Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble en gang kalt dumsnill og ble dypt fornærmet. Men det fikk meg til å tenke på hva det vil si å være dumsnill. 

Jeg konkluderte med at det ikke er noen som er dumsnill, men det er kyniske personer som utnytter snille uten intensjoner å gjengjelde tjenesten.

Og kalle noen dumsnill er en "hersketeknikk"  som blir brukt for å fraskrive seg ansvar for sin utnyttelse av disse.

For enkelt?

Jeg spør i allefall ikke lenger om tjenester jeg ikke kan eller er villig til å gjengjelde.

Hva mener dere?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, Bergtatt skrev:

Ble en gang kalt dumsnill og ble dypt fornærmet. Men det fikk meg til å tenke på hva det vil si å være dumsnill. 

Jeg konkluderte med at det ikke er noen som er dumsnill, men det er kyniske personer som utnytter snille uten intensjoner å gjengjelde tjenesten.

Og kalle noen dumsnill er en "hersketeknikk"  som blir brukt for å fraskrive seg ansvar for sin utnyttelse av disse.

For enkelt?

Jeg spør i allefall ikke lenger om tjenester jeg ikke kan eller er villig til å gjengjelde.

Hva mener dere?

Det er jo viktig og ikke utnytte dum-snille personer. La oss si at noen vet at du er dum-snill - vær litt på vakt så de ikke kommer til å utnytte deg. Vær litt strengere hvis du merker at du blir utnyttet. Snillhet er jo en bra egenskap, så det er bedre å være litt for snill enn og ikke være snill i det hele tatt.

Skrevet

Jeg er vel litt dumsnill til tider, eks låner penger til min bror jeg vet jeg kanskje ikke får tilbake (småbeløp riktignok).  Blir ikke fornærmet av å bli kaldt dumsnill, men alt kommer an på måten det blir sagt på og settingen.

Å være dumsnil er å gjøre folk en tjeneste som kanskje ikke blir gjengjeldt, at man blit utnyttet. Så lenge man er klar over det selv, så gjør det ingenting, tenker jeg. Det er lov å være snill :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...