Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg brukte en tidligere semesteroppgave, som jeg skrev til å besvare en ny eksamen. Den eksamen tok jeg på nytt og det var samme tema. Derfor tenkte jeg bare å rett opp den tidligere eksamen og sende den inn. Nå leser jeg at det plagiat å bruke sin egen tidligere besvarelse.. hva nå??? Burde jeg si ifra? Eller vente.. og se.. 

Endret av Nike10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville gitt beskjed.

Anonymkode: d69fc...afd

Skrevet

Tror kanskje jeg bare hadde latt være å gi beskjed. 

Anonymkode: fe4aa...195

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Nike10 skrev:

Jeg brukte en tidligere semesteroppgave, som jeg skrev til å besvare en ny eksamen. Den eksamen tok jeg på nytt og det var samme tema. Derfor tenkte jeg bare å rett opp den tidligere eksamen og sende den inn. Nå leser jeg at det plagiat å bruke sin egen tidligere besvarelse.. hva nå??? Burde jeg si ifra? Eller vente.. og se.. 

Jeg visste ikke at det ikke var lov. Gjorde det, fikk aldri noen problemer. Lærte ikke at det var fulf før jeg begynte på et nytt sudie 10 år senere :fnise:

Anonymkode: 522ae...a83

• Liker 1
Skrevet

Er det en hjemmeeksamen?

Så lenge du oppgir kilder på det du har spiller det jo ingen rolle om du har skrevet om det samme før.

Vær oppmerksom på at hvis du leverer elektronisk og studiestedet har plagiatkontroll og den gamle eksamenen ligger i systemet, så vil du kunne bli tatt for det hvis du leverer samme greia. 

Plagiat er å framstille arbeid som sitt eget, altså ikke oppgi de publiserte kildene du har brukt. Så lenge du oppgir de originale kildene og ikke leverer nøyaktig det samme, så er det ikke plagiat. Å oppgi sin egen gamle eksamen som kilde hjelper ikke all verden ettersom sensor ikke skal kunne koble besvarelsene sammen med studenten..

• Liker 2
  • 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 3.12.2016 den 10.09, Ginny skrev:

Er det en hjemmeeksamen?

Så lenge du oppgir kilder på det du har spiller det jo ingen rolle om du har skrevet om det samme før.

Vær oppmerksom på at hvis du leverer elektronisk og studiestedet har plagiatkontroll og den gamle eksamenen ligger i systemet, så vil du kunne bli tatt for det hvis du leverer samme greia. 

Plagiat er å framstille arbeid som sitt eget, altså ikke oppgi de publiserte kildene du har brukt. Så lenge du oppgir de originale kildene og ikke leverer nøyaktig det samme, så er det ikke plagiat. Å oppgi sin egen gamle eksamen som kilde hjelper ikke all verden ettersom sensor ikke skal kunne koble besvarelsene sammen med studenten..

Takk for svar ! 

Anonymkode: 4ba60...efc

AnonymBruker
Skrevet

Hm, hos oss står det eksplisitt at du ikke kan plagiere deg selv, så jeg ville tatt det opp. De har garantert plagieringskontroll.

Anonymkode: b9be8...c38

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort noe lignende, men jeg byttet tema og gjentok det bare med litt andre ord. F.eks. skrev jeg et arbeidskrav om motivasjon og mulige årsaker til at jeg opplevde redusert motivasjon i forhold til ting X. På eksamen dukket samme oppgaven opp, så skrev jeg det samme med litt andre ord, men om tema Y. Gikk helt fint, fikk ingen kommentar på det, samme karakter på begge.

Men nå er jo oppgaven din levert, så nå blir det nå sånn som det blir. Du får ta det som det kommer:)

Anonymkode: 47b30...eb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...