AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #1 Skrevet 2. desember 2016 Jeg har en 6 måneder gammel kattunge. Den siste månedene har jeg sett at hun har to mørke "klumper" bak, en på hver side av analåpningen som stadig vokser litt. Jeg trudde først det var rester etter dobesøk. Jeg har forsøkt å tørke, men det sitter fast. Hun er sunn, frisk og rask. Ikke rød bak, vasker seg normalt og har gode dovaner. Det er ingen lukt. Ikke sterilisert, men har time til det i nær fremtid. Noen som har vært borte i dette? Anonymkode: dc8dd...dba
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #3 Skrevet 2. desember 2016 43 minutter siden, Minya skrev: Har du et bilde`? Det var veldig vanskelig å få til... dårlig lys og (forståelig nok) lite samarbeidsvillig katt. Det er rett ved endetarmsåpningen, inne på det hårløse området. Symmetrisk på hver side. Ca 0,5cm som står rett ut, 2mm i diameter, mørk brun farge. Anonymkode: dc8dd...dba
Minya Skrevet 2. desember 2016 #4 Skrevet 2. desember 2016 Kanskje tette analkjertler? Ville tatt en tur til veterinær, men hvis det ikke plager pus så kan det vente til over helgen hvis ikke veterinæren din har helgeåpent. Skulle pus plutselig vise tegn til ubehag eller noe, ringer du veterinærvakta.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #5 Skrevet 3. desember 2016 14 timer siden, Minya skrev: Kanskje tette analkjertler? Ville tatt en tur til veterinær, men hvis det ikke plager pus så kan det vente til over helgen hvis ikke veterinæren din har helgeåpent. Skulle pus plutselig vise tegn til ubehag eller noe, ringer du veterinærvakta. Takk for svar! Ut i fra bilder og beskrivelser stemmer det med hvor det er, men ikke med symptomene ellers i det hele tatt. Ingen lukt, ingen problemer med avføring, innen rødhet eller hovenhet og ingen tegn på sykdom. Jeg har hatt katt i over ti år, så har erfaring med katter som er syke/ikke har det godt. Tenker jeg avventer til veterinærtimen jeg allerede har, så lenge hun er frisk og raskt ellers tenker jeg det er best å spare henne for en stressende biltur. Anonymkode: dc8dd...dba
Minya Skrevet 3. desember 2016 #6 Skrevet 3. desember 2016 Fortsett å følge tett med, bare sånn i tilfelle det skulle utvikle seg. Men siden hun ikke virker plaget av det, gjør det nok ingenting å vente til den timen du allerede skal til. Lykke til! <3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #7 Skrevet 3. desember 2016 37 minutter siden, Minya skrev: Fortsett å følge tett med, bare sånn i tilfelle det skulle utvikle seg. Men siden hun ikke virker plaget av det, gjør det nok ingenting å vente til den timen du allerede skal til. Lykke til! <3 Følger tett med. Ringer nok uansett til uka, vet. jeg bruker pleier å være positive til en rask "telefonkonsultasjon". Anonymkode: dc8dd...dba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå