AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #1 Skrevet 2. desember 2016 Jeg begynte å gråte når jeg veide meg for første gang på noen måneder i dag. Jeg er 167 cm og veier 64.8 kg. Er ikke overvektig, men trives så lite i kroppen min for tiden at jeg blir flau av å gå ut. Ser normal ut med klær men uten henger magen. Det er bare så sykt å tenke på at jeg var 58 kg i sommerferien og har gått opp nesten 7 kg på kun noen mnd. Det verste er at jeg føler ikke at det er noen spesiell grunn til det, på ferie i sommer så gikk jeg faktisk ned til 56 kg. Alle kommenterer på hvor lite jeg spiser, spiser kun frokost noen dager og da er det enten omelett eller havregrøt, kanskje baguett til lunsj på skolen. Også er det middag, og da er det mye salat og kylling og fisk det går i og mye grønnsaker/wok men spiser variert, men er glad i pasta da. Spiser som oftest ikke kvelds, men spiser frukt og gresk yoghurt mye i løpet av dagen og drikker vann/brus i helgene. Kan finne på og spise is/snop i midt i ukedagene da men ikke sånn at jeg skeier ut. Har faktisk de siste dagene telt hvor mye jeg spiser i løpet av dagen og det er som oftest ikke mer enn 1700 kcal, av og til 1300. Så jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt. Har et lite treningstudio hjemme som jeg har lyst å begynne å bruke, nå trener jeg som oftest basic øvelser på rommet. Jeg lurer bare på hvordan jeg kan gå ned til hvertfall 60 kg slik at jeg føler meg mer komfortabel i meg selv? Er også sjenert for å vise meg frem for kjæresten min. Trenger motivasjon! Jente 16 Anonymkode: 7fde2...bfc
Pringle Skrevet 2. desember 2016 #2 Skrevet 2. desember 2016 Snu alt på hodet. Du er bare 16, så selvtillit kan komme etterhvert. Hvis du har kjæreste, så er du åpenbart tiltrekkende. Et hett tips er å slutte å lete etter motivasjon, det er bare et moteord - hvis du vil gå ned i vekt, så gjør de tingene som skal til for å gå ned i vekt: Spis mindre, beveg deg mer. Hva du spiser og hvor mye eller lite du spiser noen dager, og hva folk ser og velger å kommentere, har ikke så stor betydning, det er summen av alt du spiser, samt hvor mye du beveger deg, over tid, som påvirker vekta di. Hvis du teller kalorier, så må du telle med alt, gjøre det riktig, gjøre det hver dag, og over lang tid. Det kan være enklere å bare sette opp noen enkle regler for deg selv, du må selv velge hvilke som virker rimelige for akkurat deg - begrense godterier til helgene, bare drikke vann til maten og lignende. Hvis du i tillegg holder deg i aktivitet - og du kan velge type og intensitet selv - så vil kroppen din bli sunnere og du vil føle deg bedre.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #4 Skrevet 3. desember 2016 Min første tanke var den samme som vedkommende ovenfor her. Sikker på at du ikke er gravid? Hvis ikke dette er tilfellet, synes jeg det er trist å lese slike om slike tanker fra en 16-åring. Personlig ville jeg ikke tenkt på tallet på vekta, men heller fokusert på det som gjør at du får deg bedre med deg selv. Dersom du trener regelmessig, vil 1300-1700 kalorier være svært lite mat/drikke for deg, uten at jeg skal uttale meg for mye om dette når jeg ikke vet mer om deg enn jeg gjør. Jeg håper ikke det er slik at du føler mestring ved at folk kommenterer hvor lite du spiser. Du er ikke "flink" ved å spise så lite at folk legger merke til det. Du er "flink" dersom du gir kroppen din den næringen den behøver, og den behøver ganske mye av den riktige næringen! Ser for meg ut som du spiser mye riktig mat, og dersom endringene i dine spise- og treningsvaner ikke er forandret siden i sommer, synes jeg vektoppgangen er litt underlig. Dersom du nylig har startet på P-piller, kan dette også være en årsak til vektoppgang, da enkelte merker kan føre til økt fettlagring. Dette er det imidlertid ulike meninger om, og noe jeg ikke har nok kunnskap om til å konkludere med. Til slutt: Du er ung og kjempeflott som du er, så ikke la noen kilo rundt magen legge noen dempere på livet ditt. Anonymkode: be43e...338 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #5 Skrevet 3. desember 2016 Tusen takk for svar til dere over. Shit, nå blir jeg ennå mer stressa!! Har faktisk tenkt tanken selv men bare ledd det bort når mamma spør meg om det. Begynte på ppiller i slutten av august, har hendt 2 ganger at jeg har glemt pillen. Vet du om det går å teste seg hos helsestasjonen?! Anonymkode: 7fde2...bfc
CoolSistah Skrevet 3. desember 2016 #6 Skrevet 3. desember 2016 Det går an! Du kan også kjøpe graviditetstest på apoteket, tror de koster mellom 100-200 kroner. Glemte piller kan fort føre til graviditet ja
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #7 Skrevet 3. desember 2016 Da er testen tatt og jeg er sjokkert, dere hadde rett. Jeg er gravid😰😰 kjæresten skal komme over nå.. Anonymkode: 7fde2...bfc
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #8 Skrevet 4. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er testen tatt og jeg er sjokkert, dere hadde rett. Jeg er gravid😰😰 kjæresten skal komme over nå.. Anonymkode: 7fde2...bfc Oisann! Håper det går bra med deg Anonymkode: be43e...338
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå