Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke lagd pinnekjøtt så veldig ofte, men de gangene jeg har gjort det har jeg ikke tatt det i ovn, kun dampet.  Men lurer egentlig hvorfor de som grille i ovn gjør det, blir det ikke tørt?  

Anonymkode: 03722...e99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er best dampet

Anonymkode: 6c180...3be

• Liker 1
Skrevet

Det må 5 minutter i oven under grillelementet for å få en liten stekeoverflate :) Synes kjøttet blir så vassent hvis ikke.

Anonymkode: 6a583...471

• Liker 4
Skrevet

Det må slett ikke inn i ovnen etterpå, men noen liker å steke det litt for at fettet på kjøttet skal bli litt sprøtt. Noen få minutter holder, det kan faktisk bli litt tørt og hardt hvis det står for lenge

• Liker 2
Skrevet

Tar en liten tur under grillen før det serveres her

Skrevet

Hvis du skal ha det under grillen da, hvor varmt og hvor lenge?  Takk så lenge! 

Skrevet

Sett grillen på max. 3-5 minutter er nok. Spre kjøttstykkene utover i en langpanne :)

• Liker 1
Skrevet

Det må noen minutt under grillen. Fettet rundt er så ekkelt og slimete dersom ikke. 

Anonymkode: e1fd8...b46

• Liker 3
Skrevet

ok - takk for tips. :)

Skrevet

Bruker bare å dampe det, har ikke pinnekjøttet i stekeovnen. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har hellet ikke pinnekjøttet i stekeovnen.  Jeg damper det ca 6 timer! Mørere kjøtt skal du lete lenge etter! 👍😆 lett å renske også, siden det løsner lett fra både fett og bein. 

Åhhh, nå gleder jeg meg til jul 😆😀🎅

Endret av Lavendela
Skrevet

To grill. Eller... "just to toast a lil'".

Her dampes den til den er deilig mør, så inn i ovnen i ca 10 min (vanlig varmluft) for å godgjøre seg litt. Fettet begynner karamelliseringen og blir bare DIGG.

HerreGUD jeg gleder meg til årets beste middag.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...