Bergtatt Skrevet 2. desember 2016 #1 Skrevet 2. desember 2016 Ble en gang kalt dumsnill og ble dypt fornærmet. Men det fikk meg til å tenke på hva det vil si å være dumsnill. Jeg konkluderte med at det ikke er noen som er dumsnill, men det er kyniske personer som utnytter snille uten intensjoner å gjengjelde tjenesten. Og kalle noen dumsnill er en "hersketeknikk" som blir brukt for å fraskrive seg ansvar for sin utnyttelse av disse. For enkelt? Jeg spør i allefall ikke lenger om tjenester jeg ikke kan eller er villig til å gjengjelde. Hva mener dere? 1
fuglekvitter__ Skrevet 2. desember 2016 #2 Skrevet 2. desember 2016 5 timer siden, Bergtatt skrev: Ble en gang kalt dumsnill og ble dypt fornærmet. Men det fikk meg til å tenke på hva det vil si å være dumsnill. Jeg konkluderte med at det ikke er noen som er dumsnill, men det er kyniske personer som utnytter snille uten intensjoner å gjengjelde tjenesten. Og kalle noen dumsnill er en "hersketeknikk" som blir brukt for å fraskrive seg ansvar for sin utnyttelse av disse. For enkelt? Jeg spør i allefall ikke lenger om tjenester jeg ikke kan eller er villig til å gjengjelde. Hva mener dere? Det er jo viktig og ikke utnytte dum-snille personer. La oss si at noen vet at du er dum-snill - vær litt på vakt så de ikke kommer til å utnytte deg. Vær litt strengere hvis du merker at du blir utnyttet. Snillhet er jo en bra egenskap, så det er bedre å være litt for snill enn og ikke være snill i det hele tatt.
Franord Skrevet 3. desember 2016 #3 Skrevet 3. desember 2016 Jeg er vel litt dumsnill til tider, eks låner penger til min bror jeg vet jeg kanskje ikke får tilbake (småbeløp riktignok). Blir ikke fornærmet av å bli kaldt dumsnill, men alt kommer an på måten det blir sagt på og settingen. Å være dumsnil er å gjøre folk en tjeneste som kanskje ikke blir gjengjeldt, at man blit utnyttet. Så lenge man er klar over det selv, så gjør det ingenting, tenker jeg. Det er lov å være snill
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå