Trixi Skrevet 28. november 2004 #1 Skrevet 28. november 2004 Nå har de kommet til oss; vannkoppene :-( Datteren vår på 4 har prikker over alt! Det er verst om natta, da sover hun ikke fordi det klør :evil: . Hun er feberfri så om dagen går det greit. Noen som har noen gode råd for hvordan dagen og natta hennes kan bli best mulig? Vi har en på 2 år også som sikkert også får masse prikker snart... Kan hun bade i badekar med vannkopper - eller sprer de seg til mer av kroppen da?
Litz Skrevet 29. november 2004 #2 Skrevet 29. november 2004 Datteren min hadde det i sommer. Det vi gjorde var å kjøpe Hvitvask (sinkliniment) på apoteket som vi smurte på alle prikkene. (kan smøres på ofte/ ved behov) Dette lindrer kløen effektivt. (datteren min klødde seg ikke i det hele tatt etter det)
Trixi Skrevet 29. november 2004 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2004 Vi har fått tak i hvitvask, men jeg synes ikke det hjelper noe særlig :cry: Dessuten har hun angst for alt som er / ligner medisiner! Men; jeg lurer fortsatt på om hun kan bade eller dusje??
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2004 #4 Skrevet 29. november 2004 Hun kan bade dusje, det hjelper ofte også. datteren min sto under dusjen i timesvis når hun hadde vannkopper Hun fikk flytende Zyrtec som medsin, det er mot allergi , men virker klødempende også + at du slipper alt sølet
Polly Ester Skrevet 29. november 2004 #5 Skrevet 29. november 2004 Hun fikk flytende Zyrtec som medsin' date=' det er mot allergi , men virker klødempende også + at du slipper alt sølet[/quote'] Den der tenkte jeg også på å si ifra om + rådet som søsteren min fikk til jenta si: Istedetfor det klissete hvitvasken kan du smøre på aloe vera - det skal visst hjelpe mot kløingen også...
Litz Skrevet 29. november 2004 #6 Skrevet 29. november 2004 Personlig vil jeg ikke anbefale å bruke Zyrtec når det bare er kløe det gjelder. Zyrtec er tross alt medisin, og det har sine bivirkninger. http://www.felleskatalogen.no/default.asp?...B188A34B099.asp
Cr@sh Skrevet 30. november 2004 #7 Skrevet 30. november 2004 Mulig det gir litt vel mye søl, men: Potetmel hjelper mot kløe!!! Cr@sh
Brunhilde Skrevet 1. desember 2004 #8 Skrevet 1. desember 2004 Vi har fått tak i hvitvask, men jeg synes ikke det hjelper noe særlig :cry: Dessuten har hun angst for alt som er / ligner medisiner! Hvordan i all verden kan en 4 åring ha angst for medisiner? Det må da være ditt ansvar. Dessuten skal ikke barn ha noe valg når det gjelder medisiner, må man så må man, ferdig med det! Du kan også bruke Eurax eller Xylocain, kall det krem om alt annet ikke går! Men; jeg lurer fortsatt på om hun kan bade eller dusje?? Jada, hun kan både bade og dusje, bare pass på at vannet ikke er for varmt, da vil ofte klø mer.
Trixi Skrevet 1. desember 2004 Forfatter #9 Skrevet 1. desember 2004 Selvfølgelig kan en 4 åring ha angst for medisiner! Det er en direkte følge av en lege som ikke vet hvordan man håndterer syke barn :evil:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå