Gå til innhold

rar menstruasjon?

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Hei!

Før jeg begynte på minipiller hadde jeg normal mens..dvs..mensen kom på samme dato til samme tid omtrent hver mnd...Men så ble jeg gravid mens jeg gikk på minipiller..Jeg var da 19 år, Legen anbefalte meg begynne på p-sprøyte.. Jeg tok abort og de satt p-sprøyten mens jeg var i narkose.. Etter jeg satt p-sprøyten fikk jeg blødninger og disse blødningene varte i 8 mnd... hver dag.De fant ikke ut hvordan de skulle stoppe disse og ga meg til slutt p-piller for å stoppe de...

Jeg gikk på p-piller til jeg var nesten 22. Da fikk jeg sperre og orket ikke dytte i meg "unormale hormoner" mer.

Nå halvannet år etterpå er fremdeles menstruasjonen min rar.. Den varierer mellom 30-38 dager mellom hvergang sånn at jeg vet aldri helt når jeg får den.. Er dette normalt? Jeg synes også jeg har fått økt utflod etter dette... Jeg har vært hos legen et par ggr.. men de kan ikke finne noe unromalt.. noen som har vært i lignende tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, det jeg reagerer på er at de ikke prøvde med utskrapning, om det at du blødde etter p-sprøyta som du sier, betyr etter aborten? Jeg blødde i over en mnd i strekk etter å ha hatt svangerskap utenfor livmoren. Siden det ikke ga seg, kom de frem til at det var hormonkrøll som forårsaket at livmorslimhinnen bare fortsatte å vokse og at det måtte behandles med en utskrapning.

At menstruasjonen din nå er unormal kan jo ha sammenheng med p-pillebruken, at kroppen din trenger en stund å hente seg inn på. Ellers kan uregelmessighet tyde på manglende eggløsning. Jeg har hatt sykluser fra 24 til 35 dager, og fikk tatt blodprøver for å sjekke hormonnivået i slutten av syklus, for slik å bedømme om det var sannsynlig at eggløsning skjedde eller ikke. Kanskje du kan få tatt slike prøver? Om de finner ut at du ikke har eggløsning, og at det er derfor mensen er uregelmessig, gjør de ikke noe med det i utgangspunktet, så uregelmessighet må du kanskje bare leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-sprøyte fører til veldig uregelmessige blødninger. 8 måneder er jo litt ekstremt, men det kan ha sammenheng med prevensjonbytte og aborten. Når jeg fikk min 2. dose med p-sprøyte blødde jeg i 2 uker etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde ikke direkte etter aborten..bortsett fra det som var normalt.. jeg blødde rundt en uke..så var det stopp i fjorten dager.. også var det pån igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...