Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, på oppg. 1 skulle vi svare på 3av4 oppgaver, og på en eller annen måte klarte jeg og bare svare på 1!! Det var i pedagogikkeksamen på lærerutdanninga. Er det noen som har opplevd det samme, og fått bestått? Er det =stryk??

Anonymkode: cc2dc...bfa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må også legge til at det var en del to også, og den svarte jeg bra på...

ts

Skrevet

Sorry altså, men lot du være å svare på to oppgaver er jeg ganske sikker på at du kan forberede deg på å ta den eksamenen igjen senere.

Jeg gikk et annet studie enn lærer, men å ikke svare på alt var no-no.

Skrevet

I min utdanning må vi ihvertfall ha bestått/besvart en viss prosent av hele eksamenen. Hvordan var de oppgavene vektet?

Jeg hadde svart korrekt på 80% av matteeksamen (fikk fasit) og ingenting på en oppgave som veide 20% Da fikk jeg C. En studentvenninne svarte kanskje greit på en eksamen (IT) men ingenting på 25% og fikk da E. Drar mye ned å ikke svare dessverre.

Skrevet

Jeg synes at du skal ta utgangspunkt i at du må ta denne eksamenen opp igjen, så får du heller bli positivt overrasket dersom du skulle bestå. 

Anonymkode: 621fd...d3b

• Liker 2
Skrevet

Dette blir nok dessverre stryk. På UiO (hvertfall på mitt studie) må du ha minst 2/4 for å bestå. Tviler sterkt på at det holder med å svare på kun ett spørsmål. 

Anonymkode: f3d89...618

• Liker 2
Skrevet

Hos oss er det er krav at alle oppgavene i seg selv skal holde bedre nivå enn F for at man skal kunne bestå, så her hadde det vært stryk. 

Skrevet

Varierer tydeligvis mellom studiested og studie. På de fleste eksamenene jeg har tatt har det vært en totalvurdering, slik at hvis du skippet en oppgave som var 20% men fikk full pott på resten, så fikk du fortsatt karakter tilsvarende 80%, som burde være B omtrent. Men jeg har også hatt eksamener som besto av deler, hvor man måtte ha 60% på alle deler for å stå.. 

Men dette burde det ha stått både i eksamensoppgaven og ellers i faget..

Skrevet

Ja, jeg ha belaget meg på stryk 😏 Det sto ingenting om vekting av oppgavene, så jeg vil da tro at det er 50/50.

takk for svar, ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...