Nelle Skrevet 28. november 2004 #1 Skrevet 28. november 2004 Mulig denne tråden skulle ha vært postet på julesidene (hvis de har kommet enda, da?), men det er jo også akutalitetsstoff så jeg poster det her... Hørte Bondevik uttalte på TV i dag at "...siden vi feirer et barn er jula først og fremst barnas høytid". Og videre: "...derfor mener jeg vi først og fremst bør tenke på barna når vi skal kjøpe gaver, og ikke oss voksne. Vi voksne vi har jo stort sett det vi trenger fra før". For det første er jeg ganske lei av alle som uttaler at jula er til for barna, jula er barnas høytid osv. Hva med alle de som ikke har barn? Alle de som ikke engang har barn i sin familie? Hverken tantebarn, barnebarn eller andre barn. Verden består ikke bare av barn! Barn er fantastiske små mennesker, men det er voksne også. Voksne har da vel like stor "rett" til å glede seg over jula, feire julehøytiden, og ikke minst tilrettelegge feiringen etter sine behov, ønsker og tradisjoner!? For det andre synes jeg det er et tåpelig utsagn å si at vi må tenke på barna når vi skal kjøpe presanger, fordi vi voksne stort sett har nok! Hrm... Er det noen som har nok er i landet så er det da vel barna??? Jeg vet ikke om noen andre barn i noe annet land som har så mye ting, så mye leker, så mye klær som norske barn! Herregud! Bondevik uttaler seg jo som om vi skulle være en fattig utviklingsnasjon! Det kan nok stemme at vi voksne stort sett har det vi trenger, men det har jaggu barna også -jeg blir nesten kvalm når jeg ser enkelte barnerom i dag og den overflod av leker som finnes der! Jula er kjempekoselig, romantisk og høytidelig -jeg kunne aldri vært den foruten, men jeg forbeholder meg retten til å feire den på mine premisser selvom jeg er voksen, og jeg forbeholder meg også retten til å først og fremst dele opplevelser med andre mennesker som betyr noe for meg og ikke kaste meg uti gavemas og kjøpehysteri -selv ikke overfor eventuelle barn. De har nok leker, det de synes er aller aller morsomt er om vi gjør noe morsomt sammen! Nelle
Hunky Dory Skrevet 29. november 2004 #2 Skrevet 29. november 2004 "I disse dagene har jeg følt jeg har måttet holde opptil flere tanker ihodet på en gang." - Kjell Magne Bondevik etter et toppmøte i Oslo. Han har det med å ordlegge seg.
Gjest Chrizzy Skrevet 29. november 2004 #3 Skrevet 29. november 2004 Æh! Det er bare snille "moteord" han kommer med, tror det vil gå rett inn i hjertet på hele det norske folk å gi han mere stemmer :veldigsur: Er enig med trådstarter i masse. Tror også at den finste julegaven man kunne gi ungene sine var tid, å tilbringe kvalitetstid sammen med de, for de fleste unger her i landet har nok av matrielle ting! Om han hadde sagt noe i den duren hadde jeg kanskje trodd at han var en mer reflektert person, som klarte å ha opptill flere tanker i hodet på samme tid!
Gjest Valhalla Skrevet 29. november 2004 #4 Skrevet 29. november 2004 Bondesvik har vel det meste han trenger ja, bortsett fra den internasjonale stillingen han sikler, smisker og bondesniker seg etter.
Gjest Melk Skrevet 29. november 2004 #6 Skrevet 29. november 2004 Helt enig med deg Nelle! Bondesvik har vel det meste han trenger ja, bortsett fra den internasjonale stillingen han sikler, smisker og bondesniker seg etter. Hvilken stilling er det du tenker på?
Gjest Valhalla Skrevet 29. november 2004 #7 Skrevet 29. november 2004 http://aftenbladet.no/nyheter/politikk/art...rticleID=203221 ondevik har et sterkt internasjonalt engasjement, og har markert seg sterkt blant annet i kampen for fredsprisvinner Aung San Suu Kyi i Burma. Men om Bondevik er på vei til FN eller en jobb hos USAs tidligere president Jimmy Carter, ville han ikke si
Gjest Melk Skrevet 29. november 2004 #8 Skrevet 29. november 2004 http://aftenbladet.no/nyheter/politikk/article.jhtml?articleID=203221 ondevik har et sterkt internasjonalt engasjement, og har markert seg sterkt blant annet i kampen for fredsprisvinner Aung San Suu Kyi i Burma. Men om Bondevik er på vei til FN eller en jobb hos USAs tidligere president Jimmy Carter, ville han ikke si OK, så du vet ikke hvilken internasjonal stilling han vil ha?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå