Gå til innhold

Kjenner pulsen i lårene ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det normalt? Jeg ligger i ro, og kjenner pulsen i lårene. Ubehagelig. Pleier å få det etter å gått tur og sånn.. men ikke når jeg ikke har gjort noe.. andre som har hatt det?!

Anonymkode: b6cff...1fc

Videoannonse
Annonse
Gjest Holititten
Skrevet

Hovedpulsåren går jo i lårene, er ikke akkurat veldig merkelig..

Ikke alle kjenner pulsen sin godt selv, men om du pleier å få det etter å ha gått tur er det jo ikke farlig.

Skrevet

Gjort det flere ganger selv, og er veldig aktiv. Det er utrolig ubehagelig, men forbigående :) 

Skrevet

Kjenner det ofte hvis jeg er veldig varm, på stranda og lignende f.eks. 

Anonymkode: 90c46...25f

Skrevet
På Friday, December 02, 2016 den 17.45, AnonymBruker skrev:

Er det normalt? Jeg ligger i ro, og kjenner pulsen i lårene. Ubehagelig. Pleier å få det etter å gått tur og sånn.. men ikke når jeg ikke har gjort noe.. andre som har hatt det?!

Mer unormalt at du ikke kjenner elle rikke har puls i lårene. Da kan du begynne å bekymre deg. 

Anonymkode: ad1fe...42a

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mer unormalt at du ikke kjenner elle rikke har puls i lårene. Da kan du begynne å bekymre deg. 

Nei, det er ikke noe å bekymre seg for. Jeg kan ikke kjenne pulsen i lårene fordi jeg har muskuløse lår. Det er ingenting å bekymre seg for. Jeg bare sier dette sånn at innlegget ditt ikke skaper en haug med folk som tror de er unormal fordi de ikke kjenner pulsen i låret. Hadde jeg kjent pulsen i bare ett lår f.eks så hadde jeg gått til legen og sjekka at jeg ikke hadde et aneurisme. Så sånn sett er det mer bekymrinsverdig at man kan kjenne pulsen i lårene enn ikke. Da må man i såfall være tynn og lite muskuløs siden pulsåren ligger langt inn. Men kjenner man den i begge lår så er det svært lite sannsynlig at det er et aneurisme. 

Det sies også at dersom man kjenner pulsen på magen bør man sjekke hos lege, fordi det er et symptom på aneurisme og om den sprekker så dør man jo nærmest momentant, men sånn som jeg er ganske tynn ved at jeg har lav fettprosent og kan da til og med se at magen går opp og ned etter pulsslagene til tider, og jeg er frisk og fin uten noe aortaaneurisme. 

Anonymkode: e2251...06f

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke noe å bekymre seg for. Jeg kan ikke kjenne pulsen i lårene fordi jeg har muskuløse lår. Det er ingenting å bekymre seg for. Jeg bare sier dette sånn at innlegget ditt ikke skaper en haug med folk som tror de er unormal fordi de ikke kjenner pulsen i låret. Hadde jeg kjent pulsen i bare ett lår f.eks så hadde jeg gått til legen og sjekka at jeg ikke hadde et aneurisme. Så sånn sett er det mer bekymrinsverdig at man kan kjenne pulsen i lårene enn ikke. Da må man i såfall være tynn og lite muskuløs siden pulsåren ligger langt inn. Men kjenner man den i begge lår så er det svært lite sannsynlig at det er et aneurisme. 

Det sies også at dersom man kjenner pulsen på magen bør man sjekke hos lege, fordi det er et symptom på aneurisme og om den sprekker så dør man jo nærmest momentant, men sånn som jeg er ganske tynn ved at jeg har lav fettprosent og kan da til og med se at magen går opp og ned etter pulsslagene til tider, og jeg er frisk og fin uten noe aortaaneurisme. 

Poenget mitt er, for å ta det i klar tekst, at man kan ikke sette seg til å kjenne etter alt av kroppens funksjoner og lure på om man er normal eller ikke, og i tillegg lage tråder om om ting er normal eller ikke på nettet. Da har man helseangst og trenger psykisk helsehjelp. 

Gjest Belle âme
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😨😨 No blei eg bekymra her, kjenner av og til puls i både mage og fingrer.

Skrevet
1 time siden, Belle âme skrev:

Det gjør jeg og! Hver gang jeg ligger så ser jeg magen går opp og ned pga pulsen! 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare av og til. Når jeg ligger i ro så dunker det veldig i lårene. det er og hver gang etter jeg har gått fort. Aldri opplevd det før. Men det med puls i magen, leste på Lommelegen at det var normalt? Jeg har det hele tiden... 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men det med puls i magen, leste på Lommelegen at det var normalt? Jeg har det hele tiden... 

Helt normalt det og:fnise: Jeg ikke bare kjenner pulsen i magen, jeg ser den utenpå magen døgnet rundt. Tar det som et tegn på at jeg lever.

Anonymkode: d7ecd...8fc

• Liker 1
Gjest Holititten
Skrevet

At de går an å være redd for å ha PULS liksom...:klappe:

Skrevet
12 timer siden, Belle âme skrev:

Du er helt sikkert frisk og fin. Hvis du ikke har smerter eller kjenner en kul så er det nok ikke noe å bekymre seg over. 

Aneurysme er en betegnelse på en utvidelse/utposning på hovedpulsåren. Da øker diameteren på åren i et avsnitt, og økende diameter medfører fare for at denne kan lekke eller i verste fall sprekke. Et aneurysme påvises sjelden hos unge personer, men hos godt voksne og eldre ser man dette iblant. Et slikt aneurysme vil kjennes som en stor pulserende kul i magen. Blir den over en viss diameter må den opereres fordi faren for lekkasje blir stor. 

Skrevet

Puls og aneurysme er to heelt forskjellige ting. 

Puls er positivt, du lever. ;)

• 5 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 4.12.2016 den 12.35, AnonymBruker skrev:

Du er helt sikkert frisk og fin. Hvis du ikke har smerter eller kjenner en kul så er det nok ikke noe å bekymre seg over. 

Aneurysme er en betegnelse på en utvidelse/utposning på hovedpulsåren. Da øker diameteren på åren i et avsnitt, og økende diameter medfører fare for at denne kan lekke eller i verste fall sprekke. Et aneurysme påvises sjelden hos unge personer, men hos godt voksne og eldre ser man dette iblant. Et slikt aneurysme vil kjennes som en stor pulserende kul i magen. Blir den over en viss diameter må den opereres fordi faren for lekkasje blir stor. 

Jeg får ofte en kul. Der jeg kjenner pulsen, men om jeg masserer litt på den så "forsvinner" den. Kanskje bare luft, haha;) håper isåfall det :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...