Jus sanguinis Skrevet 2. desember 2016 #1 Skrevet 2. desember 2016 Kvinnelig antifeminisme er ikke akkurat en hemmelighet. Vi ser det overalt på medier som Youtube. Så feminisme er åpenbart ikke noe som forener kvinner som kjønn. Så mitt spørsmål er hva kvinner egentlig synes om kvinnelig antifeminisme?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #2 Skrevet 2. desember 2016 My name is flower princess LOL Jeg syns ekstremfeminisme og ekstrem antifemnisme er like tullete. For meg er det en virkelighet jeg ikke kan relatere til og som jeg ikke føler meg en del av. For meg fremstår denne kjeklinga som noe et fåtall gærne mennesker driver med. Et fåtall mennesker som sitter hjemme og blir triggered over hverandre. Jeg klarer ikke ta det seriøst, like lite som jeg kunne tatt westbatboro church seriøst (eller hva den heter igjen) Anonymkode: 40c53...fee 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #3 Skrevet 2. desember 2016 Antifeminisme blir jo tanken på at man ikke skal ha likestilling og likeverd. Det er bare tåpelig. Anonymkode: e80f7...d16 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #4 Skrevet 2. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Antifeminisme blir jo tanken på at man ikke skal ha likestilling og likeverd. Det er bare tåpelig. Anonymkode: e80f7...d16 Feminisme har ingenting med likestilling å gjøre. Det hadde det før i tiden men ikke nå lenger. Anonymkode: 27f52...a44 3
Gjest Jonasmann Skrevet 2. desember 2016 #5 Skrevet 2. desember 2016 Tipper det er spørst hva slags definisjon du legger til grunn. Den praktiske eller ordboken. Praktisk feminisme er på linje med mannshat, og synet om at dårligerestilte menn er menneskelig søppel. Ordbok feminismen er at en skal arbeide for likestilling både for menn og kvinner.
Jus sanguinis Skrevet 2. desember 2016 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Antifeminisme blir jo tanken på at man ikke skal ha likestilling og likeverd. Det er bare tåpelig. Anonymkode: e80f7...d16 Men hvordan stiller denne ideen seg i forhold til alle de kvinnelige antifeministene man faktisk kan se der ute? Det er jo noe her som ikke gir mening. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #7 Skrevet 2. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feminisme har ingenting med likestilling å gjøre. Det hadde det før i tiden men ikke nå lenger. Anonymkode: 27f52...a44 Hvis man velger å kun høre på ekstremfeministene, og de som kaller seg feminister men egentlig ikke er det så kan det sikkert virke slik. Anonymkode: e80f7...d16
Nuith Skrevet 2. desember 2016 #8 Skrevet 2. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feminisme har ingenting med likestilling å gjøre. Det hadde det før i tiden men ikke nå lenger. Anonymkode: 27f52...a44 ..omtrent som at kristendommen ikke lenger har noe med å tro på Gud og Jesus å gjøre - den hadde det før i tiden, men ikke nå lenger? // Bare fordi NOEN perverterer eller misbruker en idé eller et uttrykk, gjør det ikke automatisk at den opprinnelige meningen bak utrykket blir ugyldig. 5
Jus sanguinis Skrevet 2. desember 2016 Forfatter #9 Skrevet 2. desember 2016 (endret) 8 minutter siden, Nuith skrev: ..omtrent som at kristendommen ikke lenger har noe med å tro på Gud og Jesus å gjøre - den hadde det før i tiden, men ikke nå lenger? // Bare fordi NOEN perverterer eller misbruker en idé eller et uttrykk, gjør det ikke automatisk at den opprinnelige meningen bak utrykket blir ugyldig. Så du forsvarer kristendommen og kampen for Norge som et kristent land? Endret 2. desember 2016 av Jus sanguinis
Gjest Jonasmann Skrevet 2. desember 2016 #10 Skrevet 2. desember 2016 Akkurat nå, Nuith skrev: ..omtrent som at kristendommen ikke lenger har noe med å tro på Gud og Jesus å gjøre - den hadde det før i tiden, men ikke nå lenger? // Bare fordi NOEN perverterer eller misbruker en idé eller et uttrykk, gjør det ikke automatisk at den opprinnelige meningen bak utrykket blir ugyldig. Men feminister har aldri jobbet for menn i de områdene det burde være likestilling for dem. Det eksisterer nesten ingen faktiske feminister, om en skal bruke ordbok definisjonen.
Jus sanguinis Skrevet 2. desember 2016 Forfatter #11 Skrevet 2. desember 2016 Akkurat nå, Jonasmann skrev: Men feminister har aldri jobbet for menn i de områdene det burde være likestilling for dem. Det eksisterer nesten ingen faktiske feminister, om en skal bruke ordbok definisjonen. Feminister er altså hva du definerer dem som. Så politisk behagelig! 4
Gjest Jonasmann Skrevet 2. desember 2016 #12 Skrevet 2. desember 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: My name is flower princess LOL Jeg syns ekstremfeminisme og ekstrem antifemnisme er like tullete. For meg er det en virkelighet jeg ikke kan relatere til og som jeg ikke føler meg en del av. For meg fremstår denne kjeklinga som noe et fåtall gærne mennesker driver med. Et fåtall mennesker som sitter hjemme og blir triggered over hverandre. Jeg klarer ikke ta det seriøst, like lite som jeg kunne tatt westbatboro church seriøst (eller hva den heter igjen) Anonymkode: 40c53...fee Folk som er i mot feminisme er ikke ekstreme. De er personer som ønsker det beste for folk og samfunnet. Jeg tror at Norge kommer til å få gigantiske problemer i fremtiden.
Jus sanguinis Skrevet 2. desember 2016 Forfatter #13 Skrevet 2. desember 2016 5 minutter siden, Jonasmann skrev: Folk som er i mot feminisme er ikke ekstreme. De er personer som ønsker det beste for folk og samfunnet. Jeg tror at Norge kommer til å få gigantiske problemer i fremtiden. Der er vi helt enig, og jeg beklager at jeg kom så sterkt i mot deg ved første korsvei. 1
Anoia Skrevet 2. desember 2016 #14 Skrevet 2. desember 2016 6 minutter siden, Jonasmann skrev: *snip* De er personer som ønsker det beste for folk og samfunnet. *snip Det var en voldsomt generøs generalisering! 2
VårKonto Skrevet 2. desember 2016 #15 Skrevet 2. desember 2016 Så videoen til hun sa hun het flower princess.. Regner med at jeg skjønner hva 'antifeminisme' er, bare på ordet. Begrepet feminisme er blitt så vidt, og en feminist kan ha helt andre syn enn en annen feminist. For meg er feminisme kampen om likestilling for alle, ikke kun oss feminine, men også dere maskuline. Jeg stemmer derfor for at ordet feminisme utgår, og at vi heller kaller det noe sånn som menneskisme. Uansett, å være antifeminist er jo bare tull. Greit å være anti-feminazi, men å ikke være for likestilling. Hvorfor det? Jeg er for likestilling for ALLE. Klart slike antifeminister kommer til å eksistere så lenge noen 'feminister' er for kvinners likestilling, men ikke menns. Men det er vel da det blir kalt feminazi, så antifeminister bør vel bli kalt antifeminazier. At alle skal være likestilte, det skjønner jeg ikke at folk kan være anti mot. Det blir litt som å grave sin egen grav i mine øyne. 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #16 Skrevet 2. desember 2016 9 minutter siden, Jonasmann skrev: Folk som er i mot feminisme er ikke ekstreme. De er personer som ønsker det beste for folk og samfunnet. Jeg tror at Norge kommer til å få gigantiske problemer i fremtiden. De fleste vil vel ikke det beste for samfunnet, de fleste vil ha det som er best for dem selv og som de syns er riktig. En konservativ kristen vil at resten av samfunnet skal følge hans egne strenge regler fordi han mener det er riktig, ikke fordi han mener det er best for samfunnet. De fleste mennesker er også relativt dårlige på å vite hva som er best for samfunn og mennesker Anonymkode: 40c53...fee
Gjest Jonasmann Skrevet 2. desember 2016 #17 Skrevet 2. desember 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste vil vel ikke det beste for samfunnet, de fleste vil ha det som er best for dem selv og som de syns er riktig. En konservativ kristen vil at resten av samfunnet skal følge hans egne strenge regler fordi han mener det er riktig, ikke fordi han mener det er best for samfunnet. De fleste mennesker er også relativt dårlige på å vite hva som er best for samfunn og mennesker Anonymkode: 40c53...fee Jeg er nesten 75% sikker på at mine ønsker vil gjøre mennesker i Norge mer lykkelige enn i dag. Dette kan jeg backe opp med statistikk og tendenser.
Gjest The damned Skrevet 2. desember 2016 #18 Skrevet 2. desember 2016 5 minutter siden, matters2matter skrev: Så videoen til hun sa hun het flower princess.. Regner med at jeg skjønner hva 'antifeminisme' er, bare på ordet. Begrepet feminisme er blitt så vidt, og en feminist kan ha helt andre syn enn en annen feminist. For meg er feminisme kampen om likestilling for alle, ikke kun oss feminine, men også dere maskuline. Jeg stemmer derfor for at ordet feminisme utgår, og at vi heller kaller det noe sånn som menneskisme. Uansett, å være antifeminist er jo bare tull. Greit å være anti-feminazi, men å ikke være for likestilling. Hvorfor det? Jeg er for likestilling for ALLE. Klart slike antifeminister kommer til å eksistere så lenge noen 'feminister' er for kvinners likestilling, men ikke menns. Men det er vel da det blir kalt feminazi, så antifeminister bør vel bli kalt antifeminazier. At alle skal være likestilte, det skjønner jeg ikke at folk kan være anti mot. Det blir litt som å grave sin egen grav i mine øyne. Enig i at det er på tide med et annet begrep Humanisme er jo et begrep man kan bruke istedet. Feminisme har dessverre fått en negativ klang for mange,og jeg er for likestilling for alle. Man kan godt være kritisk til feminismen,men jeg ville aldri kalt meg antifeminist.
Jus sanguinis Skrevet 2. desember 2016 Forfatter #19 Skrevet 2. desember 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste vil vel ikke det beste for samfunnet, de fleste vil ha det som er best for dem selv og som de syns er riktig. En konservativ kristen vil at resten av samfunnet skal følge hans egne strenge regler fordi han mener det er riktig, ikke fordi han mener det er best for samfunnet. De fleste mennesker er også relativt dårlige på å vite hva som er best for samfunn og mennesker Anonymkode: 40c53...fee Så derfor ser du deg berettiget til å fortelle disse kvinnelige antifeministene hva som er best for dem?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #20 Skrevet 2. desember 2016 Som kvinne liker jeg kvinnelig antifeminisme, så ikke alle argumenter MOT feminisme blir svart på som "Du mener det fordi du er mann". Jeg liker ikke feminisme, og syns det er bra at ikke det kun er menn som er i mot det. Jeg er for likeverd, bare så det er sagt. Denne videoen sier det ganske bra: Anonymkode: 6a643...708 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå