AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #1 Skrevet 2. desember 2016 Jeg har en venninne som kan være en somlekopp. Det er så irriterende. Hun ringte meg i går i halv 9 tiden på kvelden og lurte på om jeg kunne kjøre henne til typen. Jeg sa ja, men da må du være klar når jeg kommer. Jeg må opp kl 6 i morgen og hsr noe jeg må gjøre før jeg legger meg. Jada, det skulle hun. jeg kommer hjem til henne og hun er overhodet ikke klar. Hun måtte bare smøre seg inn med selvbruning, lakke negler og sminke seg mer. Etter 10 minutter, så spør jeg om hun er ferdig snart og hun sier hun snart er ferdig. Jeg ventet og sa jeg ikke orker å vente mer, kan vi gå nå? Gi meg 5 minutter. Jeg må krølle håret Jeg venter og venter. Til slutt sa jeg bare at nå drar jeg. "Jammen kan du ikke vente litt til da? Jeg er snart ferdig" "Nei jeg kan ikke det. Jeg sa du måtte være klar når jeg kom og nå har jeg ventet i snart en halvtime. Skal jeg kjøre deg, så får du komme nå. Setter meg ut i bilen" Jeg satt meg i bilen og ventet 2 minutter. Hun kom ikke og jeg bare kjørte. Fikk en sur melding fra henne at dette var skikkelig dårlig gjort av meg. Jeg gadd ikke å svare. Var det virkelig så dårlig gjort? Hun sa jo at hun skulle være klar da jeg kom og jeg ventet i nesten en halvtime. Det tar 20 minutter å kjøre ut til han. Anonymkode: 2d469...5ae 33
Populært innlegg Frida Skrevet 2. desember 2016 Populært innlegg #2 Skrevet 2. desember 2016 Jeg synes du var tålmodig, jeg hadde kjørt hjem til meg selv lenge før du gjorde. Hater å vente på folk! Tror jeg max hadde ventet 5 minutter i denne situasjonen. 80
GammelKaktus Skrevet 2. desember 2016 #3 Skrevet 2. desember 2016 Synes det var dårlig gjort av henne. Forhåpentligvis har hun lært. 🤗 34
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #4 Skrevet 2. desember 2016 Ikke dårlig gjort. Svar henne på melding og minn henne på at du sa fra på forhånd at hun måtte være klar når du kom, likevel ventet du en god stund før du igjen sa tydelig ifra at nå kunne du ikke vente lenger. Så kan du si at det er dårlig gjort av HENNE å forvente at du bruker hele kvelden din på å vente og vente når du gjør henne en tjeneste og dere hadde en avtale. Anonymkode: 01580...582 31
hjertesukka Skrevet 2. desember 2016 #5 Skrevet 2. desember 2016 Du ga henne en fin lærepenge som hun forhåpentligvis lærer av. 37
Gjest HappyWaffle Skrevet 2. desember 2016 #6 Skrevet 2. desember 2016 du sa at hun måtte være klar, å enda venta du i en halvtime nesten. nei det var vel fortjent syns jeg,
Gjest Axl Rose Skrevet 2. desember 2016 #7 Skrevet 2. desember 2016 Så klart var det ikke dårlig gjort av deg. Det HUN gjorde var dårlig gjort. Jeg hadde ikke ventet så lenge som deg en gang. Får da være en grense for hvor mye kvinnfolk skal jåle seg til (så tror de at mannfolka liker det. Nei de færreste liker jåledukker som bruker en evighet til å jåle seg til). Jeg hadde ikke ventet om det hadde vert dama mi en gang! Hadde faktisk sagt at hvis du ikke skjerper deg så slår jeg opp for SÅNT gidder ikke jeg. Håper venninnen din lærer, hvis ikke bør du vurdere om hun virkelig er ei god venninne eller bare ei selvdiggende jåledukke. Hadde ikke orket ei sånn venninne selv.
smalls Skrevet 2. desember 2016 #8 Skrevet 2. desember 2016 Skjønner deg godt. Hadde gjort akkurat det samme selv, men hadde kjørt etter 5 minutter. Synes du var tålmodig jeg. Du er sjåføren og da må rhun respektere din tid. Helt tullete hun måtte dolle seg sånn opp. Herregud, skulle de på byen eller? Nei, håper hun lærte leksa si! 9
Søgni Skrevet 2. desember 2016 #9 Skrevet 2. desember 2016 Det du gjorde var ikke dårlig gjort, selvfølgelig. Men at hun ser det fra ditt, og de fleste andres, perspektiv, kan du nok se langt etter. Ja, folk kan endres og lære, men en sånn innstilling som hun viser, pleier gjerne å være del av et større "system". Hvilken knagg man skal henge det på vet jeg ikke, men ofte handler det om vanskeligheter med å se at man ikke er midtpunktet i alle situasjoner, og å innta andres perspektiv. Jeg kan ta feil, men jeg ville blitt overraska om hun kom og unnskyldte seg etter denne lærdommen. 17
Gjest antbug Skrevet 2. desember 2016 #11 Skrevet 2. desember 2016 Overhodet ikke dårlig gjort. Det var jo hun som ikke oppførte seg bra. Hun utnyttet din hjelpsomhet og velvilje og har bare godt av å se at det går en grense et sted for deg også.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #12 Skrevet 2. desember 2016 Hvem bruker over en time på å dolle seg opp til å gå på butikken etter kl 9 om kvelden?? Noen må roe ned på stæshinga. Godt du bare kjørte hjem. Heretter sier du nei til å kjøre henne noe sted. Hun får GÅ. Anonymkode: 15156...a50 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #13 Skrevet 2. desember 2016 Rett skal være rett. Noen folk er kronisk trege, og ingen gjør noe med det. Har gått ifra ei venninne jeg også. Vi skulle på kino, hadde satt klokkeslett, avtalt buss og alt. Vi måtte begge ta et bussbytte, så vi møttes på bussholdeplassen og tok siste buss inn til byen/kinoen sammen. Altså begge våre busser hadde et busstopp tilfelles, hvor vi da møttes for å ta siste buss sammen. Sendte melding og sa ifra om at jeg var i rute og satt på bussen. Hun skrev at hennes gikk om 2 min og hun skulle løpe NÅ. Jeg kom frem, og hun var ikke der. Hennes buss skulle ha vært der ca 3-4 min før min. Tenkte ikke stort over det, for busser jo ofte for sen. Jeg sto der å ventet å ventet å ventet. To av hennes busser kom og gikk. Ringte henne og hun sa hun var litt sein ut, men bussen hennes gikk igjen om 15 min og hun var da hos meg om 30 min. Jeg ble forbannet og dritt lei. Det snødde, det var iskaldt ute, og jeg hadde ventet i nesten en time. Tok neste buss inn til byen, og så filmen. Slo av mobilen og ignorerte henne, fordi jeg var forbannet. Jeg hadde ikke tid til å utsette filmen, for jeg hadde et møte dagen etter. En kinotur som egentlig startet klokken 6, som så ble flyttet til 10.. det hadde jeg ikke tid til. Hun hadde brukt en hel dag. Fra hun våknet, til klokken halv 6 (da skulle hun ta bussen), på å dusje og sminke seg. Jeg hadde vært på jobb, og dusjet og spist mat da jeg kom fra jobb. Men rakk bussen for det, uten problemer. Jeg gruer meg til å avtale ting med henne, for hun er alltid minst 2 timer for sen. Hun lærer aldri, og nekter å innse at det å være treg og sen irriterer andre. Jeg kan ikke kaste bort en hel dag på å vente på hun. Bare fordi hun er så himla treg til å ta seg en dusj, kle på seg og ta på maskara og foundation (det er all sminken hun bruker). På skolen så måtte hun ha en lærer med seg inne i garderoben. For hun kom alltid for sen til timen, og da mener jeg ikke 10 min. Men flere skoletimer! De kunne ikke nekte henne å dusje, men noen måtte være der for å få hun til å gjøre seg ferdig på normal tid. Vi hadde vår egen garderobe (gikk restuarant og matfag på vgs). Så det var ikke slik at andre klasser måtte ha garderoben etter oss. Hun har mistet jobben på grunn av at hun ofte var for sen. Men lærer hun? Vil hun forandre seg? Glem det, for hun ser ikke at hun selv er problemet. Alle andre er problemet, og hun klarer ikke å forstå at det å alltid være så sen er galt. Har gått inn på kino, konserter og slike ting uten henne mange, mange, mange ganger. Sikkert flere ganger enn det hun har blitt med inn. Og hun syter og klager over at ingen orker å invitere hun med på ting lengre. Når jeg inviterer henne, så må jeg ha med en til. For ellers så ender jeg opp med å måtte gå in alene. Det å få sette oss ned i 1 time på et uteplass, før de stenger.. det er et mirakel. Så vi møtes på halvveien. Hjemmefest og vi venter på henne. Hun kommer når hun kommer. Hun er ei god venninne, bortsett fra dette problemet med tid. Anonymkode: ad9ed...86a 15
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #14 Skrevet 2. desember 2016 Bra at flere er enige og at det ikke er meg som er den urimelige av oss. Samboer skjønte ikke hvorfor jeg gadd å vente i en halvtime på henne. Jeg skjønner det egentlig ikke selv. Vet ikke om jeg gidder å svare henne en gang. Der blir for dumt. Jeg aner ikke hvordan hun kom seg ut ditt. Tok kanskje bussen. Men hun er kronisk treig og alltid vært det. Kjent henne siden ungdomsskolen. Ts Anonymkode: 2d469...5ae 10
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #15 Skrevet 2. desember 2016 Jeg hadde sendt henne en melding og sagt at det var hun som var frekk som forventet at du skulle bruke halve kvelden på å vente på henne når du på forhånd hadde sagt i fra at du ikke hadde god tid og at hun måtte være klar før du kom. Jeg hadde også sagt nei til å kjøre henne noe sted i fremtiden. Anonymkode: 111e3...485 17
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #16 Skrevet 2. desember 2016 Enig med alle at det var dårlig gjort av henne. Men tenker likevel at det ble som forventet når du sier hun er kronisk treig. Hadde sagt "nei, det passer ikke" når hun spurte deg om å kjøre henne. Jeg har en venninne som er sånn. Jeg avtaler aldri å møte henne uten andre venninner på grunn av dette. I begynnelsen av vennskapet kastet jeg bort flere timer på å sitte og vente på henne. Nå er det sånn "hun kommer når hun kommer, i mellomtiden avtaler jeg andre ting". Jeg hadde aldri avtalt å kjøre henne noe sted, nettopp pga dette. Anonymkode: 0ccb2...4cf 5
Mollie Skrevet 2. desember 2016 #17 Skrevet 2. desember 2016 Der var ikke dårlig gjort av deg, men av henne! Du gjorde henne jo en tjeneste ved å møte opp der bare for å kjøre henne! Da er det helt uakseptabelt å la deg vente i 30 minutter. Respektløst. Du har ingenting å unnskylde. 4
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 2. desember 2016 #18 Skrevet 2. desember 2016 Dette er helt uhørt av henne og iallefall ikke dårlg gjort av deg. Hvorfor skulle du kjøre henne til typen i det hele tatt? Om hun ikke kan komme seg dit på annen måte, og han ikke kan komme seg til henne heller, så skjønner jeg ikke at de har et forhold en gang. Åh...leser nå at hun kunne tatt bussen...hadde ikke engang vurdet å kjøre henne da.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #19 Skrevet 2. desember 2016 33 minutter siden, Den Lille Heksa skrev: Dette er helt uhørt av henne og iallefall ikke dårlg gjort av deg. Hvorfor skulle du kjøre henne til typen i det hele tatt? Om hun ikke kan komme seg dit på annen måte, og han ikke kan komme seg til henne heller, så skjønner jeg ikke at de har et forhold en gang. Åh...leser nå at hun kunne tatt bussen...hadde ikke engang vurdet å kjøre henne da. Hun er litt lat kan man si. Tar kun bussen hvis ingen kan kjøre henne. Så tenker hun måtte ta bussen i går. Typen har ikke lappen. Ikke hun heller. Anonymkode: 2d469...5ae
Jordbæra Skrevet 2. desember 2016 #20 Skrevet 2. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne som kan være en somlekopp. Det er så irriterende. Hun ringte meg i går i halv 9 tiden på kvelden og lurte på om jeg kunne kjøre henne til typen. Jeg sa ja, men da må du være klar når jeg kommer. Jeg må opp kl 6 i morgen og hsr noe jeg må gjøre før jeg legger meg. Jada, det skulle hun. jeg kommer hjem til henne og hun er overhodet ikke klar. Hun måtte bare smøre seg inn med selvbruning, lakke negler og sminke seg mer. Etter 10 minutter, så spør jeg om hun er ferdig snart og hun sier hun snart er ferdig. Jeg ventet og sa jeg ikke orker å vente mer, kan vi gå nå? Gi meg 5 minutter. Jeg må krølle håret Jeg venter og venter. Til slutt sa jeg bare at nå drar jeg. "Jammen kan du ikke vente litt til da? Jeg er snart ferdig" "Nei jeg kan ikke det. Jeg sa du måtte være klar når jeg kom og nå har jeg ventet i snart en halvtime. Skal jeg kjøre deg, så får du komme nå. Setter meg ut i bilen" Jeg satt meg i bilen og ventet 2 minutter. Hun kom ikke og jeg bare kjørte. Fikk en sur melding fra henne at dette var skikkelig dårlig gjort av meg. Jeg gadd ikke å svare. Var det virkelig så dårlig gjort? Hun sa jo at hun skulle være klar da jeg kom og jeg ventet i nesten en halvtime. Det tar 20 minutter å kjøre ut til han. Anonymkode: 2d469...5ae Veldig greit gjort. Hun hadde null respekt for deg og din tid. Så viste du at det ble konsekvenser. Helt ok 😊 Mange andre vil latt seg bli dårlig behandlet. Men du satte ned foten. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå