AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #1 Skrevet 3. desember 2016 Er i en liten krise Har hatt et tøft år, men har lest og jobbet med gjennom pensum sånn tålig greit og lest omtrent 24/7 den siste måneden. Jeg ble diagnostisert med migrene med aura for 3-4 år siden, og har veldig periodevis hatt enten ofte anfall eller sjeldent anfall. Har bare blitt skrevet ut medisiner én gang, og føler ikke de alltid er effektive. Jeg klarer ikke å lese lenger og få med meg noe som helst til eksamen, alt stoffet er helt fremmed og konsentrasjonen er ikke tilstede.. Dette + flere emosjonelle belastninger har gjort at jeg stresser helt ekstremt mye, og kjenner nå jeg får vondt av å se på lys og synsforstyrrelser. Det føles veldig som jeg holder på å få migrene, og jeg kjenner det "murrer" i bakhodet Fastlegen min bor på andre siden av landet, og aner ikke hvordan det kunne blitt med eventuelt legeerklæring, og jeg vet ikke om migrene engang er god nok grunn for akutt sykdom. Jeg vil gjerne prøve å gå på skolen for å ta eksamen, men har jeg migrene og kaster opp er jo det umulig. Hva i alle dager skal jeg gjøre?! Anonymkode: 9c569...a21
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #2 Skrevet 3. desember 2016 Bare dra på eksamen og gjør ditt beste. Må du forlate halvveis, så må du det. Legeerklæring kan du få av en privat lege. Utover det må du hive deg rundt og få en fastlege der du bor. Anonymkode: 27693...c63
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #3 Skrevet 3. desember 2016 Dersom du ikke har fastlege i byen drar du på legevakten. På NTNU kan man også oppsøke Gløshaugen Legesenter. Ellers synes jeg at du bør ha en fastlege på studiestedet ditt. Ettersom du er diagnostisert med migrene er det antakeligvis ikke et problem å ringe legen din og få tak i en legeattest på denne måten, men det er gjerne litt striktere krav til en legeerklæring på eksamen. Migrene er absolutt en legitim årsak til å få legeattest. I dag og i morgen synes jeg du skal ta det helt med ro og slappe av. Ha i bakhodet at du har mulighet til å få legeattest ved behov. Dette er det minste du skal bry deg om. Jeg håper at du blir bedre og kommer deg. Anonymkode: 82692...559
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #4 Skrevet 3. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare dra på eksamen og gjør ditt beste. Må du forlate halvveis, så må du det. Legeerklæring kan du få av en privat lege. Utover det må du hive deg rundt og få en fastlege der du bor. Anonymkode: 27693...c63 Ja, vil prøve det, for da vet jeg hvertfall jeg får utsatt eksamen når jeg sannsynligvis stryker.. Ja, det er min egen feil, men er relativt mye hjemme og liker legen jeg har hatt hele livet, haha 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom du ikke har fastlege i byen drar du på legevakten. På NTNU kan man også oppsøke Gløshaugen Legesenter. Ellers synes jeg at du bør ha en fastlege på studiestedet ditt. Ettersom du er diagnostisert med migrene er det antakeligvis ikke et problem å ringe legen din og få tak i en legeattest på denne måten, men det er gjerne litt striktere krav til en legeerklæring på eksamen. Migrene er absolutt en legitim årsak til å få legeattest. I dag og i morgen synes jeg du skal ta det helt med ro og slappe av. Ha i bakhodet at du har mulighet til å få legeattest ved behov. Dette er det minste du skal bry deg om. Jeg håper at du blir bedre og kommer deg. Anonymkode: 82692...559 Tusen takk Da får jeg ringe dem hvis det er ille på mandag. Forklarte dette over, men tror jeg blir nødt til å få fastlege her heller.. Det skal jeg, prøver å ikke stresse og bare slapper av, så holder det seg relativt stabilt. Håper det ikke utvikler seg mer Tusen takk for fint svar Anonymkode: 9c569...a21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå