AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #1 Skrevet 2. desember 2016 Jeg har tenkt, masse. De siste åra har vært tøffe, og jeg føler meg så priviligert som i disse dager innreder en splitter ny drømmeleilighet med kjøkken, bad og møbler etter eget ønske. Jeg er ung, og litt flau over hvor heldig jeg har vært og hvor godt jeg brått har fått det. Derfor har jeg så ekstremt behov for å dele litt nå i jula, og inspirert av givergleden jeg har sett finnannonser har oppnådd i det siste tenkte jeg at det må være mulig å dra i gang litt mer. Jeg har rett og slett lyst til å bruke en lørdag i Oslo sentrum, og dele ut til våre egne, som ikke er så heldige som jeg er. De som fryser, er sultne og som ikke opplever julen som en kjøpefest. Noen forslag til hvordan jeg kan organisere dette? Tenkte å rett og slett lage en finn-annonse, oppfordre folk til å vippse penger eller levere inn varme klær eller gaver, for så å ta ansvar for å gå å dele ut. Men tiden til jul er knapp.. Andre ideer? Anonymkode: 20833...635
Drømmern Skrevet 2. desember 2016 #2 Skrevet 2. desember 2016 Det finnes allerede mange organisasjoner som organiserer dette, og tror helt ærlig at jeg hadde gitt penger til dem eller delt ut gavene selv for å kunne kjenne ekstra på gleden. Ikke sikkert alle er som meg da... Men å oppfordre til giverglede kan du uansett gjøre; for eksempel ved å skrive en post på facebook, henge opp lapp med oppfordring på butikken osv. Du kan alltids dra med deg noen og lage suppe ellernoe som dere kan gå rundt å dele ut. Poenget er at jeg tror det er vanskelig for deg som privatperson å oppnå tillit og engasjement til å vippse penger og gi gaver til deg, når det allerede finnes mange mer verifiserte som gjør dette. Men du kan alltids prøve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå