AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #1 Skrevet 3. desember 2016 Jeg skal starte med nattevakter nå, jeg leser flere steder om folk som merker dette på psyken. Kan jeg spør hvordan dere merket det, hva dere mener med merket det på psyken? Jeg skal starte uansett, og vet det er veldig individuelt men jeg er bare litt nysgjerrig i grunn Anonymkode: 2f639...1bb
Gjest noe tilfeldig Skrevet 3. desember 2016 #2 Skrevet 3. desember 2016 Det kan være vanskelig å sove nok mellom vakter, og kommer man i søvnunderskudd er det ikke så bra for psyken. Tren, det er min beste anbefaling!
Gjest SelinaKyle Skrevet 3. desember 2016 #3 Skrevet 3. desember 2016 Jobber som nattevakt selv, synes det er helt fantastisk! Har selv hatt søvnproblem for noen år siden, og sliter med depresjoner, men jobben er ikke noe problem ift til dette. Har ikke fått søvnproblem etter å ha begynt jobbe som nattevakt. Viktig med faste og gode rutiner for våken/hviletid både når du jobber og har fri, sunn mat og trening er også viktig..
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #4 Skrevet 3. desember 2016 Det er de som prøver å ha et dagliv og skifter døgnrytme når de har fri dager som sliter. Det er slitsomt for psyken og ender med for lite søvn. Lager man seg et liv som passer jobben og holder samme rutiner hele tiden, er det ikke noe problem. Anonymkode: 18b67...11e
happiest Skrevet 3. desember 2016 #5 Skrevet 3. desember 2016 Jeg liker godt å jobbe natt. Natten før nattevakt pleier jeg å legge meg så sent som mulig. Prøver å finne på noe inntil jeg bare "må" sove: serier, lese, film, spiser sen middag osv. Pleier å da legge meg i 3-tiden også sover jeg ut på dagen. Går så på nattevakt. Legger meg når jeg kommer hjem og står opp i ca 15-tiden. Da slipper jeg å sove på kvelden også, jeg tror det er det mange sliter med. Det beste er jo å få rundt om 7t sammenhengende søvn, ikke 4 timer her og 2 timer der..... Drikker 1-2 kaffekopper i løpet av vakten, men drikker ikke senere enn kl 04. Drikker ikke energidrikker, da kan jeg ha vansker med å sove når jeg kommer hjem.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #6 Skrevet 3. desember 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er de som prøver å ha et dagliv og skifter døgnrytme når de har fri dager som sliter. Det er slitsomt for psyken og ender med for lite søvn. Lager man seg et liv som passer jobben og holder samme rutiner hele tiden, er det ikke noe problem. Anonymkode: 18b67...11e Dette blir praktisk umulig for meg med småbarn tror jeg. Har mann, men han jobber også skift og dersom han jobber sene kvelder blir det feil om han må opp igjen hver morgen når jeg har fri feks. Men satser på det går fordet. Noen elsker det og noen takler det ikke. Skal bli spennende å se hvem jeg er 😊 Anonymkode: 2f639...1bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå