MarinaC Skrevet 2. desember 2016 #1 Skrevet 2. desember 2016 Dere som jobber på BK. Må dere ordne med uniformen selv? Hva består den av? Må dere ta den med hjem å vaske den selv? Takk
Kragebein Skrevet 2. desember 2016 #2 Skrevet 2. desember 2016 Det begynner å bli noen år siden jeg jobbet der, men fikk tildelt uniformen første dag og prisen ble trukket fra første lønning. Den besto av sko, bukse, skjorte, belte og caps, og vi måtte ta det med hjem og vaske selv. Vi hadde skap på pauserommet, men mener det var ganske strengt forbudt å la uniformen ligge igjen der mellom skift.
MarinaC Skrevet 2. desember 2016 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2016 1 minutt siden, Kragebein skrev: Det begynner å bli noen år siden jeg jobbet der, men fikk tildelt uniformen første dag og prisen ble trukket fra første lønning. Den besto av sko, bukse, skjorte, belte og caps, og vi måtte ta det med hjem og vaske selv. Vi hadde skap på pauserommet, men mener det var ganske strengt forbudt å la uniformen ligge igjen der mellom skift. Takk
Gjest Aqua Skrevet 2. desember 2016 #4 Skrevet 2. desember 2016 (endret) 1 time siden, Kragebein skrev: Det begynner å bli noen år siden jeg jobbet der, men fikk tildelt uniformen første dag og prisen ble trukket fra første lønning. Den besto av sko, bukse, skjorte, belte og caps, og vi måtte ta det med hjem og vaske selv. Vi hadde skap på pauserommet, men mener det var ganske strengt forbudt å la uniformen ligge igjen der mellom skift. Du mener vel ikke at dere ble trukket i lønn for jobbuniform, som overhodet ikke egner seg for bruk privat? :O edit: skrivefeil Endret 2. desember 2016 av Aqua
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #5 Skrevet 2. desember 2016 Jeg ville ikke jobbet for en arbeidsgiver som krevde at jeg betalte for egen uniform selv. Anonymkode: 41c79...e56 6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #6 Skrevet 2. desember 2016 Betale for arbeidstøy? seriøst?? Anonymkode: 0e22f...6da 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #7 Skrevet 2. desember 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke jobbet for en arbeidsgiver som krevde at jeg betalte for egen uniform selv. Anonymkode: 41c79...e56 Enig i det. Det er en ting å ta depositum, men å betale hadde jeg ikke gjort Anonymkode: 12388...680
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #8 Skrevet 2. desember 2016 Depositum? seriøst. nei man skal ikke ut med penger for noe arbeidsgiver krever at dere skal bruke. Anonymkode: 0e22f...6da 1
Tvist Skrevet 2. desember 2016 #9 Skrevet 2. desember 2016 Synes det er skandaløst om det stemmer. Vi fikk betalt for å kjøpe klær til oss selv som egnet seg til arbeidet (litt formelt). Kunne selvsagt også bruke dem privat.
stian42 Skrevet 2. desember 2016 #10 Skrevet 2. desember 2016 Arbeidsgiver står ansvarlig for utstyr som kreves i jobben 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå