Gå til innhold

VANNKOPPENE ER HER!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har de kommet til oss; vannkoppene :-(

Datteren vår på 4 har prikker over alt! Det er verst om natta, da sover hun ikke fordi det klør :evil: . Hun er feberfri så om dagen går det greit.

Noen som har noen gode råd for hvordan dagen og natta hennes kan bli best mulig?

Vi har en på 2 år også som sikkert også får masse prikker snart...

Kan hun bade i badekar med vannkopper - eller sprer de seg til mer av kroppen da?

Skrevet

Datteren min hadde det i sommer.

Det vi gjorde var å kjøpe Hvitvask (sinkliniment) på apoteket som vi smurte på alle prikkene. (kan smøres på ofte/ ved behov)

Dette lindrer kløen effektivt. (datteren min klødde seg ikke i det hele tatt etter det)

Skrevet

Vi har fått tak i hvitvask, men jeg synes ikke det hjelper noe særlig :cry:

Dessuten har hun angst for alt som er / ligner medisiner!

Men; jeg lurer fortsatt på om hun kan bade eller dusje??

Gjest Anonymous
Skrevet

Hun kan bade dusje, det hjelper ofte også. datteren min sto under dusjen i timesvis når hun hadde vannkopper

Hun fikk flytende Zyrtec som medsin, det er mot allergi , men virker klødempende også + at du slipper alt sølet

Skrevet
Hun fikk flytende Zyrtec som medsin' date=' det er mot allergi , men virker klødempende også + at du slipper alt sølet[/quote']

Den der tenkte jeg også på å si ifra om + rådet som søsteren min fikk til jenta si: Istedetfor det klissete hvitvasken kan du smøre på aloe vera - det skal visst hjelpe mot kløingen også...

Skrevet

Mulig det gir litt vel mye søl, men: Potetmel hjelper mot kløe!!! :wink:

Cr@sh

Skrevet
Vi har fått tak i hvitvask, men jeg synes ikke det hjelper noe særlig :cry:

Dessuten har hun angst for alt som er / ligner medisiner!

Hvordan i all verden kan en 4 åring ha angst for medisiner? Det må da være ditt ansvar. Dessuten skal ikke barn ha noe valg når det gjelder medisiner, må man så må man, ferdig med det! Du kan også bruke Eurax eller Xylocain, kall det krem om alt annet ikke går!

Men; jeg lurer fortsatt på om hun kan bade eller dusje??

Jada, hun kan både bade og dusje, bare pass på at vannet ikke er for varmt, da vil ofte klø mer.

Skrevet

Selvfølgelig kan en 4 åring ha angst for medisiner!

Det er en direkte følge av en lege som ikke vet hvordan man håndterer syke barn :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...