AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #1 Del Skrevet 2. desember 2016 Hei, Jeg hadde som tittelen sier et spørsmål om attest. Jeg jobbet for en stund siden i en butikk, og da jeg "fikk sparken" skjedde det hele på en veldig uformell måte og det var bare mye tull med hele situasjonen, så jeg fikk jo aldri noe attest (i.o.m at jeg hverken fikk sparken eller sa opp, fikk bare plutselig ingen flere vakter uten noen forklaring). Jeg jobbet der i nesten 2 år, men ingen av de to sjefene jeg hadde mens jeg jobbet der jobber der lenger. Så lurer på om det fortsatt mulig å få det? Mulig det ble litt rotete skrevet, men håper at noen har peiling Jeg må dokumentere antall timer jeg har jobbet i forbindelse med noe annet, så jeg er litt avhengig av å få attesten. Takker på forhånd for svar Anonymkode: 42d63...4df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 2. desember 2016 #2 Del Skrevet 2. desember 2016 Kontakt butikken og spør da vel. De har deg sikkert i systemet ett sted og kan attestere at du har jobbet der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 2. desember 2016 #3 Del Skrevet 2. desember 2016 Du kan ihvertfall få en bekreftelse på at du har jobbet der. Men siden de som jobber der nå ikke kjenner deg kan de jo ikke skrive noe om hvordan du er som ansatt. Det går fint å bruke noen andre enn sjefer som referanse. Lærer, trener og kolleger kan brukes, og vil ofte kjenne deg bedre enn sjefen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 2. desember 2016 #4 Del Skrevet 2. desember 2016 Kontakt nav. De har oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #5 Del Skrevet 2. desember 2016 46 minutter siden, RompeRusk skrev: Kontakt nav. De har oversikt Kan man virkelig gjøre dette? Er det ikke litt rart å levere attest fra nav og ikke fra en arbeidsgiver? Anonymkode: 9ea1b...06a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresia Skrevet 3. desember 2016 #6 Del Skrevet 3. desember 2016 ja, det er mulig. jeg har fått det selv. tok kontakt med HR-avdelingen (jobba i en stor varehuskjede) og fikk attest i posten få dager etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #7 Del Skrevet 3. desember 2016 Tusen takk for alle svar! Jeg tenkte å kontakte arbeidsplassen, men ville bare ha litt ekstra bekreftelse på at det er mulig så jeg plutselig ikke bare driter meg helt ut Anonymkode: 42d63...4df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 3. desember 2016 #8 Del Skrevet 3. desember 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan man virkelig gjøre dette? Er det ikke litt rart å levere attest fra nav og ikke fra en arbeidsgiver? Anonymkode: 9ea1b...06a Jeg mistet alle attestene mine under flytting, og hadde ikke mulighet til å få de tilbake pga nedleggelse av bedriftene jeg jobbet i. Er mange grunner til at man ikke har mulighet til å levere atter fra arbeidsgiver. Nav arbeidsettellerannet har mulighet til å sende ut oversikt over når du jobbet i bedriften, og stillingsprosent. Ser ikke hvorfor dette ene arket er mindre verdt enn 4-5 attester fra arbeidsgivere referanser er det som betyr mest uansett. Har aldri blitt spurt etter attest heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 3. desember 2016 #9 Del Skrevet 3. desember 2016 6 minutter siden, RompeRusk skrev: Jeg mistet alle attestene mine under flytting, og hadde ikke mulighet til å få de tilbake pga nedleggelse av bedriftene jeg jobbet i. Er mange grunner til at man ikke har mulighet til å levere atter fra arbeidsgiver. Nav arbeidsettellerannet har mulighet til å sende ut oversikt over når du jobbet i bedriften, og stillingsprosent. Ser ikke hvorfor dette ene arket er mindre verdt enn 4-5 attester fra arbeidsgivere referanser er det som betyr mest uansett. Har aldri blitt spurt etter attest heller. Det er i Aa-registeret (Arbeidsgiver- og arbeidstakerregisteret) det skal registreres hvor man jobber og hvor stor stillingsprosent. Jeg har sett hva som er registrert på meg, noe stemmer, noe stemmer ikke. Blant annet er jeg registrert med fem arbeidsforhold hos en kommune der jeg jobbet som tilkallingsvikar, noen er avsluttet, andre ikke, noen står det noen få timer i uken på, de andre står det null timer på. Men godt mulig at det finnes flere detaljer enn det saksbehandlerne på lokalkontorene har tilgang til, det hadde jo vært interessant å finne ut av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 3. desember 2016 #10 Del Skrevet 3. desember 2016 7 minutter siden, applestories skrev: Det er i Aa-registeret (Arbeidsgiver- og arbeidstakerregisteret) det skal registreres hvor man jobber og hvor stor stillingsprosent. Jeg har sett hva som er registrert på meg, noe stemmer, noe stemmer ikke. Blant annet er jeg registrert med fem arbeidsforhold hos en kommune der jeg jobbet som tilkallingsvikar, noen er avsluttet, andre ikke, noen står det noen få timer i uken på, de andre står det null timer på. Men godt mulig at det finnes flere detaljer enn det saksbehandlerne på lokalkontorene har tilgang til, det hadde jo vært interessant å finne ut av. Stemmer Hvis du vet det står feil er det jo opp til deg å gi beskjed. Alt hos meg stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 3. desember 2016 #11 Del Skrevet 3. desember 2016 8 minutter siden, RompeRusk skrev: Stemmer Hvis du vet det står feil er det jo opp til deg å gi beskjed. Alt hos meg stemmer Man får jo ikke vite hva som står der om man ikke vet at dette registeret finnes. Eller kanskje det går an å sjekke selv i Altinn eller noe? Det burde det jo vært dersom man selv skal kunne gi beskjed om hva som står der. I tillegg er det jo umulig å registrere noen med et timetall når de er tilkallingsvakter, slik det var for meg og slik det virker å ha vært for TS... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 3. desember 2016 #12 Del Skrevet 3. desember 2016 6 minutter siden, applestories skrev: Man får jo ikke vite hva som står der om man ikke vet at dette registeret finnes. Eller kanskje det går an å sjekke selv i Altinn eller noe? Det burde det jo vært dersom man selv skal kunne gi beskjed om hva som står der. I tillegg er det jo umulig å registrere noen med et timetall når de er tilkallingsvakter, slik det var for meg og slik det virker å ha vært for TS... Man får tilsendt på papir i posten. På min stilling som tilkallingsvikar stod det 0% på stillingsstørrelse, og" ringevikar" som notat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 3. desember 2016 #13 Del Skrevet 3. desember 2016 23 minutter siden, RompeRusk skrev: Man får tilsendt på papir i posten. På min stilling som tilkallingsvikar stod det 0% på stillingsstørrelse, og" ringevikar" som notat Men dette er jo ikke noe du får automatisk. Du må først vite at det finnes et slikt register, og så hvor du skal henvende deg for å få innsyn i hva som er registrert på deg. Hvordan gikk du frem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 3. desember 2016 #14 Del Skrevet 3. desember 2016 39 minutter siden, applestories skrev: Men dette er jo ikke noe du får automatisk. Du må først vite at det finnes et slikt register, og så hvor du skal henvende deg for å få innsyn i hva som er registrert på deg. Hvordan gikk du frem? Nei, men ikke noe man trenger med mindre man mister attestene sine heller.. Innså jeg ikke hadde attestene mine, stresset og googlet, hvor jeg fant ut man kunne kontakte nav. Ringte sentralbordet, ble satt over til AA. Ba om oversikt over arbeidsplassene mine. Fikk sendt oversikten i posten noen dager etter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå