Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som jobber på BK. Må dere ordne med uniformen selv? Hva består den av? Må dere ta den med hjem å vaske den selv?

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det begynner å bli noen år siden jeg jobbet der, men fikk tildelt uniformen første dag og prisen ble trukket fra første lønning. Den besto av sko, bukse, skjorte, belte og caps, og vi måtte ta det med hjem og vaske selv. Vi hadde skap på pauserommet, men mener det var ganske strengt forbudt å la uniformen ligge igjen der mellom skift.

Skrevet
1 minutt siden, Kragebein skrev:

Det begynner å bli noen år siden jeg jobbet der, men fikk tildelt uniformen første dag og prisen ble trukket fra første lønning. Den besto av sko, bukse, skjorte, belte og caps, og vi måtte ta det med hjem og vaske selv. Vi hadde skap på pauserommet, men mener det var ganske strengt forbudt å la uniformen ligge igjen der mellom skift.

Takk :)

Skrevet (endret)
1 time siden, Kragebein skrev:

Du mener vel ikke at dere ble trukket i lønn for jobbuniform, som overhodet ikke egner seg for bruk privat? :O

edit: skrivefeil

Endret av Aqua
Skrevet

Jeg ville ikke jobbet for en arbeidsgiver som krevde at jeg betalte for egen uniform selv. 

Anonymkode: 41c79...e56

• Liker 6
Skrevet

Betale for arbeidstøy? seriøst??

Anonymkode: 0e22f...6da

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke jobbet for en arbeidsgiver som krevde at jeg betalte for egen uniform selv. 

Anonymkode: 41c79...e56

Enig i det. Det er en ting å ta depositum, men å betale hadde jeg ikke gjort

Anonymkode: 12388...680

Skrevet

Depositum? seriøst. nei man skal ikke ut med penger for noe arbeidsgiver krever at dere skal bruke.

Anonymkode: 0e22f...6da

• Liker 1
Skrevet

Synes det er skandaløst om det stemmer. Vi fikk betalt for å kjøpe klær til oss selv som egnet seg til arbeidet (litt formelt). Kunne selvsagt også bruke dem privat.

Skrevet

Arbeidsgiver står ansvarlig for utstyr som kreves i jobben

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...