AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #1 Del Skrevet 3. desember 2016 Jeg skjærte meg med en kniv jeg har brukt til å skjære kyllingkjøttdeig. Vet ikke hvor bra det er... Har ingen alkohol (kun antibac...) og ingen rensemidler. Så har skyld med vann. Er det nok eller bør man bli litt bekymret etterpå? Anonymkode: 0510a...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #2 Del Skrevet 3. desember 2016 TS Er antibac god nok? Jeg har smurt hendene inn i det.. Anonymkode: 0510a...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #3 Del Skrevet 3. desember 2016 Hvis du er veldig bekymret så ring legevakten Anonymkode: 3fd62...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #4 Del Skrevet 3. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjærte meg med en kniv jeg har brukt til å skjære kyllingkjøttdeig. Vet ikke hvor bra det er... Har ingen alkohol (kun antibac...) og ingen rensemidler. Så har skyld med vann. Er det nok eller bør man bli litt bekymret etterpå? Anonymkode: 0510a...c83 Ring legevakten. Kyllingprodukter inneholder bakterier. Det er derfor anbefalt å ikke berøre kyllingprodukter selv med hender uten sår.. Antibac skal ikke brukes der du har sår, altså skåret deg. Står på bruksanvisningen. Anonymkode: 86e95...364 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #5 Del Skrevet 3. desember 2016 Er ikke helsepersonell, men så lenge såret er åpent kan jeg ikke se hvordan det skal bli infeksjon? Anonymkode: 8914d...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #6 Del Skrevet 3. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er ikke helsepersonell, men så lenge såret er åpent kan jeg ikke se hvordan det skal bli infeksjon? Anonymkode: 8914d...afa Du har ikke forstått mye. Et åpent sår er porten inn for bakterier og motorveien inn til infeksjon både i selve såret,og til blodbanen. Anonymkode: 86e95...364 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #7 Del Skrevet 3. desember 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke forstått mye. Et åpent sår er porten inn for bakterier og motorveien inn til infeksjon både i selve såret,og til blodbanen. Anonymkode: 86e95...364 Tror ikke du har forstått så mye heller, jehar vokst opp på gård, og jeg har til gode å se et infisert åpent sår, men har sett at lukkede sår har blitt infiserte, på både mennesker og dyr. Når det blør renser det seg selv. Om man er usikker på om det er rent, kan man ha kroppsdelen med såret i grønnsåpevann, jeg fikk det rådet av en lege når jeg hadde skjært meg på en kniv da jeg jobbet på en isfabrikk. Anonymkode: 8914d...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 3. desember 2016 #8 Del Skrevet 3. desember 2016 (endret) Tåler folk ingenting i dag? ☺ Høgde av meg halve tommel'n med møkkete øks. Blødde i 3 dager men døde ikke av forgifting. ☺ Lurer på hvordan vi (menneskeheten) har overlevd.... Endret 3. desember 2016 av Jerry Lee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #9 Del Skrevet 3. desember 2016 Du bør gni salt inn i såret og avslutte med en dæsj sitron. Anonymkode: d8dbe...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 3. desember 2016 #10 Del Skrevet 3. desember 2016 Hva er Antibac om ikke alkohol? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepsimax96 Skrevet 3. desember 2016 #11 Del Skrevet 3. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør gni salt inn i såret og avslutte med en dæsj sitron. Anonymkode: d8dbe...88a Ikke gjør det! Kan gjøre verre og svi. Ring legevakten om du er usikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #12 Del Skrevet 3. desember 2016 4 minutter siden, Jerry Lee skrev: Tåler folk ingenting i dag? ☺ Høgde av meg halve tommel'n med møkkete øks. Blødde i 3 dager men døde ikke av forgifting. ☺ Lurer på hvordan vi (menneskeheten) har overlevd.... Nemlig. Det er ikke farlig så lenge det er åpent. Hva skal en lege gjøre da, sette stivkrampesprøyte? (man får ikke stivkrampe i et åpent sår uansett for tetanusbakterien dør i luft). Eller ta ut bakterier som har gått i blodbanen..? Anonymkode: 8914d...afa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 3. desember 2016 #13 Del Skrevet 3. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nemlig. Det er ikke farlig så lenge det er åpent. Hva skal en lege gjøre da, sette stivkrampesprøyte? (man får ikke stivkrampe i et åpent sår uansett for tetanusbakterien dør i luft). Eller ta ut bakterier som har gått i blodbanen..? Anonymkode: 8914d...afa Jo, men bør selvfølgelig ta Boostrix selv om såret er åpent. Tetanusbakteriene legger seg ikke ytterst på sårkanten og dør, de er i konstant bevegelse og noen kan trekke inn i såret. Så det du kommer med her er direkte feilinformasjon, alle sår som kommer i kontakt med jord skal behandles, uansett om det er åpent eller ikke. Bakterier som går i blodbanen behandles ikke med å "tas ut". De behandles med antibiotika. Kjære vene. Nå er jeg usikker på mengden tetanusbakterier i kyllingkjøttdeig, det skal jeg ikke uttale meg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 3. desember 2016 #14 Del Skrevet 3. desember 2016 (endret) Uff! Hehe... Ja, ja. Var ikke hos lege med tommel'n...surra rundt et håndkle og knaska smertestillende. Ikno mot betennelse her. Og som sagt døde jeg ikke. ☺ Endret 3. desember 2016 av Jerry Lee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #15 Del Skrevet 3. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke du har forstått så mye heller, jehar vokst opp på gård, og jeg har til gode å se et infisert åpent sår, men har sett at lukkede sår har blitt infiserte, på både mennesker og dyr. Når det blør renser det seg selv. Om man er usikker på om det er rent, kan man ha kroppsdelen med såret i grønnsåpevann, jeg fikk det rådet av en lege når jeg hadde skjært meg på en kniv da jeg jobbet på en isfabrikk. Anonymkode: 8914d...afa Du tar feil. Lær deg litt mer om mikrobiologi og sykdom så trenger jeg ikke forklare dette for deg. Anonymkode: e99b4...79f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #16 Del Skrevet 3. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke du har forstått så mye heller, jehar vokst opp på gård, og jeg har til gode å se et infisert åpent sår, men har sett at lukkede sår har blitt infiserte, på både mennesker og dyr. Når det blør renser det seg selv. Om man er usikker på om det er rent, kan man ha kroppsdelen med såret i grønnsåpevann, jeg fikk det rådet av en lege når jeg hadde skjært meg på en kniv da jeg jobbet på en isfabrikk. Anonymkode: 8914d...afa En stor del av kyllingproduktene inneholder samonella. Den kan gi blodforgiftning dersom man får den i sår. Anonymkode: 86e95...364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MajorasMaske Skrevet 3. desember 2016 #17 Del Skrevet 3. desember 2016 Det kan hende du overlever hvis du bare renser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå