Gå til innhold

Bør man dekke til sine arr på date?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakker om selvskading. Og sex må man vel vente en stund med, for å ikke gjøre den andre personen ukomfortabel ?

Anonymkode: 6f181...f8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man er selvskader og dater, så må man jo nesten finne en som tåler at man har arrene, og da kan man spørre personen selv om den ønsker at man skal dekke det til eller om det går greit uten. Tror det er en fordel å ta en prat om det før man viser det frem, uansett hvor det er, så lenge de er så tydelige at det åpenbart at det er selvskading. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns ikke du må det. Men det er klart, hvis du ikke vet hvordan daten tenker om slikt er det kanskje best å dekke over de. Jeg tenker det avhenger av hvordan du selv ser på arrene dine? Du er jo sterk, fordi du er her ennå.

:klem:Lykke til på date!

Anonymkode: e24cb...3aa

Skrevet
1 minutt siden, Ananas. skrev:

Hvis man er selvskader og dater, så må man jo nesten finne en som tåler at man har arrene, og da kan man spørre personen selv om den ønsker at man skal dekke det til eller om det går greit uten. Tror det er en fordel å ta en prat om det før man viser det frem, uansett hvor det er, så lenge de er så tydelige at det åpenbart at det er selvskading. 

Vil supplere meg selv med å si at om det naturlige for deg er å ikke dekke deg til, og du tåler å bli avvist på grunn av det, så synes jeg ikke du skal dekke deg til. Jeg tenkte implisitt her at det er noe du ikke ønsker at andre skal se, om du har et avslappet forhold til det ellers så tenker jeg at du skal være like avslappet til det med en date som du er til vanlig.

• Liker 1
Skrevet

Takk. Jeg har noen nye kutt også nå, det er vel en deal  breaker.... huff

Skrevet

Psykiske problemer er vel ikke akkurat det man ønsker å utstråle på første date. 

Anonymkode: 22461...b30

• Liker 5
Skrevet

Først og fremst: Leser at du har nye kutt. Er du sikker på at du er klar for å involvere deg med noen nå? Ikke minst: går du i behandling? 

Hadde jeg hatt arr etter selvskading så hadde jeg nok dekket til disse på de første datene inntil jeg blir trygg på personen. Jeg hadde ikke følt at det hadde vært noe særlig hvis jeg hadde arrene udekt på første date og daten hadde spurt. Hadde jeg da svart ærlig så hadde jeg følt det som veldig sårt hvis det ikke ble noen dater deretter. Jeg ville heller blitt godt kjent og trygg på personen før jeg hadde fortalt om problemet mitt og vært komfortabel nok til å ikke ha arrene dekt til. 

Lykke til. :blomst: 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakker om selvskading. Og sex må man vel vente en stund med, for å ikke gjøre den andre personen ukomfortabel ?

Spørs hvordan arrene er. Huff. Jeg ville egentlig søkt først hjelp for selvskadingen før jeg datet om du fortsatt har problemer med det.

Husk alltid: en kjæreste skal akseptere deg for den du er, så om du har noen arr her og der, så ikke bry deg. Jeg har mange arr ( de skyldes ikke selvskading) men jeg dekker dem ikke til for noen. 

Skrevet

Jeg hadde synes det var like greit at han så de med en gang, så var det ute av verden, men når du har nye kutt er det litt annerledes.

Anonymkode: 1539e...667

• Liker 1
Skrevet

Tips 1: ikke involver deg med noen følelsesmessig, siden du ikke har funnet en god mekanisme for å håndtere egne følelser ennå. Gjør dette først, kom over selvskadingen. 

Da først kan du være klar for å date :) er min mening! Jeg var og selvskader, og selv om jeg trodde på gitte tidspunkt at jeg kunne involvere meg med andre, måtte jeg lære å håndtere meg selv først. 

Jeg er ikke glad for mine arr, men jeg skammer meg ikke. Om noen spør har de ikke rett på en forklaring. Men, om en jeg er følelsesmessig involvert med bør jeg kunne si noe om det, fordi det var en så stor del av livet mitt og har sett permanente arr. Du må komme dit først, er mitt tips. 

• Liker 2
Skrevet

Bare jeg som synes at de burde dekkes til?

Ser jeg slike arr på noen blir jeg usikker og redd for å få sagt noe galt. Jeg føler ikke at jeg har noe med noe så personlig samtidig som jeg blir gående å lure på hva og hvorfor. Uten at jeg egentlig ønsker å vite det, for det blir skjevt siden jeg ikke er interessert i å snakke om så dyptgående ting om meg selv med personer jeg ikke kjenner så godt. Det ville helt klart ha dempet på stemningen og det er jo ikke det man vil på første date. Derfor synes jeg slikt heller kan komme frem senere, når man har blitt kjent og er tryggere på hverandre. Det ville vært helt greit så lenge det er gamle arr og årsakene er ferdig bearbeidet.

Dersom du fremdeles kutter deg tror jeg at det lureste er å fokusere på deg selv og å komme deg inn i en mer positiv spiral. En ny person, å gjøre seg sårbar for avvisning og stresset det er med dating (selv om det er positivt stress) kan sette deg ut av balanse og gjøre det verre. Jeg ville ikke ønsket å date en person som kutter seg. 

Skrevet

Jeg ville helt klart skjult dem

Skrevet

Jeg ville ikke vist dem fram på første date. Jeg har tenkt en del på det der selv, og kommet fram til at jeg ikke vil begynne med noe dating før livet er mer stabilt. Nå har ikke jeg ønske om dating heller da, men. Uansett, den eneste tiden jeg aktivt skjuler armen min det er hvis jeg har helt nye sår. Låret derimot er jeg så ukomfortabel med at jeg unngår alt av offentlige dusjer osv. og gruer meg til sommeren. Så for min del så blir det nok slik at den dag jeg blir kjent med noen og det ligger i kortene at det blir sex osv. så tar jeg nok en samtale med han da. 

Å snakke om noe så personlig til en fremmed mann under første date kommer jeg aldri til å gjøre. 

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet
På 3.12.2016 den 18.06, AnonymBruker skrev:

Tja, spørs hvor store de er, hvor nye de er osv. :)

Skrevet

Selvskading er noe av det mest destruktive jeg vet om. Jeg må medgi at jeg aldri helt har forstått drivkraften og hensikten bak det. Men uansett, så er det i hvert fall noe du burde få kontroll på, før du begynner å date noen. Velger du likevel å date, så dekk det for all del til! Den personen du skal møte kjenner deg ikke, og vil lett kunne bli skremt bort av å se slikt, og tenke at du er ustabil. Jeg ville i alle fall ha skygget unna..

Anonymkode: 1893a...ad4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...