Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg har driti meg skikkelig ut! Jeg har gjeld på 20.000,-kr på kredittkortet mitt, og fikk faktura som MÅ betales 15.desember. Trodde jeg hadde satt En fast større sum hver mnd, men det har tydeligvis bare blitt trekt det jeg må trekke. 

Hva lønner seg nå? Ta et forbrukslån, nytt kredittkort? 😳

Anonymkode: 6a5e6...7d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ta opp nytt lån! Selg det du kan og betal ned så mye som mulig. Ellers risikerer du at gjelda spinner ut av kontroll og da er du skrudd.

Anonymkode: 0bbb0...76b

• Liker 4
Skrevet

Tar du ett nytt kkredittkort for å betale ut den gjelden du nå har, så regnes det renter fra første krone, da det regnes som kontantuttak. Ikke lurt. Kredittlån vet jeg ingenting om. Kredittkortet du har gjeld på betaler du ut så fort du bare kan. Få en nedbetalingsplan med banken kortet er utstedt fra. Q

Anonymkode: 7bea2...0b7

Skrevet

Absolutt ikke lurt å ta lån for å betale ned en annen gjeld, vil heller anbefale deg å selge noe du ikke trenger og ned betale ned så mye som mulig.

Anonymkode: 6a7bd...90f

Skrevet

Jobb ekstra eller lån privat hos familie.

Anonymkode: 21c5b...758

Skrevet

Du er et klassisk eksempel på kunder som kredittkortselskapene tjener seg rike på. Du har null kontroll på egen økonomi og har heller ikke oversikt over dine transaksjoner. 

Til deg har jeg bare et råd!  Kutt ut alt av forbruk en periode. Betal ned all drittgjeld ( kredittkort etc) og lær noe av dette!

Du får en mye bedre økonomi i fremtiden om du sparer opp til ting du ønsker å kjøpe!

Lykke til. Dette klarer du🖒🖒

• Liker 6
Skrevet

Er du sikker på at det ikke bare er minimumsbeløpet som må betales den 15 desember? Dette greier du, har selv hatt over 30.000 i kredittkortgjeld, og det er hverken krise eller verdens undergang.

Anonymkode: 7d27e...ef0

• Liker 5
Skrevet

Du må ikke betale 20 000 i desember. Minimumsbeløpet er det du må betale. Det er på rundt 500 kr 

Anonymkode: f2b0a...cc8

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må ikke betale 20 000 i desember. Minimumsbeløpet er det du må betale. Det er på rundt 500 kr 

Anonymkode: f2b0a...cc8

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at det ikke bare er minimumsbeløpet som må betales den 15 desember? Dette greier du, har selv hatt over 30.000 i kredittkortgjeld, og det er hverken krise eller verdens undergang.

Anonymkode: 7d27e...ef0

Det kommer jo helt an på hvilken situasjon ts er i. Er kortet missbrukt, må alt betales ned. Dette er informasjon ts ikke gir oss og dermed noe vi ikke vet hvorfor hun må betale alt.

• Liker 2
Skrevet

Nye regler nå så totalbeløpet kommer på fakturaen men man må selv endre til minimumsbeløpet som står på fakturaen. 

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for oppfordring på brudd av norsk lov.

Frk.K, mod.

Skrevet
På 2. desember 2016 den 20.56, AnonymBruker skrev:

Ikke ta opp nytt lån! Selg det du kan og betal ned så mye som mulig. Ellers risikerer du at gjelda spinner ut av kontroll og da er du skrudd.

Anonymkode: 0bbb0...76b

Hvor står dette? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor står dette? 

Hva står hvor? 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva står hvor? 

Wops, feil sitering😁

Skrevet
21 timer siden, Akay skrev:

Nye regler nå så totalbeløpet kommer på fakturaen men man må selv endre til minimumsbeløpet som står på fakturaen. 

Hvor står dette?

Skrevet
På 3.12.2016 den 0.08, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke lurt å ta lån for å betale ned en annen gjeld, vil heller anbefale deg å selge noe du ikke trenger og ned betale ned så mye som mulig.

Anonymkode: 6a7bd...90f

For noe tull. Ta nytt kredittkort, få bedre rente på det nye, og vips: 2 problems solved.

Dette vaset om at det ikke kan lønne seg å ta nytt lån for å betale et annet, er jaggu en seiglivet myte, gitt.

Anonymkode: e6674...8a7

Skrevet

Om du har en sparekonto så betaler du ut kredittkortgjelden fra sparekontoen din.

Og så bør du vurdere om du har en økonomi som er forenelig med å bruke kredittkort. *klippe-klippe*

Den gyldne reglene for kredittkort er: Ikke bruk penger du ikke alt har inne på konto!

Anonymkode: 5e396...d2c

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull. Ta nytt kredittkort, få bedre rente på det nye, og vips: 2 problems solved.

Dette vaset om at det ikke kan lønne seg å ta nytt lån for å betale et annet, er jaggu en seiglivet myte, gitt.

Anonymkode: e6674...8a7

Har sett litt på det, og vurderer å få nytt kredittkort. Dette fordi i januar/februar har jeg muligheten til å betale 20.000 i en sleng. Deretter har jeg tenkt til å avslutte det ene kredittkortet, slik at jeg kun bruker det første kredittkortet i forbindelse med utenlandsreiser. 

Vil dette være så dumt? Jeg vegrer meg veldig for å spørre om å få låne 20k av samboeren, når jeg selv har driti meg sånn ut..

Skrevet

Her er det mange som ikke burde gi råd. Vi kjenner ikke TS og vet ikke noe om dennes økonomi. Å ufarliggjøre kredittkortgjelde, og å råde h*n til å ta opp mer lån er jo å legge opp til et stort økonomisk uføre dersom TS ikke har kontroll på forbruket sitt. Kredittkort har voldsomme renteutgifter, som kan komme raskt ut av kontroll.

Du burde gjøre hva du kan for å få beløpet ned, TS, og ikke ved å ta opp nye lån med høy rente. Dersom det er slik at du kan betale mindre enn 20.000, så gjør det, men strekk deg langt for å få ned gjelden. Klipp kortet dersom du ikke har mer kontroll enn dette. Det å bruke kredittkortet til forbruk og ikke betale den fulle regningen når den kommer er intet annet enn idioti.

Anonymkode: a0c0d...5bc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...