AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #1 Del Skrevet 2. desember 2016 Hei, først av alt, jeg vet jeg burde gå til lege men jeg har ikke råd til det akkurat nå så lurer på om noen kan hjelpe. Har fått ett kløende parti i hodebunnen, det kommet puss og er i det hele tatt ganske ubehagelig. Har noen hatt noe lignende. Det kan minne om store flassflak som detter av når jeg klør. Har ikke flass ellers. Vasker håret 2-3 ganger i uken etter anbefaling fra frisør, dusjer ellers hver dag. Om noen skulle lure på hygienen. Om du noen har erfaring hva var det? Er det noe man kan få tak i reseptfritt for å bli kvitt det? Legger ved ett bilde tilfelle noen kjenner det igjen. Jeg vet det er ekkelt så jeg beklager på forhånd. Anonymkode: 2438e...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #2 Del Skrevet 2. desember 2016 Ikke så lett å se, men kan det være eksem? Jeg kan gjerne få småsår i hodebunnen som jeg peller på og så begynner de å blø og det kommer ut sårvæske. Prøv å la være å klø, ikke gå med vått hår ute og gjerne bytt shampoo. Anonymkode: f6456...910 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #3 Del Skrevet 2. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke så lett å se, men kan det være eksem? Jeg kan gjerne få småsår i hodebunnen som jeg peller på og så begynner de å blø og det kommer ut sårvæske. Prøv å la være å klø, ikke gå med vått hår ute og gjerne bytt shampoo. Anonymkode: f6456...910 Var ikke så lett å ta bilde:) Mulig, jeg har eksem på den ene armen så jeg er jo utsatt for det, det kjennes ikke likt ut men kan jo godt være at det er håret som gjør det. Vått hår gjør det definitivt mye verre så det kan godt være at du har rett. Anonymkode: 2438e...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #4 Del Skrevet 2. desember 2016 Gå til lege. Du trenger spesialprodukter for hårvask. Kan og være lurt å spørre legen om dette kan være MI allergi. (Bruk google). Anonymkode: 27cbc...9ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 2. desember 2016 #5 Del Skrevet 2. desember 2016 Jeg slet med akkurat lignende eksem over lengre tid. Det fikk aldri Gro heller fordi jeg klødde på det og bakteriene bare ble flyttet rundt. Ganske sikker på at det er Seboreisk hodebunnseksem. Fungoral-Shampoo på apoteket "ordnet opp" ganske fort :-) merker jeg antydning til eksem nå vasker jeg håret med fungoral, også forsvinner det igjen. den lille flasken var drøy i bruk for min del. Følg pakkeanvisningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #6 Del Skrevet 3. desember 2016 Det kan være så mangt. Seboreisk eksem er relativt vanlig tror jeg. Da er visst Fungoral-sjampo på apoteket tingen. Men en sånn liten flaske er dyrere enn en legetime, så er nok bedre å dra til legen å få bekreftet diagnose enn å bruke masse penger på en behandling som kanskje ikke funker. Hilsen ei som har brukt masse penger på behandling som ikke funker og derfor ikke har råd til å dra til legen! Anonymkode: d91de...e2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
V.S. Skrevet 21. februar 2023 #7 Del Skrevet 21. februar 2023 Jeg hadde lignende da jeg var yngre, tenårene. Kommet tilbake nå i tidlig 30 årene. Jeg dusjer hver dag, men vasker håret hver 2./3.dag. På den dagen jeg skal vaske håret, klør det litt, kjenner "sår" ett par plasser som væsker litt når jeg tar på det. I tenårene fikk jeg en flaske med noe væske som jeg tok på sårene når de kom, og passerte sårene. Da "smeltet" sårene vekk. Etter noen mnd behandling forsvant dem. Skal til legen og få ny resept. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #8 Del Skrevet 21. februar 2023 1 hour ago, V.S. said: Jeg hadde lignende da jeg var yngre, tenårene. Kommet tilbake nå i tidlig 30 årene. Jeg dusjer hver dag, men vasker håret hver 2./3.dag. På den dagen jeg skal vaske håret, klør det litt, kjenner "sår" ett par plasser som væsker litt når jeg tar på det. I tenårene fikk jeg en flaske med noe væske som jeg tok på sårene når de kom, og passerte sårene. Da "smeltet" sårene vekk. Etter noen mnd behandling forsvant dem. Skal til legen og få ny resept. Bruk selsun eller fungoral fra apotek en gang i uken eller sånn. Gjerne bytt mellom dem slik at det ikke utvikles resistanse. Det kan også væer en ide å lete etter en normal shampoo som forebygger slike problemer. Enkelte shampooer kan nok bidra til at problemet kommer tilbake raskere. Anonymkode: b7dfb...f31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #9 Del Skrevet 21. februar 2023 Jeg slet med det samme for noen år siden. Prøvde Fungoral shampo og en geléaktig kortisonkrem jeg fikk fra legen, uten at det hjalp. Ble så ille at det spredde seg til store deler av hodebunnen, og jeg kunne kjenne at det rant verk nedover. DA satte legen meg på antibiotika og det løste alle problemene. Så kontakt legen om det blir for ille. Anonymkode: e2559...342 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #10 Del Skrevet 21. februar 2023 Hadde no lignende…hadde time hos frisør mens d sto på(hadde brukt altfor mye penger på apotek før jeg dro dit. Fortalte dette til frisøren,da ble hun litt “oppgitt“,og sa at det er frisører som sitter med kunnskap om slikt og ikke apotekene! Kjøpte med meg en anbefalt shampo,og d tok ikke langt tid før hodebunnen ble helt fin. Anonymkode: 5dbc1...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #11 Del Skrevet 21. februar 2023 Håper TS fikk hjelp i 2016... Men jeg ville ikke brukt vanlig sjampo, eller sjampo for overfladiske problemer på væskende sår... Sår som væsker har vanligvis behov for noe mer enn vanlig såpe... Anonymkode: 3b9f4...034 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #12 Del Skrevet 21. februar 2023 Ja la oss håpe hun ikke har gått med dette i 7år 🤠 Anonymkode: 5dbc1...7d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå