dukke under for det. Kan du kanskje prøve å snakke litt generelt rundt teamet før du nærmer deg din egen helse? Bruk litt tid og se ann personens forskjellige sider. Det føles nok også tungt å dele dette med en date, også fordufter han av enten den grunnen eller en annen kort tid etter. Anonymkode: 44dba...061 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #13 Skrevet 3. desember 2016 Hvis du sliter på den måten at du blir ond og forsøker å skade den andre personen i form av sjalusi eller lignende i forhold, bør du ikke date. Da bør du heller jobbe med deg selv og finne ut av hvorfor du ønsker å såre andre. Hvis det ikke er den type ting du sliter med syns jeg det ville vært helt greit om du hadde gått på date med meg. Anonymkode: 1ca30...8ce 2
Tibbie Skrevet 3. desember 2016 #14 Skrevet 3. desember 2016 Nå vet ikke jeg hva problemene dine er, men å kjenne at noen du er glad i er forelsket i deg og bryr seg om deg, kan hjelpe på mange problemer. Bla. selvtillit og ensomhet. Da jeg leste overskriften din tenkte jeg "njææææ, tror nok ikke det". Men så kom jeg på situasjonen til en god kollega av meg. Hun forteller meg hele tiden hvor mye hun sliter psykisk. Hun har angst, dårlig selvtillitt, sosiale problemer og alt mulig ifølge henne. Hun er en av mine favorittkolleger og vi har mye kontakt utenfor jobben også. Jeg merker seriøst ingen av de tingene hun snakker om. For meg virker hun helt normal sosialt. Hun heller mer mot utadvent. Hun er godt likt blant de fleste. Jeg tror at hun hadde hatt mindre problemer om hun innså at folk ikke oppfatter henne som hun oppfatter seg selv. Sånn tror jeg det er med mange som sliter psykisk. Man legger mer merke til egne feil enn det andre gjør (men nå vet jo ikke jeg om dine problemer er der fordi du er for kritisk på deg selv, eller om de er der fordi du sliter med dyp sorg eller noe annet). Hun har kjæreste, men jeg ser ikke noe som helst rart i det! Hun er en fantastisk likbar kvinne, selv om at hun har psykiske problemer. Jeg synes ikke at du skal nekte deg selv å flørte med noen fordi du sliter med noe. Ikke skrem bort daten med å åpne deg for mye på første date. Prøv heller å tone det litt ned, så forteller du heller om det når dere er kommet nærmere hverandre 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #15 Skrevet 3. desember 2016 Gjør det som føles rett for deg. Om du går på date så lover du ikke evig troskap til noen av den grunn, men tror det er viktig å lytte til følelsene, være obs på grenser (dine og h*n sine), og ikke utlevere for mye personlig tidlig. Man skal ikke slippe hvem som helst inn i det private. Anonymkode: 65a63...0e5 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #16 Skrevet 3. desember 2016 Jeg hadde nok ikke datet eller blitt sammen med en mann som sier han sliter psykisk. Anonymkode: fce20...d49
Gjest Lykke_ Skrevet 3. desember 2016 #17 Skrevet 3. desember 2016 Jeg vet at det kan være veldig utfordrende å date når man sliter psykisk. Jeg har sosial og generalisert angst. Når jeg møter menn får jeg veldig presentasjonsangst. Med venner og familie slapper jeg helt av når jeg f.eks er ute og spiser, men med en ny mann får jeg lett hjertebank og angstanfall, heldigvis syntes ikke angstanfallene mine utenpå, men det er veldig ubehagelig de sekundene de varer. Heldigvis har jeg klart å gå på både dater og fått meg kjæreste tidligere. Jeg har nå vært singel ett år og gruer meg til dater, men det føles veldig bra når jeg har gjennomført det. Prøver å finne noen det klaffer med. Jeg tenker at det ofte kan være bedre å være sammen med noen enn singel når man har noe man sliter med. Det ligger noe i ordene "sterkere sammen". Du er sikkert ei fin jente og jeg håper du finner en snill mann som forstår deg.
Inwe Skrevet 3. desember 2016 #18 Skrevet 3. desember 2016 Samboeren min sliten psykisk og har gjort det siden vi møttes. Han tenkte han skulle ordne opp i sin egen psyke før han fikk seg kjæreste og møtte meg kun for sex (har han fortalt senere). Ja, det er slitsomt å være støttespiller og prøve å forstå hvorfor han oppfører seg som han gjør innimellom. Men jeg ville aldri vært det foruten, da hadde jeg jo ikke hatt han. Vi snakker mye om det, og han fortalte meg det tidlig i datinga. Tror det er viktig og gi daten et valg og ikke kaste det på de etter at de har falt hodestups. Jeg hadde muligheten til å snu, men ville det ikke da han er en fantastisk mann på alle andre områder.
Xcase33 Skrevet 3. desember 2016 #19 Skrevet 3. desember 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har psykiske problemer i nåværende livssituasjon og det er vanskelig å skjule smerten, spesielt på dates. Jeg er en god jente som ønsker kjæreste. Bør jeg legge dating og kjærlighet på døra fram til jeg kanskje får det bedre med meg selv? Anonymkode: 3479c...bfc Det er OK og akseptert om du er jente\kvinne ...vi mannfolk kan ikke vise den type svakheter sånn egentlig. Mye av det som gjør at det er egentlig ganske enkelt for enhver kvinne å få seg kjæreste om de vil.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #20 Skrevet 4. desember 2016 Jenter med psykisk sykdom er sårbare og lette å utnytte. Du trenger ikke legge fra deg dateingen, men vær forsiktig og obs på menn som er ute etter å utnytte deg. Tro det eller ei, men noen menn går helt bevisst etter sårbare jenter. Ref. grooming-saken i Rotherham og andre lingende saker. Anonymkode: 54ead...ec5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå