Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2004 #1 Skrevet 28. november 2004 Dere har sikkert fått med dere at det holder på å bli startet et Norsk Cosmopolitan (bladet ja, ikke drinken). Marian Godø og Pia Haraldsen er to av de som skal jobbe med det,.. Så hva tror dere? Noe for dere?? Eller blir dette bare ett nytt fjortis-blad? (Hverken USA-cosmo eller UK-cosmo imponerte meg stort, og tviler sterkt på at den Norske versjonen blir noe bedre,..At PH er med, gjør ikke akkurat at artiklene oser kvalitet heller,...det er min mening.)
Gjest Melk Skrevet 28. november 2004 #2 Skrevet 28. november 2004 Synes det er et kjedelig blad, og skal definitivt ikke kjøpe det.
Gjest Étoile Skrevet 28. november 2004 #3 Skrevet 28. november 2004 Liker ikke utenlandske Cosmopolitan, så tviler på at jeg kommer til å synes at det norske er særlig stas. "10 måter å tilfreddstille mannen" etc blir litt for fjortis for meg. Foretrekker jenteblader av typen InStyle og Elle.
Gjest Étoile Skrevet 28. november 2004 #4 Skrevet 28. november 2004 ... unødvendig å si det to ganger....
Gjest Ethereal Skrevet 28. november 2004 #5 Skrevet 28. november 2004 Liker ikke utenlandske Cosmopolitan, så tviler på at jeg kommer til å synes at det norske er særlig stas. "10 måter å tilfreddstille mannen" etc blir litt for fjortis for meg. kunne ikke sagt det bedre!
Himmelblå Skrevet 29. november 2004 #6 Skrevet 29. november 2004 blir det som det svenske cosmopolitan blir det vel en blanding av det nye og shape up tenker jeg...
Ingeborg Skrevet 29. november 2004 #7 Skrevet 29. november 2004 Har vanligvis sansen for britiske (ikke amerikanske) Cosmo, og er i utgangspunktet glad for at det skal lages en norsk variant. Men kan ikke si at Pia Haraldsen har overbevist med det hun har skrevet for VG etc., så er temmelig skeptisk!!!
Malou Skrevet 29. november 2004 #8 Skrevet 29. november 2004 kunne ikke sagt det bedre! Ikke jeg heller!
Piglet Skrevet 29. november 2004 #9 Skrevet 29. november 2004 Ikke jeg heller! Og jeg er også enig! Men jeg syntes det var bra da jeg var 18-22 år, og lillesøsteren min som er på den alderen synes det er bra. Piglet
Gjest Sesselja Skrevet 29. november 2004 #10 Skrevet 29. november 2004 Som journalist for ulike blader (og ansvarlig for min del av '14 måter å...' artiklene...), er jeg litt nysgjerrig: Hva gjør at et blad IKKE oppfattes som fjortis? Hva ville du heller sett? Hvis du kunne skreddersy 'ditt' blad, hva ville det bestå av?
Gjest Ethereal Skrevet 29. november 2004 #11 Skrevet 29. november 2004 Vel, reportasjene kan gjerne gå litt mer i dybden, og ikke bare være dårlig oversatte versjoner fra den utenlandske versjonen. I tillegg kan alt det stoffet om "how to please your man" kuttes, det har vi fått nok av allerede. Men jeg er ikke så glad i den tragiske miksen av sminke, slanking (gjerne presentert i form av "forskning", der kilden ikke engang er gjengitt, annet enn i form av navnet på magasinet/tidsskriftet, "sannheter" av typen "mørk sjokolade er slankende" (javel, men hvorfor? hvor er FAKTA!!!)), ispedd en "seriøs" artikkel eller to for å gi bladet alibi eller kredibilitet. I det hele tatt synes jeg norske magasiner er lite flinke til å finne på stoff selv, og ender ofte opp som dårlige kopier av sine utenlandske søstre. Vi har sett alt før, rett og slett.
Piglet Skrevet 29. november 2004 #12 Skrevet 29. november 2004 Veldig enig med Ethereal her. I tillegg synes jeg norske blader ofte er langt bak med mote og skjønnhet og har veldig stygg lay out. Norske blader er også utrolig raskt lest, og jeg har derfor gått helt over til engelske blader som jeg kan kose meg med i flere timer og som har masse spennende artikler. Piglet
Donnie Darko Skrevet 29. november 2004 #13 Skrevet 29. november 2004 Veldig enig med Ethereal her. I tillegg synes jeg norske blader ofte er langt bak med mote og skjønnhet og har veldig stygg lay out. Norske blader er også utrolig raskt lest, og jeg har derfor gått helt over til engelske blader som jeg kan kose meg med i flere timer og som har masse spennende artikler. Piglet Syns Vi menn fremstår som et av de bedre bladene når det er snakk om denne typen journalistikk..
sirka Skrevet 29. november 2004 #14 Skrevet 29. november 2004 Syns Vi menn fremstår som et av de bedre bladene når det er snakk om denne typen journalistikk.. Vi menn er faktisk veldig bra, også for oss jenter. Er fast leser jeg....
:-) anna Skrevet 29. november 2004 #15 Skrevet 29. november 2004 Kommer nok til å kjøpe det en gang for å sjekke hvordan det er. Cosmo er jo et underholdende blad... og kanskje et blad det er et marked for også. Det er vel et hull mellom Det Nye og de mer typiske motebladene. Pia Haraldsen trenger å vise hva hun kan. Det kan godt hende hun er dyktig på sitt felt, jeg er i allefall villig til å bli gledelig overassket. Marian Godø ER dyktig og erfaren. Hun kjenner jeg nemlig, og hun høres veldig riktig ut for en slik jobb.
Samantha Skrevet 29. november 2004 #16 Skrevet 29. november 2004 Har kun lest Cosmopolitian i Australia. Veit ikkje Om det er USA-cosmo eller om dei har et eget der? Eg likar i alle fall det bladet veldig godt! Diggar sånne 10 ting- lister :oops: Dessuten syns eg det var jamt over underholdande og ikkje opplest på 15 min. Gledar meg til å lese det norske. Skal heilt klart gje det en fair sjanse :-)
Jenni Skrevet 29. november 2004 #17 Skrevet 29. november 2004 Hva er egentlig Cosmos målgruppe? Vet ikke hvor gamle dere som syns cosmopolitan er fjortis er, men jeg som er 19 syns at bladet er helt perfekt. Kanskje bladet rett og slett ikke er rettet mot dere som nærmer dere tretti og eldre? men jeg må si at "Hunk of the month" o.l. er ganske så uinteressant..
Gjest gjest1 Skrevet 29. november 2004 #18 Skrevet 29. november 2004 Hva er egentlig Cosmos målgruppe? Kvinner, 20-30 år. Jeg digget Cosmo før (29 nå), men fikk meg en overdose med dameblad da jeg bodde i England hvor prisene er det halve av her. Fråtset litt for mye, og klarer ikke lenger kose meg med bladene som jeg gjorde før. Men jeg kommer nok til å sjekke norske Cosmo likevel.
Gjest Étoile Skrevet 30. november 2004 #19 Skrevet 30. november 2004 Hva er egentlig Cosmos målgruppe? Vet ikke hvor gamle dere som syns cosmopolitan er fjortis er' date=' men jeg som er 19 syns at bladet er helt perfekt. Kanskje bladet rett og slett ikke er rettet mot dere som nærmer dere tretti og eldre? men jeg må si at "Hunk of the month" o.l. er ganske så uinteressant..[/quote'] Jeg er nå bare 22. men jeg liker ikke Cosmo likevel...
Gjest La boheme ikke innlogget Skrevet 30. november 2004 #20 Skrevet 30. november 2004 Jeg er 22, og jeg synes det er drittkjedelig. Alle de artiklene om "hvordan bli festens midtpunkt", "hvordan tilfredsstile mannen" osv setter kvinnesaken 30 år tilbake. Motestoffet er ofte utdatert og det er i tillegg for lite av det. Sist gang jeg kjøpte det hadde de brukt 7 sider på nakne "hunks". Da synes jeg faktisk t.o.m [mag] er et bedre blad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå